Avārija ar 100 km/h -ASV Tesla Model S autopilota režīmā uztriecas ugunsdzēsēju auto (+ FOTO) 16

 

Foto: Ilustratīvs attēls

iAuto | 15.maijs 2018 14:29

ASV noticis vēl viens incidents, kas saistīts ar Tesla autonomās braukšanas sistēmu, cietis viens cilvēks.

Aizokeāna mediji vēsta, ka sedans Model S, kas pārvietojies ar ātrumu 100 km/h un aktivizētu autopilotu, uztriecies ugunsdzēsēju automašīnai. Model S vadītāja apgalvojusi, ka elektromobilis pārvietojies autopilota režīmā, taču atzinusies, ka pati skatījusies telefonā.

Avārijas rezultātā potītes lūzumā iedzīvojusies Model S vadītāja, bet ugunsdzēsēju mašīnas vadītājam palīdzība nebija nepieciešama.

Tesla ne reizi vien ir uzsvērusi, ka autopilota režīms ir tikai palīgsistēma un vadītāja rokām jābūt uz stūres. Elektronika patstāvīgi atgādina par to un konstatējot novirzes, samazina automobiļa ātrumu, kamēr rokas nav uzliktas uz stūres.

Kompānija norāda, ka pilnvērtīga autonomās braukšanas sistēma joprojām atrodas beta-testēšanas stadijā.

 
Visi komentāri
 
14.50 15.maijs 2018 14:53
1 2 Atbildēt

autopilots var būt nav pati pilnība, bet drošība gan - avarēt ar 100 km/h un tikt cauri tikai ar salauztu potīti Interesanti vai pažarnieks stāvēja vai bija kustībā?

atrabotka 15.maijs 2018 14:54
17 3 Atbildēt

"Tesla ne reizi vien ir uzsvērusi, ka autopilota režīms ir tikai palīgsistēma un vadītāja rokām jābūt uz stūres."

Kam un kāda veida palīgsistēma tā ir? Kam viņa palīdz, ja tev rokas jātur uz stūres un tāpat visam jāseko līdzi itkā kā brauktu pats? Tas nav nekāds autopilots, bet nedaudz "advancētāka" kruīza kontrole un viss! Ražotājiem ir jābeidz māžoties ieviešot šādas pus-automātiskas kruīza kontroles! Vai nu vadītājs pilnvērtīgi vada auto pats un par visu atbild, vai to pilnvērtīgi dara autopilots un cilvēks guļ, skatās telefonā ne par ko nedomājot un neuztraucoties.

īsumā 15.maijs 2018 14:59
7 1 Atbildēt

Autopilotiem ir pieci līmeņi - negribas tik daudz rakstīt, tāpēc pameklē info netā - pašlaik ir izplatīts pirmais un otrais līmenis, tuvākajā nākotnē (5-10 gados) būs nākamās pakāpes, piemēram, Ženēvas izstādē pavasarī tika parādīts VW elektromobilis ar 5.līmeni - stūres un pedāļu tam auto nav, visu dara elektronika, šādu auto, ja pareizi atceros, sola līdz 2025.gadam

atrabotka 15.maijs 2018 15:18
4 10 Atbildēt

Līmeņi, līmeņi - ko šie līmeņi ir palīdzējuši vadītājiem? Gan jau maksā kārtīgu kāpostu šis "autopilots", lai tikai dotu iespēju ieskatīties telefonā uz kādu brīdi vai paskatīties apkārt. Tā teikt iedot parastiem cilvēkiem patestēt - lai paspēlējas un varbūt nenositīsies! Šajā gadījumā Tesla tapat nosaka, ka vadītājs par visu atbild un sistēma tikai palīdz! Tātad sistēma ir veiksmīgi "palīdzējusi" sasist jaunu auto. Protams, ka viss attīstās, bet tad varbūt izstrādāt un iztestēt lai sanāk kārtīgs autopilots? Piemēram es par šādu "kruīza kontroles" izstrādājumu nebūtu ar mieru maksāt vairāk par 100 eiro pie papildaprīkojuma (ja to būtu iespējams pasūtīt atsevišķi). Tagad tas ir viltīgi iekļauts auto pamataprīkojumā un maksā ne mazāk kā kādus 10 000 eiro vai vairāk.. Kaut kā tā visa māžošanās ir jaatpelna.

msh 15.maijs 2018 17:25
2 4 Atbildēt

Šitas wannabe autopilots - 10k eiru vērts aprīkojums? Nu nebūs tā. Tas princips noteikti ir apmēram tāds pats, kā visādām padsmit gadus vecām lietām - teiksim, kruīza kontrole, kas ir motora vadības blokā ieintegrēta funkcija, kur vienīgā papildus lieta ir slēdzis, vai arī ESP, kas ir ABS bloka papildus funkcija, kas bez ABSa dzelžiem prasa vēl tikai akselerometru... Teslas wannabe autopilots diez vai ir sevišķi sarežģītāks par adaptīvo kruīzu + joslā noturēšanas palīgu.

atrabotka 15.maijs 2018 18:33
1 3 Atbildēt

Paskaties jauno auto cenu/aprīkojuma lapās - tur par kaut kādiem nebūtiskiem sīkumiem noplēš pāris simtus, par kaut ko nedaudz advancētāku kā parastu multimēdiju sistēmu (radio ar touchscreen funkciju) vismaz 2 - 3k eiro. Tad kapēc ja Tesla model S maksā 100 - 150k, tad kapēc lai viņi to nenovērtētu at kādiem 10k (+ visiem pribambasiem)? Protams, pašizmaksa tur ne tuvu nav tik liela - runa ir par to, cik par to sistēmu "iekasē" pati Tesla no klientiem.

viencexperc 15.maijs 2018 17:57
8 24 Atbildēt

Kārtējais VAG traktoru fans.

Citas auto markas strādā jau sen. GM piemēram, plāno tādu auto izlaist jau ap 2020.

Vernons 15.maijs 2018 15:00
1 9 Atbildēt

Setrai jau tā ir! Tikai starpība tā ka vadītājam pašam tomēr jāstūrē. Joslu asistents kutina dupsim vaigus, ja uzbrauc uz līnijas, autobuss pats stājas un pats paātrinās. Ir tikai viena nianse, kad tas sensors paliek slapjš ar ūdens pilēm virsū jābremzē pašam.

Pēteris 15.maijs 2018 15:17
15 5 Atbildēt

Tā ir ar SETRU, jeb "vakardienas" tehniloģijām, SCANIM, MERSIM tā nav, netraucē ne dubļi, ne sniegs, kur nu vel lietus pile.

USA 15.maijs 2018 15:28
4 5 Atbildēt

youtubē var atrast piemērus, kā šādus elektronikas pieprasījumus apiet - labi noder apelsīns, kas iespiests starp stūres aplodu un centru

msh 15.maijs 2018 17:21
0 5 Atbildēt

Tepat jau tas viģiks bija ielikts...

usaexperc 15.maijs 2018 18:07
4 16 Atbildēt

Tā nebija nejaušība. Teslām ir ieprogrammēts, ka akumulatoru pārkaršanas gadījumā ir fiksi jāpiestāj pie ūdens avota tā, lai aplietu aķus ar ūdeni. Tad nu autopilots meklē tuvāko hidrantu, ugunsdzēsēju auto, aku vai ūdenskrātuvi.

viencexperc 15.maijs 2018 18:10
11 9 Atbildēt

Kļūda ir pašā nosaukumā. Cilvēki redzot nosaukumu - "autopilot", domā, ka tas ir pilnīgi patstāvīgs.

Būtībā šis "autopilots" ir adaptīvā kruīzakontrole + joslu turētājs + kaut kādi ceļa zīmju lasītāji, + kaut kādas vēl programmas un sensori, kas savienoti ar navigāciju un "mākslīgo intelektu".

Pilnīgs autopilots ir ar vesalu kaudzi sensoru uz jumta. Piemēram kā šis CHEVROLET bolt.

Lai nejauktu, tāpēc figurē cits termins - "self driving car" (pašbraucošs auto).

usaexperc 15.maijs 2018 18:19
23 5 Atbildēt

Mūsu kontinentā šos amerikāņu autopilotus un pašbraucošos izstrādājumus sauc vienā vārdā - GAVNO. Visus pārējos par SALVAGE.

ro 15.maijs 2018 23:53
3 4 Atbildēt

Nu nafiga vispar tadu pilotextru vajag?!musdienu autinus tikai paarpichkaa ar visadaam nevajadzigaam fignjaam,tajaa pasaa laikaa taupa uz motora resursu un tml...

reku 16.maijs 2018 20:21
0 0 Atbildēt

Te pat leišu braļukām rokas nolaižas,smags un bēdīgs gadījums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti