Vēl vairāk 911 rakstura SUV modelī: jaunā Porsche Cayenne Turbo (+ foto) 2

 

Foto: Publicitātes attēls

Baltijas Sporta Auto | 12.septembris 2017 15:49

Ar savu pasaules pirmizrādi 67. Starptautiskajā auto izstādē Frankfurtē jaunā Porsche Cayenne Turbo neapstrīdami ierindojas Cayenne modeļu līnijas priekšgalā.

Cayenne 3. paaudzes modeļu sērijas jaunā līdere jau atkal paceļ latiņu sportiskas veiktspējas jomā savā segmentā. 4 litru V8 divturbīnu motors attīsta 404 kW (550 ZS). Braukšanas dinamiku uzlabo automašīnā iestrādātās inovatīvās tehnoloģijas, piemēram, aktīvā aerodinamika ar jumta spoileri, vadāma 3 kameru pneimatiskā piekare, dažāda izmēra riepas un jaunās augstas veiktspējas bremzes. Papildaprīkojumā ir pieejama arī aizmugurējā stūrējamā ass vai elektroniskā sasve-res stabilizācija ar 48 voltu sistēmu, kas braukšanu ar šo SUV padarīs sportiskāku. Jaunā Cayenne Turbo veic sprintu no 0 līdz 100 km/h 4,1 sekundē (3,9 sekundes ar Sport Chrono pakotni), un tās maksimālais ātrums ir 286 km/h.

Vēl izteiktāks dizains
Ar ekskluzīvajiem Porsche dinamiskā apgaismojuma sistēmas (PDLS) priekšgala un LED priekšējiem lukturiem Cayenne Turbo izceļas ar spēcīgu un neatkarīgu ārieni. Naktī jaunais Turbo modelis atšķiras no citiem Cayenne modeļiem ar saviem divās rindās izvietotajiem priekšējā apgaismojuma moduļiem. Automašīnas sānu raksturīgā iezīme ir īpaši šim modelim paredzētie standarta 21 collas Turbo diski paplašinātajās riteņu arkās ar krāsotu riteņu arku apdari. Turbo raksturīgās dubultās izpūtēja caurules ir galvenā iezīme, kas izceļ automašīnas aizmugurējo daļu. Durvju apdare un aizmugurējais panelis ieturēts virsbūves krāsā. Pilnīgi jaunais salons demonstrē vēl izteiktāku Cayenne Turbo līdzsvaru: vēl sportiskāku garu un vienlaikus lielāku komfortu. Praktiski visas ar sociālajiem tīkliem savienotā SUV transportlīdzekļa funkcijas tiek attēlotas un darbinātas, izmantojot augstas izšķirtspējas Porsche Advanced Cockpit displeju un skārienekrānu. Starp tām ir, piemēram, Bose® visaptverošās skaņas sistēma ar 710 vatu kopējo jaudu, kas iekļauta standarta aprīkojumā. Cayenne Turbo ir aprīkots ar 18 pozīcijās regulējamiem sēdekļiem. Integrētie galvas balsti ir jauna funkcija, kas vienlaikus atgādina 911 modeļus. Ekskluzīvajā Turbo dizainā visi sēdekļi, kā arī daudzfunkciju sporta stūre ir apsildāma jau standarta aprīkojumā.

Lielāka jauda, iespaidīgāks griezes moments: divturbīnu 8 cilindru motors ar 550 ZS
Cayenne Turbo sirds ir jaunais 4 litru V8 motors ar dubulto turbokompresoru. Ar 404 kW (550 ZS) jaudu tas pārspēj sava priekšgājēja motoru par 22 kW (30 ZS), sa-vukārt maksimālais griezes moments 770 Nm ir par 20 Nm augstāks. Jaunā 8 ātrumu Tiptronic S pārnesumkārba tos abus pārvērš apdullinošā ātrumā, pateicoties aktīvās pilnpiedziņas Porsche vilkmes kontroles sistēmai (PTM). Jaunā Cayenne Turbo veic sprintu no 0 līdz 100 km/h 4,1 sekundē (3,9 sekundes ar Sport Chrono pakotni), un tās maksimālais ātrums ir 286 km/h. Kā tas ir raksturīgi jaunajām motoru paaudzēm, izplūdes turbokompresori ir izkārtoti cilindra V iekšpusē „centrālajā turbo izkārtoju-mā”. Saīsinātie izplūdes ceļi starp sadegšanas kamerām un turbokompresoriem no-zīmē to, ka motors ir īpaši atsaucīgs, bet centrālais turbo izkārtojums piedāvā ievēro-jami uzlabotu jaudas nodrošinājumu. Vēl viena priekšrocība ir kompaktā motora kon-strukcija. Tas piedāvā zemāku montāžas pozīciju, kas pozitīvi ietekmē braukšanas dinamiku: Automašīnas smaguma centrs atrodas zemāk, un pagriezienu precizitāte ir augstāka.

Aktīvā šasija ar 3 kameru pneimatisko piekari un dažāda izmēra riepām
Jaunā vieglā Cayenne Turbo šasija apvieno labāko no trim pasaulēm: sporta auto-mašīnas precizitāti, sedana komfortu un apvidus automašīnas pielāgojamību. Jaunās 3 kameru pneimatiskās piekares un aktīvās amortizatoru kontroles sistēmas PASM kombinācija ir kas patiešām īpašs. Jauno dažāda izmēra riepu koncepcija ar standarta izmēriem 285/40 priekšpusē un 315/35 aizmugurē aizgūta no sporta automašīnām un nodrošina vēl labāku garenisko un sānu jaudas pārvadi. Adaptīvās pneimatiskās piekares konstrukcijā tiek izmantotas 3 gaisa kameras uz atsperes statni, tādējādi šasija spēj veidot atbilstību atšķirīgiem atsperes stinguma koeficientiem. Ar 6 pārslēdzamiem augstuma līmeņiem klīrensu var regulēt pēc nepieciešamības. Šos līmeņus aktīvi kontrolē arī 5 jaunas braukšanas programmas braucieniem pa ceļiem un bezceļiem. Ar papildaprīkojumā pieejamo aizmugurējo stūrējamo asi, elektrisko Porsche dinamiskās šasijas kontroles (PDCC) sasveres stabilizāciju, kas savienota ar 48 voltu transportlīdzekļa elektrisko sistēmu, un Porsche griezes momenta vektorizācijas sistēmu Plus (PTV+) jaunā Cayenne Turbo sasniedz sporta automašīnas cienīgu braukšanas dinamiku. Tajā pašā laikā ir uzlabots automašīnas komforta līmenis un praktiskums ikdienā, piemēram, tas, cik viegli ar to var iebraukt stāvvietā un veikt pagriezienus.

Pirmais SUV ar adaptīvu jumta spoileri un jaunām augstas veiktspējas bremzēm
Jaunā Cayenne Turbo ir pirmais SUV modelis ar adaptīvu jumta spoileri, kas iekļauts kā automašīnas aktīvās aerodinamikas komponents. Atkarībā no pozīcijas tas uzlabo efektivitāti, palielina piespiedējspēku uz aizmugurējo asi un, atrodoties aerodinamiskās bremzēšanas pozīcijā, saīsina bremzēšanas ceļu, braucot lielākā ātrumā. Rezultātā, pilnībā apstājoties no ātruma 250 km/h, Cayenne apstājas līdz pat par diviem metriem ātrāk. Aerodinamiskā sistēma tādējādi papildina standarta aprīkojumā iekļauto, jauno augstas veiktspējas Porsche virsmas pārklājuma bremžu (PSCB) efektivitāti. Volframa un karbīda slānis, kas uzklāts uz tērauda diskiem, uzlabo bremzēšanas veiktspēju un nodilumizturību, vienlaikus samazinot bremzēšanas putekļu apjomu, kas novērš netīrumu sakrāšanos uz diskiem. Protams, papildaprīkojumā pieejamās Porsche keramiskā kompozītmateriāla bremzes (PCCB) vēl joprojām paliek nepārspētas efektivitātes ziņā.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
viencexperc 12.septembris 2017 18:41
3 0 Atbildēt

Man patīk novatoriskais dizains. VW dizaineri centusies. Šis modelis daudz skaistāks par iepriekšējo.

Žanis 12.septembris 2017 20:21
1 0 Atbildēt

Pediņa viedoklis:

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti