Provinciālā izpratne par luksuss automobili 14

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 16.februāris 2018 15:07

Šodienas Dienas Biznesa numurā izlasījām rakstu tā saukto “luksusa” auto tirgu pagājušajā gadā. Pateikt, ka par raksta autoriem un pašu rakstu palika nožēlojams iespaids, ir nepateikt gandrīz neko.

Vesels avīzes atvērums, kurā ¾ veltītas milzīgiem tabulu palagiem, kurās paustā informācija ir tikai daļēji pareiza un faktiski vienīgais sausais atlikums ir lasāms pēdējos paragrāfos par piemēroto liegumu efektivitāti. Viss pārējais ir viena vienīga provinciāla demagoģija, tendencioza manipulēšana ar jēdzienu “luksus” un aicināšana uz šķiru cīņu! Turklāt jau pirms dažām nedēļām bija nopublicēts pagājušajā gadā iegādāto dārgāko auto tops. Nu labi, visiem interesanti, kas un par cik un ko ir pirkuši un ar to būtu jābūt gana. Tomēr nē, izskatās, ka nav miera un ir milzīga vēlme sabiedrībai borēt, ka viss tas, kas ir dārgāks par dažiem desmitiem tūkstošu EUR, un nav gluži pieskaitāms pie apjoma zīmoliem, automātiski tiek uzskatīts par kaut ko ne no šīs planētas, par kaut ko “ekskluzīvu”, “reprezentatīvu” un “luksus”. Teikšu vēlreiz – tas ir nožēlojams provinciālisms!

Laikrakstā “Dienas Bizness” tika publicēta pietiek.com veidota ziņa par “Luksus auto tirgū līdera maiņa”, no kuras varam secināt, ka raksta autoram ir ļoti maldīgs priekšstats par vārdu “Luksuss”. Mūsu veidotajā automobiļu klasifikatorā ir automobiļu klase ar nosaukumu “Luksuss”, kas liecina par automobili jau pēc klases nosaukuma. Vēl varētu interpretēt, ka par luksus automobili uzskata automobili, uz kuru attiecās reprezentatīvā automobiļa jēdziens, lai arī tas nav pilnībā korekti. No raksta var secināt, ka autors vai nu neorientējas jēdzienos luksus un premium, vai arī apzināti lasītājiem sniedz nepatiesu informāciju.

No raksta var saprast, ka satraukums ir par automobiļiem, kuru statuss izriet no likuma “Par uzņēmuma ienākuma nodokli” un tiek definēti kā reprezentatīvi vieglie automobiļi. Reprezentatīvais vieglais automobilis ir automobilis, kura vērtība ir virs 50 000,- EUR bez PVN. Šādiem automobiļiem nav tiesības atskaitīt PVN priekšnodokli, norakstīt degvielu, apkopes u.c. saistītos izdevumus ar automobili. Kāpēc autoram tik nievājoša attieksme pret VOLVO, kas ar nevienu modeli nonācis topā? Vai arī raksta autoram ir satraukums par kaut ko citu?

Lielākā daļa no rakstā minētajiem automobiļiem ir jauni iegādājami zem reprezentatīvā sliekšņa, par ko liecina attiecīgo zīmolu dīleru piedāvājumi un akcijas.

Mercedes-benz GLE par cenu zem 60500,- EUR ar PVN? Nav problēmu:

Foto: Publicitātes attēls

BMW X5 vai X6 par 59900? Lūdzu:

Audi Q7 par līdzvērtīgu cenu? Lūdzu:

Tā var turpināt vēl un vēl. Kā razdams, tad visi topa līderi ir pieejami zem reprezentatīvā sliekšņa jau pieklājīgā komplektācijā. Kāds ir šāda raksta mērķis? Vērst tautas negācijas uzņēmēju virzienā, kas nopelnījuši naudu priekš šāda auto? Vērst VID uzmanību uz to, ka ir jāpiegriež skrūves, lai šiem uzņēmējiem grūtāk elpot? Kā redzam, puse no sarakstā uzskaitītajiem auto ir iegādāti ar līzinga starpniecību, kas liecina, ka puse vēl ir izgājusi cauri banku kritēriju sietam. Respektīvi – strādājoši uzņēmumi ar pozitīvu bilanci.

Varam arī apliecināt, ka daļa no topā iekļautajiem automobiļiem ir automobiļu, uz kuriem ir attiecināms reprezentatīva automobiļa statuss, bet kā jau teicām – tā ir mazākā daļa. Ja no saraksta izsvītrojam automobiļus, kas neatbilst reprezentatīvā automobiļa statusam, tad paliek ap 300 automobiļiem, kas pelnījuši veselu atvērumu “Dienas Bizness” laikrakstā?

 
Visi komentāri
 
viencexperc 16.februāris 2018 15:36
12 0 Atbildēt

Tā kā nelasīju to rakstu "Dienas Biznesā" es nesaprotu, par ko tur iet tā cepšanās.

Es sapratu tikai to, ka vieni skauģi uzrakstīja, citi skauģi nokritizēja.

es lasīju, taču 16.februāris 2018 15:49
6 0 Atbildēt

nekādu dižu kūdīšanu nesaskatīju, ja nu vienīgi kādam varētu nepatikt, ka starp to biezo autiņu pircējiem pa kādam medicīnas un lauksaimniecības biznesa pārstāvim gadās

AnsisR 16.februāris 2018 15:55
2 1 Atbildēt

Tāpat tiem, piemēros minētajiem, parketniekiem pašizmaksa nav lielāka par 20k. Bet nu ja gribas krāniņu pastiept garāku, nekas cits neatliek kā vien maksāt ragā.

Vaznis 16.februāris 2018 17:03
5 0 Atbildēt

Žiguļiem kādreiz bija Lux un Super Lux komplektācijas. Varbūt cepiens ir par tām?

Abavnieks 16.februāris 2018 17:42
1 0 Atbildēt

Nu bet tā arī nesapratu arī pēc ši iAuto raksta kas tad ir tas luksus auto!? Kāda tad ir tā definīcija? Kādu ļoļiku izveidota auto klase pēc "miglainiem" un subjektīviem jēdzieniem? Varbūt laiks ieviest superluksuss klasi, jo ielas jau pilnas ar 10 un vairāk gadīgiem lūžņiem, kurus kadreiz sauca par "luksuss"!

wons 16.februāris 2018 18:30
1 1 Atbildēt

Reprezentatīva automobiļa statuss varētu sākties no ~ 100 000eur

felix65 16.februāris 2018 19:20
4 0 Atbildēt

Ja stāv un krīt par augstiem žurnālistikas standartiem, tad ir jāzina, ka latviski skan nevis ,,kas nopelnījuši naudu priekš šāda auto? ", bet kas nopelnījuši naudu šādam auto.

es 16.februāris 2018 19:22
0 0 Atbildēt

Prasītos definīcijas: premium, luksus, reprezentatīvs un varbūt vēl limuzīns. Tie būtībā var būt gan viens auto, gan 4 dažādi. Te drīzāk vajag variēt ar auto klasēm. Teiksim uzlikt robežu: vidējās klases auto, ja runājam par vieglajiem. Virs vidējās klases visi reprezentatīvie. Līdzīgi ar krosoveriem, džipiem, miniveniem u.t.t. Tādēļ jau tas ES auto klasifikators ir izveidots, lai šķirotu auto. Citas valstis to saprot, mēs kā vienmēr...

Vēl, protams, var spēlēties ar dzinējiem, aprīkojumu u.t.t. Bet pamatā ir jādalās pēc izmēriem, nevis cenas.

MJanis 17.februāris 2018 0:06
1 0 Atbildēt

.... topik gaFno, Avftor mu_dak .....

ezis71 17.februāris 2018 22:05
0 0 Atbildēt

Ja uzņēmējs grib no firmas naudas pirkt ekskluzīvo Porsche Cayenne, summas ir krietni augstākas – ekspluatācijas nodoklis 505 eiro un 12 centi, uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodoklis 682 eiro, vieglo auto nodoklis – 811 eiro. Kopā tie ir bez dažiem santīmiem 2000 eiro (1999,72 eiro). Tiem, kuri savu Porsche reģistrē kā smago mašīnu N1 kategorijā, gadā izdodas ietaupīt 1897 eiro – valstij samaksājot tikai 102 eiro.

Šis visu izskaidro.Pilnu rakstu varat izlasīt šeit-skaties.lv/zinas/latvija...eti-ka-smagie/

Pats zinu vienu tādu Audi Q7 īpašnieku kuram kontā vesals miljons eur.

Janka 18.februāris 2018 17:53
0 0 Atbildēt

Es atkal zinu vienu laimīgu Škodas īpašnieci, kura nopirka Octavia reğistrētu kā kravas-pasažieru. Kas firmai bija izdevīgi, privātpersonai nodevā izmaksā gandrīz 4 x dārgāk kā pasažieru. Plus vēl kādreiz kravas versijai bija jāliek starpsiena un jāņem aizmugurējie beņķi ārā. Un tad vēl tās baumas par vinjeti.

kasinsh79 19.februāris 2018 8:36
0 0 Atbildēt

Savukārt es skaidri zinu, kā jādara ar jaunu auto, lai to reģistrētu ar min nodokļiem (autosalonā pačukstēja)

rudens68 20.februāris 2018 8:14
0 0 Atbildēt

visos salonos pačukst .

man arī vienā pačukstēja un norādīja uz konkrētu eksemplāru /

Tad cits ( paziņu paziņa ) no tā paša salona ieteica ņemt citu auto ,ar labāku komplektāciju ,bet ar atlaidi kas ilgtermiņā man iznākšot lētāk (ar labāaku pēcpārdošanu ) ,bet bez kravenieka papīriem .

E.B. 20.februāris 2018 0:51
0 0 Atbildēt

Limo arī ir kravas,tam arī ir starpsiena))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti