Medijos parādījusies informācija par 2 miljonus eiro vērto "Koenigsegg" superauto, ko bija pasūtījis amerikāņu miljonārs Menijs Košbins.
Košbina pasūtījums tā arī netiks izpildīts, jo 2017.gada pavasarī Ženēvas autoizstādē prezentētais "Koenigsegg Agera RS Gryphon" piedzīvojis smagu avāriju Trollhetenā – testa brauciena laikā 1360 Zs jaudīgais spēkrats saslīdējis uz slapjās ceļa virsmas un ielidojis grāvī. Savu galveno uzdevumu – pasargāt cilvēkus - no oglekļas šķiedras gatavotais karkass izpildīja, tomēr "Gryphon" virsbūve izrādījās pārāk stipri deformēta.
Pēc avārijas "Koenigsegg" sazinājās ar Košbinu un paziņoja par notikušo. Abas puses vienojās, ka amerikāņu miljonārs saņems jaunu "Agera RS", bet ar zelta dekoriem rotātais "Gryphon" tiks saremontēts uz izmantots zviedru kompānijas testa braucieniem.
Koniggsega kompānijai "tikai" 23 gadi. Ātru auto var sataisīt jebkurš, pat krievi. Ir dzirdēts par irāņu, turku, krievu, spāņu un citiem "superauto". Nav jau grūti. Paņēmi lielu motoru un apkārt apliki ar kaut kādu oglekļa šķiedru. Tikai visdrīzāk, sanāks zārks uz riteņiem. Kolekcionāri tādus pērk. Reizi gadā kaut kur izbrauc, bet par nopietniem auto tos uzskatīt nevar.
Bet lai to sataisītu stabilu, vajag krietni pamocīties. Cik ilgi bugatti taisīja savu veironu.
Es nebūšu es, ja nepieminēšu dodžu. Dodžs agrāk taisīja kravas furgonus, busus un pikapus. Bet reiz nolēma uztaisīt sporta auto. To plānoja izveidot tik pat leģendāru un ātru kā savulaik cobra. Pat nosaukumu izdomāja kā čūskai - odze ( viper). Dodžam viss bija - lieka naudiņa, resursi, liels, jaudīgs motors, bet nebija pieredzes sporta auto. Kā nekā, sporta auto kardināli atšķiras no kravas mašīnas. Bet tajā laikā dodžam piederēja lambordžīni. Tāpēc amerikāņu paņēma savu lielāko un jaudīgāko motoru nedaudz uzlaboja un konsultējās ar lambordžīni inženieriem, tāpēc auto sanāca labs. Bet citām tādām kompānijām, kas grib sākt būvēt sporta auto no nulles, tādas iespējas nav. Tāpēc sanāk visādi brīnumi.