Škoda iepazīstina ar jauno hečbeku Scala (+ FOTO) 18

 

Foto: Ekrānšāviņš

iAuto | 7.decembris 2018 10:06

Speciālā pasākumā Telavivā čehu kompānija Škoda prezentējusi jauno hečbeku Scala, kas ražotāja modeļu piedāvājumā nomaina liftbeku Rapid Spaceback.

Pēc gabarītiem Škoda Scala pārspēj ne tikai jau pieminēto Spaceback, bet arī Volkswagen Golf 7. Scala garums ir 4362 mm (par 107 mm vairāk nekā Golf), bet riteņu bāze sasniedz 2649 mm (par 12 mm vairāk). Arī bagāžas nodalījums ir lielāks nekā Golf un Spaceback – tā tilpums 467/1410 litri.

Lai gan pēc izmēriem Scala atbilst Golf klasei, tā pamatā ir MQB-A0 platforma, ko izmanto, piemēram, Volkswagen Polo. Tas ir vienkāršāks risinājums nekā modernākā MQB arhitektūra (VW Golf, Seat Leon, Audi A3 u.c.), tādēļ konstrukcijā būs tikai pusatkarīgā piekare aizmugurē, bet piedziņa – tikai uz priekšējiem riteņiem.

Scala pieejams ciparu mērinstrumentu panelis ar 10,25 collu ekrānu, kas pēc ražotāja apgalvojuma ir lielākais, kāds šobrīd pieejams kompaktklases modeļiem. Hečbeks komplektēts ar jaunāko multimediju sistēmu, kurai ir 9,2 collu ekrāns un visi atjauninājumi automātiski lejupielādējas no tīmekļa (Škoda modeļiem pirmoreiz).

Dažas automobiļa funkcijas varēs pārvaldīt ar viedtālruņa lietotnes palīdzību, bet iebūvētais eSIM mikročips ļauj piekļūt ātras darbības internetam ar LTE tīklu atbalstu.

Scala motoru piedāvājumā pieci agregāti. Bāzes versijai tiks iebūvēts trīscilindru 95 Zs vienlitra benzīna motors, kas strādās tandēmā ar piecpakāpju mehānisko pārnesumkārbu, vēl viens benzīna agregāts ar šādu darba tilpumu attīstīs 115 Zs, bet gammas virsotnē būs 1,5 litru četrcilindru turbo motors ar 150 Zs.

Dīzeļdzinējus pārstāvēs 1,6 litru 115 Zs (250 Nm) agregāts. Visi Scala motori, izņemot bāzes agregātu, var darboties kombinācijā ar sešpakāpju mehānisko vai septiņu pakāpju robotizēto transmisiju.

Kā alternatīva uzskaitītajiem motoriem tiek piedāvāts 1,0 litru G-TEC agregāts, kas var izmantot dabasgāzi un benzīnu. Šis motors komplektēts ar sešpakāpju mehānisko pārnesumkārbu.

Pieejamo ekstru skaitā diožu lukturi priekšā un aizmugurē, piekare ar regulējamiem amortizatoriem, adaptīvā kruīzkontrole, kas darbojas līdz 210 km/h.

Jauno modeļi ražos Mlada Boļeslavā un tirgū tas nonāks 2019.gada otrajā pusē.

 
Visi komentāri
 
as 7.decembris 2018 10:15
0 5 Atbildēt

Kas ir liftbeks? Un kāpēc šis universāļa tipa auto saucas hečbeks? dajoš definīcijas studijā, tsk suv, vienapjoma, kabluks un kas tur vēl tagad modē bija par brīnumainiem nosaukumiem?

10.50 7.decembris 2018 10:21
0 1 Atbildēt

no savas puses pievienoju suv, krosovers, apvidnieks, parketnieks, bezceļnieks, palielinātas pārgājības, gan jau ir vēl - ievies kārtību, ja esi tik gudrs. Cik atceros, tad Škoda šo, kā tu sauc, universāļa tipu, dēvē par liftback

viencexperc 7.decembris 2018 10:55
3 3 Atbildēt

tie nosaukumi - hečbeks, krosovers, suv, universālis vai kupeja dodas atkarībā no tā, kādu segmentu auto plāno ieņemt. Ar ko konkurēt.

Piemram kupeju nosauc par krosoveri, ja grib izkonkurēt īsto krosoveri. Tad var parādīt - ka lūk ātrāks, ekonomiskāks...

msh 8.decembris 2018 23:39
1 0 Atbildēt

A kas ir īstais krosoveris? Es šo principu nu jau redzu pielietotu arī pretējajā virzienā - reku kā piemēram tas jaunais kadiljaka SUVs, kas nosaukts par krosoveri, tātad tiguāna konkurens...

felix65 7.decembris 2018 14:37
4 0 Atbildēt

Varēji jau parakņāties internetā, lai neuzstātos par muļķi. Laiftbeks ir hečbeks ar pagarinātu aizmuguri. Tipisks piemērs- Octavia. Šī varētu būt mana nākošā mašīna, ja ne tizlā VW turbomotoru izvēle. Jau reiz teicu, ka vinnēs tie, kuru gammā būs palikuši atmosfēriskie dzinēji, kad ļautiņi būs sapratuši, kāda bjaka ir turbomotori.

GB12 7.decembris 2018 17:34
2 0 Atbildēt

Varu tevi iepriecināt - drīzumā tādu nebūs neviena ražotāja piedāvājumā.

felix65 8.decembris 2018 7:04
0 1 Atbildēt

Nezin, nezin. Mazda kaut kā nesteidzas turbēt savus motorus un iet citu ceļu.

msh 8.decembris 2018 23:34
1 0 Atbildēt

Mazda ir retais izņēmums. Otrais izņēmums ir jeņķu kastes ar saviem OHV V8 motoriem, bet arī tajā nišā fords ir ienesis jaunas vēsmas ar savu 3,5 litru ecoboost.

Laaciz 10.decembris 2018 8:23
0 0 Atbildēt

Ja nekļūdos jaunais Skyactiv-X būs ar turbo.

msh 8.decembris 2018 23:37
1 0 Atbildēt

Vispār jau nē - ieraksti wikipēdijā "liftback", un tur esošais apraksts un piemērs parāda ka liftbaks - tā ir kupeja, kurai grabažnieks satur arī aizmugurējo stiklu - respektīvi, audī otrās paaudzes kupeja, tā kuru sauca arī par B3 un B4 kupeju, ir saucama arī par liftbaku, kamēr B2 kupeja - nē. Un šitas te hečbeks par liftbaku nosaukts stilīguma pēc, pievelkot to nosaukumu aiz ausīm klāt, jo, lūk grabažnieks ir slīpāks nekā parasti.

as 7.decembris 2018 11:24
0 0 Atbildēt

krosoveris, nu tas vispār ir super jancīgs nosaukums, ko tauta tagad lieto.

P.s.nesen pārsteidza, ka vecā paaudze vēl joprojām nevietā lieto nosaukumu pikaps! Diez, no kurienes tas pikaps krievu laikā ieviesās, jo taču asv jau tajā laikā bija normāli pikapi?

viencexperc 7.decembris 2018 12:46
1 3 Atbildēt

pikaps?

Man liekas, ka viņus visi par džipiem saukā.

GTD2 8.decembris 2018 12:52
1 0 Atbildēt

Pa lielam viņi visi jau arī ir džipi tikai ar kravas kasti, kā viena tā otra darba mašīna lauku apvidum

felix65 7.decembris 2018 14:40
0 0 Atbildēt

Gibi izprast auto klasifikāciju- mācies lielo un vareno... Nē, ne jau kroplo no austrumiem, bet to, kurā visa pasaule, ieskaitot tos, kuri iespringst par reiz ,,lielo un vareno", runā.

jjjj 7.decembris 2018 15:22
0 0 Atbildēt

Vai Tu runā par to "lielo un vareno" valodu, kurā visu izsaka ar vienu vārdu: "Труба", bet kuram pretī latviešu valodā atbilst 30 atsevišķi vārdi, no kuriem katram ir cita nozīme - mašīnas izpūtējs, mājas skurstenis, mūzikas instruments, pīpe, ūdensvada/kanalizācijas caurule, telefona klausule, u.t.t.

aizejošais 7.decembris 2018 18:51
0 0 Atbildēt

felix65 8.decembris 2018 7:06
0 0 Atbildēt

Nē, tajā "lielajā un varenajā" kirilicas ķeburus neizmanto.

viencexperc 7.decembris 2018 18:45
2 5 Atbildēt

Tiem, kas nezin, vārds Škoda ir cēlies no latviešu vārda - "Skāde".

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 19

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti