Mercedes-Benz atklājis krosovera GLE jaunās paaudzes modeli, kas bez izmaiņām kalpojis kopš 2011.gada.
Jaunais GLE izgatavots uz MHA(Modular High Architecture) platformas, kurai ir daudz kopīgu īpašību ar MRA (Modular Rear Architecture) arhitektūru, ko izmanto Mercedes C, E un S klases vieglo automašīnu pamatam.
Jaunais modelis piedāvā vairāk vietas: riteņu bāze pieaugusi līdz 2995 mm (+ 80 mm), bet telpa aizmugures pasažieru kāju zonā – par 69 mm. Aizmugures sēdeklim tagad var regulēt atzveltnes slīpumu, kā arī pārvirzīt to garenvirzienā 100 mm diapazonā. Par piemaksu iespējams pasūtīt arī trešo sēdekļu rindu. Bagāžas nodalījuma tilpums ir 825 litri, bet ar nolaistām sēdekļu atzveltnēm – 2055 litri.
Salonā ir jauns priekšējais panelis ar apvienoto ciparu mērinstrumentu un jaunās MBUX multimediju sistēmas ekrānu. MBUX sistēma debitēja līdz ar jauno A-klases modeli, taču GLE paredzētajā sistēmā ir 40 jaunievedumi, tostarp mākslīgā intelekta tehnoloģija, kas spēj apmācīt sevi un ar laiku iemācīties saprast arī ļoti sarežģītas komandas. Multimedijus var pārvaldīt arī ar žestiem un balsi, turklāt tā veiksmīgi sadarbojas ar Mercedes Me lietotni viedtālruņiem.
Jaunais GLE tiek komplektēts ar E-Active Body Control piekari, kurai ir bezceļu režīms, kas ļauj palielināt klīrensu, savukārt krosovera dārgākās modifikācijas saņems adaptīvo pneimatisko piekari, kas pati mainīs iestatījumus vadoties no datiem, kas saņemti no priekšējās videokameras, kas skenē ceļa virsmu.
GLE motoru piedāvājumu Mercedes pilnībā vēl neatklāj. Zināms, ka fotosesijas modelis – GLE 450 – aprīkots ar 367 Zs (500 Nm) sešcilindru benzīna agregātu un hibrīdsistēmu, kur apvienota 48 voltu elektrosistēma ar starteri-ģeneratoru, kas piepalīdz ar 22 Zs.
Sagaidāms, ka būs arī četrcilindru motori, divi dīzeļi (286, 340 Zs) un AMG modelis, kas varētu iegūt twin-turbo astoņcilindru dzinēju ar vairāk nekā 600 Zs jaudu.
Krosovera elektronisko palīgu klāstā ir aktīvā kruīzkontrole, kas samazinās ātrumu līdz 100 km/h, pamanot priekšā satiksmes sastrēgumu un pilnībā nobremzēs automobili, ja vadītājs “aizgulēsies”, automātiskā bremzēšanas sistēma uzraudzīs satiksmi arī kreisajā pusē un bremzēs, lai izvairītos no sadursmes ar citu transportlīdzekli, ja vadītājs to nepamana griežoties pa kreisi, bet autopilota sistēmai ir jauna funkcija – tā piespiedīs automobili pie joslas malas, lai palaistu garām operatīvo transportlīdzekli, kas steidzas uz izsaukumu.
Pasaules pirmizrādi jaunais GLE piedzīvos oktobra sākumā – Parīzes autoizstādē, bet pie Eiropas dīleriem to sagaidīsim 2019.gada sākumā.
Piekritu te ieprieksh teiktajiem.. pliekans tas auto - nav ne brutalitates/virishkiibas (Land cruiser) ne sexa (x6) ... Taads vienmulsh.. ne kaads. Bet braucis arctsdu neesmu, bet nekad ari gribejis neesmu