Pētījums - ar neapdrošinātu transportlīdzekli CSNg visbiežāk izraisa gados jauni autovadītāji 2

 

Foto: Ilustratīvs attēls

LTAB | 7.decembris 2017 10:26

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk – LTAB) statistika par pēdējiem pieciem gadiem liecina, ka visbiežāk ar neapdrošinātu transportlīdzekli ceļu satiksmes negadījumus (turpmāk – CSNg) izraisa 26 - 35 gadus veci autovadītāji.

Analizējot neapdrošināto transportlīdzekļu marku, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto, savukārt spēkratu vecuma kategorijā visbiežāk CSNg bez derīgas OCTA izraisa 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi.
LTAB apkopojis neapdrošināto transportlīdzekļu izraisīto CSNg statistiku par 2012. – 2017*.gadu. Analizējot datus par autovadītājiem, kas visbiežāk izraisa CSNg ar neapdrošinātu transportlīdzekli, dominē gados jauni autovadītāji – 475 CSNg (jeb 29%) izraisījuši 26 – 35 gadus, bet 439 negadījumus (27%) 18 – 25 gadus veci autovadītāji.

Transportlīdzekļu vecuma kategorijā, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg bez derīgas OCTA, lielākā riska grupa ir 21 gadu un vecāki transportlīdzekļi, ar kuriem izraisīti 756 negadījumi (45%), kā arī 16 – 20 gadus veci auto, kuri bijuši vainīgi pie 495 CSNg (29%). Ar gados jauniem (līdz 5 gadi) spēkratiem bez derīgas OCTA izraisīti 25 CSNg, kas ir tikai 2% no kopējā neapdrošināto izraisīto negadījumu skaita.

Savukārt neapdrošināto transportlīdzekļu marku vidū, ar kuriem visbiežāk izraisīti CSNg, dominē VW markas auto. Bez derīgas OCTA ar šādas markas spēkratiem izraisīti 282 negadījumi, tikmēr ar BMW– 225, bet Audi markas auto – 224 CSNg. Svarīgi atzīmēt, ka šo marku automašīnas Latvijā ir arī visvairāk reģistrētas, tādēļ ar tām izraisīto CSNg īpatsvars proporcionāli ir vislielākais.

“Ja kopsakarībās analizējam minētos datus, tad varam secināt, ka vidējais statistiskais Latvijas autovadītājs, kas izraisa CSNg bez derīgas OCTA ir 36,9 gadus vecs vadītājs, kurš vada 19,4 gadus vecu VW markas spēkratu,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

 
Visi komentāri
 
pilnigineviens 7.decembris 2017 11:46
3 0 Atbildēt

loģiski, kam vismazāk naudas, visaugstākās OCTA cenas un vismazākā atbildība - tie brauc bez OCTA's

viencexperc 7.decembris 2017 12:14
2 0 Atbildēt

Bet CSNg arī biežāk izraisa gados jauni cilvēki. Kaut kad bija cipars 30. Ka līdz 30 gadiem visvairāk avāriju.

Tāpēc statistika būtu precīzāka, ja būtu pētīts cik procenti katrā vecuma grupā CSNg ir bez apdrošināšanas.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti