Lielais sals ir klāt: ko darīt šodien, lai vari iedarbināt savu auto arī rīt 28

 

Foto: Publicitātes attēls

Neste | 22.februāris 2018 15:45

Šobrīd visā Latvijā valda arktiskais aukstums, taču sinoptiķi brīdina, ka nākamajā nedēļā gaidāms vēl bargāks sals, gaisa temperatūrai nokrītoties pat līdz -30°C grādu atzīmei. Tas var būt izaicinājums arī automašīnas iedarbināšanai.

SIA “Neste Latvija” mazumtirdzniecības vadītājs Armands Beiziķis skaidro, kā lielajā salā rīkoties jau šodien, lai rīt nebūtu starp tiem, kurus sals ir pārsteidzis nesagatavotus.

Svarīga piemērotas degvielas izvēle
Lai automašīnu varētu iedarbināt un braukt bez problēmām, jāizmanto tikai atbilstošas klases ziemas dīzeļdegviela. Ja automašīnas bākā ir laika apstākļiem neatbilstoša dīzeļdegviela, tad iesakām maksimāli uzpildīt bāku ar atbilstošas klases degvielu. Taču jāpatur prātā, ka sajauktā dīzeļdegviela nebūs tik salizturīga. “Neste” degvielas uzpildes stacijās jau kopš decembra pārdošanā ir tikai A2 klases dīzeļdegviela ar salizturību līdz -32°C, kā arī Neste Pro Diesel ar salizturību līdz -37°C.

Klase Saduļkošanās t° Sasalšanas t°
A0 -10° C -20° C
A1 -16° C -26° C
A2 - 22° C -32° C
Pro Diesel (pieejams tikai Neste DUS) - 32° C - 37° C

Sasildi kvēlsveces!
Jaunas kvēlsveces noteikti darbosies daudz labāk, un auto iedarbināšana būs vieglāka, taču ziemas laikā, iedarbinot automašīnu, ieteicams kvēlsveces nedaudz pasildīt, vairākas reizes pagriežot aizdedzes atslēgu un tikai tad censties iedarbināt savu spēkratu.

Pārliecinies par akumulatora darbību
Zema gaisa temperatūra var negatīvi ietekmēt arī automašīnas akumulatoru un tā darbības spējas. Tādēļ iesakām pārbaudīt akumulatora darbību un tā savienojumu nolietojumu servisā, lai jau savlaicīgi konstatētu iespējamās problēmas. Ja ziemas laikā neizdodas auto iedarbināt akumulatora dēļ, tad nāksies vien meklēt kāda autovadītāja palīdzību, lai iedarbinātu auto.

Izvairies no automašīnas mazgāšanas
Aukstā laikā ievērojamu kaitējumu automašīnai var nodarīt uz ielām un ceļiem kaisītais sāls un, lai izvairītos no rūsas veidošanās, autovadītāji regulāri veic automašīnas mazgāšanu. Tomēr tik bargos laikapstākļos, lai izvairītos no durvju un logu aizsalšanas, to ieteicams darīt pēc iespējas retāk. Ja esi izlēmis mazgāt auto, tad noteikti pirms došanās ceļā pārliecinies, ka automašīna ir kārtīgi nožuvusi un durvju gumijas ir sausas.

Pārliecinies, ka varēsi atvērt durvis
Lai būtu drošs, ka no rīta varēsi atvērt auto durvis, ieteicams pārbaudīt, vai durvju gumijas ir sausas, un uz tām drošības pēc izsmidzināt eļļošanas līdzekli “WD-40”, kas pasargās durvis no aizsalšanas. Ja tomēr gadījies, ka durvis ir aizsalušas, vienkāršākais veids ir apliet durvis ar verdošu ūdeni, taču tas jādara uzmanīgi, jo krasas temperatūras maiņas stiklus pakļauj saplaisāšanas riskam.

 

 
Visi komentāri
 
janka 22.februāris 2018 16:37
0 0 Atbildēt

kārtējā kvēlsveču dročīšana un verdošs čaiņiks pa aukstiem stikliem/krāsu - baigi vērtīgie padomi, ibio!

ezis71 22.februāris 2018 18:16
19 0 Atbildēt

WD40 uz durvju gumijām,Марис,ты тупой или ебанутый?

Kanibaals 22.februāris 2018 18:23
0 0 Atbildēt

WD-40 ar EPDM, kas durvju "gumijās" nedraudzējas. Un verdošs ūdens toč ir veids kā tikt pie jauna stikla.

driveris 22.februāris 2018 18:34
4 2 Atbildēt

Verdošs ūdens neko sliktu neizdarīs:

viencexperc 22.februāris 2018 18:56
15 3 Atbildēt

Vēl labs variants ir sakurināt ugunskuru zem auto. Tad tas ātri sasilst. Gan logi, gan durvis.

VR5 22.februāris 2018 20:58
15 1 Atbildēt

WD40 gadījumā nav sasalstošs??

Viss raksts pāris vārdos - izvairies no dīzeļauto iegādes un laicīgi apmaini akumulatoru

iuziite 22.februāris 2018 21:03
5 0 Atbildēt

varbūt tomēr silikonu?

Town and country 22.februāris 2018 22:08
4 0 Atbildēt

Rakstā sveiciens lietoto vācu traktoru īpašniekiem.

Ess 23.februāris 2018 9:57
2 0 Atbildēt

Es teiktu VECU, tas ir līdz ~2000 gadam...

Dīzelis 22.februāris 2018 22:59
2 1 Atbildēt

Man nav bijis problēmas ar dīzeļiem,braucu ar Bmw 3.0d 160kw,šorīt -22 grādos lec kā suns pie kājas,vispār bez aizķeršanās,vaig laicīgi par visu padomāt tad problēmu nebūs,nevis tad kad uznāk augstums tad sāk baudīt kvēlsveces un aklumātorus!Common rail motoriem vispār neēsu dzirdējis ka būtu kautkādas baigās problēmas ar augstumu,nu vismaz Bmw

pirmklasnieks? 22.februāris 2018 23:11
7 2 Atbildēt

"vaig"

"auGstums" (2reiz)

"aklumātors"?????

jā, bmw, tā ir diagnoze...

atrabotka 22.februāris 2018 23:35
1 0 Atbildēt

Tieši tā! Uznāk aukstums un tad sāk kaut ko domāt! Domāt vajag sākt rudenī, sākot ar eļļas maiņu pirms ziemas un akumulatora/ģeneratora/kvēlsveču pārbaudi. Ja degvielas filtrs nezin kad mainīts, tad to arī nenāktu par sliktu samainīt. Man ar savu 21 gadu veco arhaisko dīzeli nav nekādu problēmu - uzsildu kvēlsveces un ar 1 šķīlienu pielaižu. Trešdaļa braukā ar pustukšiem aķiem un nestrādājošām kvēlsvecēm un tad lielie brīnumi, ka uznākot normālai ziemai vairs nevar nekur aizbraukt.. Degvielai (ja vien nelej kaut ko nezināmu no kannām aiz mājas stūra) vispār nevajadzētu būt nekādam sakaram, jo diez vai kāds noturējis auto pie mājas no vasaras, ar vasaras degvielu iekšā, un pēkšņi izdomās -20 grādos kaut kur beidzot aizbraukt!

P.S. Gumijas gan ar WD40 nevajag pūst! Tādas muļķības labāk nedarīt.

msh 22.februāris 2018 23:46
2 0 Atbildēt

Nah eļļa jāmaina nevis tad, kad pienāk laiks, bet pirms ziemas?

atrabotka 23.februāris 2018 11:40
2 0 Atbildēt

Nu man tas laiks pienāk tieši pirms ziemas un tas ir ļoti labi, ka pirms ziemas ar svaigu eļļu motorā. Protams, katrs lai maina kad grib un kad ir pienācis laiks mainīt. Cits brauc tā, ka eļļa jāmaina divreiz vai pat trīsreiz gadā.

Mārtiņš 22.februāris 2018 23:57
1 0 Atbildēt

Jaunas kvēlsveces darbosies tikpat labi kā vecas.Tur nav variantu labāk vai sliktāk.Durvju gumijām -silikons.Aķīti labāk ienest siltumā.Katri 10 grādi mīnusā noēd vienu voltu.Degviela der jebkura normāla ziemene,ka tik iet caur filtriem,Normālam dīzeļmotoram līdz -30 jāpielec bez problēmām,ja tik eļļas vietā nav mazuts.

Rihards 23.februāris 2018 6:33
1 0 Atbildēt

Kvelsveču lampiņai nodziestot kvelsveces turpina stradat. Kadas muļķibas ka vairākas reizes jasilda vienkarši pagaidi ilgak

Pļurkt 23.februāris 2018 10:25
4 0 Atbildēt

Tieši tā!!

Šajā rakstelī ir vairāk muļķību, kas robežojas ar idiotismu, nekā kaut cik necik derīgas informācijas.

Benzīnieks 23.februāris 2018 7:01
2 0 Atbildēt

Izskatās ka nestei laba reklāma trāpijusies. Visi tagad lejat tikai nestē pro dīzeli pārējās zapravkas var slēgt ciet

Es 23.februāris 2018 9:53
1 0 Atbildēt

Bet dīzelim, ne vecam, jau labāk ProDiesel, mazāk kvēpu, un kvēpu filtrs izturēs ilgāk.

Pļurkt 23.februāris 2018 10:29
1 0 Atbildēt

Jau rakstīju ka visiem DUS (izņemot Neste) ir pilnīgi pie kājas kāda zupa šiem ir salieta tankos!! Ka tik lētāk nopirkt, piemest ķīmiju un pārdot pa ziemas degvielas cenu.

Kad jau aukstumi būs uznākuši, tad atvedīs reālu ziemas degvielu, uzgāzīs virsū vēl krietnā daudzumā palikušajam pusvasaras ķīselim un auros ka visi tie kas nevar iedarbināt savus auto, lai brauc remontēties!! Kaut gan paši ir savārījuši ziepes ar savu tautas apzagtšanu.

ES 23.februāris 2018 9:52
1 0 Atbildēt

"vairākas reizes pagriežot aizdedzes atslēgu un tikai tad censties iedarbināt savu spēkratu."

===

Sviests, es pagriežu atslēgu un mans dīzelis jau rūc, kāds fufelis te vecam traktoram rakstīts?

Vernons 23.februāris 2018 10:24
0 2 Atbildēt

Pirms šī sala degvielas filtri bija jānomaina! Ar to jāsāk. Ļoti lielā salā dīzeli "jāiekurbulē" velkot. Tas atmaksājas. Šā vai šitā lec visi dīzeļi, arī ar lāpu!

Es 23.februāris 2018 11:22
3 0 Atbildēt

Nafig man to mainīt pirms ziemas, ja pēc reglamenta man to jāmaina ik pēc 50t.k.?! VW Jetta.

Vernons 23.februāris 2018 14:09
1 0 Atbildēt

Var padomāt ka Tu sava auto degvielas tvertni vienmēr pēc brauciena 100% uzpildi! Bākā veidojas ledus kristāli, kas vēlāk ūdens veidā nonāk filtrā. Filtrs vienkārši mēdz sasalt, gan ūdens tajā, gan parafīna dēļ! Tu pēc reglamenta vari arī nosalt uz ceļa. Mūs daba lutina, tāpēc arī esam tik lecīgi!

Pļurkt 23.februāris 2018 17:55
1 0 Atbildēt

Reglaments ir domāts tiem kam smadzeņu vietā ir putra un loģiski domāt nav spējīgi!

Pļurkt 23.februāris 2018 10:33
4 0 Atbildēt

Tie kas SAVLAICĪGI parūpējas par savu auto, netic visādiem "umņikiem" uz vārda, bet domā ar galvu, tiem nav problēmu ar auto iedarbināšanu bargā ziemā pat 30+ gadīgam dīzelim!

-----

Dauņi sajāj savus auto 2 - 3 gadu laikā.

Ar auto vecumu un iedarbināšanu lielos aukstumos nav pilnīgi nekāda sakara.

kasinsh79 23.februāris 2018 10:34
4 0 Atbildēt

Ir kādam arī problēmas pielaist auto? Tas nozīmē, ka par savu tehniku laikus nerūpējaties, lūk tā

Savulaik esmu pats (no n'tās reizes gan) pielaidis AUDI 80 1,6D, kad ārā termometra stabiņa atzīme bija -37... Visi jaunie dīzeļi smejas par grūtībām tos pielaist, starp citu.

650 23.februāris 2018 16:17
1 1 Atbildēt

Es iesaku izmantot "durex" markas iesmērējamo produkciju.Ar to nekas nekad nesalst un tas ir lietojams gan iekšķīgi gan ārīgi.Turklāt ir draudzīgs un noderīgs gan mašīnai, gan videi,gan personīgi pašam lietotājam vai turētājam utjP. Galvenais ir neuzrauties uz demagoģiju un nekad nelietot visādus tur bākā lejamos ūdens savācējus un dd uzlabotājus.Kur nu vel ka būt galēji izšķērdīgam un d-filtru lieku reizi mainīt.Labāk ir vnk no rīta iekāpt un braukšanas vietā pasūkāt Ledu vai ko tur vēl, kas nu kuram labāk garšo.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti