Eksperti: Automašīnas Eiropā rada lielāku CO2 apjomu nekā reklamēts 4

 

Pārvietošanās līdzeklis Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.novembris 2016 11:44

Automašīnas uz Eiropas ceļiem rada krietni lielāku oglekļa dioksīda (CO2) apjomu, nekā norādīts reklāmās, ceturtdien paziņoja Starptautiskā Tīrā transporta padome (ICCT), kas atklāja Vācijas autobūves koncerna "Volkswagen" izmešu falsificēšanas skandālu.

ICCT ekspertu veiktajā pētījumā aplūkoti dati no aptuveni viena miljona automobiļu sešās valstīs un konstatēts, ka atšķirība starp solīto CO2 apjomu un patieso ir apmēram 42%.

Saskaņā ar iepriekš publiskotiem datiem, 2001.gadā šī atšķirība bija vien 9%.

Tas nozīmē, ka klienti, kuriem rūp vides piesārņojums, var iegādāties automašīnas, kas rada lielāku oglekļa dioksīda apjomu, nekā gaidīts. Turklāt automašīnu īpašnieki ik gadu var arī maksāt līdz pat 450 eiro vairāk degvielas izdevumos, nekā gaidīts, balstoties uz degvielas ekonomijas solījumiem.

"Aptuveni trīs ceturtdaļas no atšķirībām starp laboratorijas testu rezultātiem un braukšanu reālā vidē ir skaidrojamas ar to, ka automašīnu ražotāji izmanto novirzes pašreizējos noteikumos," norāda ICCT izpilddirektors Eiropā Pīters Moks.

Padome ierosina noteikt starptautiski standartizētus testēšanas standartus, kas liktu autoražotājiem testēt automašīnas reālās vides apstākļos.

ICCT norāda, ka autobūves uzņēmumi pārliecinās, ka pirms testu veikšanas akumulatori un riepas ir ideālā stāvoklī, kas ne vienmēr ir tā ikdienas situācijās. Tikmēr citas kompānijas laboratorijās izmanto tehnoloģijas, kas samazina izmešus, ko būtu neiespējami izmantot noteikto standartu gadījumā.

ICCT pērn radīja ažiotāžu, kad tās īstenotās "Volkswagen" dīzeļdzinēju automašīnu pārbaudes atklāja, ka uzņēmums izmanto tehnoloģiju, lai falsificēti izmešu datus, padarot automobiļus videi draudzīgākus, nekā tie ir patiesībā.

 

 

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Palaidniex 20.novembris 2016 12:31
3 0 Atbildēt

Ta nu gan atklājums! Interesanti, kādam tas bija patiesi neapjaušams noslēpums?

Tiem ekspertiem, kas to atklāja, neškita diez absurdi standartos noteiktie un atļautie testēšanas paņēmieni?

imzz 20.novembris 2016 13:53
1 0 Atbildēt

kāpēc tie eksperti ķēpājas šādā veidā ? Ņemot vērā, ka no degvielas cītīgi iekasē nodokļus, katrā valstī ir precīzi zināms pārdotās degvielas apjoms laika periodā. Zinot degvielas sastāvu, var aprēķināt sadedzinātā oglekļa daudzumu. Tas būs daudz precīzāk, nekā mēģināt aptuveni aplēst CO2 pēc auto parametriem, jo auto nobraukumi tāpat nav zināmi.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti