Maksimāli modulārs un kompakts - jaunais Renault minivens kļuvis vēl pievilcīgāks

Foto: Publicitātes attēls

Madlena Vahere | 21.septembris 2016 11:53

Divdesmit gadus pēc pirmā kompaktā minivena ienākšanas pasaules tirgū ar Renault Scenic, kas 1997.gadā ieguva Eiropas Gada Auto titulu, tā pārdoto vienību skaits ir sasniedzis gandrīz 5 miljonus. Renault ir nācis klajā ar ceturtās paaudzes Scenic, piedāvājot ko pavisam jaunu minivenu segmentā.

Šī gada martā Ženēvas starptautiskajā autoizstādē tika prezentēta jaunā SCENIC īsā versija, kam divus mēnešus vēlāk sekoja garākas modeļa versijas prezentācija. Salīdzinot ar iepriekšējo paaudžu versijām, pilnīgi jaunais automodeļa dizains ir vilinošas elegances iemiesojums.

Vienlaikus jaunajam SCENIC piemīt tās pašas modeļa raksturīgākās iezīmes, kas ir tā panākumu pamatā - daudzpusība, telpas plašums, vieglums lietošanā un komfortablas pārvietošanās baudījums.
Jaunais SCENIC spilgti izceļas minivenu tirgū kā transportlīdzeklis, kas ir pievilcīgs, praktisks, efektīvi veidots un progresīvs, taču ir arī ideāli piemērots ģimenēm:

Gan īsā, gan garā ceturtās paaudzes SCENIC versija ir veidota ar īpašu domu par iepriekšējo paaudžu modeļu īpašniekiem, kas spēja novērtēt modeli ar inovācijām toreiz un spētu tāpat to novērtēt arī tagad. Vienlaikus iespaidīgais dizains un automodeļa jaunā veiktspēja ir vilinošs aicinājums jauniem klientiem.
Jaunais SCENIC ir lielisks piedāvājums gan individuāliem pircējiem, gan uzņēmumiem, kas meklē izdevīgākas auto kopējās uzturēšanas izmaksas.

Viens no augstākajiem drošības un komforta līmeņiem minivenu klasē

Salīdzinot ar Scénic 3, jaunajam SCENIC ir garāka riteņu bāze (īsā versija: + 32mm/ garā versija: + 34mm), kas nodrošina izcilu saķeri ar ceļu, ko papildus uzlabo arī 20 collu riteņi (195/55R20). Pateicoties šai kombinācijai, vadāmības ziņā jaunais SCENIC ir viens no uzticamākajiem auto savā klasē.

Automodelis ir veiksmīgi izturējis visus sadursmes novēršanas testus (VDA, ADAC, GLENNING un IOS), gan ar, gan bez ESC sistēmas (Electronic Stability Control – elektroniskā stabilitātes kontrole).

Salīdzinot ar trešās paaudzes modeli, ir tikusi uzlabota arī jaunā SCENIC bremzēšanas efektivitāte. Sausā segumā apstāšanās ceļa garums braucot ar ātrumu 100km/h ir saīsinājies par 3%, kamēr braucot ar 130km/h – par 5%. Uz slapja ceļa apstāšanās garums braucot ar 80km/h saīsinājās par 5%.

Lai panāktu optimālu līdzsvaru starp komfortu un veiktspēju, Renault ir apzināti aprīkojis jauno SCENIC ar riepām, kuru sānsienas (107mm) ir augstākas nekā lielākajai daļai 17- 18 collu riepām. Tā rezultātā iegūtais papildus komforts apvienojumā ar uzlabotajiem platajiem sēdekļiem no divkārša blīvuma putām sniedz labāku sānu atbalstu.

Vienotais riteņa izmērs ir ļāvis perfekti pielāgot šasiju tā, lai nodrošinātu gan pirmklasīgu komfortu, gan izcilu vadāmību. Sadarbībā ar riepu ražotājiem Renault inženieri ir panākuši efektīvu jaunā SCENIC riepu un piekares darbību.

Jaunie SCENIC riteņi nepārtraukti absorbē nelīdzenumus ceļa segumā, efektīvāk nodrošinot komfortu braucējiem, neatkarīgi no viņu atrašanās vietas transportlīdzeklī.

Vēl lielāka daudzpusība

• Jaunā SCENIC aizmugurējie sēdekļi ar One Touch Folding funkciju, kas mantota no jaunās Espace, var tikt viegli nolocīti, lai panāktu līdzenu grīdu. Šis modelis ir vienīgais transportlīdzeklis savā klasē, kurā šī funkcija var tikt aktivizēta divās dažādās vietās: no bagāžnieka nodalījuma iekšpuses vai izmantojot R-Link 2 multimediju sistēmu.

• Jaunais SCENIC ir arī vienīgais transportlīdzeklis savā klasē ar lielu, bīdāmu viduskonsoli un 13 litru ietilpību nelielas kravas glabāšanai, kas ir četras reizes lielāka nekā jebkuram no konkurentiem.

Braucējiem priekšā viduskonsole nodrošina apgaismotu mantu novietni, ko aizsargā bīdāms vāks, kā arī integrētu roku balstu, zem kura atrodas divi USB porti un 3.5mm ligzda. Aizmugure ir aprīkota tādā pašā veidā ar 12 voltu papildus ligzdu un speciālu glabāšanas nodalījumu. Viduskonsolei atrodoties priekšā, ir pieejama ērta mantu novietne vadītājam un priekšējam pasažierim. Savukārt, kad viduskonsole ir atbīdīta uz aizmuguri, tā darbojas kā šķērssiena starp priekšējiem un aizmugurējiem sēdekļiem - īpaši praktiska funkcija, kad mašīnas aizmugurē atrodas bērni.

Rekordliela kravnesība

Jaunā SCENIC aizmugurējā bagāžas nodalījuma ietilpība ir 506dm3 VDA (572 litri). Tas ir lielākais apjoms savā klasē, kas veiksmīgi stājas pretim konkurentu vidējai ietilpībai ( 469dm3).
Jaunais GRAND SCENIC ar septiņām sēdvietām spēj nodrošināt 533 dm3 VDA (596 litri) telpu, kad tajā ir nolaisti 2 sēdekļi. Tas ir otrs labākais rādītājs šī auto segmentā.

Jaunā piecu sēdvietu GRAND SCENIC aizmugurējais bagāžas nodalījums ir 718dm3 VDA (765 litri).
Arī kopējās kravnesības piedāvājums ir viens no labākajiem segmentā – papildus 13 litriem viduskonsolē, jaunais SCENIC ir aprīkots ar 11.5 litru lielu, apgaismotu un atdzesētu nodalījumu ‘Easy Life’, kas ir līdz pat vairāk nekā trīs reizes lielāka nekā konkurējošiem modeļiem. Tas atveras ar elektroniska sensora palīdzību un automātiski aizslēdzas, kad transportlīdzeklis apstājas.

Līdz ar vēl citiem atjautīgiem nelielas bagāžas glabāšanas risinājumiem, ieskaitot četrus zemgrīdas nodalījumus, kopējās kravnesības ietilpība sasniedz 63 litrus, nostādot jauno SCENIC starp savas klases līderiem un piedāvājot līdz pat divreiz vairāk vietas nekā konkurentu automodeļi.

Aprīkojums augstākam drošības un komforta līmenim
Jaunā SCENIC un jaunā GRAND SCENIC aprīkojumā ietilpst:

• Krāsains Head-Up displejs.
• MULTI-SENSE tehnoloģija ar pieciem dažādiem braukšanas režīmiem: Neitrāls, Sporta, Komforta, Ekonomiskais un Perso (individuāli pielāgojams).
• R-LINK 2 sistēma ar vertikālu 8.7 collu displeju, kas ir viens no lielākajiem segmentā. No 2017.gada janvāra R-LINK 2 spēs savienoties ar Apple CarPlay un Android Auto funkcijām.
• Bose® Surround Sound audiosistēma.

Jaunajā SCENIC un GRAND SCENIC ir atrodami visi tirgū zināmākie vadītāja palīglīdzekļi, ar kuriem tāpat ir aprīkota arī jaunā Espace, Talisman un jaunā Megane. Vadītāja palīgrīkus (ADAS) var pārvaldīt ar R-LINK 2 sistēmas palīdzību, nodrošinot šādas funkcijas:

• Drošībai: adaptīvā kruīza kontrole (ACC, darbojas pie 50-160km/h); aktīvā ārkārtas bremzēšanas sistēma (AEBS), kas jaunajā SCENIC darbojas arī lēnos ātrumos (7-160km/h).
• Brīdinājumam: joslu maiņas brīdinājums (LDW), kas izmanto stūres vibrāciju skaņas vietā; droša attāluma brīdinājums (DW); ceļa zīmju atpazīšana ar brīdinājumu par ātruma pārsniegšanu (OSP ar TSR); aklās zonas uzraudzība (BSW).
• Atbalstam: atpakaļskata kamera; automātiska tuvo/tālo gaismu pārslēgšana (AHL); aizmugurējie, priekšējie un sānu parkošanās sensori; un brīvroku parkošanās palīgrīks (Easy Park Assist).

Trīs jauni vadītāja palīgrīki

Papildus jau minētajiem vadītāja palīgrīkiem, jaunais SCENIC un GRAND SCENIC ir aprīkoti ar trim jaunām tehnoloģijām.

Aktīvā ārkārtas bremzēšanas sistēma (AEBS) ar gājēju noteikšanu ir iekļauta jaunā auto modeļu standarta aprīkojumā, kas ir unikāli šim segmentam. Šī funkcija darbojas ātrumos no 7km/h līdz 60km/h.
• Sistēma analizē vidi ap transportlīdzekli, uzraugot gan stāvošus, gan kustībā esošus gājējus un prognozējot to iespējamos kustības virzienus.

• Vadītājs tiek brīdināts par sadursmes risku ar gājēju.

• Vadītāja attiecīgas reakcijas trūkuma gadījumā sistēma pielieto bremzes automātiski un apstādina automobili.
• Joslas ieturēšanas palīgrīks (LKA): darbojas 70-160km/h ātruma robežās un pārņem stūres vadību gadījumā, ja transportlīdzeklis sāk dreifēt, noturot to esošajā ceļa joslā.
• Noguruma noteikšanas brīdinājums (TDW): transportlīdzekļa trajektoriju nepārtraukti uzrauga Bosch izstrādāts algoritms, kas vizuāli un ar skaņas palīdzību brīdina vadītāju, ja tiek noteikts nogurums.

Liela dzinēju izvēle, ieskaitot Hybrid Assist
Seši dīzeļa un divi benzīna dzinēji

Jaunā SCENIC klāstā ietilpst seši dīzeļdzinēji ar sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu vai ar sešu vai septiņu ātrumu divsajūgu automātisko pārnesumkārbu (EDC), plus divi benzīna dzinēji ar sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu.

• The Energy TCe 130 (benzīns), kas nodrošina spēcīgu veiktspēju, pateicoties tā turbokompresoram. Atsaucīgs zemos ātrumos un spēj apvienot taupīgu degvielas patēriņu ar pilnvērtīgu vadītprieku.
• The Energy dCi 160 EDC (dīzelis) - līdzsvarots, atsaucīgs un spraigs, kombinācijā ar dubultā kompresora tehnoloģiju un maksimālo jaudu 160 zs. Apvienojumā ar sešu ātrumu divsajūgu automātisko pārnesumkārbu sniedz vēl lielāku vadītprieka baudījumu, vienlaikus parūpējoties par zemu degvielas patēriņu un nodrošinot vienmērīgu, dinamisku un efektīvu darbību.
• The Energy dCi 130 (dīzelis) ar 130 zs jaudu un sešu ātrumu manuālo pārnesumkārbu ir īpaši piemērots ikdienas pārvietošanās vajadzībām un derēs tiem, kas meklē dinamisku, taču ekonomisku auto.

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Glābjoties no pretimbraucošā, iebrauc grāvī (+ VIDEO) 4

Glābjoties no pretimbraucošā, kurš nespēj pabeigt apdzīšanas manevru, video autors tik ļoti piespiežas pie nomales, ka mašīna ieslīd grāvī. Lasīt vairāk

 

Mercedes pikaps ar Maybach detaļām (+ FOTO) 7

Polijas tūninga kompānija Carlux prezentējusi savu jaunāko projektu – Mercedes X-klases pikapu, kas uzlabots ar luksusa kabrioleta Mercedes-Maybach detaļām. Lasīt vairāk

 

iAuto.lv izmēģina Toyota Camry Eiropas tirgum paredzētā modeļa prototipu (+ foto) 23

Toyota Camry atgriežas Eiropā. Nedēļas sākumā Toyota iepazīstināja Baltijas valstu un Ungārijas žurnālistus ar jaunā Camry prototipu Eiropas tirgum. Paredzēts, ka to sāks tirgot nākamā gada sākumā. Lasīt vairāk

 

Pārsteigums no pretējās - vadītāju glābj ātra reakcija (+ VIDEO) 4

Pretējā joslā kāds nogriež ceļu pretimbraucošajam Chevrolet, kas zaudē vadību un pārlidojot barjeras, negaidīti parādās video autoram priekšā. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti