Eksperts: Valsts policijas automašīnu jaunā vizuālā identitāte skaidri norāda uz eiropeisku policiju 9

Nozare.lv | 11.jūnijs 2018 17:21

Valsts policijas automašīnu jaunā vizuālā identitāte skaidri norāda uz eiropeisku policiju, aģentūrai LETA sacīja portāla "Par brendu" autors Krišjānis Papiņš.

Viņš skaidroja, ka Valsts ceļu policijas vizuālās identitātes maiņa bija būtiska nepieciešamība, lai veidotu spēcīgāku tēlu. "Jau sen bija laiks radīt ko jaunu un modernu, jo, manuprāt, iepriekšējā vizuālā identitāte bija "aizsēdējusies" biedējoši skarbā inspektora ideoloģijā," komentēja Papiņš.

Papiņš papildināja, ka līdzšinējā policijas automašīnu vizuālā identitāte radīja konservatīvi, birokrātiski, formālu un nomācošu sajūtu. Tāpat viņš norādīja, ka jaunais krāsojums ir modernāks, dinamiskāks, atvērtāks. "Noformējums ietekmē cilvēku noskaņojumu, un jaunā vizuālā identitāti noteikti policistus darīs pozitīvākus, atvērtākus un draudzīgākus, tāpēc pārmaiņas Valsts ceļu policijas dizaina maiņā vērtēju pozitīvi," viņš atzīmēja.

"Par brendu" autors gan atzina, ka līdzšinējā Valsts policijas automašīnu trafarējumā vērtīga bija valstiskās piederības zīme - ģerbonis, ko jaunajā trafarējumā varēja saglabāt kā stilizētu elementu, tēlu vai fragmentu līmenī. Tāpat jaunajā trafarējumā vērojams bezpersoniskums. "Nav vairs nekā tāda, kas būtu unikāls Latvijai. Jaunais krāsojums tehniski der jebkurai pasaules valstij, jo tam nav nacionāla rakstura, bet varbūt tāds arī bija mērķis," uzsvēra Papiņš.

"Domāju, ka policijas vadībai bija jāsaprot, ka jaunais dizains ir iespēja sūtīt skaidru, policijas stratēģiskajiem mērķiem atbilstošu vēstījumu gan darbiniekiem, gan sabiedrībai. Vēstījums "policija ir drošība" ir bērnudārza līmeņa priekšstats par policiju. Iespējams, vēstījums jāmeklē kopējā policijas attīstības vīzijā un stratēģijā, savukārt ārpus "eiropeiskuma, atvērtības, modernuma, dinamiskuma, draudzīguma" īsti neko specifiskāku tur neatrodu. Gribētu redzēt skaidrāk definētu policijas personību, kaut ko vairāk par "balts un pūkains"," norādīja Papiņš.

Kā vēstīts, plānots, ka pirmās Valsts policijas automašīnas ar jauno trafarējumu būs sagatavotas līdz 18.novembrim, bet visa policijas autoparka nomaiņa atbilstoši jaunajai vizuālajai identitātei paredzēta līdz 2020.gadam.

Pirmdien Valsts policijas un Iekšlietu ministrijas vadība demonstrēja pirmo policijas automašīnu, kurai 27 gadus kalpojusī vizuālā identitāte nomainīta uz pilnībā jaunu marķējumu. Jaunā vizuālā identitāte tapusi sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju, tās pasniedzējiem un studentiem, kā arī ņemta vērā ārvalstu pieredze.

Jaunajā marķējumā izmantoti zilas, gaiši zaļas un pelēkas krāsas elementi. Elementu izvietojumā redzams arī latvisks ornaments jeb Laimas zīme. Spēkrata rotā uzraksts "Policija" un neliels uzraksts "Mūsu darbs - jūsu drošībai". Tāpat spēkrata sānos redzams policijas tālruņa numurs un neliela Latvija karodziņa emblēma.

Vienas automašīnas sagatavošana ar līdzšinējo marķējumu izmaksā aptuveni 400 eiro, taču milzīgas izmaksas jaunā marķējuma ieviešanā netiek prognozētas, teica amatpersonas.

Policijas vadība informēja, ka būs arī pārejas periods, līdz ar to uz ielām būs vienlaikus redzami transportlīdzekļi ar veco un jauno marķējumu. Plānots, ka vispirms ar jauno marķējumu aplīmēs satiksmes uzraudzībā iesaistīto transportu un pēcāk arī pārējo struktūrvienību transportlīdzekļus. Pirmās automašīnas plānots aprīkot līdz 18.novembra militārajai parādei. Satiksmes uzraudzībā kopumā Latvijā ir iesaistīti aptuveni 200 spēkrati.

Tāpat ziņots, ka līdzšinējais trafarējums Valsts policijai kalpoja 27 gadus. Pašreizējais trafarējums - atturīgi pelēkais - veidots 1991.gadā, tā autors ir toreizējais Latvijas Mākslas akadēmijas profesors Gunārs Glūdiņš. Toreiz Valsts policija bija svarīgi veidot savu vizuālo identitāti radikāli atšķirīgu no iepriekšējā padomju milicijas laika spilgti dzelteni zilā.

Foto: Publicitātes attēls

 
9 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kanibaals 11.jūnijs 2018 19:29
6 0 Atbildēt

Krievijā miliciju par policiju pārsauca, nekas diži nemainījās.

ro 11.jūnijs 2018 19:32
6 1 Atbildēt

Tikai priecātos ja policija kļūtu atvērtāka sabiedrībai un "kalpotu un aizsargātu" kā tam arī būtu jàbūt..jo patlaban ir "sodīt un iekasēt"..tikpat labi ar kases automātu nevis zizli varētu dirnēt ceļa malā..

Bradypus 11.jūnijs 2018 19:47
2 1 Atbildēt

Mentus ar pākrāsojāt, lai izskatās līdzīgi policistiem, vai pietiks ar mašīnām?

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Sieviete sadauza 570 000 eiro vērtu Ferrari pirmajā braucienā (+ VIDEO)

Tikai dažas minūtes pēc tam, kad iznomātais Ferrari 458 Italia izbrauc no dīleru centra, sievietes vadītais spēkrats piedzīvo smagu avāriju, ietriecoties barjerā un saduroties ar pretimbraucošo transportu. Lasīt vairāk

 

Volkswagen pārspēj Andra Dambja Pikes Peak rekordu pasaules augstākajās sacīkstēs (+ VIDEO) 1

Ar pirmo pilnībā elektrisko Volkswagen sacīkšu automašīnu I.D. R Pikes Peak starptautiskajās Paikspīkas kalnā braukšanas sacensībās (Pikes Peak International Hill Climb) sasniegts vēsturisks rekords Lasīt vairāk

 

Līgo dienā un Jāņu naktī pieķerti 10 dzērājšoferi un četri autovadītāji narkotiku iespaidā 1

Līgo dienā un Jāņu naktī policija aizturējusi desmit autovadītājus, kuri pie stūres bija sēdušies alkohola reibumā, kā arī četrus šoferus narkotiku iespaidā, aģentūru LETA informēja Valsts policijā. Lasīt vairāk

 

Latvijā iecienītākie auto ir Volkswagen, Toyota un Audi 11

Saskaņā ar nesen Kantar Emor un Kantar TNS veikto aptauju "Auto zīmolu veselības indekss", cilvēki Latvijā, Igaunijā un Lietuvā automašīnu markas vērtē diezgan līdzīgi un zīmolu topā dominē tādas markas kā Volkswagen, Toyota un Audi. Izvēloties nākamo auto, iedzīvotāji visbiežāk svārstās starp divu zīmolu automašīnām. Pēdējos gados ievērojami pieaugusi pircēju uzticība konkrētam auto zīmolam – divas trešdaļas respondentu kā nākamo apsver izvēlēties tādas pašas markas auto, kāds viņiem ir patlaban. 44% Latvijas iedzīvotāju un 31% lietuviešu dod priekšroku dīzeļdzinējam. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti