Vācijas autobūves kompānija Mercedes-Benz atklājusi A-klases jaunās paaudzes modeli, kas tirgū konkurēs ar VW Golf, Audi A3 un BMW 1.sēriju.
Ceturtās paaudzes modelis lepojas ar labāko gaisa pretestības koeficientu (0,25) kompaktajā klasē, ieguvis jaunas transmisijas un motorus, pusautomātisko vadības sistēmu un intuitīvi vadāmu multimediju kompleksu ar balss vadības funkciju.
Hečbeka pamatā ir MFA modulārā platforma, tas ieguvis modernizētu balstiekārtu ar McPherson statņiem priekšā un daudzsviru piekari aizmugurē. Automobilis ir 4419 mm garš, kas ir par 127 mm vairāk nekā iepriekšējai paaudzei, bet riteņu bāzes izmērs pieaudzis par 30 mm – līdz 2729 mm. Bagāžas nodalījuma ietilpība tagad sasniedz 370 litrus, kas par 29 litriem vairāk nekā līdz šim.
Sākotnēji tiks piedāvāti trīs spēka agregāti. Bāzes versija A200 būs aprīkota ar 1,4 litru četrcilindru turbo agregātu, ko Mercedes izstrādājis kopā ar Renault. Motors, kas komplektēts ar cilindru deaktivizācijas sistēmu, attīsta 163 Zs (250 Nm) un strādā pārī ar sešu pakāpju mehānisko vai septiņu pakāpju robotizēto transmisiju. Ražotāja norādītais vidējais degvielas patēriņš – 5,1 litrs uz 100 km.
A250 paredzēts divlitru četrcilindru 224 Zs (350 Nm) benzīna motors, bet dīzeļversijai A180d – 1,5 litru 116 Zs (260 Nm) turbodīzelis ar pilnveidotu turbīnu un motora dzesēšanas sistēmu. Abus motorus var komplektēt tikai ar jau pieminēto septiņu pakāpju „robotu”. Dīzeļversijas patēriņš – aptuveni 4 litri uz 100 km. No rūpnīcas A-klase komplektēta ar 43 litru degvielas tvertni, taču tālāku attālumu mērotāji varēs pasūtīt lielāka tilpuma bāku 51 litram degvielas.
Hečbeks būs pieejams ar priekšējo vai visu riteņu piedziņu, par piemaksu var izvēlēties adaptīvos amortizatorus un Dynamic Select sistēmu ar četriem režīmiem, kas izmaina dzinēja, transmisijas, stūres iekārtas un piekares darbības algoritmus.
Automašīna komplektēta ar pusautomātisko vadības sistēmu, kas aizgūta no S-klases. Tas nozīmē, ka dažbrīd vadītāja darbībā iejauksies elektronika, kas „redz” ceļa situāciju 500 metrus uz priekšu no automobiļa un rūpējoties par drošību, samazinās ātrumu pietuvojoties asam ceļa līkumam vai sarežģītam krustojumam. Drošības asistentu komplektu papildina ārkārtas bremzēšanas sistēma ar gājēju atpazīšanas funkciju, joslu maiņas asistents un sistēma, kas aktivizēs bremzes, „sajūtot” nenovēršamu triecienu no aizmugures.
Par papildmaksu pieejami adaptīvie lukturi ar individuāli kontrolējamiem diožu elementiem un automātiski regulējamu gaismas stara intensitāti.
Salonā pogu un slēdžu daudzums samazināts līdz minimumam. Dominē divi lieli 10,25 collu ekrāni ar mērinstrumentu paneļa un multimediju sistēmas funkcijām. Daļu funkciju var pārvaldīt ar balsi, aktivizējot sistēmu ar uzrunu „Hey, Mercedes”. Par piemaksu var pasūtīt projekcijas displeju vai skārienpaliktni vidus tunelī, ja kādam funkciju pārvalde šādā manierē ierastāka un ērtāka.
2019.gadā Mercedes sola A-klases sedanu, kas vizuāli līdzināsies prototipam Concept A, bet mazliet vēlāk klāt būs arī A-klases jaudīgā modifikācija - Mercedes-AMG A45 ar modernizētu turbo četrcilindru agregātu un 48 voltu elektrosistēmu, kas paredzēta neliela elektromotora un elektriskās turbīnas darbināšanai. Šādas sistēmas kopējā jauda pārsniegšot 400 Zs.
Plānota arī ne tik ekstrēma versija A35, kas saņems 300 Zs jaudīgu motoru.
Jaunās paaudzes modelis tirgū tiek gaidīts šovasar. Autobild.de prognozē, ka bāzes modeļa cena Vācijā būs aptuveni 25 000 eiro robežās.
Kopš trešās paaudzes ( ieskaitot) man a klase patīk vairāk. Pirmās divas bija atbaidošas.