Pētījums - "Plug-in" hibrīdi izrādījušies septiņas reizes “netīrāki” par elektromobiļiem 22

Foto: Publicitātes attēls

iAuto | 25.oktobris 2016 8:07

"Plug-in" pie strāvas pieslēdzamie un tajā skaitā arī no mājas elektrotīkla uzlādējamie hibrīdautomobiļi izrādījušies septiņas reizes kaitīgāki apkārtējai videi nekā elektromobiļi.

Tas noskaidrojies pētījumā, ko veicis Skotijas elektroautomobiļu asociācijas vadītājs Dugs Robertsons.

Pētījuma autors atzīst, ka arī pats bijis pārsteigts par rezultātiem. “Kad es uzsāku aprēķinus, biju pārliecināts, ka hibrīdi būs divas vai trīs reizes “netīrāki” par elektromobiļiem, taču tas var notikt tikai tādā gadījumā, ja 90 procentus no brauciena laika tiek izmantoti hibrīda elektropiedziņa,” pavēstījis Robertsons.

Speciālista apkopotie dati atklāj, ka elektromobilis “Nissan Leaf” gadā nobraucot 16 000 km rada 1,12 tonnas kaitīgo izmešu (jo kādam taču jāsaražo elektrība Leaf baterijām), kamēr Mitsubishi Outlander hibrīdautomobilis pie līdzīgiem nosacījumiem – 8,42 tonnas. Robertsons atzīmē, ka ar elektrību hibrīdautomobiļi brauc tikai aptuveni 40 procentus no kopējai distancei atvēlētā laika.    

Gada sākumā amerikāņu energotaupīšanas padome (ACEEE) sastādīja 2015.gada “zaļāko” auto sarakstu. Pirmo vietu organizācija atdeva mikroauto "Smart ForTwo" elektriskajai modifikācijai, otrajā vietā lika elektromobili "Chevrolet Spark", bet trešajā – elektrisko "Fiat 500E".

 

 
22 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 25.oktobris 2016 8:25
11 0 Atbildēt

Par ko arī stāsts...

Un Elektroauto ir krietni mazāk mezglu un eļļojamo daļu...

Tiesa - vēl jau jautājums par ražošanu - cik lielu Eko Foot print atstāj konvencionālam auto saražojamo mezglu saražošana un cik Elektroauto ar visiem kumulatoriem...

Abavnieks 25.oktobris 2016 10:27
7 5 Atbildēt

Kaut kur bija lasīts, ka 1910 gadā Ņujorkā bija 70 000 elektroauto, kas tika izmantoti kā taksometri. Un nu, pēc 100 gadiem, vajag pārejas periodu no iekšdedzes dzinējiem uz elektrodzinējiem?

Beidz, tas viss ir bizness!! Naftas ieguves kompānijām, kas ir visbagātākās pasaulē! Un arī valstīm, kuram ir lielas naftas rezerves.

rt 25.oktobris 2016 20:25
5 0 Atbildēt

Ko var dirst! Cik AES ir Japānā, Ķīnā un kāds tur ir iedzīvotāju blīvums? Vairojās uz nebēdu, nekāda radiācija nekaitē. Japāņi paši būtu laimīgi, ja tiktu vaļā no tā smoga citadelēs. Labāk dzīvot blakus AES, nekā par maksu iet uz salonu elpot tīru gaisu. Mūsdienu AES drošība ir augstā līmenī. Normālas valstis to saprot un turpina būvēt jaunas.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Freightliner Cascadia" saņem balvu par dizainu (+ FOTO) 2

"Daimler" sastāvā ietilpstošais amerikāņu kravas automašīnu ražošanas uzņēmums "Freightliner" ieguvis "Good Design Award" balvu par modeļa "Cascadia" kabīnes interjera dizainu. Lasīt vairāk

 

Jaunais "Audi Q3" – ar jaudu līdz pat 400 Zs

"Audi" atklājis informāciju par jauno "Q3", kas Eiropas tirgū ieradīsies 2018.gada vasarā. Lasīt vairāk

 

Ne tas, ko solījāt - Tesla Model 3 pircēji apsūdz ražotāju par mānīšanos 11

Daži Tesla Model 3 pircēji sūdzas, ka ražotājs viņus apmānījis, piegādājot mašīnas ar pieticīgāk noformētu salonu nekā bija solīts. Lasīt vairāk

 

87 000 līdz 100 000 eiro – paziņotas krievu "Kortež" automobiļu cenas 5

Krievijas politiskajai elitei izstrādāto automobiļu bāzes versiju cenas tirdzniecībā būs aptuveni seši-septiņi miljoni rubļu (aptuveni 87-100 tūkstoši eiro), atsaucoties uz tirdzniecības un rūpniecības ministra D.Manturova informāciju vēsta krievu mediji. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti