Kariņš: Izmeklēšanas komitejas sēdē "Volkswagen" bija ieinteresēts tikai mierināt savus akcionārus un pārvaldi 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 14.jūlijs 2016 14:07

Eiropas Parlamenta (EP) auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēdē, kurā autobūves pārstāvjiem bija jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem, radusies sajūta, ka "Volkswagen" pārstāvji ir ieinteresēti tikai mierināt savus akcionārus un pārvaldi, žurnālistiem sacīja EP deputāts Krišjānis Kariņš (V), kurš ir pārstāvēts EP izmeklēšanas komitejā saistībā ar emisiju mērījumiem autobūves nozarē.

Politiķis pēc vairāku stundu garās uzklausīšanas žurnālistiem sacīja, ka "Renault" grupa, kura uz deputātu jautājumiem atbildēja pirmā, atzina, ka pastāv zināmas grūtības tieši pastāvošās regulācijas dēļ, kas ļāva industrijai rīkoties. Tikmēr "Volkswagen" pārstāvji, kā šķita politiķim, bija ieinteresēti vien mierināt savus akcionārus, pārvaldi un pircējus, sacīdami, ka ļoti nožēlo līdzšinējās kļūdas un darīs visu iespējamo, lai tas vairs neatkārtotos.

"Godīgi sakot, esmu vīlies par to, kā uz jautājumiem atbildēja "Volkswagen" pārstāvji. Mēs taujājām, kādā veidā līdzšinējā pārvaldes sistēma varētu tikt uzlabota, kur ir robi, kurus nepieciešams aizpildīt, bet viņi vien sacīja, ka viss patiesībā ir kārtībā. Tomēr tas, ko esam iepriekš dzirdējuši no ekspertiem, liecina, ka viena no grūtībām ir tieši šī regulēšanas sistēma, kur faktiski industrijai ir pārāk liela līdzdalība," sprieda deputāts.

"Volkswagen" pārstāvji gan tam nepiekrīt, skaidrojot, ka līdzdalība esot vien attālināta. Kariņš gan uzsvēra, ka Eiropa ir ieinteresēta, lai tādi koncerni kā "Volkswagen" strādā labi un pelna naudu, jo tas arī ietekmē Latvijas ekonomiku.

"Nekādā gadījumā neuzskatu, ka mums tagad būtu jāvēršas pret industriju. Mūsu mērķis ir atklāt, kas līdzšinējā regulējumā ir uzlabojams. "Volkswagen" neatzina, ka sistēma būtu nepilnīga. Tas gan ir saprotami no uzņēmuma viedokļa, bet mums sistēma ir jāmaina," sprieda Kariņš.

Jau ziņots, ka šodien Briselē norisinās EP auto emisiju skandāla izmeklēšanas komitejas sēde, kuras laikā autobūves pārstāvjiem jāatbild uz deputātu jautājumiem par krāpšanos ar emisiju mērījumiem.

Kariņš, kurš vada lielākās EP frakcijas darbu šajā komitejā, iepriekš žurnālistiem uzsvēra, ka izmeklēšanas komiteja savā darbā iegūst aizvien jaunus faktus, kas norāda uz krāpšanos ar auto izmešu rādītājiem un dīzeļautomašīnu lielo lomu gaisa piesārņošanā.

Tikmēr EP kreisā flanga politiķi aizvien skaļāk runā par dīzeļa automašīnu aizliegšanu. Kariņš uzskata, ka tas nav risinājums. "Tiem, kuri krāpušies, ir jāsaņem sods, savukārt mums, politiķiem, jāatrod risinājums, kā aizsargāt vidi un saglabāt darbvietas Eiropā," pauda Kariņš.

Jau vēstīts, ka EP izveidojis izmeklēšanas komiteju ar plašām pilnvarām, kas izvērtē Eiropas Savienības institūciju un dalībvalstu atbildību par pieļautajiem pārkāpumiem. Komiteja jau ir uzklausījusi Eiropas Komisijas pārstāvjus un neatkarīgus nozares speciālistus.

 

 
Visi komentāri
 
Chankaishi 16.jūlijs 2016 6:16
2 0 Atbildēt

Tas notiek ne tikai autobuuvee! Nezinu kaapeec, bet politikji, pakljaujoties zaljo spiedienam, populisma deelj, aizvien vairaak piegriezh skruuves, pljaapaajot par ekologjiju. Vienalga, cik labs buus dzineejs, tik un taa vinjsh nekad nebuus ideaals - nu nenaaks pa izpluudes trubu tikai H2O un CO2! Tam pasham Karinjam - cik vinjam ir liela sajeega par fiziku un kjiimiju kaut vai inzheniera liimenii? Manaa darbaa, piem. ir ieviestas taadas attiiriishanas iekaartas, kuru sensori pamana pat izshkjidushus CH, nosaka, ka taas vairaak pr 15 miljondaljaam un viss - iekaarta stop. Cik zinu - gandriiz visas taadas jaunaakaas iekaartas ir tikai inspekcijaam uzraadiishanai - reaali ar taam uudeni attiiriit nevar. Bet leemeeji pienjem normas un viss. Domaaju - Wolksvaagens to saprot, taapeec ar dzied liidzi, Renault meegjina spuroties un taisnoties:) Vieniigaa izeja - pilniibaa aizliegt fosiilo vai jebkuru CH degvielu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti