Vācijas autobūves koncerns "Volkswagen" pērn pārdevis rekordlielu automašīnu skaitu, norādot, ka uzņēmums pakāpeniski atgūstas no kaitīgo izmešu falsificēšanas skandāla.
"Volkswagen" pagājušajā gadā pasaulē pārdevis 6,2 miljonus automobiļu, kas ir par 4,2% vairāk nekā 2016.gadā.
Kāpumu galvenokārt veicināja tirdzniecības apjoms pieaugums Ķīnā, kur tas palielinājies par 5,9% un sasniedzis 3,2 miljonus automašīnu.
Tāpat pārdošanas apjoms spēcīgu izaugsmi piedzīvojis ASV, Krievijā un Brazīlijā, norāda "Volkswagen".
"Volkswagen" 2015.gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.
Varbūt tāpēc, ka sāka ražot lielākus auto?
Mazliet noprecizešu par to "spēcīgo izaugsmi" ASV.
2017.ajā gadā VW ASV pārdeva 339 667 auto. Bet 2016,ajā - 322 948. Redzam, cik spēcīga izaugsme, sevišķi, ka ja paskatamies, ka 2015ajā gadā 349 440, vai 2012. - 438 134.
Tiešām spēcīga izaugsme. Par 30 procentiem mazāk kā 2012.
Par Krievijas statistiku pagaidīsim ko teiks mūsu komunists. Ak jā, Davidičs taču neko tādu nesaka.
Bet Ķīnā lai gan VW uzņem apgriezienus, viņš savas pozīcijas tik un tā zaudē, jo strauji pieaug vietējo ražotāju īpatsvars. Jā, VW pārdošanas apjoms Ķīnā ir pieaudzis, bet vēl vairak ir pieaudzis citu kompaniju pārdošanas apjoms.
Un vēl kas. ķīnā tiek pārdoti savādāki VW. Piemēram, tur populārs ir VW Lavida.*
en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Lavida
* Lai nedomātu, ka tur populāri tourani un passati.
Un vēl kas.
VW Ķīnā ražo Ķīniešu kompānija SAIC Motors.
Tā ir lielākā Ķīniešu autokompānija. Un šim SAIC pieder vairākas apakškompānijas - SAIC-VW, SAIC - General Motors, SAIC - Iveco u.tt.
Bet runājot par to SAIC-VW, var teikt, ka akciju sadalījums ir sekojošs - 50procenti SAIC, un 50 % VW.
Tāpēc var teikt, ka Ķīnā pārdeva nevis tikai VW, bet VW un SAIC tik un tik automašīnas. Puse peļņas aiziet tikai VW.
Tādas tās lietiņas...
Ķīnā pārdod fofāgenus, nevis SAwagenus vai VolksIC'us - pie dirsas kam aiziet peļņa. Un tu mistiskā kārtā esi koncentrējies tikai uz SAIC - par FAW piemirsi.
P.N. Kad tu runā ka ķīniešiem tiek citi modeļi - nu varētu domāt ka jeņķu tirgus modeļi ir precīzas eiropas modeļu kopijas - golfs, kam ir bik savādāks motoru klāsts, un passāts, kas jeņķiem ir cits nekā eiropiešiem...