Džensons Batons sasniedz Honda piekto un pēdējo plānoto apļa rekordu Civic Type R 2018. gada izaicinājuma ietvaros

 

Foto: Publicitātes attēls

Nippon Auto | 15.augusts 2018 12:51

Piektajā un pēdējā braucienā no plānotās apļa rekordu pārspēšanas sērijas visā Eiropā 2018. gadā Hungaroringas GP sacīkšu trasē Ungārijā Honda ir uzstādījuši jaunu 2 min 10,19 s rekordu, braucot ar priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili.

Civic Type R vadīja Formula 1 pasaules čempions un pašreizējais NSX Super GT pilots Džensons Batons (Jenson Button). Šī trase Batona karjerā ir īpaši nozīmīga, jo 2006. gadā šeit viņš uzvarēja savās pirmajās F1 Grand Prix sacensībās, braucot ar Honda.

Hungaroringas trase ir šaura un līkumota, 4,38 km gara, ar 180 grādu pagriezieniem, kas to padara par vienu no tehniski grūtāk izbraucamajām trasēm Eiropā. Tā izrādījās nevainojama vieta, kur nodemonstrēt Civic Type R adaptīvo amortizācijas sistēmu, kas šaurajā trasē nodrošināja stingru un stabilu braucienu un izcilu augstas veiktspējas izveicību. Gan piekares sistēma, gan unikālā stūres konstrukcija un uzlabotā aerodinamika ļāva Batonam un Honda sasniegt apļa rekordu šajā Grand Prix trasē.

Runājot par apļa rekordu, Džensons Batons teica: “Hungaroringā mēs ar Honda pirmoreiz ieradāmies 2006. gadā, kad es uzvarēju pirmajās F1 sacīkstēs. Tagad - lai uzstādītu jaunu priekšējo riteņu piedziņas automobiļa apļa rekordu ar jauno Type R, un es esmu ļoti priecīgs, ka mēs to paveicām!”

Turpinot komentēt Type R, viņš piebilst: “Pirmā lieta, ko es pamanīju, izbraucot no servisa zonas joslas, bija – cik neitrāls ir šis automobilis. Mana pieredze nav saistīta ar priekšējo riteņu piedziņas automobiļiem, tāpēc tas man bija kas jauns, bet, tā kā Type R ir tik labi līdzsvarots, braukt ar to uzreiz bija ļoti patīkami un dabiski.

Visvairāk mani pārsteidza tas, cik vēlu šajā automobilī var sākt bremzēt. Arī manuālā pārnesumkārba darbojas patiešām lieliski. Mūsdienās nav daudz automobiļu ar manuālo pārnesumkārbu, tāpēc bija patīkami atkal pie tās atgriezties. Tad tu vienmēr jūties daudz labāk savienots ar automobili.”

Pirmo apļa rekordu Hungaroringas trasē Honda uzstādīja līdzīgā izaicinājumā 2016. gadā, braucot ar iepriekšējās paaudzes Civic Type R. Jaunais rekords ir piektais apļa laika rekords ar priekšējo riteņu piedziņas automobili, ko Honda uzstādīja Type R 2018. gada izaicinājuma ietvaros. Izaicinājuma mērķis tika nosprausts pēc tam, kad 2017. gada aprīlī Type R kļuva par ātrāko priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili Nirburgringas Nordšleifes trasē ar apļa laiku 7 min 43,8 s. Šie seši rekordi nostiprina Civic Type R pozīciju kā ātrākajam automobilim savā klasē.

Izaicinājuma ietvaros pieci Honda sacīkšu čempioni testēja automobili piecās Eiropas trasēs, sasniedzot jaunus apļa rekordus ar priekšējo riteņu piedziņas ražošanas automobili. 

  • WTCR pilots Tiagu Monteiru (Tiago Monteiro) uzstādīja apļa rekordu 2 min 1,84 s Eštorilas trasē Portugālē
  • BTCC leģenda Mets Nīls (Matt Neal) uzstādīja apļa rekordu 2 min 31,32 s Silverstonas trasē Lielbritānijā
  • Japānas Super GT zvaigzne Bertrāns Bagete (Betrand Baguette) uzstādīja apļa rekordu 2 min 53,72 s Spā-Frankošampas trasē Beļģijā
  • WTCR pilots Estebans Gerieri (Esteban Guerrieri) uzstādīja jaunu apļa rekordu 2 min 1,51 s Magny-Cours GP trasē Francijā.

Nule pilnīgi no jauna konstruētā – ar mērķi dāvāt visaizraujošāko braukšanas pieredzi no visiem Type R –, jaunākās paaudzes Civic Type R izstrādes programma bija lielākā Honda vēsturē. Augstas veiktspējas hečbeks ir ātrākais automobilis ar straujāko paātrinājumu savā klasē, pateicoties vieglās, ārkārtīgi izturīgās virsbūves un unikālās divasu statņu priekšējās piekares sistēmas kombinācijai, kas samazina griezes ietekmi uz stūri un atvieglo sarežģītu līkumu izbraukšanu. Type R uztur Honda augstas veiktspējas hečbeku asinslīnijas mantojumu un ir ātrākais automobilis ar straujāko paātrinājumu savā klasē.

Batons savu komentāru noslēdza šādi: “Šis jaunais Type R ir ārkārtīgi satriecošs, tāpat kā tā iepriekšējās paaudzes, un ne drusciņ nav zaudējis savu šarmu.”

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 20

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti