ASV autobūves gigants General Motors gatavo iespaidīgu restrukturizāciju – kompānija slēgs septiņas rūpnīcas, atlaidīs 15% no sava 180 000 darbinieku lielā štata un svītros vairākus modeļus, kam 2019.gads kļūs par pēdējo viņu dzīves ciklā.
Mediji vēsta, ka 2019.gada 1.martā no konveijera nobrauks pēdējais Chevrolet Volt eksemplārs. Aiz okeāna to pazina kā Chevrolet Volt, Eiropā – kā Opel Ampera. Volt tika upurēts bez lielas nožēlas, jo ar elektrību tas spēja nobraukt vien 56 km, turklāt kompānijas piedāvājumā jau ir līdzīgu izmēru un tikpat dārgs elektromobilis Bolt EV.
Tajā pašā datumā sagaidīsim arī pēdējo Chevrolet Cruze eksemplāru. Savā pirmajā paaudzē (2009.-2014.gads) kompaktklases modelis bija pieejams arī Eiropā, turklāt bija labi pazīstams tiem, kas seko līdzi WTCC (World Touring Car Championship) sacīkstēm. ASV tirgū Cruze bija pārstāvēts ar hečbeka un sedana versijām, taču lielus panākumus neguva.
Jaunajām autobūves tendencēm par upuri krīt arī viens no Chevrolet ilgdzīvotājiem – sedans Impala, kas piedāvājumā ir kopš 1957.gada. Savulaik tas tika virzīts kā pirmā izvēle tiem, kas izvēlas Chevrolet vidējo klasi, vēlāk piedzīvojis arī vairākas sporta un topversijas, tagad tas būvēts uz pagarinātas Opel Insignia platformas un ASV tiek piedāvāts par nepilniem 28 000 dolāru. Pēdējie Chevrolet Impala no konveijera nobrauks 2019.gada ceturtajā ceturksnī.
Ja Chevrolet Impala atvēlētais laiks izbeigsies tikai 2019.gada beigās, tad radnieciskajam Buick LaCrosse tas iztecēs daudz ātrāk – jau 2019.gada 1.martā. LaCrosse bija jākļūst par Chevrolet Impala dvīni, taču ne šajā, bet gan nākamajā paaudzē, kuru, kā tagad zinām, nebūs lemts piedzīvot.
Vēl viens General Motors pārstāvis, kas ražots uz Opel Insignia pagarinātās platformas, ir Cadillac XTS. Kompānijas piedāvājumā tas ir kopš 2012.gada un ar vadības lēmumu, tā dzīves cikls beigsies 2019.gada nogalē.
ASV tirgū nebūs lemts palikt arī Cadillac CT6 – modelim, kas tikai 2016.gadā sāka ceļu pie pircējiem. Te gan jāpiebilst, ka CT6 tiek svītrots vien no pašmāju tirgus – Ķīnā to pērk labi, tādēļ ražošana turpināsies, turklāt tiek solīta jauna versija – 558 Zs jaudīgais V modelis, ko GM paturēs līdz 2019.gada beigām. 410 Zs jaudīgā standarta versija, turpretim nodzīvos vien līdz 1.jūnijam.
General Motors restrukturizācijs plāni saistīti ar patērētāju gaumes maiņu, tādēļ nākotnē koncerns fokusēsies uz populārām kravas mašīnām un apvidus mašīnām, kā arī elektromobiļiem.