Rīgas dome sola mikrorajonos uzbūvēt vairāk nekā 11 000 jaunu autostāvvietu 14

 

Foto: Ekrānšāviņš no Google.com/maps

Nozare.lv | 30.novembris 2018 11:28

Tuvāko gadu laikā Rīgas dome dažādās pilsētās apkaimēs ir apņēmusies uzbūvēt jaunas autostāvvietas, lai nodrošinātu stāvēšanas iespējas vairāk nekā 11 000 automašīnu, liecina pašvaldības portālā publicētā informācija.

Pašvaldība skaidro, ka šādi plāni tapuši, lai risinātu auto novietošanas problēmas mikrorajonu dzīvojamajās zonās, kur dzīvojamo namu pagalmi tiekot pārpildīti ar transportlīdzekļiem.

Lai risinātu šo problēmu, pašvaldība meklējot teritorijas autostāvvietu izveidei netālu no autobraucēju dzīvesvietām. Piemēram, Rīgas domes Satiksmes departaments esot sācis bezmaksas autostāvvietu būvniecību mikrorajonos, veidojot "kabatas" ielu sarkano līniju robežās. "2017.gadā uzsākta autostāvvietu būvniecība Malienas, Lielvārdes un Hipokrāta ielās. Šī gada būvdarbu plānā norādīta autostāvvietu izbūve Kurzemes prospektā, Rostokas, Akadēmiķa M.Keldiša, Rušonu, Valdeķu un Ēbelmuižas ielās. Kopumā departaments ar "kabatām" plāno aprīkot 16 Rīgas ielas, nodrošinot autostāvvietas aptuveni 1000 transportlīdzekļiem," teikts paziņojumā.

Pēc pašvaldības domām, ar atsevišķiem pasākumiem mikrorajonu autostāvvietu problēmu atrisināt nevar, tādēļ nepieciešama kompleksa pieeja, kas iestrādāta Transporta attīstības tematiskajā plānojumā, kas ir daļa no Rīgas teritorijas plānojuma līdz 2030.gadam.

Galvenais plānojuma mērķis ir atslogot iekšpagalmus, veidojot autostāvvietas uz pašvaldības zemes. Pašvaldības izstrādātā perspektīvo autostāvvietu atrašanās vietu karte liecina, ka Rīgas Kurzemes rajonā plānots izbūvēt 11 stāvvietas ar 3072 vietām, Zemgales priekšpilsētā paredzētas 10 stāvvietas ar 2390 stāvvietām, Rīgas vēsturiskajā centrā - 10 stāvvietas ar 2625 vietām, bet Latgales priekšpilsētā - 10 stāvvietas 662 vietām.

Vidzemes priekšpilsētā plānots uzbūvēt deviņas jaunas stāvvietas, kur varēs novietot 1109 automašīnas, bet Ziemeļu rajonā - septiņas stāvvietas, kas būs paredzētas 1440 mašīnām. Tādējādi galvaspilsētā kopumā plānots izveidot 11 298 jaunas vietas, kur novietot spēkratus.

Kā uzskata pašvaldība, galvenais iemesls autostāvvietu deficītam esot tas, ka lielākā daļa Rīgas mikrorajonu būvēti laikā no 1955. līdz 1980.gadam, kad iedzīvotājiem nebija tik daudz spēkratu. Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pasūtītajā pētījumā secināts, ka 2/3 galvaspilsētas dzīvojamā fonda ir būvētas pēc Otrā pasaules kara un šie dzīvojamie masīvi neatbilst mūsdienu prasībām.

"Kaut gan tā laika pilsētplānotāji šajās apkaimēs ir paredzējuši gan bērnudārzus un bērnu laukumus, gan skolas un dažādu pakalpojumu sniegšanas iespējas, viens nav ņemts vērā - straujais automobilizācijas pieaugums. 1970.gados bijušajā PSRS uz 1000 iedzīvotājiem bija aptuveni piecas automašīnas. 1980.gadu vidū šis rādītājs pieauga līdz apmēram 45 mašīnām uz 1000 iedzīvotājiem, bet 2016.gadā, pēc "Eurostat" datiem, Latvija automobilizācijas līmenis bija sasniedzis 341 automašīnu uz 1000 iedzīvotājiem," norāda pašvaldība.

Pašvaldība uzsver, ka dzīvojamo namu pagalmos ir jāatstāj vieta bērnu laukumiem un zaļajām zonām, tādēļ atrisināt autostāvvietu problēmu tikai uz pagalmu rēķina "diez vai ir iespējams".
 

 
Visi komentāri
 
Freijers 30.novembris 2018 11:35
1 5 Atbildēt

Paldies ! Viens normāls darbs beidzot - lai nav suņu kakinātāju un veceņu sola brālību razborkas ar PP iesaisti pagalmos

viencexperc 30.novembris 2018 12:48
9 4 Atbildēt

Tā muļķa ( rižskij mer) etniskajā dzimtenē, kurā valda viņa sadarbības partneris, pagalmi izskatās tādi:

kasinsh79 30.novembris 2018 13:19
6 7 Atbildēt

Ir patlaban pieredze ar slavenā Ozolciema masīva apkārtni, kur padsmit korpusu vienai adresei utt. Tas ir tā, vakarā vēlāk atbrauc pie mājas ar visu caurlaidi logā, tad ieraugi, ka vietu jau nemaz tur vairs nav. Atliek riņķot pa rajonu (bet tur jau viss totāli pilns) vai arī novietot auto stipri tālāk. Ir gadījies auto atstāt kādus 300m tālāk, pilnīgi pie citas mājas, caur labirintu labirintiem. Auto jau sen > stāvvietām apkaimē. Arī maksas stāvvietas totāli pilnas. Risinājumu neredzu. Ja vien aplam plato zaļo zonu neuztaisīs mazāku, ar auto novietnēm.

Gaidu vien brīdi, kad no turienes aizbrauksim (savukārt tie cilvēciņu tūkst. gan tur laimīgi turpinās dzīvot)!!!

scope 1.decembris 2018 22:06
3 0 Atbildēt

Maksas stāvvietas nav pilnas, Valdeķu ielas galā stāvvieta un garāžas pustukšas, tik vien, ka pēcpuses bišķi jāpakustina, lai aizietu pēc auto.

Tas, ka pie mājām nav numurēto stāvvietu arī ja ir caurlaide - vietas ir tik, cik ir, visu zaļo zonu (kura vēl nav izbraukāta un pieparkota, kā dažviet) arī asfaltā nepārvētīsi un kopīgais maāji piederošasi pleķis ir jādala pēc principa - kas pirmais brauc, tas pirmais parkojas.

kasinsh79 3.decembris 2018 10:30
0 1 Atbildēt

Ja tur dzīvo, izsaku līdzjūtību Man gan tur riebjas, gaidu brīdi, kad prom no turienes. Vēl piedevām tas prastais kontingents, neiecietība vienam pret otru, braucot pretī vienā joslā gar auto utt. Veēee

scope 3.decembris 2018 21:50
0 0 Atbildēt

Šobrīd dzīvoju.

Cik saprotu, pats arī Ziepītī mitinies.

Kurā pusē? Tur kur 602. vai 119. sērija? Ir bišķi atšķirība kontingentā starp pusēm, btw.

Citādi - kā jau jaunākais no Rīgas padomju rajoniem, kontingents ar dzīvokļus "dabūjušajiem", kuri tikai ļoti lēnā garā nomainās.

JanJan 30.novembris 2018 14:15
4 3 Atbildēt

Sorry, bet, ja dzīvo samērā blīvi apdzīvotā pilsētā, tad jārēķinās, ka vietas auto visticamāk nebūs. Tas vispār ir unikums - cilvēki dzīvo teiksim purčikā, bet visur tikai ar auto! Tas laikam kaut kāds snobisms, ka neies taču braukt ar sabiedrisko...

Var būvēt cik stāvvietas grib, ielas ar vien platākas un platākas - vietas trūkst VIENMĒR un korķi būs VIENMĒR, jo auto infrastruktūras paplašināšana praktiski vienmēr nozīmē arī vēl vairāk auto uz ielām. Tādējādi problēmas nerisinās.

Beigās attapsies cilvēki, ka netikai māja ir pelēks sūds no PSRS laikiem, bet arī visa apkārtne ap māju ir pelēks asfalts, jo stāvvietas taču vajagot...

Kanibaals 30.novembris 2018 18:42
1 1 Atbildēt

Tās kabatas neko nerisina, piemēram uz Hipokrāta ielas stāvvietu palika vēl mazāk.

rudens68 30.novembris 2018 21:43
2 0 Atbildēt

Diez kapēc iesaldēta daudzstāvu stāvieta pie vef tilta ? Kā reizi īstais brīdis . Un vispār ,kapēc mums maz būvē daudzstāvu stāvietas .

Palaidniex 30.novembris 2018 22:50
1 1 Atbildēt

Tur jau kaut kas notiekot. Bet vieta stulba parkingam, nav īsti kam tur tos auto turēt, kā arī piebraukšana un izbraukšana reali tik vienā virzienā...

Freijers 2.decembris 2018 13:59
0 0 Atbildēt

Licēji jau būtu, apkārtne ta liela, bet iebraukšana gan tur ir reti tizla un, ja tā var teikt no nepareizās puses. Šādas būves būtu zināmas vietās risinājums

anonimikis 1.decembris 2018 10:05
5 1 Atbildēt

Ir tāds teiciens - dirš kā Zariņa govs.

Reiz jau solīja stāvparkus ušaks.

viencexperc 1.decembris 2018 12:53
2 4 Atbildēt

Kuš!

Tūlīt tevi izbanos tāpat kā mani. Melošana un bani ir ts ir vienīgais veids, kā tur turās pie varas. Viņa sadarbības partneru zemē vēl cietumos sēdina. Bet pilsētas mēram nav tādas varas.

Mēra sapnis 1.decembris 2018 13:57
5 3 Atbildēt

Katrs mērs un 51 procents rīdzinieku sapņo par ko tādu:

youtu.be/-LvYOx8JOas?t=293

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti