Pēdējais mohikānis – 36-gadīgs MAZ joprojām ierindā (+ FOTO) 22

 

Foto: iAuto.lv

iAuto | 25.augusts 2018 11:46

36 gadus veco MAZ droši var saukt, ja ne par pēdējo, tad par vienu no nedaudzajiem tik veciem Minskas autorūpnīcas ražojumiem, kas joprojām brauc pa mūsu ceļiem.

Konkrētais eksemplārs tika sastapts pie CSDD tehniskās apskates stacijas, kur bija ieradies, lai izietu skati. Šoferis atklāj, ka tas ir modelis MAZ-5335, kas izgatavots 1982.gadā. Vizuāli ļoti līdzīgās MAZ-500 saimes (ražoja līdz 1977.gadam) kabīnes priekšpusi greznoja rūpnīcas emblēma ar Baltkrievijas simbolu – sumbru, šim modelim gan palicis vien rūpnīcas nosaukums, taču tautā kravinieku joprojām sauc par „bulli”.

Foto: iAuto.lv

Tā nu arī šis bullis uzticami kalpo jau 36 gadus. Nobraukti vairāk nekā 100 000 km un odometrs uzsācis otro apli. Automobilim uzstādīta 8 tonnu ietilpības cisterna un to izmantoto ūdens pievešanai un ceļu laistīšanai objektos, kur notiek ceļu remontdarbi.

Foto: iAuto.lv

Tehnika ir vienkārša un uzticama, protams, brīžiem to nākas remontēt un detaļas tik vecam auto vairs nav tik viegli atrast. Automašīna pieder kādam Rīgas uzņēmumam, bet objekti ir pa visu Latviju. Šoferis pastāsta, ka MAZ iebūvēts 180 Zs jaudīgs sešcilindru dīzelis un piecpakāpju pārnesumkārba. Kabīne ir liela, plaša, ar milzīgu stūres ratu (tās centrā redzams sumbrs), garu, vertikāli novietotu ātrumpārslēgu un ļoti vienkāršu mērinstrumentu paneli un slēdžiem. Starp citu, aiz šofera sēdekļa ir guļamvieta, kas gan šim automobilim ir bez pielietojuma.

Foto: iAuto.lv

Interneta forumos var lasīt, ka 500 un arī šīs saimes MAZ šoferiem patika – mašīna bija pietiekoši jaudīga, piemērota to laiku ceļiem un ātrumiem (75-85 km/h), viegli remontējama un praktiski „nenokaujama”. Bija arī trūkumi – jau pieminētais sešcilindru motors (citām modifikācijām izmantoja V8) bija skaļš un spēcīgi vibrēja, bet kabīnes apsildes sistēma nebija pārdomāta.

Šo modeli Minskas rūpnīca ražoja līdz pat 1990.gadam.  

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 25.augusts 2018 18:37
14 27 Atbildēt

Tā ir, kad nav ar ko lepoties, kā tikai ar padumjiem laikiem un karu.

Kas tad šajā sūdā ir tāds unikāls un nenokaujams? Ka auto nobraucis 100 000 un jau sapists līdz kliņķim? Lūk tad rietumu līdzīgs auto, arī ar mucu. Tikai vēl vecāks - 1970, ar vēl lielaku nobraukumu.

suchen.mobile.de/fahrzeuge/det...7-d5ec9d4b888e

Ja kārtīgi iztīrītu, būtu kā jauns. Un nekādu vadu, izolentes, aizlāpītu caurumu.

ss 26.augusts 2018 12:22
10 0 Atbildēt

nevarēju noturēties: rekur īsts skaistulis, būtībā muzeja eksponāts: www.ss.com/msg/lv/transp...ies/hpecm.html

kasinsh79 25.augusts 2018 21:03
6 2 Atbildēt

Jābūt vientiešiem, lai ticētu 100tkm nobraukumam. Kabīne rāda dzīves rūdījumu. Es ticētu kādam mlj.km

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 8

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti