OCTA likumā precizē apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 14.decembris 2017 13:29

Saeima šodien galīgajā lasījumā pieņēma grozījumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas (OCTA) likumā, kas paredz apdrošinātāja regresa prasības iesniegšanas kārtību.

Kā aģentūru LETA informēja Saeimas Preses dienestā, likuma izmaiņas precizē kārtību, kādā apdrošinātājs iesniedz regresa prasību pret transportlīdzekļa vadītāju, kurš ceļu satiksmes negadījumā nodarījis zaudējumus trešajai personai un likumā noteiktajā laikā nav iesniedzis saskaņoto paziņojumu.

Saskaņā ar grozījumiem apdrošinātājam satiksmes negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs būs jābrīdina par trešajām personām radīto zaudējumu piedziņu regresa kārtībā, ja vadītājs savlaicīgi nebūs iesniedzis savu saskaņotā paziņojuma eksemplāru, lai apdrošinātajam no abām negadījumā iesaistītajām pusēm ļautu gūt apstiprinātu informāciju par negadījuma apstākļiem. Negadījuma izraisītājam saskaņotais paziņojums pēc atgādinājuma būs jāiesniedz piecu dienu laikā.

Apdrošinātājs regresa prasību tiesā varēs arī iesniegt, ja negadījumu izraisījušais šoferis pēc apdrošinātāja pieprasījuma nebūs sniedzis nepieciešamo precizējošo informāciju, kā dēļ apdrošinātājs nav varējis pilnībā pārliecināties par negadījuma apstākļiem.

Pilnveidotais regulējums attieksies arī uz ceļu satiksmes negadījumā zaudējumu nodarījušā transportlīdzekļa īpašnieku vai līzinga ņēmēju, ja zaudējumu piedziņa no transportlīdzekļa vadītāja nav iespējama.

Līdz šim apdrošinātājs regresa prasību tiesā varēja sniegt, ja negadījumu izraisījušā transportlīdzekļa vadītājs desmit dienu laikā apdrošinātājam nav iesniedzis aizpildītu saskaņoto paziņojumu un nav sniedzis nepieciešamo informāciju.

Likuma grozījumi rosināti, lai novērstu praksē konstatētos gadījumus, kad normas par regresa prasības iesniegšanu tiek piemērotas formāli, ļaujot prasību celt arī gadījumos, kad nav iesniegts saskaņotā paziņojuma otrs eksemplārs, taču apdrošinātāja rīcībā ir visa tam nepieciešamā informācija un nav šaubu par negadījuma apstākļiem, teikts likumprojekta anotācijā.

Apdrošinātājam, tāpat kā līdz šim, saglabājas pienākums izmaksāt apdrošināšanas atlīdzību tikai tādos gadījumos, kad tas, balstoties uz pieejamo informāciju, ir pārliecinājies par apdrošināšanas gadījuma iestāšanos un nodarīto zaudējumu apmēru. Taču, ja kāda no ceļu satiksmes negadījumā iesaistītajām personām apzināti vai ilgstoši nesniedz apdrošinātājam tā pieprasīto informāciju, tas nevar būt par pamatu tam, ka negadījumā cietusī trešā persona ilgstoši nesaņemtu apdrošināšanas atlīdzību.

Izmaiņas likumā arī rosinātas, ņemot vērā Satversmes tiesā šī gada septembrī ierosināto lietu par zaudējumu piedziņu regresa kārtībā gadījumos, kad apdrošinātāja rīcībā nav visas informācijas par notikušā apstākļiem, taču apdrošināšanas atlīdzība izmaksāta.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti