Eiropas auto tirgus – pieprasījums pēc dīzeļiem zemākais pēdējo 10 gadu laikā 50

 

Foto: Ilustratīvs attēls

iAuto | 13.decembris 2017 11:05

Statistikas dati liecina, ka oktobrī pieprasījums pēc mašīnām, kas aprīkotas ar dīzeļdzinējiem, nokrities par 9,9 procentiem, sasniedzot zemāko līmeni pēdējo 10 gadu laikā.

Saskaņā ar Jato Dynamics apkopoto automobiļu pārdošanas statistiku šā gada oktobrī Eiropas tirgū realizēti 1 miljons 202 877 automobiļu, kas ir par 5,6% vairāk nekā pērnā gada oktobrī  un veiksmīgākais oktobris kopš 2009.gada, kad tika reģistrēti 1,26 miljoni auto. Savukārt 2017.gada pirmajos 10 mēnešos realizēti 13,18 miljoni automobiļu – par 3,6% vairāk nekā pērn un labākais rādītājs kopš 2007.gada, kad tika pārdoti 13,62 miljoni eksemplāru.

Tirgus pētnieki šo situāciju skaidro ar strauji pieaugušo pieprasījumu pēc benzīna, elektro un hibrīda automobiļiem, kā arī nerimstošo SUV popularitāti.

Labi realizācijas rādītāji ir visiem svarīgākajiem tirgiem, ieskaitot Franciju, Itāliju, Spāniju, Poliju un Nīderlandi, tādēļ pozitīvās tendences nespēj ietekmēt ne pieprasījuma kritums Lielbritānijā (-12,2%), ne „nežēlastībā kritušie” dīzeļi (-9,9%).

Statistikas dati par oktobri liecina, ka ar benzīna dzinējiem aprīkoto automobiļu tirgus daļa sasniedz 51,5% (619 300), atstājot dīzeļauto 41,4% (498 500), bet elektro un hibrīda automobiļi savu tirgus daļu palielinājuši līdz 5,5% (66 000). 

 
Visi komentāri
 
Torkijs 13.decembris 2017 13:24
8 3 Atbildēt

Vai tiešām sāk apjēgt, ka automašīnas uzturēšanas izmaksas nav tikai degvielas patēriņš/cena?!

ES 14.decembris 2017 14:17
0 0 Atbildēt

Ja auto ir jauns, tad tur nav nekādas starpības.

Ja pērc vecu grabažu, tad jā.

GTD2 13.decembris 2017 14:01
8 2 Atbildēt

Tas vairāk liekās,ka modes lieta, otrs faktors varētu būt tas,ka bendzīnieki kļuvuši drusku ekonomiskāki, un degvielas starpība vairs nav divas reizes ,kā agrāk. Uzturēšanas izmaksas moderniem bendzīniekiemnekasstipri lētāks nav.Toties labam dizeļdzinējam gandrīz divreiz lielāks resurs, piemēram tiem pašiem kritiizētiem Wag dizeļiem apt 700 tūkst.

anonimikis 13.decembris 2017 15:40
2 0 Atbildēt

Parastam ikdienas braucējam ir dziļi pie kājas tas resurss virs 500K km. Viņš dzīvē tik daudz nenobrauks

Pļurkt 14.decembris 2017 8:30
1 0 Atbildēt

Tādiem kas katru 2. vai 3. gadu tālākpārdod auto protams ka ir pie kājas!

Cik tur Fātrlandē pēc statistikas bija vidējais vieglā nobraukums gadā??? Nebija gadījumā 80 000 km!

80 000 x 7 gadi (vidējais auto vecums Vācijā) => akurāt 1/2 + ļimona!

Damn 14.decembris 2017 9:18
0 0 Atbildēt

imo vismaz 2x par daudz.

Damn 14.decembris 2017 9:24
0 0 Atbildēt

Gan jau var atrast labāku statistiku:

de.statista.com/statistik/dat...eter-pro-jahr/

Pļurkt 14.decembris 2017 10:00
0 0 Atbildēt

Cik man tai saitikā ir jāiemaksā, lai es to statistiku vispār varētu redzēt??

anonimikis 14.decembris 2017 10:07
0 0 Atbildēt

Vācijā vieglā auto vidējais gada nobraukums pēc viņu TUV datiem ir apmēram 14K km.

Damn 14.decembris 2017 10:14
0 0 Atbildēt

Jocīgi, caur google meklējot atrada un atvēra, bet klikojot uz linka šeit prasa maksāt

Tur bija info, ka "tikai" ~4milj nobrauc vairāk kā 20k km gadā, vairums zem.

Pļurkt 14.decembris 2017 11:15
0 0 Atbildēt

Tad man ir bijusi nepareiza infa.

Ja man pa tikai pa LV un pārsvarā 30 km rādiusā - gadā ir regulāri 30 t km!

felix65 14.decembris 2017 18:48
1 0 Atbildēt

Tu ko, točkas apgādā?

GTD2 14.decembris 2017 16:42
0 0 Atbildēt

parastais ikdienas braucejs nopērk no vācijas atdzītu ar sagrozītu spidometru, ar patieso nobraukumu apm. 300tūkst.

msh 13.decembris 2017 15:50
4 0 Atbildēt

Vienīgais kas palicis ekonomiskāks - ar visādiem trikiem - kosmosa tehnoloģijas un start/stop sistēmas - ir samazināti pilsētas patēriņi, kamēr šosejas patēriņi uzskatāmi parāda ka īpaši nekas pēdējo 30 gadu laikā nav mainījies.

kasinsh79 14.decembris 2017 11:41
0 0 Atbildēt

Ūja, ūja. Salīdzināsi arī auto veikstpēju pret patēriņu? Vai tikai sausu patēriņu? Es teiktu, ka tagad ir pilnīgs kosmoss ar tehnoloģijām patlaban pret pagātni. Tu min, bet auto saglabājas ekonomisks. Tas arī ir citādāk.

msh 14.decembris 2017 13:21
1 0 Atbildēt

Tu neesi kaut ko bišķi sajaucis? Kā reiz jo lielāka slodze, jo jaunajām mašīnām ir mazāk izredžu turēt līdzi vecajām - fizikas un ķīmijas likumi mainījušies nav, pilnā slodzē benzīnniekam vajag vienādi treknu degmaisījumu, neatkarīgi no tā, vai tiešā iesmidze vai netiešā - bet pati mašīna ir smagāka, līdz ar to lai turētu līdzi vecākai mašīnai ar vājāku motoru, vajadzēs vairāk jaudas un, tu uzminēji - vairāk benzīna. Tās ir mazās slodzes un brīvgaita, kur kosmosa tehnoloģijas dod plusu - tiešā iesmidze brīvgaitā var padot mazāk degvielas, nekā prasa viss degkamerā esošais gaiss, izveicot ap sveci centralizētu sadegšanu; droši vien uzsilšanas trekninājumu tiešajai iesmidzei vajag mazāku, jo degvielu smidzina uz virziļa, nevis aukstā ieplūdē.

Tavs prīmuss arī ir uzskatāms piemērs šitentajai dabas parādībai - uz šosejas jau tomēr viņš patērē kā kaut kāds 2.0 C3 vai C4

kasinsh79 14.decembris 2017 14:30
0 0 Atbildēt

Tev nepatiks, bet arī ārpus pilsētas benzīna Prius ir ultra ekonomisks - vidēji zem 5 litriem

msh 14.decembris 2017 14:42
1 0 Atbildēt

Nu jau zem pieci? Agrāk bija kaut kas virs seši Un arī tas cipars nav nekas milzīgi kosmisks - B3 A80 ar normālu benzīnnieku tos piecus spēj dabūt. Atkal nekā...

kasinsh79 14.decembris 2017 15:40
2 1 Atbildēt

Tev viss labi? Ko ar to mēģini pateikt, ka nav vērts pirkt jaunākas paaudzes auto, ja?

Redzi, man patīk, varu atļauties, smeļos reālu pieredzi, nevis tikai slavinu to, kas man ir utt. Labi, ka esi apmierināts ar savu auto - par to Esmu pat ļoti apmierināts ar savējiem. Miers mājās.

msh 14.decembris 2017 16:02
1 0 Atbildēt

Ko es vēlos pateikt? Noņemt no tavām acīm klapītes, kuru dēļ tu aiz sajūsmas pilnām biksēm stāsti cik nu ļoti jaunie benzīnnieki esot uzlabojušies, un vecie esot baigās benzīna kapsētas. Fizikas likumus nevar apmānīt, tāpēc arī jaunie ķīseļi labākajā gadījumā ir ar līdzvērtīgu patēriņu kā 20-25 gadus veci, sliktākajā gadījumā lielāku - jaunajiem benzīnniekiem pilsētas apstākļos sokas kripatu labāk, bet nu tur pa lielam viss tas uzlabojums arī beidzas.

felix65 14.decembris 2017 18:56
1 0 Atbildēt

Viss atkarīgs no tā, cik efektīvi dzinējs sadedzina degvielu, bet protams, neizpaliek bez blaknēm. Ar modernajām mašīnām ekonomē pirmais īpašnieks.

msh 14.decembris 2017 13:29
0 6 Atbildēt

Palasīju tavu tālāko filosofiju un atcerējos tavus braukšanas paradumus, ļauj, es minēšu - "vecās benzīna kapsētas" ar kurām tu mēdzi izveikt lietuvas dzemdes, bija kaut kādi mazi knapsieriņi, uz kā fona šis passāc liekas ekonomisks - vai ne?

viencexperc 13.decembris 2017 14:13
0 0 Atbildēt

Daudzkur jau raksta par dīzeļu aizliegšanu, plus tie hemoroīdi ar Ad blue. Tāpēc nepērk.

Benzīnniekiem resurss ir mazāks, ekspluatācijas izmaksas gandrīz tādas pašas, ja vien nepērc kaut kādu benzīnu ar atmosfērisko dzinēju.

GTD2 13.decembris 2017 14:47
3 3 Atbildēt

Dīžeļiem krauj visādas herņas virsū,un meģina ierobežot lai gan piesārņojums stipri pārspīlēts,ir daudz kas tiešām piesārņo vidi,lai gan tam piever acis un izliekās neredzam. mūsu zaļajā Latvijā vispār dīzeļu izmešien nav jēgas pievērst uzmanību jo nekādu kaitējumu dabai nerada, Te nav runa par dzinējiem kam kaut kādu iemeslu rezūltātā paaugstināta dūmainība,pret tādiem protams jacīnās

oIk 13.decembris 2017 15:32
0 0 Atbildēt

Kāds nu piesārņojums, ja gatavojas visā Latvijā kūpināt šķeldu uz velna paraušanu ražojot "zaļo" enerģiju

Raitis 13.decembris 2017 16:21
1 0 Atbildēt

Cilvēks jau laikam nav daļa no dabas. Tie izmeši kuri tiek ieelpoti ir paši veselīgākie. Vai tā?

felix65 14.decembris 2017 8:23
1 0 Atbildēt

Aizmirsi kvēpu filtrus, kuri zvērīgi piesērē, ja to dīzeli pamatīgi nekurini. Te nu vispār nav loģikas. Cilvēks dīzeli pērk, lai mierīgi pukšķinot ekonomētu, bet viņam saka- tu ko! Vajag maukt! Kaut kādu benzīnu ar atmosfērisko? Turbētie jau pie 100 štukām gadās tā nojāti, ka modernā dzinēja laimīgajam īpašniekam jāplēš matus no pakaļas un jānožēlo atteikšanos no atmosfēriskā. Pareiz te teica, ka uzturēšanas izmaksas nav tikai degvielas patēriņš/cena.

TDI 13.decembris 2017 15:20
0 0 Atbildēt

Jāpārdod benzīnnieks un jāceļ uz fāterlandi pēc dīzeļa

KillerMiller 13.decembris 2017 20:37
7 1 Atbildēt

Laikam beidzot saprata, ka īstus dīzeļus pārstāja ražot 2000. gadā.

aizejošais 13.decembris 2017 21:34
0 0 Atbildēt

Tie ir pepiņi, ko ietekmēja masu mediju grabinātais par dīzeļemisijas skandāliem.

Kanibaals 13.decembris 2017 21:37
1 0 Atbildēt

Labas ziņas.

Pļurkt 14.decembris 2017 8:35
6 2 Atbildēt

Daudziem te laikam vispār nav nekādas nojausmas par piesārņojumiem no iekšdedzes dzinējiem!!

Dīzelim vislielākie kaitīgie izmeši (te nerunājam par CO2) ir pie maksimālās jaudas un pie maksimāliem apgriezieniem.

Benzīnam vislielākie kaitīgie izmeši ir kā reiz tukšgaita.

Krietni biežāk auto darbojas tukšgaitā, nekā ar maksimālo jaudu pie maksimāliem apgriezieniem.

Visa tā peripetija ar izmešiem ir viens kārtīgs fufels - vistīrākā spēle ar plikiem cipariem, kas ir pilnīgi atrauti no reālās dzīves!!

Un vēl lielāks fufels ir elektroauto!!

msh 14.decembris 2017 13:25
0 0 Atbildēt

Tu kā reiz esi tas, kam nav šī nojausma. Dīzeļa kaitīgākais blakusprodukts ir slāpekļa oksīds, kurš rodas liesas sadegšanas gaitā - pie maksimālās jaudas neviens pie pilna prāta esošs regulētājs dīzelim nedos liesu degmaisījumu. Tikmēr benzīnniekam kā reiz brīvgaitā būs vislabākās atgāzes, jo tās kontrolē brīvgaitām un brīvgaitu parasti noregulē uz lambda 1.0, kad gan CO, gan CO2, gan NOx ir vismazākie.

Pļurkt 14.decembris 2017 18:54
0 1 Atbildēt

Kādu CO2??? CO2 nosaka visplikākā ķīmija!

Ja spētu mācēt lasīt visu, nevis katru 5. vārdu, tad VARBŪT ka ieraudzītu ka ir iekavas arī, un tajās ir kaut kas uzrakstīts arī!!

Jo lielāks CO2 līmenis, jo mazāks citu vielu daudzums izmešos!!

Vot kur daunis. Kārtējais ciparmīlis, kas izrāvis "vajadzīgos" ciparus no konteksta un ar putām uz lūpām auro precīzi tā pat kā visi zaļie. Tev nav sajēgas no viselementārākajiem procesiem kas notiek dzinēja iekšpusē.

felix65 14.decembris 2017 19:05
0 0 Atbildēt

Nu te Tu galīgi auzās! Bija raksti par jaunajiem turbobenzīnniekiem, kuriem apriori ražotāji uzrāda vismazākos co2 izmešus, bet izrādās, ka no trubas iet laukā smagie metāli un visādi citi sūdi nepieklājīgos apjomos. Par to Brisele klusē un ko ta viņi var teikt, ja tajā pašā Sīrijā, da jebkur vajakas biosfēru piedirš tik zvērīgi, ka bail pat uzrādīt cik. Un kur nu vēl vulkāni un citas nejaucības, par ko labāk klusēt. Lai muļķi cepas par sava mašīņa pirdienu un tikai mūsu 100 idioti var pieņemt tik atbilstošu savam idiotismam ceļu nodokli.

msh 14.decembris 2017 19:56
0 0 Atbildēt

Nu re, pļurkt pats uzrakstīja, kas viņš ir - daunis, ciparmīlis kas cenšas izraut no kontensta, un tad nu auro. Skumji.

Pļurkt 14.decembris 2017 22:03
0 0 Atbildēt

Lasīt iemācies dauni!

kasinsh79 14.decembris 2017 11:33
0 0 Atbildēt

Kā ilggadējs dīzeļauto fans varu atzīt tagad - arī benzīnnieks benzīnu patērē gaužām maz! Mans piemērs - P508 dīzelis a 6,5 vidēji, bet jaunais Passat B8 benzīns - ap 7,2 (tikai) benzīnu.

Abus braucot vairāk vai mazāk dinamiski (saprāta robežās, protams). Radiniekam ir izteikti ekonomiska Mazda 6 Skyactiv benzīnnieks - un visi pirms kāda laika bijām izteikti dīzeļauto atbalstītāji. Vairs noteikti NĒ

felix65 14.decembris 2017 19:08
0 0 Atbildēt

Gribētos zināt, vai ar tādu kompresijas pakāpi nav bijušas problēmas.

msh 14.decembris 2017 19:58
0 0 Atbildēt

Plika kompresijas pakāpe jau vēl neko nenozīmē.

kasinsh79 14.decembris 2017 11:34
0 0 Atbildēt

Arī pilsētā jaunie benzīnnieki vairs nav salīdzināmi ar seno laiku "benzīna kapsētām". Lūk, tā

kasinsh79 14.decembris 2017 11:43
9 2 Atbildēt

Baltijā vispār prasītos pēc rūpīgas visu dīzeļu pārbaudes. Var uz ceļiem, var citādāk. Visi, kuriem vairs nav (dārgā) kvēpu filtra, ātri paliek bez sava ūberdārgā tīseļaauto ātri vien, un tad sāktos joki

GTD2 14.decembris 2017 17:04
0 0 Atbildēt

man škiet ,ka to filtru prasa tik no 2012 gada auto , kad veel tie laiki vēl pienāks ,ka mums tik jauni auto būs lielākai daļai aktuāli, vēl pēc gadiem pieciem

Pļurkt 14.decembris 2017 19:00
0 0 Atbildēt

2012. gadā ražotie auto nemaz tie 5 gadi nenoturēsies!! Sapūs (pat cinkošana vairs nelīdzēs) nu sadalīsies pa sastāvdaļām, jo ir nokrāsoti ar ūdenskrāsām un tendēti uz plastmasas un gumijas izjukšanu 10 gadu laikā.

felix65 14.decembris 2017 19:11
0 0 Atbildēt

Tik traki ar tām ūdenskrāsām nav, bet salīdzinot ar veco vāģi, kura tiesa nebija metālika, krāsas noturība gan vairs nav tā.

GTD2 16.decembris 2017 10:53
0 0 Atbildēt

Domāju,ka nav tik traki ,ka tā nu sapūs ,lai gan atsevišķi modeļi varbūtās, bet tā ir bijis visos laikos, man ir 2012 gada auto ,nav nekādas pazīmes ka varētu tur kas sākt pūt, arī dzinējam drīz būs 500tūkst. nobraukums un nekādu lielu problēmu nav bijis

Damn 14.decembris 2017 18:54
0 0 Atbildēt

Filtram ir jābūt, ja ražotājs paredzējis un tas ir arī vecākiem auto. Šķiet, ka no 2012 gada prasība ir ka slēdz pie kompja un pārbauda kļūdas.

Damn 14.decembris 2017 18:56
0 0 Atbildēt

hvz, varbūt arī nav obligāti, slinkums meklēt.

rudens68 15.decembris 2017 14:48
0 0 Atbildēt

felix65'

Gribētos zināt, vai ar tādu kompresijas pakāpi nav bijušas problēmas.

..

Nepārzinu tēmu ,bet dzirdēts ,ka tā sky aktiv kompresija ar nemaz tik liela realitātē nav . Vienreiz viens ko skaidroja ,par dažāiem dzinēja cikliem u t t . Var jau būt tas bija pašpasludināts eksperts .

Bet pamatā tie sky activ ,esot vienreizēji ,bet ilgspēlējoši

kasinsh79 15.decembris 2017 23:56
0 0 Atbildēt

Skyactiv nav pilnīgi nekādu ekspluatācijas problēmu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti