Volkswagen interaktīvās auto gaismas uzlabos braukšanas drošību un kļūs par komunikācijas rīku (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Volkswagen | 22.oktobris 2018 12:03

Vadošais automašīnu ražotājs Volkswagen ir izstrādājis inovatīvas apgaismojuma tehnoloģijas, kas palīdz uzlabot drošību uz ceļa.

Viens no  mērķiem ir uzlabot apgaismojuma funkcijas pašreizējos transportlīdzekļos, tādējādi jau šobrīd palielinot drošību uz ceļiem. Tajā pat laikā tehnoloģijas nodrošinās arī plašākas automašīnu dizaina personalizēšanas iespējas. Jaunās apgaismojuma sistēmas kļūs par komunikācijas rīku un vēl vairāk uzlabos drošību,  projicējot informāciju uz ceļa ar 3D hologrammām.

Jau šobrīd Volkswagen tirgū piedāvā jaunākos apgaismoju produktus. Piemēram IQ. LED Matrix priekšējās gaismas jaunajā Touareg, kas būtiski uzlabo komfortu un drošību, braucot naktī. Taču inženieri raugās arī nākotnē, kur automobiļi konfrontēs ceļa dalībniekus ar jaunām ikdienas situācijām, piemēram, kad autovadītājiem trūkst acu kontakts vienam ar otru.

Jaunās apgaismojuma sistēmas ietvers mikropikseļu HD priekšējās gaismas ar līdz pat 30 000 gaismas punktu un augstas veiktspējas LED priekšējās gaismas kā zemo izmaksu alternatīvas dārgajām lāzera gaismām. Pirmo reizi šīs mikropikseļu HD priekšējās gaismas projicēs informāciju tieši uz ceļa.

Šī tehnoloģija nodrošinās iespēju ieviest tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Lane Assist. Izmantojot automašīnas priekšējās gaismas, sistēma uz ceļa priekšā automašīnai projicē līnijas, sniedzot autovadītājam precīzu informāciju par automobiļa (iekļaujot treilera) platumu un attālumu līdz ceļa apzīmējumiem, piemēram, ceļa remontdarbu laikā. Šīs līnijas arī seko līkumu rādiusam.  

Interaktīvas aizmugurējās gaismas papildu drošībai

Jaunās matricu aizmugurējās gaismas ļaus vizuāli attēlot brīdinājumus, piemēram, sniedzot iespēju mazināt bīstamas situācijas, tostarp satiksmes sastrēgumu beigu zonās, izmantojot komunikāciju automobiļu starpā. Tapāt aizmugurējo gaismu virsma var tikt izmantota, lai attēlotu lietotājam svarīgu informāciju, piemēram, uzlādes statusu elektromobiļiem. Turklāt,  tādas jaunās vadītāja palīgsistēmas kā Optical Park Assist izmantos projekciju, lai manevru veikšanas brīžos uzlabotu drošību. Šī sistēma projicēs automobiļa virzību uz ceļa, lai brīdinātu garāmgājējus un citus satiksmes dalībniekus par parkošanās procesu.

Personīgais Volkswagen apgaismojuma tunelis samazina izstrādes laiku

Lai nodrošinātu atbilstošu gatavību nākotnes izaicinājumiem, Volkswagen Volfsburgas rūpnīcā atvēris savu apgaismojuma izcilības centru. Volkswagen pasaules pašā centrā – izpētes un izstrādes nodaļā – darbību jau tagad veic 100 metrus garš, 15 metrus plats un piecus metrus augsts apgaismojuma tunelis. Šajā tunelī Volkswagen izmanto ceļa simulācijas, lai pārbaudītu savas apgaismojuma sistēmas šodien, rīt un nākotnē. Šos testus iespējams reproducēt un atkārtot. Tādējādi apgaismojuma tunelī šīs sistēmas iespējams salīdzināt un izvērtēt labāk kā līdz šim. Apgaismojuma izcilības centrs ir arī ideāla vieta, lai pārbaudītu to, kā autovadītāji un gājēji uztver gaismu. Apgaismojuma tunelis arī samazinājis jaunu priekšējo gaismu, aizmugures gaismu un salona apgaismes sistēmu izstrādes laiku, jo tagad iespējams samazināt laikietilpīgo nakts braucienu skaitu. Tādējādi apgaismojuma attīstības progresu jaunās ražošanas tehnoloģijās iespējams realizēt krietni ātrāk, uzlabojot drošību visiem satiksmes dalībniekiem.

 
Visi komentāri
 
viencexperc 22.oktobris 2018 15:26
6 7 Atbildēt

Tā kā tas ir VW, tad šīs gaismas ieraudzīs tikai žurnaļugi, auto testētāji un dažādi žūrijas locekļi dažādos konkursos.

Bet parastais, ielas VW būs kā vienmēr - traktors ar 2003.gada tehnoloģijām.

v 22.oktobris 2018 20:01
7 0 Atbildēt

Atkal tu - pastala?!

msh 23.oktobris 2018 13:03
1 0 Atbildēt

Nē, kāpēc - neesi tik pesimistisks. Šīs gaismas būs dažiem dižās pilsētas braucējiem, kas brauc ar jaunām tačkām - bet kad šīs mašīnas jau dabūs izbraukt ārpus dižās pilsētas, tur būs parasti halogēn vai ksenona lukturi, jo diožnieki būs tikuši sasisti, nosperti vai nosprāguši.

GTD2 24.oktobris 2018 16:34
1 0 Atbildēt

to nu gan vw nevar parmest, ta ir kompanija kas jaunas tehnologijas ieviesh vieni no pirmajiem, varbut delj taa arii nakas auto slimot bernu slimiibas, ka bija piemeram dsg karbaam. ko tad teikt par japanisiem tiem gan gruuti ar jaunaam tehnologokjaam, vienigais toyota kaut ko censas hibridot

GTD2 24.oktobris 2018 16:43
1 0 Atbildēt

tie kas vares atlauties brauks ar jaunaam tehnologijaam bet tie kas nee brauks ar vecaam, tas ir labi ja var izveleties, ir daudz razoraji kur loti minimalas izveles, ja gribi nopirkt plikaaku auto to dabuut nevar

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti