Deputāti konceptuāli vienojušies, ka jāparedz kriminālatbildība šoferiem par vairāk nekā 1,5 promilēm alkohola reibumā 77

 

Foto: Ilustratīvs attēls

Nozare.lv | 16.oktobris 2018 16:36

Saeimas Juridiskā komisija šodien konceptuāli vienojās, ka ir nepieciešams paredzēt kriminālatbildību šoferiem, kuri vada automašīnu, esot vairāk nekā 1,5 promiļu alkohola reibumā, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

Šīs izmaiņas saistītas ar galīgajam lasījumam parlamentā atbalstīto Administratīvās atbildības likuma projektu, kas paredz būtiskas izmaiņas administratīvo pārkāpumu izskatīšanā.

Tā kā līdz ar likumprojekta pieņemšanu notiks atteikšanās ar no administratīvā aresta piemērošanas, Saeimas deputāts Andrejs Judins (V) pauž bažas, ka pēc 2020.gada dzērājšoferiem administratīvā aresta vietā varētu tikt piemērots vieglāks sods.

Judins ierakstā vietnē "twitter" norāda, ka ka pašlaik saskaņā ar Administratīvo pārkāpumu kodeksu dzērājšoferiem piemēro administratīvo arestu, naudas sodu un transportlīdzekļa vadītāja tiesību atņemšanu.

Tieslietu ministrijas (TM) pārstāvji komisijas sēdē kā risinājumu esot piedāvājuši nodarījumu kriminalizēt. "To var akceptēt, tomēr ir bažas, vai tas nenozīmēs nosacītu sodu vai piespiedu darba piemērošanu," norāda politiķis, norādot, ka nedrīkst samazināt pašlaik paredzēto soda bardzību.

Juridiskā komisija aicināja TM, Iekšlietu ministriju un Satiksmes ministriju līdz nākamā gada 1.maijam sagatavot un iesniegt Ministru kabinetā projektu Krimināllikuma grozījumiem.

Tieslietu ministrija atbalsta atsevišķu pārkāpumu, kas ir saistīti ar automašīnas vadīšanu alkohola reibumā, ja alkohola koncentrācija pārsniedz 1,5 promili, kriminalizēšanu, aģentūru LETA informēja informēja TM. Izstrādājot jauno regulējumu, ir svarīgi nodrošināt, ka personām netiks piemēroti vieglāki sodi nekā tas ir pašlaik, norāda ministrijā.

TM vērš uzmanību, ka pēc jaunā Administratīvās atbildības likuma spēkā stāšanās dzērājšoferim varēs konfiscēt transportlīdzekli - pašlaik šādas iespējas nav.

Saeimas Preses dienestā norādīja, ka spēkā esošais Latvijas Administratīvo pārkāpumu kodekss ir padomju laika mantojums un grozīts vairāk nekā 150 reizes. Liela daļa no pašlaik administratīvo pārkāpumu sistēmā identificētajām problēmām ir saistāmas ar neskaidru un neefektīvu normatīvo regulējumu, teikts likumprojekta anotācijā.

"Juridiskā komisija, Krimināltiesību politikas apakškomisija un Tieslietu ministrija ir noslēgusi apjomīgu darbu pie jauna un mūsdienīga administratīvās atbildības normatīvā regulējuma. Līdz ar to 2020.gadā spēku zaudēs padomju laikos pieņemtais Administratīvo pārkāpumu kodekss. Administratīvo pārkāpumu lietas varēs izskatīt efektīvāk un īsākā laika periodā," pēc sēdes sacīja Juridiskās komisijas priekšsēdētājs Gaidis Bērziņš (VL-TB/LNNK).

Jaunā likuma projekta mērķis ir aizsargāt pastāvošo tiesisko iekārtu, tai skaitā sabiedrības intereses, noteikto pārvaldes kārtību, sabiedrisko kārtību, kā arī nodrošināt ātru un efektīvu administratīvā pārkāpuma procesu, teikts likuma projektā.

Administratīvos pārkāpumus, par tiem piemērojamos sodus un amatpersonu kompetenci administratīvo pārkāpumu procesā paredzēts noteikt attiecīgo nozaru likumos vai pašvaldību saistošajos noteikumos. Nozares regulējošajos likumos varēs noteikt arī iestāžu pakalpojumu saņemšanas un citus ierobežojumus administratīvi sodītajām personām, kuras izvairās no soda. Jau pašlaik ir veikta virkne grozījumu nozaru likumos, lai iestrādātu tajos normas, kas iepriekš iekļautas Administratīvo pārkāpumu kodeksā.

Jaunais administratīvās atbildības regulējums paredzēs būtiskas izmaiņas administratīvo sodu sistēmā. Plānots, ka turpmāk naudas sods un aizrādījums būs vienīgie pamatsodi, kā papildsodu varēs piemērot tiesību atņemšanu un tiesību izmantošanas aizliegumu. Tādējādi paredzēts atteikties no tāda soda veida kā administratīvais arests, ņemot vērā šādas sankcijas krimināltiesisko raksturu un no pašreizējām sistēmas pretrunām izrietošās tiesvedības Satversmes tiesā.

Likuma projekts paredz arī uzlabot naudas sodu piespiedu izpildes procesu, jo patlaban liela daļa lēmumu par administratīvo sodu uzlikšanu netiek izpildīti un nesamaksāto sodu apmērs sasniedz vairākus desmitus miljonu eiro, likumprojekta anotācijā atzīmē tā autori.

Kā viens no risinājumiem sodu efektīvākai iekasēšanai būs liegums sodu nemaksātājiem saņemt konkrētus pakalpojumus. Piemēram, jau pašlaik personas, kas nav samaksājušas sodu par pārkāpumiem ceļu satiksmē, nevar veikt transportlīdzekļa tehnisko apskati.

 
77 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Bradypus 18.oktobris 2018 11:40
74 0 Atbildēt

Kasinsh dzīvo tajā, ko angliski sauc "infobubble" - dzīvojot pārtikušu rutīnas dzīvi un faktiski satiekoties ar ļoti šauru sabiedrības izlasi, rodas ļoti maldīgs priekšstats par sabiedrību kopumā un to pastiprina sociālie tīkli, kas ir orientēti piedāvāt atlasītu lietotājam vēlamo saturu. Par dzērājiem un dzērājšoferiem zin tikai to, ko iebaro propagandas mēdiji un ir iemācījies vārdu "sodīt", ko ir gatavs piemērot katram, kas neatbilst viņa priekšstatam par ideālu. Saredzēt sabiedrības patiesās problēmas un cēloņus šādiem cilvēkiem ir praktiski nereāli.

Bradypus 18.oktobris 2018 11:35
41 6 Atbildēt

Tu tajā skandināvijā bijis esi? Tik lopisku publisku dzeršanu un savādāku apreibināšanos citur nenākas redzēt. Vai tas ir slikti? Manuprāt, jā. Bet tev laikam patīk... Dienvideiropā nav nekādu ierobežojumu, bet ne vien piedzērušos uz ielām neredz, bet pat vienkārša aliņa izdzeršana uz ielas nav modē - ir pieņemts pieklājīgi iedzert kafejnīcā pie galdiņa. Atkal jau parādi, cik naivs un dumš esi.

Bradypus 17.oktobris 2018 15:48
36 2 Atbildēt

Kā izpaudīsies? Minēšu vienu no tipiskajiem piemēriem. Sieva "zāģē" tik ilgi, kamēr vīrs nodzeras. Sabiedrības atbildība - nevis žēlot sievu, kam vīrs dzērājs gadījies, bet atzīt, ka arī emocionālā vardarbība ir vardarbība un iekļaut to KL līdzīgi pantam par novešanu līdz pašnāvībai.

Tad, kad kāds būs nobraukts, mēs varam vairs runāt tikai par atriebību, kas principā ir bezjēdzīga, jo mirušo vairs neatgriezīs. Sabiedrības atbildība ir jāuzņemas jau ātrāk - tajā brīdī, kad alkoholisms rodas, pat tad, ja nesēžas pie stūres!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti