Futbolista Krištianu Ronaldu pāreja uz Turīnas Juventus par 105 miljoniem izraisījusi lielu rezonansi Fiat Melfi rūpnīcas darbinieku vidū, kas pēc palīdzības vērsušies pie arodbiedrības.
Viens no pasaules labākajiem futbolistiem, portugālis Krištianu Ronaldu, savu karjeru turpinās Turīnas Juventus. Pāreja no Madrides Real Itālijas klubam izmaksās 105 miljonus eiro un daļa šīs naudas tiks paņemta no Fiat.
Itāļu autoražotāja arodbiedrība uzskata, ka daļu līdzekļu, kas nepieciešami Ronaldu transfēram, ieguldīs holdings Exor, kura sastāvā ietilpst Fiat un Ferrari. Rūpnīcas pārstāvji norāda, ka daudzmiljonu ieguldījums viena spēlētāja pirkšanai ir nepiedodama rīcība laikā, kad vienkāršie darbinieki saņem algu ar aizkavēšanos un spiesti saskarties ar finanšu problēmām.
“Kamēr strādniekiem un viņu ģimenēm arvien ciešāk jāsavelk jostas, kompānija tērē milzu līdzekļus vienam vienīgam cilvēkam. Vai tas ir godīgi, ka viens cilvēks pelna miljonus, bet citi nevar normāli nodzīvot līdz mēneša vidum?” – atzīmēts rūpnīcas strādnieku vēstījumā.
Arodbiedrība pieprasa, lai Fiat vispirms rūpētos par ierindas darbiniekiem un pēc tam domātu par citām problēmām. Sakarā ar izveidojušos situāciju Melfi rūpnīcas arodbiedrība pieteikusi streiku, kas notiks no 15.līdz 17.jūlijam.
Mediji ziņo, ka par Ronaldu samaksās 112 miljonus eiro, šo summu "Real" saņemot divos maksājumos divu gadu laikā. Turīnas klubs vēsta, ka ar Ronaldu noslēgts līgums uz četriem gadiem un katrā no tiem portugālis saņemšot 30 miljonus eiro lielu atalgojumu.
Darījums kļuvis par trešo lielāko futbola vēsturē, atpaliekot no Francijas kluba Parīzes "Saint-Germain" (PSG) pērn veiktajiem pirkumiem - 222 miljoni par brazīlieti Neimaru un 180 miljoni par francūzi Mpabē.
Es jau Fiatam teicu, lai nebrāļojas ar amerikāņiem. Lūk arī rezultāts, nevar izmaksāt algas. No Ronaldu vismaz var sagaidīt rezultātu, bet izguldīt naudu ASV autobūvē nozīmē to uzreiz noraut podā.
FCA atskaite par pagājuso gadu:
Kopējie ieņēmumi - 110 miljardi ( dati ņemti no FCA ofciālās atskaites, nevis Wikipēdijas ( Wikipēdija norāda 130).
No šiem 110:
NAFTA reģions ( Ziemeļamerika) - 66 miljardi
EMEA - ( Eiropa, Āzija, Āfrika) - 22.5
LATAM Latīņamerika) - 7.9
APAC ( Ķīna, Indija, Koreja, Japāna un Austrālija) - 3.2
Maserati un komponentes - 10
Tā kā fiatus ASV nepērk ( par 2017. - 26.4 tūkstoši), Kanādā, Mksikā vēl mazāk, tāpēc sekojošs jautājums - kurš kuru baro?
Ko dod tava sausā statistika?!
Fiat pirm tā sāuda nopirkšanas bija plaukstošs uzņēmums. Kā apvienojās ar chrysler, tā nevar algas izmaksāt. Atrauj acis no googles vienreiz!
Ble, nerakstās. Fiat pirms tā sūda nopirkšanas....
To sūdu visi grib nopirkt. Piemēram, kompāniju JEEP grib nopirkt Ķīnieši. Gan GREAT WALL, gan Geely, gan GAC ( Guangzhou Automobile Group). Par šo jautājumu ASV ļoti cepas., jo kā nekā JEEP tā ir sava veida ikona. Ar villīšiem amerikāņi uzvarēja kariņus, bet tagad pārdot ķīniešiem? FCA prezidents -Sergio Marchionne veic restrukturizāciju. Viņš izņem ārā tos modļus, kurus nepērk,bet palielina tos, kurus pērk. Tieši RAM, JEEP, Alfa romeo bija viņa prioritāte. Tāpēc JEEP ir iznākusi jauni modeļi, bet piemēram - Kraislerim, nē. Viņš mēģina "pārsēdināt" cilvēkus no toun end kantry ( grand voižera) uz pacificu. Sergio Marchionne diez vai gribēs tā pārdot labi pelnošo JEEP, jo tad viņam paliks tikai RAM un Alfa, tāpēc tagad plūst informācija, ka tieši FCA grupa apvienosies vai to pārdos ķīniešiem.
Tā ka, iespējams, būs tev par ko priecāties, ja pārdos Ķīniešiem.