Eksperti: Automašīnas Eiropā rada lielāku CO2 apjomu nekā reklamēts 4

Pārvietošanās līdzeklis Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.novembris 2016 11:44

Automašīnas uz Eiropas ceļiem rada krietni lielāku oglekļa dioksīda (CO2) apjomu, nekā norādīts reklāmās, ceturtdien paziņoja Starptautiskā Tīrā transporta padome (ICCT), kas atklāja Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" izmešu falsificēšanas skandālu.

ICCT ekspertu veiktajā pētījumā aplūkoti dati no aptuveni viena miljona automobiļu sešās valstīs un konstatēts, ka atšķirība starp solīto CO2 apjomu un patieso ir apmēram 42%.

Saskaņā ar iepriekš publiskotiem datiem, 2001.gadā šī atšķirība bija vien 9%.

Tas nozīmē, ka klienti, kuriem rūp vides piesārņojums, var iegādāties automašīnas, kas rada lielāku oglekļa dioksīda apjomu, nekā gaidīts. Turklāt automašīnu īpašnieki ik gadu var arī maksāt līdz pat 450 eiro vairāk degvielas izdevumos, nekā gaidīts, balstoties uz degvielas ekonomijas solījumiem.

"Aptuveni trīs ceturtdaļas no atšķirībām starp laboratorijas testu rezultātiem un braukšanu reālā vidē ir skaidrojamas ar to, ka automašīnu ražotāji izmanto novirzes pašreizējos noteikumos," norāda ICCT izpilddirektors Eiropā Pīters Moks.

Padome ierosina noteikt starptautiski standartizētus testēšanas standartus, kas liktu autoražotājiem testēt automašīnas reālās vides apstākļos.

ICCT norāda, ka autobūves uzņēmumi pārliecinās, ka pirms testu veikšanas akumulatori un riepas ir ideālā stāvoklī, kas ne vienmēr ir tā ikdienas situācijās. Tikmēr citas kompānijas laboratorijās izmanto tehnoloģijas, kas samazina izmešus, ko būtu neiespējami izmantot noteikto standartu gadījumā.

ICCT pērn radīja ažiotāžu, kad tās īstenotās "Volkswagen" dīzeļdzinēju automašīnu pārbaudes atklāja, ka uzņēmums izmanto tehnoloģiju, lai falsificēti izmešu datus, padarot automobiļus videi draudzīgākus, nekā tie ir patiesībā.

 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 20.novembris 2016 12:31
3 0 Atbildēt

Ta nu gan atklājums! Interesanti, kādam tas bija patiesi neapjaušams noslēpums?

Tiem ekspertiem, kas to atklāja, neškita diez absurdi standartos noteiktie un atļautie testēšanas paņēmieni?

imzz 20.novembris 2016 13:53
1 0 Atbildēt

kāpēc tie eksperti ķēpājas šādā veidā ? Ņemot vērā, ka no degvielas cītīgi iekasē nodokļus, katrā valstī ir precīzi zināms pārdotās degvielas apjoms laika periodā. Zinot degvielas sastāvu, var aprēķināt sadedzinātā oglekļa daudzumu. Tas būs daudz precīzāk, nekā mēģināt aptuveni aplēst CO2 pēc auto parametriem, jo auto nobraukumi tāpat nav zināmi.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Freightliner Cascadia" saņem balvu par dizainu (+ FOTO) 2

"Daimler" sastāvā ietilpstošais amerikāņu kravas automašīnu ražošanas uzņēmums "Freightliner" ieguvis "Good Design Award" balvu par modeļa "Cascadia" kabīnes interjera dizainu. Lasīt vairāk

 

Jaunais "Audi Q3" – ar jaudu līdz pat 400 Zs

"Audi" atklājis informāciju par jauno "Q3", kas Eiropas tirgū ieradīsies 2018.gada vasarā. Lasīt vairāk

 

Ne tas, ko solījāt - Tesla Model 3 pircēji apsūdz ražotāju par mānīšanos 11

Daži Tesla Model 3 pircēji sūdzas, ka ražotājs viņus apmānījis, piegādājot mašīnas ar pieticīgāk noformētu salonu nekā bija solīts. Lasīt vairāk

 

87 000 līdz 100 000 eiro – paziņotas krievu "Kortež" automobiļu cenas 5

Krievijas politiskajai elitei izstrādāto automobiļu bāzes versiju cenas tirdzniecībā būs aptuveni seši-septiņi miljoni rubļu (aptuveni 87-100 tūkstoši eiro), atsaucoties uz tirdzniecības un rūpniecības ministra D.Manturova informāciju vēsta krievu mediji. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti