Ar kādiem motoriem braucam? 67

 

Foto: iAuto

iAuto | 23.decembris 2014 12:13

Benzīns, dīzelis vai kas cits? - Bosch Automotive veikusi pētījumu, kura rezultātā noskaidrots, kādam motoram pircējs dod priekšroku, izvēloties jaunu automobili.

Benzīna motors: globālā mērogā tas joprojām ir vispopulārākais. Priekšgalā atrodas Ķīna, kur gandrīz 100 procentos gadījumu zem jaunas automašīnas motora pārsega atrodas benzīna dzinējs, bet ASV un Japānā ar šādu tehniku pārvietojas 75%.

Dīzeļdzinējs: gandrīz katrs otrais jaunais automobilis Eiropas Savienībā un Indijā tiek pārdots dīzeļversijā un šo motoru priekšrocības ir zināmas sen – moderns dīzelis  patērē līdz pat 25% mazāk degvielas nekā līdzīgs benzīnnieks, bet griezes moments tam ir par 40% lielāks. Dīzeļu popularitāte aug arī citos lielajos tirgos, piemēram, ASV. Ja tagad to īpatsvars sastāda 3% no tirgus daļas, tad līdz 2018.gadam, pēc Bosch prognozēm, tie būs jau 10%.

Hibrīda un elektropiedziņa: Japānā jau tagad gandrīz katrs piektais pārdotais jaunais automobilis komplektēts ar hibrīdpiedziņu un šis tirgus sektors turpinās augt. Bosch prognozē, ka 2020.gadā pasaulē tiks pārdoti 6,5 miljoni hibrīdu, 3 miljoni Plug-in (no mājas elektrotīkla uzlādējamie) hibrīdu un 2,5 miljoni elektromobiļu no kopējā realizētā jaunu automobiļu skaita, kas pēc Bosch aprēķiniem tad sasniegs 113 miljonu vienību gadā.

Flex-Fuel: Brazīlijā ir lielākais automašīnu skaits pasaulē ar tehnoloģiju, kas ļauj pārvietoties, izmantojot benzīnu vai alkoholu (etanolu). Otrs lielākais tirgus šādai tehnikai ir ASV.

Gāze: jau desmit gadu šādas tehnoloģijas piekritēju skaits pieaug par 25% gadā, bet tādā valstī kā Dienvidkoreja, jau tagad 11% no autoparka aizņem automašīnas, kuru degvielas tvertnēs pilda dabasgāzi.

 
Visi komentāri
 
LMT 23.decembris 2014 12:20
6 8 Atbildēt

Tikai un vienīgi benzīns!

3ton 23.decembris 2014 13:50
95 109 Atbildēt

Tāpēc Tu arī sēdi vis laiku pie datora.

LMT 23.decembris 2014 13:59
8 107 Atbildēt

Man atšķirībā no Tevis ir darbs...

anonimikis 23.decembris 2014 12:49
1 0 Atbildēt

Dievidkoreja ir tālu. Turcijā gāzes popularitāte ir daudz lielāka. Un citās valstīs.

Lng 23.decembris 2014 13:41
34 8 Atbildēt

Benzīna dzinējs. Ātri uzsilst, lēts apkopēs, vienkāršs ekspluatācijā, jaunākās paaudzes dzinēji ir pietiekoši ekonomiski.

zz 23.decembris 2014 18:37
14 1 Atbildēt

jaunās paaudzes benzīna dzinēji tiešām ir ekonomiski un jaudīgi (nereti pat tik ekonomiski, kā dīzeļi un ar lielu griezes momentu pie zemiem apgriezieniem)... BET izmaksu ziņā (remonti un to biežums) tie tukšo maku ne sliktāk, kā modernie dīzeļi - tiešā iešprice, turbo (varbūt pat bi-turbo), EGR, augstspiediena degvielas sūknis.... šie visi "labumi" ir modernajos benzīniekos - tie kas kādreiz maksājuši par šo mezglu remontu (vai nomaiņu) dīzeļiem - tie sapratīs par ko iet runa :D

Benz 23.decembris 2014 13:51
26 36 Atbildēt

braucu ar gāzi, taču, ja nevajadzētu taupīt, tad tikai benzīns - izdzirdot pat visjaunākā dīzeļa tarkšķi, momentē pāriet vēlēšanās pēc šādas tehnikas

zhanis 23.decembris 2014 18:10
6 7 Atbildēt

tev laikam jaunākais autiņš ko tu esi dzirdeejis ir 80 to gadu pasāts :D

zz 23.decembris 2014 18:29
3 2 Atbildēt

tavs koments pat pirms 10 gadiem (tobes - ja so es lasītu 2004. gadā) liecinātu par vizmas 10 gadu atpalicību tavām smadzenēm

aaaa 24.decembris 2014 9:53
6 2 Atbildēt

laikam tikai Rumbulā dīzeļus esi dzirdējis???????????

Tvaju m 24.decembris 2014 14:55
5 2 Atbildēt

nosauc kaut vienu dīzeli, kuru nevar atšķirt no benzīna motora - neriskēšu teikt par kaut kādiem uber variantiem, bet tas, ko var redzēt mazpilsētā - 3-4 gadu veci dīzeļi, tajā skaitā audi un bmw, vnk atsit ar skaņas toni, smaku un visticamāk arī ar vibrācijām. P.S. - tu domā amerikāņi ir pilnīgi stulbi?

protams 27.decembris 2014 13:57
3 0 Atbildēt

Auto ziņā Amerikāņi pēc manām domām tiešām ir pilnīgi stulbi. Populāri ir lieli, rijīgi pikapi, pat, ja tu brauc pa pilsētu. Nu kā to nesaukt par - pilnīgi stulbi?

GB12 27.decembris 2014 23:33
0 0 Atbildēt

Nu, amerikāņi īsti arguments nebūs. Izlasi rakstu, tur dīzeļu popularitāte pieaug. A līdz šim vienkārši tie nebija vajadzīgi, jo degviela bija pagalam lēta.

kasinsh79 23.decembris 2014 14:34
21 4 Atbildēt

Man noteikti ir kas sakāms tēmas sakarā :)

Darba auto man jaudīgs, ļoti kluss un ekonomisks dīzelis (sevišķi garajos gabalos, kurus man jābrauc visai daudz), ar vienu uzpildi ārpus pilsētas satiksmes varu mierīgi nobraukt ~1000 km (braucot ļoti pat dinamiski) - neko citu pat iedomāties nevaru.

Ģimenes auto man LPG japānis - pārsvarā braucam pa absoūti neekonomisku pilsētas satiksmi, patēriņš liels, jo mūžīgi korķi, īsie gabali utt., ļoti maza tvertne gāzei, jāpildās ik pēc 200km. Ir jau lēti, bet ceļojumos piebesī pildīties pat vairākas reizes vienas dienas laikā.

Ko pirktu nākamo, kad esošajam teiksim ardievas? Laikam jau pirmo reizi mūžā - skatīšos hibrīdu. Kaut vai tikai pilsētas satiksmes dēļ, ar cerību, ka tas kā reiz atrisinātu lielo patēriņu tieši stop & go režīmā.

Sanese 23.decembris 2014 15:25
5 2 Atbildēt

nezināju kad lopu dzinēji tagad lieto benzīnu, dīzeli vai gāzi.

Protams dīzeļmotri nav tie lētākie akspualtācijas laikā, bet patērē mazāk degvielas, ir daudz lielāks griezes moments(it īpaši pie zemiem apgriezieniem)

Un ja kas uz remonta izmaksām var smagi iebersties ar benzīna motoru ar tāda laimes spēle vēl ir.

Eidis 23.decembris 2014 16:18
7 1 Atbildēt

Pārsvarā braucam ar veciem motoriem.

VWfans 23.decembris 2014 16:40
1 1 Atbildēt

Braucu pārmaiņus gan ar dīzeli, gan benzīnu.

ļurbodīzels ir labs 23.decembris 2014 16:56
6 2 Atbildēt

ja tas ir kluss, bet tādu ir retums. 5 no 5 acis BMW 3 litru ļurbodīzelam.

Leldza 23.decembris 2014 17:01
5 3 Atbildēt

Tikai bendzins.

Patriots 23.decembris 2014 17:41
10 1 Atbildēt

Ja gadā nenobrauc vairāk par 10 000 kilometru no gāzes vai dīzeļa nav jēgas. pašam bijuši tikai tīrie benzīnieki vel jo labāk tagad krītas cenas degvielai un gāzei jau nekrīt

protams 27.decembris 2014 13:59
0 0 Atbildēt

Bet ja nobrauc 30 000km gadā tad jau aprēķins citādāks

sviesc 30.decembris 2014 0:39
2 0 Atbildēt

ja gadaa nenobrauc 10tk tad nafig vispaar ir vajadziiga privaataa automashiina. ja nu vieniigi lai izteereetu naudu, kurai nevar atrast lietderiigaaku pielietojumu.

msh 23.decembris 2014 18:09
5 8 Atbildēt

Bļa pat boša pētījumā ķīselim ir lielāks griezes moments?! Kādā veidā? Līdzvērtīgam benzīnniekam ir +/- tikpat ņūtonmetru kā ķīselim, tikai tie ir izkārtoti plašākā apgriezienu diapazonā - un pašam motoram ir vairāk jaudas, jo tas nav astmātiķis ar redlainu zem 5k. Ļurboķīselim līdzvērtīgs benzīnnieks ir ar tādu pašu konfigurāciju - darba tilpumu, cilindru skaitu un gliemezi - pieņemu ka esošais pirksta ar krānu salīdzinājums, kur "līdzvērtīgs" ir pēc zirgspēku skaita, ir palicis no laikiem kad parastam traktordzinējam gliemezis nebija...

Conqueror 23.decembris 2014 19:15
3 3 Atbildēt

Elektriskajiem un ar ūdeņradi darbināmiem pieder nākotne. Āmen.

Kanibaals 30.decembris 2014 9:20
1 0 Atbildēt

Ūdeņradi lētāk ir ražot no naftas tā kā naftai pieder nākotne.

Aldis 23.decembris 2014 20:48
10 0 Atbildēt

Man benzīns, 6-cilinderi, 2-i literi... Darbā visvisādi dīzeļu veni. No nepatīkami asiem tarkšķiem, kā Wolksvagenam, tad Reno, kā tankam, jau uz mīkstāku kā Fordam, un pārsteidzoši patīkamu skanējumā un vilkmē, kā Opeļa Ecotecam. Tomēr, protams, man pašam, privāti, tikai benzīns, jo... Ir ļoti atkarīgs, kas tas tāds par benzīnu, formulās mēs ielīst iekšā nevaram, tikai varam ar laiku iegūt kaut kādu pieredzi. Un pieredze ir tāda, ka Vācijā atrodamas benzīns, E-10, vienkārši ir fantastiska degviela. Ar bāku, gandrīz pilni 1000km, ar paaugstinātu elastību un dinamiku, un ar 5-o ātrumu kalnā. Tur ir arī citi labi benzīni... Un ir valstis, kurās tirgotais benzīns nu neiet galīgi. Sajūta tāda, ka nesaproti, kas ar auto noticis. Jāved uz diagnostiku vai? Bet pēc ilgāka laika, nāk tā saprašana un pieredze, ka tirgi ir dažādi. Pat attīstītajās kapvalstīs. Ne visās atradīsi ekskluzīvo E-10. Un mūsu bārenītēs, austrumvalstīs, tirgotais benzīns, nu jā, ož jau pēc tāda, it kā...

KillerMiller 5.janvāris 2015 13:09
1 0 Atbildēt

Ekskluzīvais E-10 ir benzīna un 10% spirta maisījums.

AnK 23.decembris 2014 21:27
6 0 Atbildēt

Man labāk patīk benzīnnieki, lai gan modernais "downsizing" trends ne īpaši patīk - uz papīra labi patēriņa rādītāji, bet realitātē patērē stipri vairāk + daudz vairāk problēmu (kāds jau te minēja, piem., turbīnu remontus).

Jurka 23.decembris 2014 23:12
2 0 Atbildēt

Pats braucu ar s klasi, benzīnnieks, sievai korsiņa, ar gāzi. :)

E95 24.decembris 2014 0:02
6 0 Atbildēt

Viennozimigi benzins!

1.Klusaks,

2.Atrak uzsilst,

3.Letaks apkopes un rezerves dalas,

4.Jaudigaks (Protams ja salidzina godigi-Turbo benzins VS turbo dizelis,jeb nu atmosfera pret atmosferu),

Gasoline 24.decembris 2014 0:09
6 0 Atbildēt

Benzīna motori labāk skan, ātrāk iegriežas, ir atsaucīgāki uz gāzes pedāļa nospiešanu un arī sver mazāk!!!

kasinsh79 24.decembris 2014 10:17
8 5 Atbildēt

Man liekas, ka viss pretēji ;)

Dīzelis ir daudz asāks par benzīnu!

Agrāk tā nebija, taču jaunās paaudzes dīzeļi ir kolosāli.

msh 24.decembris 2014 13:36
0 5 Atbildēt

Tu vienkārši esi pieradis braukt ar nemotoriem un pirmais ļurbomotors ar kaut cik ievērības cienīgu griezes momentu, ar ko tev ir sanācis braukt, ir bijis ķīselis - un arī tikai tāpēc lai ķīseļ-nemotors spētu pavilkt pāris trīs tonnas, tam ir uzlikts gliemezis un iepūsts tik daudz, ka tur tas griezes moments ir parādījies.

Ar to jaudīga benzīnnieka asumu ir vienkārši - vadītājs iemin grīdā, un tajā momentā kad motors sasniedz pūtiena robežu, mašīnā sēdošie tiek ielīmēti ķebļos :) Saki, tavs jaudīgais darba ķīselis arī spēj otrajā robā paātrinoties taisni uz sausa asfalta likt priekšas riteņiem zaudēt saķeri?

kasinsh79 24.decembris 2014 13:51
3 0 Atbildēt

Nevaru pārbaudīt :D

XDrive un automāts!

Bet iet super :)

msh 24.decembris 2014 19:36
1 12 Atbildēt

Kas tad tas par "super", ja pilnpiedziņa un tomāts spēj novērst pretbuksēšanas iejaukšanos? Tad jau laikam iet tikpat superīgi kā jebkurš 20 gadus vecais audī 2.5 TDI, kur ar tiem ~300 ņūtoniem pietiek lai 1,5 tonnas smago bezpiedziņas aparātu otrajā robā paātrinātu tuvu ķeblī līmēšanas līmenim. Bet nu jā, "jaunā ķīseļu paaudze", par kuru tu kaifo, sākās tieši ar tā motora izlaišanu 25 gadus atpakaļ, vēl cigāra bundžā, citi tad laikam vēl neražoja kompja kontrolētu tiešo iesmidzi, pēdējās desmitgades bīdeļi atšķiras pamatā ar visādām figņām lai ierakstītos jaunākās atgāzu normās, kā arī lai fiksāk izšķīstu un rastos iemesls pamest mašīnu zem preses. Un, protams, pēdējā piecgadē no knapsieriņiem spiež ārā tuvu teorētiskajam maksimumam - bet tādus pašus ņūtonmetrus no litra var izspiest arī no vecajiem ķīseļiem, vienkārši dažādu iemeslu dēļ ražotāji to 20 gadus atpakaļ nedarīja :)

kasinsh79 24.decembris 2014 23:48
5 1 Atbildēt

Cilvēk, ja nezini, vismaz neizrādi savu neaptēstumu, nebūs par sevi jākaunas ;)

Redzi, neesmu es bembists, autiņš tika man iedots darbam.

Reāli bauda braukt. Tāda jauda un braukšanas prieks nav bijis nevienā citā dīzelī. Neviena veca miza klāt pat tuvu nestāv.

Lai katram tāds darba auto :)

msh 28.decembris 2014 15:57
0 4 Atbildēt

Nezinu gan kuram no mums ir tas neaptēstums un nezināšana. Liekas savādi ka no cilvēka, kurš, cik manīts, brauc ar dažus gadus vecām mašīnām, nāk ārā teksti, pēc kuriem liekas ka iepriekšējais ķīselis ar kuru sanācis braukt, pirms esošās darba mašīnas, bija otrais golfs 1,6 TD. Kaut gan var gadīties ka tev ir sanācis parastais variants - pērkot gadu nav sanācis nopirkt mašīnu, un tā nu ir radies tas varenais atklājums ka ķīselis var pat iet - jo, protams, ekonomijas klasē VAG 1.9 TDI bija līderis kādus 15 gadus, par vācu premiuma izmantoto ķīseļu griezes momentiem labāk vispār nerunāsim.

kasinsh79 29.decembris 2014 9:31
0 0 Atbildēt

Ok, nestrīdēsimies kā mazi bērni. Katram taču paliks savi uzskati.

Tikai godīgi, es sacepos par visai dumjiem spriedelējumiem, ka es neprotot atšķirt tiešām jaudīgu braucamo no parasta dīzeļa. Ja nu kas, man ir bijusi tā laime reāli notestēt ļoti daudz jaunu dīzeļauto ;) Un minētais 530xd ir viennozīmīgi viens no pašiem jaudīgākajiem (arī ekonomisks - attiecībā pret jaudu).

Bet vispār esmu jau nomierinājies, lai katrs dzīvo ar savu taisnību :D

Tommy 6.janvāris 2015 17:44
0 0 Atbildēt

Ar trešajā robā ar gliemezi un dīzeli nav saķeres ar ceļu. Visa atsaucība un jauda ir tikai softa jautājums vadības blokā. Pat vecais labais 1.9Tdi audi ar citu vadību iet kā monstrs. Tas , ka dzinējs smagāks un apkalpošana dārgāka- par to piekrītu.

Dīzelis vienmēr radīs vairāk griezi nekā benzīns- cilindros lielāks spiediens + turbīna griežas ar lielāku spiedienu.

Gasoline 24.decembris 2014 18:32
1 0 Atbildēt

Diezvai tu esi gudraks par AMG parstavjiem! iepreksejais teksts ir citets tiesi no viniem:

www.tvnet.lv/auto/jaunumi/...s_dizeldzineju

kirdik 24.decembris 2014 20:02
0 1 Atbildēt

kurš traktors ir asāks par benzīnu??? reiz ar vecu benzīnvektru 2.0 mēģināju no gandrīz ''0'' skrieties ar lauķu krūzeru 3.0 traktoru,-iekabināju kā skābeni! pamosties no sapņa!!!

kasinsh79 24.decembris 2014 21:17
7 1 Atbildēt

Nav nekas jāskaidro!

Reāla pieredze un secinājumi.

Priecīgus svētkus :)

kirdik 24.decembris 2014 21:59
0 7 Atbildēt

ar novēlējumu būsi mazliet nokavējies... latviešu svētki jau pagājuši,bet okupantu svētkus nesvinu!

GB12 27.decembris 2014 23:38
3 0 Atbildēt

Kādam te pa smago žultiņa iekrājusies.

TDIOTS 25.decembris 2014 13:05
1 1 Atbildēt

kirdik noraujies savā benzīnvektrā 2,0 ....

braucot ar f10 520xd 3,14suvisu nemērā ,itīpaši vecas benzīnvektras :):):)

P.S. 2 msh un arī lauķu megaauģuki atpūšas....

Tommy 6.janvāris 2015 17:55
1 0 Atbildēt

Tu nu gan dod. Domā auto svars neko nedod! Vectra 2.0 jaudas un svara attiecība 14.64 kg/kW

Landcruiser (ja to biji domājis) jaudas un svara attiecība 9.79 kg/kW

120zs pie 1tonnas un 120zs pie 2.5tonnam nebūs vienādi rādījumi :D

rt 24.decembris 2014 8:11
12 0 Atbildēt

Motora tips ir atkarīgs no iespējas dabūt "bonusa" degvielu.

rudens68 24.decembris 2014 20:50
2 0 Atbildēt

Pašlaik domāju . Benzīns vai ja daudz brauc benzīns+gāze .

Pats šobrīd braucu ar LPG

Lietošanā bijis dīzelis no salona .

kasinsh79 25.decembris 2014 8:58
8 0 Atbildēt

Tātad rezumē: ja interesē jauda, tad laikam gan benzīns, gan dīzelis var būt piemērots. Tikai spēcīgākie saimes agregāti.

Ja interesē izteikta ekonomija, tad visticamāk autogāze vai mazais dīzelis.

Tomēr palasīt šos komentārus, var novērot vienkāršu likumsakarību, joprojām katram degvielas veidam ir savi fani un aizstāvji. Kurus principā nevar pārliecināt ne citu pieredze, ne ieteikumi, ne reāli fakti. Gluži kā par sievietēm- kura labāka, blondīne, brunete, melnmate vai sarkanmate :D

Tad nu pie tā arī paliksim ;)

Ginča. 25.decembris 2014 16:23
3 0 Atbildēt

Pašlaik braucu ar dīzeli,bet ar skatu nākotnē laikam izvēlētos elektroauto.Pašlaik šo auto lielākais mīnuss ir zemā akumulatoru ietilpība - pat Tesla S ziemā knapi 300 km var nobraukt. Viena kolēģa tēvam tāda ir,tāpēc zinu.Otrs kolēģis nopirka Nissan Leaf - braukt forši bet ziemā knapi 120 km reklamēto 200 vietā.Piebildīšu ka dzīvoju Norvēģijā kur elektroauto ir liels valsts atbalsts - zemāks auto nodoklis,bezmaksas ceļi,iespēja braukt pa sabiedriskā transporta joslām,bezmaksas stāvvietas daudzās vietās.Ja garantēts nobraukums ar vienu uzlādi būtu 500 - 600 km.noteikti izvēlētos elektroauto.

kasinsh79 28.decembris 2014 8:40
1 0 Atbildēt

Principā, arī tie 300km ar vienu uzlādi ir jau daudz.

Tā kā dzīvojam tagad Rīgā, pilsētas satiksmē nobraukums reti kad pārsniedz 50km dienā. Kas nozīmē teju vai veselu darba nedēļu ar vienu uzlādi. Super!

igors 25.decembris 2014 20:13
0 0 Atbildēt

braucu ar 1996 c220 dizeli ripo labi rij normali vibracijas maz ja kop auto, taka es dizelim ,daleji laikus samainu kas mainams nesudzos,tiem kam vajaga prastu darba auto sapratis!

kaarleens 27.decembris 2014 19:01
2 0 Atbildēt

""Gāze: jau desmit gadu šādas tehnoloģijas piekritēju skaits pieaug par 25% gadā""

Cik tad procentu pēc 10 gadiem ir sakrājušies? Es paskaitīju - 186% no visiem auto brauc ar gāzi! O!

rudens68 28.decembris 2014 9:13
0 0 Atbildēt

kaarleens

Kopumā Latvijā nemīl gāzi , cieņā " mazbraukti" dīzeļi no vācijas . Ir īslaicīgi uzplūdi , un tad masu mēdiji vēl vairāk uzkurina ,radot ilūziju , bez maz vai visa valsts steidz apgāzēties . Un jaunos benzīniekus sanāk dārgi apgāzēt plus ..... domāju daudzi lasīja Riga taxi parka nedienas ar LPG , un it kā to iemesls novērsts ( papildus filtrs ), tomēr nākošo partiju paņēma dīzeļus . Un vēl jau dzirdēts par zaļo iebildēm .....sak gāze nav nekāda eko , tas pats naftas produkts vien ir ....un te var pamainīties nodoklītis .

Nākotne ... Pašlaik dažās valstīs izteikta zaļā gaisma elektro auto , bet viņas vēl maz . Tapēc var mētāties ar bonusiem ....bezmaksas stāvietas centrā , sabiedriskā joslas izmantošana . ceļa nodoklis , ievedmuita . It kā tesla Norvēģijā maksā tikpat cik kaškais .

Benzīnieki tagad veic tehnoloģisku uzrāvienu .

rudens68 28.decembris 2014 9:16
0 0 Atbildēt

Cik jautāju peugot , vw dīleriem Latvijā tad no 10 auto 9 tiek ņemti dīzeļi , te gan tika rnāts par salīdzinoši palieliem 508 un pasāts . Iespējams mazajā klasē savādāk , Nezinu kā citiem brendiem

rudens68 28.decembris 2014 11:14
1 0 Atbildēt

Ko vairāk zog ? Dīzeļauto vs benzīnauto .

Kas patīk rus ?

Ir viedoklis ,ka sankciju dēļ rus sāks trūkt rezerves daļas , lidz ar to meklēs alternatīvus ceļus .

GB12 29.decembris 2014 0:40
4 1 Atbildēt

Ir bijuši dažādi varianti - atmosfēriskais benzīnnieks, dažādu tilpumu/jaudu dīzeļi, šobrīd ikdienā - 250 ZS apgāzēts turbobenzīns, pirms tam - 1.6 kurināmais. Un viennozīmīgi pateikt, kurš labāks, joprojām nevaru. No vienas puses - 250 zirgi, augstspiediena turbīna, attiecīgi, zemi apgriezieni, ātra uzsilšana un siltumnoturība, kā arī iespēja "iemīt" ir laba štelle, bet tam visam līdzi nāk pievienota vērtība - liels degvielas patēriņš, kas uz maniem 30 tūkstošiem gadā ir jūtams pat ar visu vējiņu un liels ikgadējais nodoklis (manā gadījumā 170 eUro). Mazie modernie dīzeļi ir gana sprigani - uzrāviens tiešām labs, ir ekonomija, bet ir grūti piesildīt salonu ziemā, virs 2500 apgriezieniem arī dīzeļiem diezgan jūtami pieaug patēriņš. No šī varētu secināt, ka lielie motori ir piemērotāki, ja brauc lielus attālumus (šosejas), mazie - ja braukšana pārsvarā ir pa pilsētu. Atmosfēriskie 3 vai 4 cilindru benzīnnieki ar vai bez gāzes, manuprāt, ir domāti tiem, kuriem auto ir tikai pārvietošanās līdzekis no punkta A uz B. Braukšanas baudas nekādas.

VWfans 30.decembris 2014 8:28
0 0 Atbildēt

Nepiekrītu - Škoda-Fabia ar 1,2 litru 70 zirgspēku atmosfērisko benzīnmotoru ir baudāma.

GB12 30.decembris 2014 8:44
1 0 Atbildēt

Nepiekrītu - Škoda-Fabia ar 1,2 litru 70 zirgspēku atmosfērisko benzīnmotoru nav baudāma.

Chamber 29.decembris 2014 16:17
5 0 Atbildēt

Dīzelis, 3 litri, automāts - perfekts kompromiss dzīvojot pilsētā un retu reizi izbraucot ārpus.

Izmēģināts tika praktiski viss, no kā vislabāk patika 1.8 hibrīds, bet cenas=izpildījuma attiecība joprojām ir neadekvāta. Gaidu Teslai līdzīgu agregātu ienākšanu auto tirgū par premium, nevis superauto cenām.

rudens68 30.decembris 2014 7:46
0 0 Atbildēt

Chamber

Dīzelis, 3 litri, automāts - perfekts kompromiss dzīvojot pilsētā un retu reizi izbraucot ārpus.

..............

Šovasar patestēju savu ex dīzeli pilsētas režīmā . Proti Jelgava . Vidējais ātrums no maniem 53 km /h nokrita uz 28 km/h , bet degvielas patēriņš pieauga tikkai par 0,6 litri . Tā ir dīzels vislabāk sevi parāda pilsētas režīmā .

Jau vairākas reizes pieminētais Riga taxi īalaicīgi par pilsētas režimam piemērotu atdzina LPG , tomēr pārgāja atpakaļ uz dīzeļiem .

rudens68 30.decembris 2014 7:48
0 0 Atbildēt

kasinsh79

Ko pirktu nākamo, kad esošajam teiksim ardievas? Laikam jau pirmo reizi mūžā - skatīšos hibrīdu. Kaut vai tikai pilsētas satiksmes dēļ, ar cerību, ka tas kā reiz atrisinātu lielo patēriņu tieši stop & go režīmā.

........

Jelgavā vismaz 2 hibrīd takši , auris .

kasinsh79 30.decembris 2014 8:14
0 0 Atbildēt

Man arī paziņu lokā ir hibrīdAuris. Nu, protams, ceļojumā tādam nav nekādas jēgas, bet, ja ekspluatācija >80% reālā pilsētas korķu satiksmē?... Iespējams, ka taxisti nav stulbi. Arī Stokholmā esmu braucis ar hibrīdPrius taxi, jo visa sāls - pilsētā!

windy 30.decembris 2014 11:46
0 0 Atbildēt

Būtībā jau ļoti vienkārši - ja jaunais auto no salona ir uz operatīvā - tad dīzelis, ja par skaidru naudu vai finanšu līze - tad benzīns plus LPG. :)

TDIOTS 30.decembris 2014 20:32
0 0 Atbildēt

jaunus apgāzētos arī operlīzē dod.

Tommy 6.janvāris 2015 17:29
0 0 Atbildēt

Pirmais Henrija Forda ''Ford'' brauca uz kanepju ellas, kapec lidz musdienam sadas tehnologijs nav attistijusas? Tapec, ka kanepi var izaudzet majas, bet nafta/gaze/dizelis japerk. Pirmais elektroauto tika radits 1828. gadā, bet mums 21. gadsimtā pasniedz kā tehnoloģijas sasniegumu.

Tommy 6.janvāris 2015 17:31
0 0 Atbildēt

Viņi nav stulbi, viņi vienkārši pelna naudu. Ja viņi būtu gudri, brauktu ar atjaunojamām enreģijām un nemaksātu par degvielu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 32

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti