Konkursa World Car of the Year (WCOTY) organizatori publicējuši sarakstu ar 2019.gada Pasaules Gada auto titula pretendentiem.
Kopā ar galveno titulu žūrija 85 auto žurnālistu sastāvā noskaidros arī uzvarētājus vairākās apakškategorijās: labākais pilsētas auto, biznesa auto, sporta auto un zaļais auto. Uzvarētājus atklās 2019.gada Ņujorkas autoizstādē, kas ASV austrumkrasta metropolē notiek katru aprīli.
Par galveno titulu cīnīsies Acura RDX, Audi E-tron, Audi A1, Audi A6, Audi Q3, BMW 3-Series, BMW i8 Roadster, BMW X2, Cadillac XT4, Citroen C5 Aircross, Dacia Duster, Ford Focus, Honda Clarity, Hyundai Santa Fe, Hyundai Nexo, Infiniti QX50, Jaguar E-Pace, Jaguar I-Pace, Jeep Cherokee, Jeep Wrangler, Kia Ceed, Kia Niro EV, Kia Soul, Lexus ES, Lexus UX, Nissan Altima, Nissan Kicks, Seat Arona, Subaru Forester, Suzuki Jimny, Toyota Avalon, Toyota Corolla, Toyota RAV4, Volvo S60 / V60 un Volvo XC40.
Biznesa klasē uz uzvaru pretendē: Audi A7, Audi Q8, BMW 8-Series, Mercedes-Benz GLE un Volkswagen Touareg, sporta auto kategorijā: Aston Martin Vantage, BMW M2, Hyundai Veloster N, Kia Ceed GT un McLaren 720S, zaļais auto: Audi E-Tron, BMW i8 Roadster, Honda Clarity, Honda Insight, Hyundai Nexo, Jaguar I-Pace, Kia Niro EV, Lexus ES, Lexus UX Hybrid, Toyota Avalon Hybrid un Toyota RAV4 Hybrid, bet vēl pieci auto pieteikti kategorijā pilsētas auto: Audi A1, BMW X2, Kia Soul, Seat Arona un Suzuki Jimny.
Pērn par WCOTY ieguvēju kļuva Volvo XC60, kas apsteidza Mazda CX-5 un Range Rover Velar.
Neskatoties uz to, ka it kā 75 žūrijas locekļi, 25 valstis, patiesībā sadalījums ir tāds:
12 valstis, jeb 29 cilvēki ir no Eiropas ( Eiropā dzīvo 500 miljoni cilvēku) pārdoto auto skaits 15 miljoni
3 no Krievijas
28 cilvēki no Āzijas - ķīna, indija, D-koreja, japāna....utt.
iedzīvotaju skaits 4,4 miljardi, Pārdoto auto skaits - Tikai Ķīna - gandrīz 25 miljoni, Japāna - 5, D-Koreja 1,7.
Bet žūrijas ir mazāk, turklāt, konkursā nepiedalās NEVIENS Ķīniešu automobīlis..
Tālāk
Ziemeļamerikā pārdoti 20 miljoni automasīnu, bet žūrijas locekļu ir vēl mazāk - tikai 17
D-Ameriku pārstāv tikai Brazīlija ar 2 locekļiem ( pārdoto auto skaits 3 miljoni) , Āfriku divi locekļi no DĀR, un ĀZijas-klusā okeāna reģionu, kurā pārdoti 8 miljoni auto, pārstāv tikai 2 cilvēki no Austrālijas.
Uzreiz redzams, ka no Eiropas ir nesamērīgi daudz to locekļu un auto. Kapēc nav Maruti, vai Ķīniešu auto?
Tapēc šis konkurss ir Eiropas mirstošās autobūves slavināšana, jeb agonija.
Kāpēc mirstošā? Jo No Eiropas kompānijām Tikai VW ir otrajā vietā pasaulē pēc pārdoto auto skaita ( no kuriem puse tika realizēti Ķīnā, un pat tos ražoja VW-SAIC, nevis tikai VW), aiz Toyotas tad iet japāņi,korejiesi,amerikāņi, un tikai sākot ar 9,vietu atkal parādās Eiropieši ( Renault).