Kādreiz krieviem bija sapnis par savu superauto, ko apņēmās realizēt pazīstamais mūziķis, aktieris, autosportists un biznesmenis Nikolajs Fomenko. Tika nodibināta kompānija Marussia Motors, kas jau pēc septiņiem gadiem bankrotēja, atstājot lielus parādus un tā arī neizgatavojot nevienu sērijveida eksemplāru.
Jaunākā informācija liecina, ka “sagruvušā sapņa” nožēlojamās atliekas tirgo kāds advokāts, kas saistīts ar Marussia Motors.
Pārdošanā izlikta B1 kupeja, kas komplektēta ar Cosworth 2,8 litru 380 Zs turbo motoru, viens B2 eksemplārs ar Nissan 3,5 litru atmosfērisko sešcilindru 300 Zs agregātu, kā arī krosovera F2 prototips, kas izgatavots uz korejiešu SsangYong Rexton bāzes. Krosoveram iebūvēts Mercedes motors, eksterjers pabeigts par 90 procentiem, interjers – par 70. Automašīna spēj braukt, taču – ne ātrāk par 40 km/h.
Pārdevējs piedāvā arī vienīgo B1 ar rodstera virsbūvi, B3 plastikāta maketu un par 40 procentiem pabeigtu B1 rodstera eksemplāru.
Piedāvājuma cena netiek atklāta, pārdevējs vien norādījis, ka labprāt pārdotu visu kopā, lai “neizjauktu kolekciju”.
Marussia Motors darbību sāka 2007.gadā. 2008.gadā tika prezentēts pirmais prototips B1, kam vēlāk pievienojās otra versija B2. 2010.gadā kompānija parādīja krosovera prototipu Marussia F2, sērijveida modeli solot uz 2012.gadu.
Kompānija dāsni šķērdēja piešķirtos miljonus, reklāmas nolūkos pagūstot iesaistīties pat tik dārgos projektos kā F1. Tikpat dāsni tika bārstīti, ka drīz vien izrādījās, tukši un nepiepildāmi solījumi.
2014.gadā Marussia Motors bankrotēja tā arī netiekot līdz sērijveida ražošanai, bet kompānijas parādi tobrīd pārsniedza 100 miljonus rubļu (aptuveni 1,5 miljoni eiro).
Visas pastāvēšanas laikā tika uzbūvēti vien 20-30 prototipi un dažādas gatavības pusfabrikāti, kas tika izvazāti no pamestās ražotnes teritorijas. Krievu medijos klīst leģendas par četriem pārdotiem Marussia eksemplāriem, no kuriem trīs piešķirtas valsts numurzīmes (drīkst piedalīties satiksmē).
Un neviens no tiem ar krievu pashradiitu motoru....