Valsts policijas automašīnu jaunā vizuālā identitāte skaidri norāda uz eiropeisku policiju, aģentūrai LETA sacīja portāla "Par brendu" autors Krišjānis Papiņš.
Viņš skaidroja, ka Valsts ceļu policijas vizuālās identitātes maiņa bija būtiska nepieciešamība, lai veidotu spēcīgāku tēlu. "Jau sen bija laiks radīt ko jaunu un modernu, jo, manuprāt, iepriekšējā vizuālā identitāte bija "aizsēdējusies" biedējoši skarbā inspektora ideoloģijā," komentēja Papiņš.
Papiņš papildināja, ka līdzšinējā policijas automašīnu vizuālā identitāte radīja konservatīvi, birokrātiski, formālu un nomācošu sajūtu. Tāpat viņš norādīja, ka jaunais krāsojums ir modernāks, dinamiskāks, atvērtāks. "Noformējums ietekmē cilvēku noskaņojumu, un jaunā vizuālā identitāti noteikti policistus darīs pozitīvākus, atvērtākus un draudzīgākus, tāpēc pārmaiņas Valsts ceļu policijas dizaina maiņā vērtēju pozitīvi," viņš atzīmēja.
"Par brendu" autors gan atzina, ka līdzšinējā Valsts policijas automašīnu trafarējumā vērtīga bija valstiskās piederības zīme - ģerbonis, ko jaunajā trafarējumā varēja saglabāt kā stilizētu elementu, tēlu vai fragmentu līmenī. Tāpat jaunajā trafarējumā vērojams bezpersoniskums. "Nav vairs nekā tāda, kas būtu unikāls Latvijai. Jaunais krāsojums tehniski der jebkurai pasaules valstij, jo tam nav nacionāla rakstura, bet varbūt tāds arī bija mērķis," uzsvēra Papiņš.
"Domāju, ka policijas vadībai bija jāsaprot, ka jaunais dizains ir iespēja sūtīt skaidru, policijas stratēģiskajiem mērķiem atbilstošu vēstījumu gan darbiniekiem, gan sabiedrībai. Vēstījums "policija ir drošība" ir bērnudārza līmeņa priekšstats par policiju. Iespējams, vēstījums jāmeklē kopējā policijas attīstības vīzijā un stratēģijā, savukārt ārpus "eiropeiskuma, atvērtības, modernuma, dinamiskuma, draudzīguma" īsti neko specifiskāku tur neatrodu. Gribētu redzēt skaidrāk definētu policijas personību, kaut ko vairāk par "balts un pūkains"," norādīja Papiņš.
Kā vēstīts, plānots, ka pirmās Valsts policijas automašīnas ar jauno trafarējumu būs sagatavotas līdz 18.novembrim, bet visa policijas autoparka nomaiņa atbilstoši jaunajai vizuālajai identitātei paredzēta līdz 2020.gadam.
Pirmdien Valsts policijas un Iekšlietu ministrijas vadība demonstrēja pirmo policijas automašīnu, kurai 27 gadus kalpojusī vizuālā identitāte nomainīta uz pilnībā jaunu marķējumu. Jaunā vizuālā identitāte tapusi sadarbībā ar Latvijas Mākslas akadēmiju, tās pasniedzējiem un studentiem, kā arī ņemta vērā ārvalstu pieredze.
Jaunajā marķējumā izmantoti zilas, gaiši zaļas un pelēkas krāsas elementi. Elementu izvietojumā redzams arī latvisks ornaments jeb Laimas zīme. Spēkrata rotā uzraksts "Policija" un neliels uzraksts "Mūsu darbs - jūsu drošībai". Tāpat spēkrata sānos redzams policijas tālruņa numurs un neliela Latvija karodziņa emblēma.
Vienas automašīnas sagatavošana ar līdzšinējo marķējumu izmaksā aptuveni 400 eiro, taču milzīgas izmaksas jaunā marķējuma ieviešanā netiek prognozētas, teica amatpersonas.
Policijas vadība informēja, ka būs arī pārejas periods, līdz ar to uz ielām būs vienlaikus redzami transportlīdzekļi ar veco un jauno marķējumu. Plānots, ka vispirms ar jauno marķējumu aplīmēs satiksmes uzraudzībā iesaistīto transportu un pēcāk arī pārējo struktūrvienību transportlīdzekļus. Pirmās automašīnas plānots aprīkot līdz 18.novembra militārajai parādei. Satiksmes uzraudzībā kopumā Latvijā ir iesaistīti aptuveni 200 spēkrati.
Tāpat ziņots, ka līdzšinējais trafarējums Valsts policijai kalpoja 27 gadus. Pašreizējais trafarējums - atturīgi pelēkais - veidots 1991.gadā, tā autors ir toreizējais Latvijas Mākslas akadēmijas profesors Gunārs Glūdiņš. Toreiz Valsts policija bija svarīgi veidot savu vizuālo identitāti radikāli atšķirīgu no iepriekšējā padomju milicijas laika spilgti dzelteni zilā.
Krievijā miliciju par policiju pārsauca, nekas diži nemainījās.
Ka mēs pārsaucām uzreiz jau viss nemainījās, bet pakāpeniski tomēr izmaiņas notika. Bet Krievija var arī būt izņēmums, ka vienkārši gribēja apgūt līdzekļus.