"Volvo" izmēģinājis līdz šim neredzētas jaudas četru cilindru motoru. 450 ZS (500 Nm) divu litru agregāts ar trīskāršo turbopūti iebūvēts "Volvo S60 Drive-E High-Performance Concept," kas pagaidām eksistē vienā eksemplārā.
Spēka agregāts izstrādāts sadarbībā ar "Volvo" oficiālo sporta programmu partneri "Polestar," detaļu piegādātāju "AVL" un "Denso."
Foto: Publicitātes foto
450 Zs jaudīgā augstas veiktspējas "Drive-E" dzinēja pamatā ir tehnoloģiju klāsts, kas parasti nav pieejams četrcilindru dzinējos. Dzinējs ir aprīkots ar diviem paralēliem turbokompresoriem, kuriem gaisu padod turbīna-kompresors ar elektropiedziņu. Tā saspiestais gaiss tiek nevis padots cilindros, bet darbina divus paralēlos turbokompresorus. Degvielas iesmidzināšanu veic dubults degvielas sūknis ar 250 bāru spiedienu. Šāda jaudas pieejamība, trīskāršā kompresora sistēma un unikālā degvielas iesmidzināšanas sistēma nodrošina ļoti dinamiskas braukšanas īpašības bez „turbobedres” salīdzinājumā ar vienkāršu turbokompresoru.
Foto: Publicitātes foto
"Volvo" par saviem galvenajiem konkurentiem uzskata "Mercedes-Benz A45 AMG," kas no divu litru tilpuma „izvilcis” 360 ZS, taču jāņem vērā, ka šajā virzienā strādā arī citas kompānijas, piemēram, "Volkswagen," kas paziņojis par 420 ZS jaudīga "Golf" projektu – modeli "R400," kas tikšot atrādīts 2015.gada Frankfurtes autoizstādē (septembris) un maksās aptuveni 50 000 eiro.
Kas attiecas uz "Volvo," tad kompānija apver iespēju par 450 ZS sērijveida modeli. Pozitīva lēmuma gadījumā jaunās tehnoloģijas motoru visticamāk varēs ieraudzīt kādā no sportiskajiem "Polestar" modeļiem.
Foto: Publicitātes foto
Nekādi nespēju sagremot "VW Golf=50 000 eur" :O