Lasi 20 auto testus jaunajā “Latvijas Gada auto 2018” žurnālā, tagad vairāk par “Nissan Micra” (+ FOTO) 2

 

Foto: iAuto.lv

Latvijas Gada Auto | 7.novembris 2018 11:54

Konkursā “Latvijas Gada auto 2018” tika pieteikti vairāki spilgti mazās klases auto modeļi. Lai būtu pievilcīgi topošajiem pircējiem, šīs klases automobiļiem piemīt azartiska vadāmība, kā arī tehnoloģiju piedāvājums aprīkojumā ļoti tuvojas lielākas klases automobiļiem.

Viens no tādiem ir arī “Nissan Micra” – mazākais “Nissan” modelis Eiropā tā piektajā paaudzē, kurš piedalījās konkursā “Latvijas Gada auto 2018”.

Ja sākotnēji šī modeļa nosaukums raksturoja šī automobiļa nelielos izmērus, tad jaunais modelis vairs nav nekāds mikroautomobilis. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudzi, tā garums pieaudzis par 17 cm (3999 mm), platums par 7 cm (1743 mm). Ar otrās paaudzes “Micra” šī atšķirība ir vēl ievērojamāka – 30 cm un 35 cm. Praktiskie pārbaudījumi pierādīja, ka jaunā “Micra” salons piedāvā visai pieņemamu komfortu četriem cilvēkiem, plus bagāžniekā (300 l) iespējams ievietot trīs vidēja lieluma ceļojumu somas. Garāka auguma pasažieriem ērtāki tomēr būs priekšējie krēsli, kur vairāk vietas kājām un galvai.

Foto: iAuto.lv

Ap 100 dizaina variācijas

“Nissan Micra” sūtība tomēr ir būt spilgtam pilsētas automobilim. Ķīļveida profils, stūrainas dizaina formas, asas līnijas un spilgtas krāsas – var patikt, var nepatikt, bet jaunais “Micra” ir pamanāms auto. Kopumā ir ap 100 veidiem, kā kombinēt dažādus “Micra” dizaina elementus gan ārpusē, gan arī salonā. “Micra” arī ir viens no uzskatāmākajiem piemēriem par to, ka mazās klases automobiļa salons var kvalitatīvi nostrādāts. Papildaprīkojumā iespējama arī ādas apdare. Priekšējais panelis ir lakonisks, tā centrā – goda vietā novietota “Nissan” aktuālā multimediju sistēma ar “Nissan Connect” atbalstu, kas pazīstama arī citos šī ražotāja modeļos, tikai šeit tā ieguvusi trapecveida formu. Zem tās klimata kontroles slēdži – viss viegli uztverams un saprotams.

Mūsdienās arī mazā klase tiek pie bagātīga papildaprīkojuma

Bagātīgs komforta un drošības aprīkojums šajā klasē vairs nav nekāds retums. Jaunā “Micra” aprīkojuma sarakstā iespējams iekļaut bezatslēgas sistēmu, 4 videokameras ar 360 grādu skatu, automātiskās tālās gaismas, joslas, aklās zonas, bremzēšanas asistentus, ceļazīmju atpazīšanas sistēmu un kalnā braukšanas asistentu. Par mūzikas labskanību rūpējas “Bose Personal” audiosistēma, kurai izmantots viens ne pārāk pierasts risinājums telpiskas skaņas veidošanai – viens no sešiem skaļruņiem ir iebūvēts vadītāja galvas balstā. 

Foto: iAuto.lv

Tikai mehāniskā pārnesumkārba

“Nissan Micra” klāstā ir divi trīs cilindru benzīna dzinēji -  0.9 litru ar 90 Zs  un viena litra ar 70 Zs, kā arī 1.5 litru dīzeļdzinējs ar 90 Zs. Jebkurš no šiem tiek komplektēts ar 5 pārnesumu mehānisko pārnesumkārbu. Lai gan šie dzinēji radīti, lai būtu ekonomiski un ar zemu izmešu daudzumu, prasmīgi rīkojoties ar pārnesumkārbu, iespējami arī dinamiskāki manevri. “Micra” balstiekārta nav gluži sportiski cieta, bet tomēr vairāk orientēta aktīvai braukšanai, nevis lielam komfortam. Tas gan nav mīnuss, bet šāds regulējums piestāv “Micra” aktīvajam raksturam, taču jārēķinās, ka ceļu nelīdzenumi itin bieži nonāks automobiļa salonā.

Nissan Micra cena ir no 12 400 EUR līdz 17 490 EUR, atkarībā no izvēlētās komplektācijas.

Konkursa “Latvijas Gada Auto” žūrijas iespaidi

Uldis Rolis, autoservisa “Rolis” valdes loceklis: “Acij tīkams mazauto, kas nemaz nav tik mazs. Salonā gan otrajā rindā pamaz vietas, bet tas ir loģiski. Auto salona apdare ir akurāta un ar atsvaidzinošiem krāsu akcentiem.

Motors - 3 cilindri, turbo, nedaudz kautrīga 1000 -2000 apgriezienu zona , bet tad pieslēdzas turbokompresors un ir ok. Rokas pārslēdzamā ātrumkārba ar 5 ātrumiem. Ceru, ka ražotājs pamanīs un to aprīkos arī ar kādu automātu, protams, gudro - 6, 7 pakāpju. Tad tas pilnībā saskanēs ar Eiropas tendenci - mazi motori un daudz pārnesumu.

Testa dienu “Micra” iepriecināja ar aizvien acij tīkamu mazauto. Sarkanā krāsa (lasi -spilgtās krāsas) neapšaubāmi izcēla auto sportisko raksturu. Šī salona apdare un krāsainums ir patīkams. Jāatzīmē tas, ka ieskatoties variantos ar noformējumu, gan ārējo gan iekšējo var izpaustie kādi 8 varianti( tātad krāsu pietiks). Tas gan nedaudz sadārdzinās pirkumu, bet savas krāsu un noformējuma vēlmes varēsiet piepildīt arī “Micrā”.

Foto: iAuto.lv

Noteikti vēlos uzslavēt “Micra” stūri. Sportiska stila, D formā, izņemot nepamatoti daudz un intuitīvi neveikli izvietotās stūres kņopes (citu auto ražotāju pieredze ir veiksmīgāka, un tad tās podziņas vairs nesaukšu par kņopēm). Uzslavējams risinājums ir konsoles grīdas apgaismojums. Patika.

Un nu pats galvenais - standartā gaismas. Tuvās, tālās, automātiskās, testētajai versijai LED  (+400 EUR). Tātad par drošību gada tumšajā periodā ir padomāts arī mazās klases automobilī, un tas nav speciāli jāaktivizē. Pamanīju, ka pārslēgšanās laiks uz tālo gaismu ir nedaudz aizkavēts, bet šim gaismu menedžmentam ir jāprot ne tikai pārslēgt bet arī nekādā ziņā neapžilbināt citus satiksmes dalībniekus . Pats par sevi tas nav jaunums bet mazajā klasē apsveicami”.

“Nissan” pārstāvja komentārs

Mindaugs Plukis, “Nissan Nordic Europe”: “Viens no šī automobiļa modeļa pievilcības elementiem ir tā atlētiskais un izteiksmīgais ārējais dizains, kas virza Micra zīmolu jaunā un izaicinošā virzienā. Mūsdienīgais izskats un ekskluzīvā izjūta ir saglabāta arī automobiļa iekšpusē, piedāvājot augstas kvalitātes automobiļa salonu. Mēs esam pacēluši Eiropas kompakto automobiļu segmentu jaunā līmenī, koncentrējoties uz to, ko klienti vēlas šobrīd un sagaida nākotnē”.

Jaunais žurnāls-katalogs “Latvijas Gada auto 2018”

Lasi vairāk par “Nissan Micra” un pārējiem 19 jaunajiem automobiļiem jaunajā žurnālā “Latvijas Gada auto 2018”, kurš ir tirdzniecībā visā Latvijā no 8.novembra.

Žurnālā pievēršam arī uzmanību aktuālākajiem satiksmes drošības jautājumiem un autobūves attīstības virzieniem.

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Conqueror 7.novembris 2018 17:04
2 2 Atbildēt

Trīs cilindri tikai- nu nekādi nevar pierast pie tik maza daudzuma

felix65 7.novembris 2018 19:16
1 0 Atbildēt

Ar otrās paaudzes “Micra” šī atšķirība ir vēl ievērojamāka – 30 cm un 35 cm. Var būt tiem izmēriem jābūt mm?, citādi sanāk, ka to ziloni nāksies vilkt galīgiem nemotoriem. Cena arī nesaprotama.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti