Apdrošinātāja ieteikumi motovadītājiem 8

 
Balta | 25.aprīlis 2016 8:20

Atļautā braukšanas ātruma pārsniegšana, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta mototransporta redzamība ir galvenie iemesli mototransporta satiksmes negadījumiem

to apstiprina gan apdrošināšanas sabiedrības BALTA rīcībā esošā informācija, gan Drošas braukšanas skolas praktiskā pieredze. Lai gan motosezona oficiāli vēl nav atklāta, apdrošinātājs BALTA jau saņēmis trīs OCTA atlīdzības pieteikumus par zaudējumiem, kas radušies sadursmes rezultātā ar motociklu.

Atlīdzība tiek prasīta par spēkrata bojājumiem, medicīniskajiem izdevumiem un mantiskajiem zaudējumiem
Tuvojoties motosezonas atklāšanai, apdrošināšanas sabiedrība BALTA un Drošas braukšanas skola aicina visus ceļu satiksmes dalībniekus būt īpaši uzmanīgiem – ievērot atbilstošu braukšanas ātrumu, adekvāti novērtēt situāciju uz ceļa un, protams, skatīties divreiz, lai neapdraudētu nedz sevi, nedz citus. Lai gan oficiālā motosezonas atklāšana Latvijā plānota tikai 30.aprīlī, mototransportu uz ielām redzam arvien biežāk, un to apliecina arī apdrošināšanas sabiedrības BALTA rīcībā esošie dati: šogad apdrošinātājs saņēmis jau trīs OCTA atlīdzību pieteikumus par sadursmi ar motociklu – divi no negadījumiem notikuši aprīļa sākumā.

“Mototransporta vadītāji un pasažieri, notiekot ceļu satiksmes negadījumam, pakļauti daudz lielākam riskam nekā, piemēram, vieglo automašīnu vadītāji, tāpēc šo spēkratu vadītājiem būtu jāievēro īpaša piesardzība. To apliecina arī mūsu kā apdrošinātāja pieredze – negadījumos, kuros iesaistīts mototransports, gandrīz vienmēr atlīdzības tiek pieteiktas ne tikai par spēkratam nodarītajiem bojājumiem, bet arī par medicīniskajiem izdevumiem un mantiskajiem zaudējumiem – specapģērbu, ķiveri, cimdiem,” norāda BALTA atlīdzību direktors Ingus Savickis.

Apdrošinātāja rīcībā esošā informācija liecina, ka 2015.gada aktīvās motosezonas laikā (jūlijs) OCTA polise kādā no apdrošināšanas kompānijām bija noformēta 25 668 spēkratiem (47% motocikli un 53% mopēdi). Lai gan 2016.gada motosezona oficiāli vēl nav atklāta, pašlaik aktīva OCTA polise attiecībā pret pagājušā gada rādītājiem reģistrēta 64% spēkratu (8303 mopēdi un 8130 motocikli). Savukārt apdrošināšanas sabiedrības BALTA dati liecina, ka pērn vidējā OCTA atlīdzība par motociklam nodarītajiem bojājumiem sasniedza 1285 eiro, bet lielākā izmaksātā atlīdzība pērn par pašu spēkratu – 5590 eiro. Latvijā populārākie mototransporta zīmoli ir Honda, Yamaha, Suzuki un Kawasaki.

Lai pasargātu sevi, ir jāspēj laikus atpazīt bīstamas situācijas un atbilstoši reaģēt

BALTA sadarbības partneris Drošas braukšanas skola norāda, ka mototransporta vadītājiem vienmēr jābūt gataviem laikus atpazīt bīstamas situācijas un atbilstoši reaģēt. Atbilstoša braukšanas ātruma izvēle ir viens no priekšnoteikumiem, lai rūpētos gan par savu, gan apkārtējo drošību. Vēl viens būtisks aspekts ir specapģērba izvēle – kombinezons ar visiem nepieciešamajiem aizsargiem, aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama.

Edmunds Ozolnieks, Drošas braukšanas skolas valdes loceklis: “Visbiežākie motociklu satiksmes negadījumu iemesli ir pieredzes trūkums, pārāk liels ātrums, nepareiza situācijas izvērtēšana un slikta motocikla redzamība. Ceļu satiksmes negadījumi, kuros iesaistīts motocikls, nereti saistīti ar izrādīšanos, nepieredzējušam motociklistam liekot rīkoties muļķīgi.

Motociklistam vienmēr jābūt gatavam laikus atpazīt bīstamas situācijas un reaģēt tajās, jābūt gatavam piekāpties, dodot ceļu. Ievērojiet distanci un intervālu, brauciet ar tādu ātrumu, kas nepārsteidz citus satiksmes dalībniekus. Samaziniet braukšanas ātrumu, ja samazinās redzamība vai saķere ar ceļa virsmu, izvēlieties pareizu braukšanas trajektoriju un rīcības kārtību. Praktizējiet motocikla vadīšanas iemaņas un pareizu braukšanas tehniku. Jābrauc ir savaldīgi un piesardzīgi, tas ir vienīgais veids, kā neapdraudēt sevi un citus.”

Saskaņā ar Ceļu satiksmes un drošības direkcijas datiem pērn Latvijā bojā gājuši 11 mopēda vai motociklu vadītāji, bet ievainoti 306 motociklu vai mopēdu vadītāji, savukārt šī gada pirmajā ceturksnī ievainoti 12 mopēda vai motocikla vadītāji, bet bojā gājis viens.

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
kaspis 25.aprīlis 2016 9:30
13 0 Atbildēt

"Atbilstoša braukšanas ātruma izvēle ir viens no priekšnoteikumiem, lai rūpētos gan par savu, gan apkārtējo drošību. Vēl viens būtisks aspekts ir specapģērba izvēle – kombinezons ar visiem nepieciešamajiem aizsargiem, aizsargķivere un cimdi, bez kuriem pārvietošanās nav pieļaujama."

Šitais teksts kā naglai uz galvas pie tā pašnāvnieciskā idiņa pez pravām video, nu kur gazelei bortus nonesa un atmeta pedāļus ar.

anonimikis 25.aprīlis 2016 9:19
8 1 Atbildēt

Nepareizs attēls. Divreiz ir jāskatās motobraucējam sava rata spidometrā.

otto 25.aprīlis 2016 17:32
5 3 Atbildēt

Nerespekteju un nerespektešu motobraucējus.Viņi tiek pataisiti par ceļu karaļiem.Foto radars nefiksē,ceļš jādod utt.Ja viņi brauktu kā visi tad donoru arī nebūtu.STULBĀKU REKLĀMU jau vairs izdomat nevar!!!!!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti