OCTA pērn apdrošinātājiem radījusi zaudējumus 12,4 miljonu eiro apmērā 35

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 7.februāris 2018 13:03

Latvijas apdrošināšanas sabiedrību zaudējumi no transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas pagājušajā gadā bija 12,4 miljoni eiro, kas ir par apmēram 5% vairāk nekā 2016.gadā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB).

"Pat neskatoties uz iekasēto prēmiju pieaugumu un to, ka pērnajā gadā apdrošinātāji par gandrīz 10% samazinājuši savus neto darbības izdevumus, nozare joprojām turpina strādāt ar zaudējumiem, kas pērn sasnieguši 12,4 miljonus eiro," sacīja LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš norādīja, ka zaudējumus nozarei rada gan inflācijas pieaugums dažādos ekonomikas segmentos, gan papildu izmaksas saistībā ar nemateriālo zaudējumu atlīdzību pieaugumu, iemaksām Garantijas fondā u.c.

Pēc LTAB datiem, 2017.gadā apdrošinātāju nopelnīto prēmiju summa OCTA apdrošināšanā pieauga par 3,7 miljoniem eiro jeb 8%, sasniedzot 49,87 miljonus eiro, savukārt izmaksāto atlīdzību apmērs palielinājās par gandrīz 5,6 miljoniem eiro jeb 13%, sasniedzot 48,45 miljonus eiro. Arī vidējās atlīdzības izmaksas lielums par apdrošināšanas gadījumu pērn, salīdzinot ar 2016.gadu, pieauga - par 6,1%, sasniedzot 994 eiro.

2016.gadā Latvijas apdrošinātāju zaudējumi no OCTA apdrošināšanas bija 11,786 miljoni eiro.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sekmīgu darbību valstī. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
jaaanis 7.februāris 2018 13:20
12 0 Atbildēt

Bļin, vēl par maz! Octa cenas x2, bet zaudējumi pieaug!

Varbūt jāsamazina cenas tad samazināsies zaudējumi!?

GB12 7.februāris 2018 21:15
1 0 Atbildēt

Bilance kopumā pagājušajā gadā būtu bijusi plus mīnus, ja ne gluži pa nullēm, tad ar visai nelieliem mīnusiem, ņemot vērā cenu pieaugumu, ja nebūtu to nemateriālo zaudējumu pieteikumu, kuru bums sākās pēc Čaka ielas trolejbusa (jau toreiz rakstīju tiem, kas priecājās par Gjensidiges zaudējumu tiesā, ka par to maksāsim mēs visi no savām kabatām... un daaaaaudz) un vēl tā Satversmes tiesas lēmuma, pēc kura tagad sanāk, ka jebkurš, kuram pēdējos gados ir gājuši bojā ģimenes locekļi, var iet pie apdrošinātāja un prasīt - davaj, toreizējo pārsimts eiriku vietā tagad maksā man... ja pareizi atceros, par Baložu autobusu katrai no bojā gājušo meiteņu ģimenēm izmkasāja 50 tūkstošus. Tas ir apmēram tāpat kā, piemēram, tev uzliek sodu par ātruma pārsniegšanu 100 euro. Tajā brīdī Satversmes tiesa nolemj, ka, saskaņā ar visādiem tur starptautiskajiem tiesību aktiem, Satversmi, cilvēktiesību principiem, valsts pārvaldes principiem un sazinko vēl, tas sods pret nodarījumu ir nesamērīgi mazs, un konkrētais adminpārkāpumu kodeksa pants tiek atcelts un tā vietā pieņemts, ka par tādu pārkāpumu jāmaksā 500, un tagad tāpēc tev pienāk pavēste no mentenes, ka tu esi valstij parādā 500... taisnīgi, tavuprāt? Bet tieši tāda situācija šobrīd ir apdrošinātājiem.

he 12.februāris 2018 19:33
0 0 Atbildēt

tici vien tiem šmaukļiem!tā varētu būt ja avarētu katrs trešais auto,ik pa stundai!

jaaanis 7.februāris 2018 13:23
9 0 Atbildēt

Izlasot rakstu rodas jautājums, kuri ir tie laimīgie kuriem cena palielinājās tikai par 8% !!!!!

Kur tika "norakts" pārējais OCTA cenu pieaugums?

Pļurkt 7.februāris 2018 13:45
7 1 Atbildēt

Tāpēc jau arī nes zaudējumus, ka ARITMĒTIKA klibo!

Paceļ cenas 2 reizes, bet pieraksta ka pacēla par 8%.

Saštopē kabatās, bet pieraksta ka zaudējumi pieauguši par 10%.

GB12 7.februāris 2018 21:05
0 2 Atbildēt

Kā tu tur reiz rakstīji - ja esi tik stulbs, ka nejēdz izlasīt, tad lasi, kamēr sapratīsi?

anoniiiims 7.februāris 2018 21:57
2 0 Atbildēt

njā, visiem man pazīstamajiem palielinājās par 80-120% procentiem. Proti no 46 eiro uz 110, no 16 eiro uz 30 utt.

ezis71 8.februāris 2018 6:51
0 0 Atbildēt

Man no 44 uz 66 EUR, Bonus Malus 13,pieraksts Rīgā.Octa iegādāta Swedbank.Ergo piedāvāja par 120 EUR,Balta 208 EUR.

msh 7.februāris 2018 23:26
1 0 Atbildēt

Tu laikam lasīji pa diagonāli vai nesaprati ko tu izlasi... Ieņēmumi pieauga par 8%, nevis cenas auga par 8%. Noteikti par kādu procentu samazinājās oktu pircēju skaits - mašīnu īpašnieku noteikti paliek mazāk, jo cilvēku vairak nepaliek, un tie, kas var mašīnas sapirkties, to jau ir izdarījuši - nu un jā, cenas neceļas proporcionāli. Man varbūt arī to 8% cenas pieaugums bija - varbūt arī mazāk. Bet nu labi, man jūnijā polises beidzas; paskatīsimies cik būs šogad.

Pļurkt 8.februāris 2018 8:13
1 1 Atbildēt

Kas ir ieņēmumi??? Uzzini, tad vervelē!

Oktu sadārdzināja 2 reizes, bet ieņēmumi palielīnājās tikai par 8%??!!

Kam tu to gribi iestāstīt?? Ja Oktas ņēmeju skaits samazinājās 2 reizes, tad patiešām tas ir iespējams.

------------------

Izlasi kaut vai Marksa un Engelsa Kapitāla ievaddaļu, tad lien skaidroties par jautājumiem no prastas ekonomikas.

msh 8.februāris 2018 12:55
0 0 Atbildēt

Kam sadārdzināja tās divas reizes, kam nē...

bumeris 7.februāris 2018 13:36
9 3 Atbildēt

Šitie šarlatāni pat nezin, kur naudu kāst. Pagājušogad es gribēju izkost ford focus. Zināju, ka fords piebremzēs pirms iebraukšanas pilsētā, tāpēc spiedu gāzi grīdā, jo pilsētas ir vienīgā vieta, kur mēs, bembisti, varam kaut ko izkost.

Bet fords turpināja plēst. Es knapi tiku viņam līdzi, tad ieraudzīju, ka šis pa bremzēm, es uzreiz izmantoju izdevību dzīt, bet šis amīšu mēsls bremzēja, jo nobijās no gājēju pārejas. Tā ir ar tiem pseido amīšiem. Tad nu es viņu izkodu pāri pārejai, bet pretī brauca mersi S klases, un ietesu viņam bamperī.

Un padomājiet - šogad, apdrošināšana octa man jāmaksā 3 reizes vairāk!!!! Par ko?

Vernons 7.februāris 2018 13:42
4 2 Atbildēt

Es ar Kamazu, strauji bremzējot, 10 avārijas dienā veidoju! Tātad 10 gabaliem BM klasei jāpieaug. Es esmu Svētais! Bet Jums jāvēro un jāievēro Distance! Vienīgi vienīgais punkts no ka atkarājas kustības drošība. Bumeri! Iesim skrieties! Kuram tas štrunts izturīgāks?

Vernons 7.februāris 2018 13:36
6 6 Atbildēt

Apdrošinātājiem nebūtu ko gausties, ja paši neatbalstītu CSDD, ceļu policijas un vēl dažu labu sabiedrisko organizāciju vēlmi piekopt noziedzīgu politiku ceļu satiksmē.

CSN ir nokopēti no Krievijas, neskatoties uz to ka tiem bija un būs jāatbilst "Vīnes Konvencijai par ceļu satiksmi".

CSN bija, ir un būs jānoregulē attiecības starp priekšā, aizmugurē un blakus esošiem. Ātrums kā tāds vēl nekādas problēmas nerada, bet ātruma samazināšana gan. CSN nav sadaļas "Brīdinājuma signāli un to lietošana". STOP signāls 30 gadus nav brīdinājuma signāls!!! Strauja bremzēšana un manevrēšana, bez savlaicīgiem signāliem, nepārtraukto līniju ignorēšana un spoguļos neskatīšanas ir radījusi haosu ar Jūsu atbalstītu svētību! Tāpēc nav ko gausties, paši šo putru esiet ievārījuši. Nu un kur ir Jūsu "eksperti", kas pie visa vainīgi? Kā pavadā Jūs staigājat?

Pļurkt 7.februāris 2018 13:48
2 1 Atbildēt

Galvenais novāc oglobļu no gāzes pedāļa, un beidz visu laiku spiest uz taures!!

Vernons 7.februāris 2018 14:15
6 2 Atbildēt

Par tauri. Tā man tāda, kad kapsētai garam braucot uztaurēju, visi miroņi stāvus augšā, āāā Vernons ar Setru aizbrauca! Diemžēl tai taurei arī ir jābūt kartībā!

Damn 7.februāris 2018 15:07
3 0 Atbildēt

Ja nav ar mieru OCTAS "zaudējumus" segt no citu apdrošināšanu prēmijām, kur peļņa ir. Tad ceļot OCTA cenu, jāsamazina cena citiem apdrošināšanas veidiem.

Pļurkt 7.februāris 2018 17:12
5 0 Atbildēt

Sagribēji???!!!

Lai apdirsinātājs kaut ko samazinātu!!! Tak drīzāk patiešām pūcei aste sāks ziedēt.

GB12 7.februāris 2018 20:57
0 2 Atbildēt

Nu, n-tos gadus, sākot no 2008. līdz kādam 2014., mazināja... bet pūcei kaut kā tā aste neuzziedēja.

Pļurkt 8.februāris 2018 9:02
1 0 Atbildēt

Tikai uz bonus malus sistēmas rēķina, un uz jauna spēlētāja ienākšanas rēķina, kur mazākas cenas bija tikai tam jaunajam.

Nestāsti pasaciņas!

GB12 10.februāris 2018 18:59
0 0 Atbildēt

Tu jau, protams, vienu savu skorpi skatoties, zini daudz labāk kā es, kurš formā apm. 1300 octas gadā

GB12 7.februāris 2018 20:54
0 2 Atbildēt

Kāpēc?

Letiņš 7.februāris 2018 20:34
4 0 Atbildēt

Ko viņi čīkst, bet tai pašā laikā lielās ar mega peļņām!

www.tvnet.lv/financenet/no...i_154_miljonus

GB12 7.februāris 2018 20:58
0 7 Atbildēt

Vispār jau tu čīksti, viņi tikai informē. Nu, vismaz normāli cilvēki to tā uztver.

f..... 7.februāris 2018 20:54
2 0 Atbildēt

Es nejauši Lexusa atpakaļgaita iebraucu ar nomas mašīnu un no manis apdrošinatajs piedzina 456 eiro pa bamperi un arku. Kā viņiem var būt zaudejumi.

GB12 7.februāris 2018 20:56
1 2 Atbildēt

Ja no tevis piedzina, tad vai nu aizbrauci no notikuma vietas, vai biji pālī, vai arī tev nebija apdrošināšanas. Tāpat neviens neko nepiedzen.

Jānis 7.februāris 2018 21:50
3 0 Atbildēt

Paga! Ja viņi visas savas izmaksas pabāž zem OCTA polsem,! Tad būs zaudējumi! Interesanti kā viņi uzskaita izmaksas! Jo apdrošinātajiem zem izmaksām var pavadīt pašu nelabo!

GB12 8.februāris 2018 0:15
0 1 Atbildēt

Atlīdzības + administratīvie izdevumi (komisijas, algas, telpas, komunālie utt.) + iemaksas garantijas fondā, fuktukam, LTABam utt. utjp. Ieeja ltab mājas lapā kādā tirgus gada pārskatā, tur viss ir uzskaitīts.

Māris B. 7.februāris 2018 22:58
1 0 Atbildēt

Es laikam rēķināt nemāku, ja no 48milj atņem 12milj. Tad sausais atlikums ir cik? Nejau ar mīnus zīmi. Manuprāt uzņēmuma peļņa ir krietnos plusos.

Ja pareizi saprotu, tad katru izmaksāto atlīdzību sauc par izdevumiem, ko nevajadzētu saukt par zaudējumiem, ko sauc par gada bilansi uzņēmumos. Ja kāda no apdrošināšanas kompānijām strādātu ar zaudējumiem, tad šis uzņēmums dabiskā veidā nomirtu. Tiem kam pieeja Lursoft datu bāzei varētu apskatīties kāda apdrošinātāja bilansi! ;)

GB12 8.februāris 2018 0:21
0 2 Atbildēt

Tu lasīt nemāki, nevis rēķināt. Nu labi, varbūt arī to.

1) kur ir rakstīts, ka 12 milj ir izmaksas? 12 milj ir tīrie zaudējumi;

2) neviens jau neapgalvo, ka uzņēmumu peļņa . bilance ir mīnusos. Apgalvo, ka konkrētais apdrošināšanas veids ir mīnusos.

Cerams ka tikai anonīmie komentētāji ir tik dumji un nespējīgi saprast elementāras lietas, citādi patiešām bail domāt, kas to nabaga valsti sagaida.

nu i nu .... 7.februāris 2018 23:17
2 0 Atbildēt

ko nevar celt ,to nevar nest ! Ar tik milzīgiem zaudējumiem

ir jānoiet malā !

ezis71 8.februāris 2018 6:57
3 1 Atbildēt

Nevis OCTA radījusi zaudējumus bet samazinājusi plānoto peļņu.

Pļurkt 8.februāris 2018 8:16
2 1 Atbildēt

Uh kā te divi apdirsinātāji kviec!!

pats 10.februāris 2018 23:15
0 0 Atbildēt

Latijā OCTA neveicina ceļu satiksmes drošību!!! Kāpēc cilvēkam kurš nepārkāpj Ceļu Satiksmes Noteikumus ir jāmaksā tik pat daudz , kā tam kurš pārkāpj CSN ???

Anglijā par sarkanās gaismas pārkāpšanu , simt mārciņas un trīs soda punkti un pieckārtīga apdrošināšana sešus gadus , par mobīlā lietošanu tūkstots mārciņas ,seši soda punkti un pieckārtīga apdrošināšana sešus gadus

Tad nebūtu kā Latvijā , kad autobusa šoferis pļāpā pa mobilo un pasažieri sēž nepisprādzējušies

xx 12.februāris 2018 13:45
1 0 Atbildēt

TU dabu 10miljonus, ieliec 12miljonus kautkur ieguldi un saki ka esi zaudejumos 2miljonus, Tā arī tie "zaudējumi"iet, bet patiesībā kautkur ieguldīti. Bilance rāda -2miljoni. Vienkāršā matemātika, vienkāršā grāmatvedība

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 2

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

Sieviete veikusi pirmo pasaules apceļošanu ar elektromobili (+ FOTO) 14

Leksija Olforda kļuvusi par pirmo cilvēku pasaulē, kas ar elektromobili apbraukusi apkārt zemeslodei. Lasīt vairāk

 

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Vecrīgā plāno ieviest no maija 6

Pirmos elektroskrejriteņu ātruma un stāvēšanas ierobežojumus Rīgā plāno ieviest no maija, šodien preses konferencē informēja Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas priekšsēdētājs Olafs Pulks (JV). Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti