LAF viedoklis par Kandavas trases slēgšanu un Biķernieku KSB nākotni 13

 

Foto: Publicitātes attēls

LAF | 20.oktobris 2018 9:52

Biedrības „Latvijas Automobiļu federācija” atklātā vēstule par autosportu diskriminējošo lēmumu pārtraukt Kandavas kartodroma darbību un par nacionālās sporta bāzes „Biķernieki” nākotni.

Nesen ar tiesas lēmumu tika pārtraukta kartinga trases „Kandava” darbība. Asi tiek diskutēts arī par Biķernieku trases nākotni, jo daļa no teritorijas pieder privātpersonām, kas nav ieinteresētas trases kompleksa vienotības saglabāšanā un attīstībā. Biedrība „Latvijas Automobiļu federācija” (LAF) pauž savu sašutumu par šo situāciju. Gribam uzdot jautājumu - kā ir iespējams, ka juridisku dueļu un definīciju dēļ tiek zaudēts veselais saprāts un pārvilkta trekna strīpa veselai nozarei?! Kandavas kartodroms ir mūsdienīgs komplekss, kas ir labākais visā Baltijā savas kvalitātes un infrastruktūras dēļ. Vai tiešām vienas personas iesniegumu un tiesvedības dēļ nav iespējams atrast kompromisu un, ievērojot likumu (!), izpildīt nepieciešamās normas un izbeigt visus strīdus, lai kartodroms turpinātu savu darbu?! Radusies situācija mums nav saprotama un ar loģiku nav skaidrojama. Lēmums slēgt kartodromu „Kandava”, kā vienu no iemesliem minot pastiprinātu troksni, mūsuprāt, diskriminē visus autosporta pasākumus, attiecībā pret citiem publiskiem pasākumiem – koncertiem, festivāliem un tamlīdzīgiem. Tas ir juridisks rekets. Izrādās, ka mūsu valstī terminoloģiju un vārda spēļu rezultātā, ir iespējams slēgt kāda kompleksa darbību.

Likumsakarīgi – redzot, kā panākta Kandavas kartodroma darbības pārtraukšana – rodas pamatots jautājums arī par Biķernieku trases nākotni.

Plaši Latvijas plašsaziņas līdzekļos tika runāts par to, ka Biķernieku kompleksās sporta bāzes pieguļošās teritorijas īpašnieki pieprasa atņemt nacionālās sporta bāzes statusu Biķernieku kompleksajai sporta bāzei, pamatojoties uz vairākiem argumentiem.

Mēs, biedrība „Latvijas Automobiļu federācija”, šajā jautājumā gribam paust viennozīmīgu nostāju. Bez Biķernieku kompleksās sporta bāzes vienotības nav iespējama nekāda autosporta attīstība Latvijā. Trase, kas nesen atzīmēja savu 50 gadu pastāvēšanas jubileju, ir unikāla būve. 1966.gadā tika atklāta entuziastu rokām būvētā un tajā laikā Baltijas reģionā lielākā Biķernieku auto-moto trase, kurā moto meistarības apļa garums ir 3580m, bet ātruma aplis autosportam - 3662m. Līdz Latvijas valsts neatkarības atgūšanai, Biķerniekos regulāri notika lielākās PSRS sacensības auto un moto sportā, kuras pulcēja vairākus desmitus tūkstošus skatītāju. Atjaunotajā Latvijā, finansiālu apsvērumu dēļ, viena no slavenākajām auto šosejas trasēm Austrumeiropā sāka lēnām panīkt. Sacensību kļuva aizvien mazāk, trases teritorijā ievācās dažādi, arī apšaubāmi – komersanti.

2010.gadā valsts finansējuma trūkuma, kā arī ilgstošu tiesvedību dēļ, BKSB bija tuvu likvidācijai. Lai saglabātu sportam tik nepieciešamo un vēsturiskām tradīcijām bagāto sporta bāzi, pēc valdības lēmuma 2011.gada 6.jūlijā BKSB reorganizācijas ceļā tika iekļauta VAS „Ceļu satiksmes drošības direkcija” (CSDD) sastāvā. Līdz ar to sākās jauns trases atdzimšanas periods – trase tika sakopta, uzlabota skatītāju un sportistu drošība un trasē parādījās aizvien jauni sporta un izglītības projekti. 2016.gada rudenī trasē tika realizēts teju neiespējamais sapnis – nepilna pusgada laikā sporta bāzē tika izveidota pasaulē augstākā līmeņa rallijkrosa trase, kurā norisinājās pasaules rallijkrosa čempionāta posms.

Starptautiskā Automobiļu federācija (FIA) atzina „Neste World RX of Latvia” par labāko Pasaules rallijkrosa sezonas posmu 2016. un 2017.gadā sezonās, kā arī 2016. gadā sacensības saņēma godalgu „Gada Sporta Notikums Latvijā”, tai skaitā jaunizveidotā Biķernieku rallijkrosa trase 2016.gadā saņēma arī „Gada Sporta būves” godalgu. Tas viss norisinājās pateicoties Latvijas valsts un Biķernieku kompleksās sporta bāzes pārvaldītāja – CSDD iesaistei un atbalstam. Organizējot FIA Pasaules čempionāta posma sacensības, tiek izmantota visa Biķernieku kompleksās sporta bāzes teritorija un tās apkārtējā infrastruktūra, lai sacensību norise atbilstu starptautisko sacensību organizēšanas un drošības prasībām.

Citas pasaules valstis savstarpēji sacenšas par iespēju rīkot šāda mēroga sacensības, jo tās rada neapšaubāmu un vienkārši aprēķināmu pienesumu valsts ekonomikai. Mums jāsaglabā mūsu trases unikālais statuss, jo bieži autosporta trases ir bez pilsētas infrastruktūras – daudzviet pasaulē tās tiek izbūvētas klaja lauka vidū, tālu no apdzīvotām vietām. Tas, ka Biķernieku trase atrodas pilsētā, ka līdz tai viegli iespējams nokļūt ar sabiedrisko transportu gan no pilsētas centra, gan lidostas, ir būtiska priekšrocība, kas svaru kausus nosver Latvijas labā.

Mēs zinām, ka demokrātiskā sabiedrībā īpašumtiesības ir svarīgas. Jautājums par īpašumtiesībām Biķernieku teritorijā ir sensitīvs, jo tiek dalīts viens veselums – Biķernieku kompleksā sporta bāze. Tai pat laikā, mēs apzināmies, ka privātīpašnieku nevēlēšanās iesaistīties nozīmīgo sporta notikumu tapšanā ir bijis viens no šķēršļiem dažādu trases attīstības un saimniecisko jautājumu risināšanā. Līdz šim, pateicoties CSDD atbildīgo darbinieku rīcībai, ir rasti risinājumi un kompromisi, lai trase turpinātu sekmīgi attīstīties un tajā veiksmīgi notiktu dažāda līmeņa moto sporta sacensības.

Mēs strādājam kopā ar FIA trašu speciālistiem, izstrādājot trases uzlabošanas projektus, pilnveidojot gan trases drošību, gan arī virzot jautājumus par skatītāju drošību un, kopā ar CSDD, vairāki projekti jau veiksmīgi īstenoti.

Motoru sports Latvijā pēdējos gados atstāj aizvien pieaugošu labvēlīgu ietekmi ne tikai uz satiksmes drošību, bērnu un jauniešu brīvā laika pavadīšanas iespējam un interešu izglītību, bet arī uz ekonomiku un tūrisma nozari.  Tāpēc mēs uzskatām, ka motoru sportam Latvijā ir prognozējamas labas attīstības iespējas, ja vien iesaistītās puses varēs tikt pāri alkatīgai un aklai vēlmei visu apkarot. 

Nobeigumā - mēs paužam neizpratni par visām šīm darbībām, kas, kā izskatās, vērstas pret autosportu un motoru sportu kopumā. Esam nosūtījuši oficiālu atbalsta vēstuli LR Izglītības un Zinātnes ministrijai un patiesi ceram, ka veselais saprāts uzvarēs.

 
13 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 21.oktobris 2018 10:22
14 1 Atbildēt

Arī Kandavā mājas esot parādījušās pie trases nevis trase pie mājām. Visai stilīgi tā - nopirkt zemi/māju pie lidostas lai sūdzētos par troksni...

Kanibaals 20.oktobris 2018 11:40
9 0 Atbildēt

Ar elektrokartingiem pa Kandavas trasi ar nevar?

Conqueror 20.oktobris 2018 19:34
4 0 Atbildēt

To zemes gabalu īpašnieki varētu šeit pastāstīt, kā viņiem traucē biķernieku un kandavas trases

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā 1

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Kā taps jaunais Rail Baltica tilts pār Daugavu Rīgā (+ VIDEO)

Ir sākusies jaunā Rail Baltica tilta pār Daugavu būvniecība. Respektējot galvaspilsētas vēsturi, jaunajā tilta konstrukcijā saglabās esošā dzelzceļa tilta ikonisko izskatu. Lasīt vairāk

 

Traģiska nāve, sajaucot ātrumus - miljardiere iet bojā savā Tesla (+ VIDEO) 29

Amerikāņu miljardiere un uzņēmēja, politiķa Miča Makkonela radiniece Andžela Čao noslīkusi savā Tesla pēc tam, kad viņas vadītā automašīna iebrauca dīķī un nogrima. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz Vision EQXX iztiek ar 7 kWh vidēji un nobrauc 1000 km ar vienu uzlādi (+ FOTO) 12

Mercedes elektriskais prototips Vision EQXX veicis savu trešo tālās distances pārbraucienu ar vienu uzlādi veicot vairāk par 1000 kilometriem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti