Sākot ar aprīli Eiropas tirgū pieejamo krosoveru izvēlei pievienosies "Cadillac Escalade" - 5,70 m garš (pagarinātā versija), 2,85 tonnas smags un gandrīz 100 tūkstošu eiro vērts aizokeāna gigants.
Vācu žurnālisti, kas izmēģinājuši jau pieminēto pagarināto versiju "ESV" raksta, ka jaunais modelis ir krietni stilīgāks par priekšteci un izskatās teju futūristisks, pateicoties kantainajām, stingri iezīmētajām virsbūves līnijām, gigantiskajam, spoži hromētajam radiatora režģim un izmēros ne mazāk iespaidīgajiem galvenajiem un aizmugures diožu lukturiem. Savu artavu iespaidu kokteilim pievieno arī 22 collu riteņu diski un elektriski izbīdāmi kāpšļi.
Foto: Publicitātes foto
Tehniku "Escalade" dala ar pilnizmēra apvidniekiem "Chevrolet Tahoe" un "GMC Yukon" un pateicoties cilindru atslēgšanas sistēmai attiecīgā situācijā spēj iztikt ar četriem no saviem astoņiem cilindriem. "Cadillac" norādījis, ka "Escalade" vidējais degvielas patēriņš ir 13,1 litrs uz 100 km, taču pēc 80 km pa Šveices ceļiem borta dators uzrādīja 14,8. Jaunā modeļa 426 ZS (610 Nm) motors, kas ir par 17 ZS jaudīgāks nekā priekštecim, strādā ievērojami klusāk un vienmērīgi braucot to tikko var dzirdēt.
Foto: Publicitātes foto
"Corvette" gēnus (šo pašu motoru izmanto arī leģendārā muskuļauto komplektēšanai) 6,2 litru V8 agregāts atklāj paātrinoties, pārejot zemā, sulīgā basā, kas gandrīz trīs tonnas smagajam kolosam ar ātrumu 100 km/h liek traukties jau pēc 6,9 sekundēm. Sešpakāpju automātiskā pārnesumkārba darbojas labi, taču varētu slēgties arī mazliet ātrāk un dinamiskāk. Testa veicējus iepriecinājis fakts, ka stūre tagad ir daudz precīzāka un informatīvāka, liekot aizmirst par iepriekšējā modeļa grūti uztveramo atbildes reakciju. "Escalade" stūrētājs varēs izmantot divus braukšanas režīmus: "Tour" un "Sport," kā arī automātiskās "Magnetic Ride Control" piekares priekšrocības, kas iepriekš noskenējot ceļa virsmu, sagatavos amortizatorus viskomfortablākajai bedrīšu un nelīdzenumu pārvarēšanai.
Foto: Publicitātes foto
"Escalade" sērijveida komplektā būs parkošanās palīgsistēma priekšā un aizmugurē, automātiskie jostu novilcēji, elektriskā jumta lūka ar žalūzijām, apgaismojami durvju rokturi, adaptīvā kruīzkontrole, apsildāmi un ventilējami priekšējie sēdekļi, apsildāma otrā sēdekļu rinda, trīs zonu klimatkontrole, 360 grādu kameras, "Head-up" projekcijas displejs un "Bose" stereo sistēma ar 16 skaļruņiem.
Foto: Publicitātes foto
"Platinum Edition" versijai starp priekšējiem sēdekļiem būs iebūvēts ledusskapis (līdz pat 6 puslitra pudelēm), ko var ieslēgt un izslēgt ar pogu. Sērijveida ādas sēdekļi pirmajā un otrajā rindā lutina ar biznesa klases lidmašīnai līdzīgu komfortu, vienīgi trešās sēdekļu rindas plānākās sēdvirsmas nav tik komfortablas, taču bērnus tas diezin vai uztrauks. Kopumā salonam nav kur piesieties – dominē koks un āda, hroms un klavierlaka. Plastikāta detaļas, kas sabojā iespaidu tikpat kā nav sastopamas, toties komforta aprīkojuma uzskaitījumu var turpināt ar pasažieru izklaidei domātiem ekrāniem, kas iebūvēti priekšējo sēdekļu atzveltnēs ("Platinum Edition") un vēl vienu ("ESV" – divi) displeju, kas nolaižams no jumta paneļa. Savukārt vadītājs un blakussēdētājs var izmantot 12,3 collu ekrānu, 3D navigāciju, 4 USB pieslēgvietas un balss vadību, par kuru precīzu darbību atbild arī citos "GM" modeļos izmantotā jaunākās paaudzes CUE sistēma.
Foto: Publicitātes foto
Neskatoties uz platajiem C un D virsbūves statņiem, redzamība no "Escalade" salona ir laba, pateicoties milzīgajiem sānu logiem aizmugurē, bet par vietas trūkumu kājām, galvai vai pleciem ir jāaizmirst jau paraugoties uz milža izmēriem vien.
Foto: Publicitātes foto
"Escalade" bagāžas nodalījums var uzņemt 431 – 3424 ("ESV") litrus. Ja nogulda abas aizmugures sēdekļu rindas (nav problēmu – to paveic elektromotors!), kravas telpa pārtop par visnotaļ komfortablu guļamistabu – atliek ieklāt divus matračus un viesnīcas meklēšana ceļojuma laikā atkritīs. Ja kādam ar to par maz, var vadāt līdzi dzīvojamo treileri vai piekabi – par 3,1 tonnu uz sava piekabes āķa "Escalade" neapvainosies.
Foto: Publicitātes foto
Pavelkot aiz ausīm, par "Cadillac Escalade" konkurentiem var uzskatīt "Mercedes GL" un "Range Rover," lai gan izmēru un ietilpības ziņā tie ar aizokeāna viesi tik un tā sacensties nespēs. Iespējams, to varēs "BMW X7," taču par šo 2017.gadā gaidāmo jaunumu informācijas vēl ir maz.
"Cadillac Escalade" cena noteikta, sākot no 96 500 eiro par 5,18 m garo bāzes versiju un vismaz 109 000 eiro par pagarināto "ESV" modifikāciju. "Cadillac" uzskatīs plānu par izpildītu, ja pirmajā gadā Eiropas tirgū izdosies realizēt 200 vienības.
"Cadillac Escalade"
Motors: V8, 6,2 litri, 426 ZS, 610 Nm pie 4100 apgr/min, kārba: sešu pakāpju automāts, pilnpiedziņa ar automātiski bloķējamu diferenciāli aizmugures asī, maksimālais ātrums 180 km/h, 0-100 km/h – 6,9 sekundes (ESV), bāzes modelim 6,7, degvielas patēriņš 13,1 litrs uz 100 km, CO2 izmeši – 302 g/km, Euro-6, degvielas tvertne 117 litri, riepas:285/45R22, apgriešanās rādiuss-11,9 m, garums/platums/augstums: 5697/2061/1886 mm, riteņu bāze-2,95 m, cena: 96 500-109 000 eiro.
Foto: Publicitātes foto
eiropas nigām šitie nav cieņā.