Audi ElAine un Aicon - divi koncepti ar autonomās braukšanas nākotni (+ foto) 4

 

Foto: Publicitātes attēls

Audi | 12.septembris 2017 14:05

Frankfurtes Starptautiskajā auto izstādē 2017 (IAA) Audi prezentē Audi A8 sērijveida versiju un divus jaunus konceptauto – Audi ElAIne un Audi AIcon, kuri demonstrē jaunās paaudzes autopilota iespējas un auto patstāvīgas braukšanas nākotnes vīziju.

Jaunais Audi A8 būs pirmais sērijveida automobilis, kam noteiktos apstākļos ir atļauts braukt pa koplietošanas ceļiem automātiskā režīmā, kas nozīmē, ka autovadītājiem būs iespēja vadīšanu pilnībā uzticēt pašam automobilim. Audi ElAIne ir SUV kupeja ar elektropiedziņu, kas jau pēc dažiem gadiem ļaus augstā līmenī izmantot automatizētu braukšanu, savukārt Audi AIcon, kas arī darbojas tikai ar elektrību, ir nākotnes autonomais Audi – bez stūres un pedāļiem.

Nākotne sākas ar jauno Audi A8
Audi A8 modelī tiek prezentēta Audi AI satiksmes sastrēgumu palīgsistēma – pasaulē pirmā sistēma, kas noteiktos apstākļos ļauj pārvietoties 3. līmeņa automatizētā režīmā. Audi AI satiksmes sastrēgumu palīgsistēma pārņem automobiļa vadību lēnā satiksmē ar ātrumu līdz 60 km/h uz šosejas un vairākjoslu ceļiem, kur starp abiem satiksmes virzieniem ir ierīkota fiziska sadalošā josla. Jaunā Audi AI satiksmes sastrēgumu palīgsistēma ir tehnoloģisks sasniegums, kura pamatā ir ilggadēja izpēte un attīstība. Izmantojot Audi AI stāvvietas un novietošanas garāžā palīgsistēmas, A8 spēj patstāvīgi iebraukt stāvvietā vai garāžā un izbraukt no tās.

Audi AI – intelekts un mijiedarbība
Abu jauno modeļu (Audi ElAIne un Audi AIcon) nosaukumos iekļautais saīsinājums AI (Artificial Intelligence) apzīmē veselu inovatīvu mobilitātes tehnoloģiju kopumu. Nākotnes automobilis, pievienots tīklam, būs spējīgs prognozēt dažādas situācijas, apstrādāt saņemto informāciju un koplietot datus ar citiem satiksmes dalībniekiem. Audi AI sistēmas pašas mācās un domā, ir proaktīvas un personalizētas.

Audi Elaine konceptautomobilis – 4. līmeņa automatizācija
Audi Elaine modelim ar jau iepriekš demonstrēto, atzinību guvušo Audi e-tron Sportback ir līdzīgas virsbūves līnijas, kā arī elektropiedziņa un unikāli ārējie lukturi. Tas rada priekšstatu par Audi otrās paaudzes sērijveida elektroautomobili. 23 collu riteņi ar 6 spieķu dizainu izceļ SUV kupejas stilu. Gandrīz 5 metrus garais, 1,98 metrus platais un 1,53 metru augstais Audi Elaine ar 2,93 metru garenbāzi ierindojas C segmentā līdzās Audi A7.

Audi Elaine tiek izmantota piedziņas konfigurācija, ko Audi lietos nākotnes sērijveida modeļos ar elektrisko pilnpiedziņu: viens elektromotors uz priekšējās ass un divi uz aizmugurējās piedzen visus četrus riteņus, nodrošinot sportiskajai kupejai Audi tradicionālo quattro piedziņu. Atbilstošu ātrumu nodrošina 320 kilovatu jauda, ko iespējams paaugstināt līdz 370 kW. Elaine paātrinājums līdz 100 km/h aizņem vien 4,5 sekundes. 95 kilovatstundas ietilpīgais akumulators ļauj ar vienu uzlādi nobraukt vairāk nekā 500 kilometrus (NEDC). Akumulatora uzlādei ir pieejamas divas iespējas: ātrā 150 kW uzlāde ar vadiem vai uzlāde ar Audi bezvadu uzlādes sistēmu.

Papildu jaunumi ir personīgais asistents (PIA jeb personal intelligent assistant) un Audi Fit Driver. PIA pielāgojas vadītājam, veicot pēc iespējas vairāk darbību viņa vietā. Tas apvieno automobiļa datus ar informāciju, kas saņemta no autovadītāja, ziņojumiem par satiksmes sastrēgumiem un ziņām no interneta, lai sazinātos ar lietotāju. Vienalga, vai tie ir elpošanas vingrinājumi, stimulējoša sēdekļu masāžas funkcija mūzikas ritmā, īpašas klimata kontroles funkcijas, autovadītāja informācijas un izklaides sistēma vai nevainojami pielāgota salona apgaismojuma atmosfēra, Audi Fit Driver mērķis ir sniegt braukšanas pieredzi, kas ir ideāli piemērota vadītāja noskaņojumam.

Audi Aicon – autonomija ceļā uz nākotni
Dizaina eksperiments, tehnoloģiju demonstrācija, mobilitātes koncepcija: Audi Aicon līdz šim nebijušā mērogā atklāj visas iespējas, ko piedāvā autonoms nākotnes luksus klases sedans. Salons bez stūres un pedāļiem – tā tiešām ir visaugstākā klase. Tā iespaidīgais izmērs (5,4m garums, 2,1m platums, 1,5m augstums un 3,4 m garenbāze) ierindo auto visaugstākajā automobiļu klasē – D segmentā. Šim automobilim nav tradicionālo priekšējo un aizmugurējo lukturu. To vietā ir pilnībā digitālas displeja virsmas, kas sastāv no simtiem trīsstūrainu pikseļu segmentu. Katrs no tiem ir telpisks Audi AI simbola atveidojums.

Četri elektromotori kopā attīsta 260 kW jaudu un 550 Nm griezes momentu. Katram ritenim ir viens motors, nodrošinot elektriski vadāmu, mainīgu quattro pilnpiedziņu. No dažādiem materiāliem veidotajai virsbūvei ir apzināti samazināts svars un optimizēta aerodinamika, kas palīdz Audi Aicon ar vienu uzlādi nobraukt līdz pat 800 kilometriem. Uzlādes laiks ir samazināts līdz minimumam – Aicon akumulatoru iespējams uzlādēt līdz 80% līmenim mazāk nekā 30 minūtēs. AI zonā tas pats var piebraukt pie uzlādes stacijas un uzlādēt akumulatoru bez cilvēka palīdzības.

 

 
Visi komentāri
 
gunbox 12.septembris 2017 15:14
0 0 Atbildēt

Latviskotājiem būtu jāpiestrādā pie šī vārda - konceptauto, lai cilvēki saprot ap ko runa grozās. Varbūt - di*sējversijauto?

Ja nekļūdos, tad kopā ar R8 izlaišanu 2008. gadā Audi izrādīja konceptu aizmugures gaismām. 2013. gadā izkožļāja vēlreiz šo pašu tēmu jau citā dizainā. Kur ir 10 gadus vecais koncepts? Nolaida podā? Turpinām lietot 30 gadus vecas tehnoloģijas ar 15 gadus vecām led.

www.youtube.com/watch?v=SiN9cehPjvQ

viencexperc 12.septembris 2017 15:17
2 1 Atbildēt

Tas ir koncepts. Realitātē būs tāds:

Konceptā neredzu arī spoguļu regulēšanas un logu atvēršanas kloķīšus. Uzreiz redzams, ka tas koncepts nav bāzes versija, bet jau kaut kas nopakots.

p.s.

Gaidam audi fanu kritiku. Viņi pērk savus 80tos un a4 tāpēc, ka tie ir tādi paši kā a8, qt ( flagmaņi). Rauj kulakos un domā, ka brauc ar prēmiumiem ( cita iemesla, kāpēc pirkt VW ar biezu apšuvumu un citu emblēmu, nav). Tāpēc, ja uzradīsies audi šitāds, tas nozīmēs, ka viņi vairs nebūs līdzīgi flagmaņiem. Un visi uzzinās, ka īstenībā viņi brauc ar vecu sūdu.

Janis 13.septembris 2017 9:08
1 0 Atbildēt

Ienācu šitajā rakstā tikai tādēļ, lai paskatītos vai TjipaExperc būs kaut ko ied1rsis, jo virsrakstā taču AUDI.

PROTAMS - nenoturējās

Tev nevajag pie psihologa aiziet? ;)

Žanis 12.septembris 2017 20:34
0 0 Atbildēt

Amerikas auto plastmasas un lubrikantu mīlētājiem. Bučas!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti