Spēkā no 1.marta - pilnveido transportlīdzekļu tehniskās apskates kārtību 26

 

Foto: iAuto.lv

CSDD | 26.februāris 2018 15:03

Š.g. 1. martā stāsies spēkā jauni tehniskās apskates noteikumi "Transportlīdzekļu valsts tehniskās apskates un tehniskās kontroles uz ceļa", kas pilnveidos transportlīdzekļu tehniskās apskates kārtību.

Kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu tehniskajā apskatē.

Jaunajos noteikumos tiek pārņemta Eiropas Savienības (ES) direktīva par tehnisko apskati, un atbilstoši direktīvai MK noteikumos tiks nostiprinātas prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas attiecībā uz tehniskās apskates stacijām un to aprīkojumu, inspektoru kvalifikāciju, apskates procesa un kvalitātes uzraudzību.

Bez tam atbilstoši direktīvai tiks precizētas un atsevišķos gadījumos arī paaugstinātas prasības attiecībā uz atsevišķu trūkumu vai bojājumu vērtējumiem tehniskajā apskatē (piemēram, transportlīdzekļa bremžu darbība, gaismas ierīces u.c.).

Tāpat jaunajos noteikumos būs izmaiņas transportlīdzekļu trūkumu un bojājumu numerācijā un turpmāk tā būs vienota visā ES. Tas nozīmē, ka, iegādājoties automobili jebkurā ES valstī, pēc trūkumu un bojājumu numerācijas varēs ērti pārliecināties par pēdējā tehniskajā apskatē fiksētajiem trūkumiem un bojājumiem.

 
Visi komentāri
 
lasītājs 26.februāris 2018 17:24
43 1 Atbildēt

Izlasot šo tā arī nesapratu, kādas tad izmaiņas.

Auto specializētā portālā jau varēja vairāk paskaidrot.

ezis71 26.februāris 2018 17:49
2 0 Atbildēt

iAuto par slinku kaut ko vairāk uzrakstīt jo noteikti šis raksts ir nokopēts no kāda ziņu portāla.

DELFI Auto | šodien, 12:59

Kopumā tiks saglabāts šobrīd spēkā esošais tiesiskais regulējums attiecībā uz transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa un aprīkojuma novērtēšanu transportlīdzekļu tehniskajā apskatē.

Jaunajos noteikumos tiek pārņemta Eiropas Savienības (ES) direktīva par tehnisko apskati, un atbilstoši direktīvai Ministru kabineta noteikumos tiks nostiprinātas prasības, kas jau šobrīd tiek īstenotas attiecībā uz tehniskās apskates stacijām un to aprīkojumu, inspektoru kvalifikāciju, apskates procesa un kvalitātes uzraudzību.

Tāpat atbilstoši direktīvai tiks precizētas un atsevišķos gadījumos arī paaugstinātas prasības attiecībā uz atsevišķu trūkumu vai bojājumu vērtējumiem tehniskajā apskatē (piemēram, transportlīdzekļa bremžu darbība, gaismas ierīces u.c.).

Vēl jaunajos noteikumos būs izmaiņas transportlīdzekļu trūkumu un bojājumu numerācijā un turpmāk tā būs vienota visā ES. Tas nozīmē, ka, iegādājoties automobili jebkurā ES valstī, pēc trūkumu un bojājumu numerācijas varēs ērti pārliecināties par pēdējā tehniskajā apskatē fiksētajiem trūkumiem un bojājumiem.

Redaktors 26.februāris 2018 18:13
0 0 Atbildēt

Paskaties lūdzu, kas ir ziņas autors. Augšā pie raksta ir norādīts CSDD. Vai vēl jautājumi ir?

ezis71 26.februāris 2018 18:28
10 1 Atbildēt

Ir gan.

1.Kāpēc Delfi jums ielika kloķi?2 stundas atrāk tika ievietots šis raksts.

2.Kāpēc tik pat tukš raksts kā Delfos?

Palaidniex 27.februāris 2018 7:16
0 0 Atbildēt

Atbilde vienkārša - ir paņemta un nopublicēta CSDD preses relīze 1:1. Tās nemēdz labot, papildināt, paplašināt. Visas pretenzijas par šāda info saturisko nabadzību vērst pie autoriem.

Nu pārpublicēja dažas stundas vēlāk... vai, vai, vai, ko nu tagad darīt?

ezis71 27.februāris 2018 18:12
1 0 Atbildēt

Nepublicē vispār ir pirmais variants,otrs,dodas vai zvana uz CSSD un savāc vairāk informācijas un publicē pilnvērtīgu rakstu kaut pēc divām dienām un lai lasītājam nerastos jautājumi.

iAuto 27.februāris 2018 17:00
1 0 Atbildēt

Tā ir preses relīze, autors ir CSDD. Kas tur neskaidrs? Aaa, pareizi, tas Tu !

Mēs domājam, vai šo relīzi vispār publicēt.

Jurs12 28.februāris 2018 10:00
1 0 Atbildēt

Tagad tāds preses relīžu laikmets. Ta rodas lielākā daļa "rakstu".

Pašiem žurnālistiem nekas pašiem nav jāpēta, jāanalizē un jāsaprot.

ezis71 27.februāris 2018 18:14
0 0 Atbildēt

Skaidrs ir viens,esi slīmests un slaists.

Redaktors 28.februāris 2018 10:15
0 0 Atbildēt

Tev taisnība, tu visu zini!

Incha 26.februāris 2018 17:56
16 1 Atbildēt

Te bus pie raksta sacereshanas bijis klat kads caurkritushais politis! Tuksha irshana!!!

msh 26.februāris 2018 20:03
4 4 Atbildēt

Tantes stāsta ka nu varēšot par sūdīgu roceni pat trijnieku atrauties. Jautājums vienīgi kā ar smadzeņu darbību tam, kas to izdomāja. Ja rocenes nav, bet darba bremzes ir, kā mašīna iespaido satiksmes drošību tik ļoti ka tā nedrīkstētu piedalīties satiksmē?

Palaidniex 26.februāris 2018 20:26
0 4 Atbildēt

Vai neesoša rocene garantē, ka prāvākā slīpuma tava lamata bez tavas ziņas neizkustēsies?

msh 26.februāris 2018 22:37
1 0 Atbildēt

Nu, mūsu kalnainajā valstī šādā situācijā, kamēr tā rocene tiek to mēnesi taisīta, nav ne vismazākās problēmas sākotnējo fiksāciju izveikt ar motoru, izkāpt ārā un pamest zem kāda riteņa klucīti vai ķīli.

Ja jau reiz neesoša rocene ir tāds apdraudējums apkārtējajiem ka par to jāliek trijnieks, tad, davai, vajag arī rīkot rocenes pārbaudes reidus.

lynx85 26.februāris 2018 22:57
0 0 Atbildēt

1.1.6 punkts, saite Jāņa komentārā, nav par roceni paredzēti trijnieki, relax.

msh 27.februāris 2018 12:39
0 0 Atbildēt

Kaut kas, kurš to visu izlasīja, kaut ko rakstīja par bremžu spēka procentiem...

Palaidniex 27.februāris 2018 7:20
0 3 Atbildēt

Nu nevienu nekrata, ka Tu dzīvo plakanzemē. Aizbrauc uz Sabili, Kandavu vai aizbrauc kādā ceļojumā. Pavecāku ķīseļi ir pat iedarbināti ar kalna starteri... protams, ka tie ir reāli izņēmumi, bet tomēr... ne visur motors vien spēj noturēt slīpumā. Un ne visur ir līdzi klucītis, atrodams akmens vai ielai ir betona vai granīta bortakmens.

msh 27.februāris 2018 12:39
1 0 Atbildēt

Protams ka ne visur motors spēj noturēt slīpumā - man pašam mājas piebraucamais celiņš ir tāds, ka to var izmantot remontos, kur jāņem ārā starteris - vienatā, bez stūmējiem, pietiek ar kādiem 15-20 metriem lai piešķiltu mašīnu - un viens pats motors nevienā robā nav spējīgs uz tā noturēt; visdrīzāk arī atstājot pirmajā, mašīna pa pāris stundām lēnām nobrauktu lejā līdz garāžai - bet tas nekādīgi netraucētu izkāpt un palikt zem riteņa kādu klucīti.

he 2.marts 2018 11:17
0 0 Atbildēt

klucīti vari ielikt sev biksēs,ja nejēdz noparkotiesbez visas roķenes un kārbas!

Rexx 27.februāris 2018 16:24
0 0 Atbildēt

Automātiskās pārnesumkārbas režīmā P (parking)?

msh 27.februāris 2018 23:11
0 0 Atbildēt

Izmantot slīpumā parkingu bez rocenes ir riskanti - tas noliek kārbu zem slodzes un pēc tam kārba no parkinga ir ar plēšanu jāizplēš.

he 26.februāris 2018 21:09
1 16 Atbildēt

turpmāk,piemēram menti varēs braukāt ar bīstamiem auto,ko šodien uzskatāmi parādīja degpunktā,vedot poļu mīzējus pašvaldības busā.priekšējai stikls pilnībā aizdirsts,bet skatē,piesienas par vienu plaisiņu,un rūsas punktu!

core 26.februāris 2018 21:37
1 1 Atbildēt

Tas rūsas punkts bija tāds, ka kulaku var salonā iebāzt?

he 27.februāris 2018 20:27
0 0 Atbildēt

par to ka tev galvā tāds caurums!paziņam tas bija spārnā krāsa pacelta augšā (10x3cm)un stiklam plaisa 15cm,labajā apakšājā malā (kādus gadus 5),tu paskaties to sižetu,un tad pasaki kur,kas ir bīstami!

Jānis 26.februāris 2018 21:50
1 0 Atbildēt
Artūrs 27.februāris 2018 18:48
0 0 Atbildēt

Gan jau Copy - Paste no kāda ziņu dienesta, piemēram, Leta un bez liekas iedziļināšanās, kas rakstīts, jo galvenais, ka visi būs saspaidījuši un nauda no reklāmas nāks! Sviests!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti