"Tesla" autopilota režīmā nepamana ugunsdzēsēju auto 25

 

Foto: Ekrānšāviņš no Twitter.com

iAuto | 23.janvāris 2018 18:08

"Tesla Model S" elektromobilis ar ātrumu 105 km/h ietriecies Kalversitijas (ASV) departamenta ugunsdzēsēju automašīnā, kura ekipāža strādājusi uz ceļa, likvidējot avārijas sekas. "Tesla" vadītājs apgalvo, ka elektromobilim bijis aktivizēts autopilots. Avārijā cietušo nav.

"Tesla" īpašnieki un interneta lietotāji ne reizi vien norādījuši, ka elektromobiļa autonomās braukšanas sistēma ne vienmēr atpazīst nekustīgus objektus, “nepamanot” velosipēdus un pat noparkotus automobiļus.

Pēc lielu rezonansi ieguvušās Džosa Brauna avārijas, kura automobilis autopilota režīmā pabrauca zem ceļu šķērsojoša kravas vilcēja piekabes (Brauns gāja bojā notikuma vietā), “Tesla” paziņoja, ka autopilota sistēma nav pilnvērtīgs vadītāja aizstājējs un tā jāuztver kā šofera palīgs, turklāt vadītāja rokām vienmēr jābūt uz stūres.    

Lai to kontrolētu, stūrē iebūvēti sensori, kas uztver spiedienu, tā spēku un impulsu biežumu . Kā izrādās, sensorus var apmānīt, piemēram, iespiežot apelsīnu starp stūres rata centru un aplodu.

 

 
Visi komentāri
 
viencexperc 23.janvāris 2018 18:33
6 5 Atbildēt

1) Tas, ka apgalvo, tas arī nav 100% fakts. Cilvēks, varbūt, cer noraut kompensāciju. Uz autopilotu var uzvelt vainu. Teslas ir "melnā kaste". Vēl jautājums, ko tā piefiksēja.

2) braucot uz 105 km/h tesla tikai nedaudz samīcīta. Tas tikai pierāda šī auto drošumu.

lūk nissan gtr uz 105km/h ieskrēja apmalē.

viencexperc 23.janvāris 2018 18:35
4 2 Atbildēt

atvainojiet, nissans 105 jūdzēs ( 168 km/h)

bet tik un tā. 105km/h un pat ritenis nav ne deformēts, bet tikai kapots saliekts?

DALJNOBOJS 23.janvāris 2018 19:41
6 1 Atbildēt

1)drošība Teslaij ļoti labā līmenī.

2)Par avāriju resnais jenķis. drīzāk saputroja pedāļus

3)Kura gada Tesla varbūt viena no pirmajām ar vecajiem sensoriem.

msh 23.janvāris 2018 22:40
0 0 Atbildēt

Tā kā teslas braucēji ļauj sevi teslai spiegot, ja būs bijusi situācija numurs divi, tad tesla publiski apstrīdēs šīs avārijas apstākļus.

msh 23.janvāris 2018 22:49
2 0 Atbildēt

Runājot par drošību - negribas ticēt ka bijuši 105 kmph sadursmes brīdī, drīzāk tik bija īsi pirms sadursmes, pirms braucējs pēdējā brīdī iemina bremžu pedāli grīdā. Mašīna maz apsista, pažarnieku mašīnā vairāk kā 2 tonnas smaga mašīna arī nav stūri nopietni samīcījusi...

core 24.janvāris 2018 7:14
0 2 Atbildēt

Kāds tur drošums, ja vadītājs gāja bojā?

viencexperc 24.janvāris 2018 7:51
0 0 Atbildēt

Kur gāja bojā?

core 24.janvāris 2018 8:34
0 0 Atbildēt

Šajā avārijā.

core 24.janvāris 2018 8:37
0 0 Atbildēt

Oi, sorry, tur raksts ir par divām avārijām.

core 23.janvāris 2018 18:42
7 0 Atbildēt

Neticu ka tur bija 105km/h

usaexperc 23.janvāris 2018 19:04
2 3 Atbildēt

Paveicās, ka tā bija ugunsdzēsēju mašīna, tesla nenosvila. Ja būtu dodža musarovozs, tad izceltos neliela ķīmiskā katastrofa.

otrsexperc 23.janvāris 2018 19:29
3 0 Atbildēt

Kad filmējot grand tour Ričards Hamonds avarēja ar elektrisko horvātu - Rimac concept, tad auto dega 3 dienas. To nodzēsa, tad pēc brīža tas atkal uzliesmoja. Baterejās īssavienojums. Tas ir tas elektroauto blakusefekts.

Rimac pēc avārijas:

Kanibaals 23.janvāris 2018 20:41
0 0 Atbildēt

>Pēc lielu rezonansi ieguvušās Džosa Brauna avārijas, kura automobilis autopilota režīmā pabrauca zem ceļu šķērsojoša kravas vilcēja piekabes

Vispār jau kravas vilcēja šofera dēļ kurš veica kreiso manevru nedodot ceļu.

core 23.janvāris 2018 21:20
0 0 Atbildēt

Vispār tur nav pat kravas vilcēja

msh 23.janvāris 2018 22:38
1 0 Atbildēt

Kāda starpība ko darīja smagā šoferis - ja teslā ir autopilots, tam to bija jāapstādina vai vismaz jāmet pa nažiem, nevis jāturpina braukt, arī pēc tam kad mašīnai bija jumts nonests...

Kanibaals 23.janvāris 2018 23:40
2 0 Atbildēt

Nu Tesla sarēķinaja ka izšmauks cauri pa apakšu

ro 23.janvāris 2018 21:42
4 0 Atbildēt

Nekam nederīgās "augsti attīstītās" jaunās tehnoloģijas????...nu kāda mārutka pēc vispār tāds autopilots ir vajadzīgs,kurš jāvaktē..

msh 23.janvāris 2018 22:44
2 1 Atbildēt

Nu ar šito izstrādājumu tas stāsts ir bik savādāks - reāli te ir bariņā jauno mašīnu sastopamas fīčās kā joslas noturēšana un adaptīvais kruīzs, tam klāt piemesta spēja pēc navigācijas veikt pagriezienus, un tas viss nosaukts par autopilotu. Tik diemžēl pat šīs te funkcijas strādā diezgan draņķīgi, kā jau redzams - šaubos ka parasts adaptīvais kruīzs nemestu šādā situācijā pa nažiem. Bet nu šis nedaceptais veidojums tajā mašīnā ir nonācis tāda paša iemesla dēļ, kādēļ citas bling bling fīčas - lai Maskam būtu ar ko paspīdēt - kas būtu ja tas model S paātrinātos līdz simtam septiņās sekundēs un būtu bez "autopilota"? Pareizi, neviens sevišķi nepievērstu tai mašīnai uzmanību, vismaz ne tajā līmenī kā tagad, kur katrs ar teslu braucošs zīmulis posto viģikus ar skriešanos pret jaudīgām mašīnām...

Kanibaals 23.janvāris 2018 23:42
2 0 Atbildēt

Ja būtu tik draņķīgi šādas ziņas būtu biežāk.

msh 24.janvāris 2018 19:39
1 0 Atbildēt

Nav vēl to teslu pietiekami daudz saražots...

jaaanis 24.janvāris 2018 9:31
2 0 Atbildēt

" ...- šaubos ka parasts adaptīvais kruīzs nemestu šādā situācijā pa nažiem...."

Ļoti daudzime adaptivajiem kruīziem ir problēmas ar stāvošiem traucēkļiem.

Man ir passats ar ACC, līdz šim braucošos priekšējos objektus uztver vienmēr, bet stāvošos objektus ļoti reti, labi ja 10% gadījumu.

Saf 24.janvāris 2018 9:36
2 0 Atbildēt

Ja uz 100 būtu tik mazi bojājumi, cilvēks no pārslodzes tā pat būtu gatavs. Rumpim tā pat ir 100km/h, un ja ir tik maza deformācijas zona, tad rumpis apstājies ļoti strauji, un kiškas ir pa salonu.

11.50 24.janvāris 2018 11:50
0 0 Atbildēt

tā neapšaubāma ir ļoti progresīva tehnoloģija, kas tomēr NAV pilnīga - ir dzirdēti gadījumi, kad Tesla šoferīši vnk aizmieg: www.auto-medienportal.net/artikel/detail/42936

grs 24.janvāris 2018 14:13
1 0 Atbildēt

Ar, vismaz vispārējai sabiedrībai publicētajām tehnoloģiskajām metodēm, auto ar pilnvērtīgu autopilotu izveidot nav iespējams.

Chankaishi 25.janvāris 2018 16:16
1 0 Atbildēt

Man shkjiet -pati koncepcija ir nepareiza - automashiina ar automaatisko vadiibu kaa atsevishkjs objekts. Jaabuut integreetai sisteemaa - piem. uz taada un taada baanja autinjsh piesleedzaas kopeejam kompim un tas tad ar optimaalo aatrumu to aizvada liidz vietai, kur atkal shoferis paarnjem vadiibu. Tas buutu daudz leetaak, nevajadzeetu niikt pie stuures uz aatrgaitas shosejas un nezustu cilveeku iemanjas braukt.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti