Konkurences padome: OCTA Garantijas fonda samazināšanās nav pietiekams iemesls polišu cenu kāpumam 4

 

Foto: Ekrānšāviņš no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 26.jūlijs 2018 12:08

Garantijas fonda samazināšanās nav pietiekams iemesls polišu cenu kāpumam, aģentūrai LETA atzina Konkurences padomē (KP).

KP informēja, ka Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) pārstāvja Jura Stengrevica publiski paustais par OCTA Garantijas fonda apmēra samazināšanos nevar būt iemesls tam, ka OCTA cenai turpmāk būtu jāaug.

"Situācija saistībā ar iemaksām, kas ir jāveic Garantijas fondā, OCTA pakalpojuma sniedzējiem jau bija zināma iepriekš, tāpēc KP neuzskata, ka tas ir pietiekams iemesls, lai klientiem palielinātu polišu cenas," norādīja padomē.

Konkurences uzraugā skaidroja, ka LTAB kā OCTA Garantijas fonda darbības nodrošinātājs ir tiesīgs sniegt informāciju sabiedrībai par papildu nepieciešamajām iemaksām Garantijas fondā, kas ietver aktuālo informāciju par situāciju OCTA tirgū. Vienlaikus KP norāda, ka konkrētajā LTAB pārstāvja paustajā viedoklī, ka liela daļa apdrošinātāju jau varētu būt iecenojuši savās cenās šīs papildu izmaksas, kas radušās Garantijas fonda dēļ, nav nedz korekts, nedz neitrāls.

Tāpēc KP norāda, ka tirgus dalībnieku apvienības pārstāvim, šajā gadījumā vienai no LTAB vadošajai amatpersonai, ir rūpīgi jāizsver jebkāda informācija vai viedoklis, ko tas pauž publiski, īpaši, ja tas satur jebkādas norādes par iespējamām cenu politikas izmaiņām tirgū.

"Norādes par cenu prognozēm vai iespējamu cenu pieaugumu daļai tirgus dalībnieku var arī kalpot kā signāls nepamatotam cenu kāpumam citiem tirgus dalībniekiem, kuri iepriekš nebija plānojuši palielināt cenas vai arī šīs izmaksas jau bija iekalkulējuši esošajā cenā. Tāpat šādi izteikumi var saturēt nepamatotu un, iespējams, pat maldinošu informāciju sabiedrībai," uzsvēra KP.

KP atkārtoti atgādina, ka cenu veidošana ir katra komersanta individuāls lēmums, kas godīgas konkurences apstākļos tiek pieņemts, ņemot vērā uzņēmuma iekšējo cenu veidošanās mehānismu un preču ekonomiskās vērtības svārstības.

Jau ziņots, ka, neskatoties uz to, ka apdrošināšanas sabiedrības kopš 2016.gada oktobra atsāka iemaksu veikšanu transportlīdzekļu īpašnieku obligātā civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fondā, patlaban tas samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2008.gada aprīļa, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 miljonus eiro un iemaksas vairs nebija jāveic, aģentūru LETA informēja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB).

Atbilstoši LTAB aprēķiniem augustā tā apmērs kritīsies zem 17 miljoniem eiro.

Iemaksu veikšanu Garantijas fondā paredz normatīvie akti gadījumā, ja tā apmērs samazinās zem 20 miljoniem eiro. Savukārt, ja fonda apmērs nokrītas zem 17 miljoniem eiro, tad apdrošinātājiem iemaksas jāveic dubultā apmērā.

Kā norāda LTAB, ņemot vērā pēdējā desmitgadē raksturīgo lēno ekonomikas izaugsmes tempu, OCTA vidējās atlīdzības pieaugumu jau vairākus gadus pēc kārtas, kā arī citus faktorus, Garantijas fonds 2016.gadā samazinājās zem 20 miljonu eiro atzīmes, un, par spīti, apdrošinātāju veiktajām iemaksām, tā apmērs turpināja sarukt.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Pļurkt 29.jūlijs 2018 8:37
2 0 Atbildēt

Tas 18. gada Beha maksā tik pat cik 98. gada Pasāts!

Pacel šņukuru augšā un apskaties par ko vispār ir šis raksts!!

WONDERWHY 26.jūlijs 2018 22:54
1 0 Atbildēt

Loģiski, ka samazinās. Laukos apskādē trešo pasātu, iedod atpakaļ samaksātos 100eur pa gadu. Spuņciemā viens aizmieg pie stūres, nošķil 18.gada behu un viņam izmaksā 100 štukas jaunas behas iegādei. Tad nu pārējie uzmanīgie un godprātīgie braucēji maksā par guļavas behu.

msh 30.jūlijs 2018 18:40
1 0 Atbildēt

Man, teiksim, pēdējā polise bija nepilns sotaks - 18. gada behas braucējs maksās nepilnu štuku, tb 10x vairāk, par oktu tikai tad, ja viņam BM klase būs kāda 2. vai 3. Bet ja tu te domāji vēl par kasku, ko tas behas braucējs pērk - tam te nav nekāda sakara; raksts ir par oktu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 23

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti