Kā izvēlēties labākās ziemas riepas? 36

 

Foto: 1a.lv

1a.lv | 19.septembris 2017 15:50

Var jau smieties, ka Latvijā ziema nekad tā arī nebeidzas un ka tikai optimisti nomaina ziemas riepas pret vasaras riepām, taču, saskaņā ar likumdošanu, ziemas riepas ziemā ir jāuzliek ikvienam motorizētam transportlīdzeklim.

Turklāt tagad ir pienācis īstais laiks padomāt par to, kur un kādas ziemas riepas iegādāties – gada aukstais periods tuvojas straujiem soļiem. Atgādinām - ziemas riepas drīkst uzlikt, jau sākot no 1. oktobra.

Primārais faktors, lai ceļu satiksme būtu droša, ir pareizs aprīkojums. Latvijas klimatiskajos apstākļos, kad temperatūra svārstās no -30°C ziemā līdz +30°C vasarā, viens riepu komplekts nespēj nodrošināt nepieciešamo saķeri ar ceļu un līdz ar to arī drošību tik labi, kā divi dažādiem laikapstākļiem piemēroti komplekti.

Kas jāzina par ziemas riepu lietošanu Latvijā?

Galvenais, ar ko ziemas riepas atšķiras no vasaras riepām – gumijas sastāvs un lameļu zīmējums, kas īpaši piemērots, lai ne tikai saglabātu labu vadāmību uz piesnigušiem un apledojušiem ceļiem, bet arī uz slapjiem ceļiem ziemā. Tāpat ziemas riepai ir platas centrālās rievas (trīs vai četras), kas paredzētas ātrai lietus vai sniega novadei no kontakta virsmas, tādējādi uzlabojot saķeri. Protektoram ir vairāk rievu un lielāks skaits ribu, kas nodrošina daudz labāku vadāmību ziemas apstākļos.

  • Ziemas riepas drīkst uzlikt, jau sākot no 1. oktobra.
  • Laikā no 1. decembra līdz 1. marta visiem transportlīdzekļiem (pilna masa līdz 3,5 t) obligāti jābūt aprīkotiem ar ziemas riepām.
  • Minimālais riepu protektora dziļums ir 4 mm.
  • Vasarā, no 1. maija līdz 1. oktobrim, ir aizliegts braukt ar radžotām riepām.
  • Maksimālā ziemas riepu lietošanas temperatūra ir +5 °C.
  • Ja ziemas riepas nenomaina un turpina lietot vasaras sezonā, tās dilst daudz straujāk, slikti turēsies uz sausa ceļa, palielinās degvielas patēriņu un būs skaļākas.
  • Vidēji viens riepu komplekts ir paredzēts aptuveni 50 tūkstošiem kilometru, taču to ietekmē ceļu kvalitāte un braukšanas stils (strauja bremzēšana, strauja kustības uzsākšana).

Kas jāņem vērā, mainot ziemas riepas?

Īstais brīdis. Ja plāno riepas mainīt servisā, rēķinies, ka tur būs garum garās rindas gan uzsniegot pirmajam sniegam, gan pāris dienas pirms 1. decembra, kad ziemas riepas būs obligātas. Tādēļ iegādājies riepas laikus un izvēlies nomaiņai brīdi, kad citi potenciālie mainītāji būs aizņemti ar citiem darbiem un neveidos rindu servisā.

Foto: 1a.lv

Kādas riepas izvēlēties?

Varianti ir, un tikai katrs pats labāk zinās, ko var atļauties un kas der tieši viņa braukšanas stilam – svētdienas braucēji diezin vai uzskatīs pilnīgi jaunas riepas par veiksmīgu ieguldījumu, savukārt tie, kas gadā pieveic daudz kilometru, lietotu riepu iegādi pat neapsvērs. Kādi ir varianti?

M+S – vissezonas riepas. Autovadītāju vidū klīst leģendas par riepām, kas it kā ir piemērotas braukšanai gan vasarā, gan ziemā, un nosaukumā lepni nes abreviatūru vārdiem “Mud + Snow” jeb “dubļi + sniegs”. Kaut arī šādas riepas nebūt nav sliktākā iespējamā izvēle, jāņem vērā, ka tās rada lielāku degvielas patēriņu, kā arī – vasaras sezonā, braucot lielā ātrumā, tās var sākt slīdēt.

Lietotas riepas. Lētākais, bet arī riskantākais variants. Lietotas riepas parasti ir atjaunotas, nodrošinot nepieciešamo protektora dziļumu. Ja apsver lietotu riepu iegādi, meklē tās uzņēmumā, kurā tās varēsi atgriezt gadījumā, ja konstatē tām kādu būtisku defektu. Lietotas ziemas riepas ātrāk dils, kalpos īsāku laiku, kā arī var būt nedrošākas un sliktāk turēties uz ceļa.

Jaunas vidējās klases riepas. Kompromisa variants cenas un kvalitātes ziņā. Nodiluma ziņā rādītāji ir nedaudz (bet ne būtiski) sliktāki kā augstākās klases riepām. Vidējās klases riepas būs laba izvēle tad, ja gadā nenobrauc vairāk par 15 tūkstošiem kilometru.

Jaunas augstākās klases riepas. Kaut arī dārgākais variants, neaizmirsti, ka šādām riepām piemīt ļoti labas īpašības – tās taupa degvielu, kā arī ir piemērotas lielākam nobraukumam.

Riepu izvēli ieteicams pieskaņot automašīnai un braukšanas stilam. Jo smagāka, jaudīgāka un jaunāka automašīna, jo rūpīgāk ieteicams izvēlēties ziemas riepas.

Foto: 1a.lv

Kā izvēlēties jaunas riepas?

Speciālisti riepas iedala 3 kategorijās – radžotās, “Skandināvijas” tipa un “Eiropas” tipa. Ar ko tās atšķiras un kuras labāk izvēlēties?

Ziemas riepas ar radzēm – Latvijā drīkst lietot ierobežotu laiku. Paredzētas lietošanai uz apledojušiem ceļiem, kur nepieciešama labāka saķere, vai arī uz ceļiem, kas klāti ar sablīvēta sniega kārtu. Nav piemērotas sausam asfaltam vai bruģim.

“Eiropas” tipa ziemas riepas – radītas braukšanai gan pa sniegu, gan pa asfaltu. Tāpat šādas riepas nodrošina labu saķeri uz slapja seguma.

“Skandināvijas” tipa ziemas riepas – labāka izvēle, ja paredzama braukšana pa slideniem ceļiem un ceļiem ar piesnigušiem posmiem.

Kā glabāt ziemas riepas?

Gan nomainītās vasaras riepas (ja plānots tās lietot vēl vienu sezonu), gan ziemas riepas ir pareizi jāglabā starp sezonām, lai tās nezaudētu savas īpašības un labi kalpotu. Daži servisi, kas piedāvā riepu nomaiņu, par maksu piedāvā arī riepu uzglabāšanu līdz nākamajai sezonai. Ja nav piemērotas vietas garāžā, pagrabā vai šķūnī, tas ir labs risinājums. Ja tomēr ir vieta, kur ziemas riepas paglabāt, jāņem vērā daži nosacījumi:

  • Riepas glabājot ir jānovieto tā, lai tās nedeformētos. Ja tās tiks glabātas veidā, kas ietekmē to formu, šī deformācija var saglabāties neatgriezeniski un riepas slikti kalpos un pat radīs bīstamas situācijas.
  • Riepas jānovieto vismaz nojumē, tās nedrīkst glabāt zem klajas debess, kur tās ir pakļautas tiešai saules, lietus, sala un sniega ietekmei. Tā kā arī nojumē riepas var sasalt, piemērotāka glabāšanas vieta tomēr būs garāža, pagrabs vai labs šķūnis.
  • Nomainītās riepas un diski ir jānomazgā. Lai nodrošinātu to, ka riepas pēc glabāšanas laika ir piemērotas lietošanai, gan riepas, gan diski ir jānomazgā, lai atbrīvotos no netīrumiem un novērstu disku koroziju. Īpaši tas attiecas uz ziemas riepām, ko pavasarī sagatavo glabāšanai – ziemā izmantotie pretslīdes līdzekļi nelabvēlīgi ietekmē riepu gumiju, tādēļ svarīgi tos nomazgāt.

Kā pagarināt riepu kalpošanas laiku?

Par riepām ir jārūpējas, lai iztērētā nauda nebūt izmesta vējā. Ir vairāki svarīgi padomi, ko ikviens var ievērot, lai pagarinātu savu riepu mūžu un nodrošinātu pēc iespējas labāku kalpošanu.

  • Ražotājs ir paredzējis, ka vienas riepas mūžs ir aptuveni 10 gadi pēc ražošanas vai ne vairāk kā 6 gadi pēc uzlikšanas.
  • Pēc 8 tūkstošiem nobrauktu kilometru jāsamaina vietām priekšējās un aizmugurējās riepas. Priekšējās riepas ir pakļautas daudz lielākai slodzei, ko rada stūrēšana un bremzēšana, tādēļ, lai vecinātu vienmērīgāku nodilumu un attiecīgi pagarinātu visa riepu komplekta mūžu, tās ir laiku pa laikam jāsamaina vietām. Speciālisti apgalvo, ka šāda rīcība var pagarināt riepu mūžu pat par 10–15%.
  • Jāseko līdzi gaisa spiedienam riepās. Tas jādara vismaz reizi mēnesī, kad riepa vēl nav uzsilusi. Ja riepā būs pareizs gaisa spiediens, riepas protektors dils daudz vienmērīgāk, kā arī būs mazāks degvielas patēriņš, kas tuvāk atbildīs riepas ražotāja norādītajam.

Ja arī Tev ir nepieciešamas jaunas ziemas riepas, ielūkojies viedveikalā 1a.lv – tur tās ir pieejamas plašā klāstā no daudziem ražotājiem.

 
Visi komentāri
 
Conqueror 19.septembris 2017 18:11
0 0 Atbildēt

It kā būšot bargākā ziema pēdējos 100 gados nu bet zinātnieki par to strīdas

viencexperc 19.septembris 2017 19:17
0 0 Atbildēt

Šī bija arī viena no karstākajam vasarām.... Eiropā.

Varbūt Grieķijā būs aukstākā.

dsa 19.septembris 2017 18:56
0 2 Atbildēt

Ziemas riepai jābūt ar M+S marķējumu un vismaz 4 mm protektoru. Pārējais ir mārketinga triki un batonu spraušana.

Vēl, protams, pats svarīgākais - auto! 90% no vasarā izmantojamajiem auto ziemas braukšanai nav derīgi.

riepa 20.septembris 2017 10:07
2 0 Atbildēt

mārketings protams ir pārāk daudz, bet atšķirība starp labu riepu no A brendiem un izteikti sliktu riepu ir pārsteidzoši liela, tāpēc izteikti švakas riepas labāk neizvēlēties

Savukārt ja naudai nav liela nozīme tad nokian, continental, michelin ... būs īstā izvēle

arba 19.septembris 2017 19:08
11 1 Atbildēt

1ais punkts - ziemas riepas drīkst uzlikt ar 1. otobri !

tikai man liekas dīvains ?

ar ziemas riepām var braukt visu gadu !!!

ar 1. oktobri drīkst uzlikt radžotas riepas !

Bradypus 19.septembris 2017 19:44
6 0 Atbildēt

Izcils reklāmraksts. Skaļi bļaut - "Pērciet riepeas pie mums, mēs no tām neko nesaprotam"

Dmitrij 10.jūnijs 2022 11:43
0 0 Atbildēt

Taisniba! Domaju, tas ir vairak ieteikums - nelietot ziemas neradzotas riepas cauru gadu.

www.jaunasriepas.lv

viencexperc 19.septembris 2017 19:23
0 0 Atbildēt

Tā bija slēptā Pirelli reklāma, ja kas nesaprata.

iAuto 19.septembris 2017 19:39
0 0 Atbildēt

Un atkal garām Kā var redzēt raksts ir marķēts kā reklāmraksts.

650 19.septembris 2017 19:50
0 0 Atbildēt

Tas tika kārtējoreiz apliecina, cik lielā mērā varam "uzticēties" pārdevēja teiktajam un viņa izpratnei.

viencexperc 19.septembris 2017 20:28
0 0 Atbildēt

PIRELLI riepa bildē.

( scorpion)

iAuto 19.septembris 2017 21:42
0 0 Atbildēt

Man kā reiz ir vasarenes Verde, dārgas un labas

650 19.septembris 2017 22:39
0 0 Atbildēt

Nu ta paņem rudenim to skorpionu.Pienāks (ja) ziema, ta varēs icezēro ieķert. Trīs vienā, 200x12=2k eur ;D

650 19.septembris 2017 19:25
6 0 Atbildēt

(c).....Maksimālā ziemas riepu lietošanas temperatūra ir +5 °C. .....

----> Kurš ĀKSTS te šito frāzi ierakstīja?

Ar kurām diez "ziemas riepām" ir iespējams "nobraukt 50 tūkstošus km" ???

Kuras neradžotās ziemas riepas ir "skaļākas" par platām vasaras riepām? Miskastē atrastās?

Vismaz varējāt vienreiz noalgot vienu pie pilna prāta esošu apskatnieku, kurš cilvēkiem objektīvu Taisnību pastāstītu, nevis kārtējo ikgadējo ujņu "priekš vidējā statistiskā".

saf 20.septembris 2017 11:11
1 0 Atbildēt

"Ar kurām diez "ziemas riepām" ir iespējams "nobraukt 50 tūkstošus km" ???"

YOKOHAMA GEOLANDAR G073

Uzliku 2011.gada novembrī. Kopā pa vasaru un ziemu nobraukti 118 000km, nu tika ziemā gan jau nepilni 50 000km varbūt varētu salasīsies (neesmu nofiksējis riepu maiņas kilometrāžu), bet protektors vēl ir ap 6mm, tā kā šo ziemu vēl nobrauks. ;)

core 20.septembris 2017 22:18
0 0 Atbildēt

Interesantas riepas tev, 250 000 var nobraukt, vēl ņemot vērā to ka vasarā ziemenes dilst ātrāk, uz mašīnas mūžu tik divus komplektus vajag

Man gan parasti tik 3 ziemas izvelk.

saf 21.septembris 2017 7:14
0 0 Atbildēt

Pa vasaru ir vasarenes, šitās tikai ziemai. Es jau rakstīju, ka neesmu piefikseejis preciizu noskrējienu ziemenēm.

anonimikis 20.septembris 2017 9:27
0 0 Atbildēt

Michelin CrossClimate +, GoodYear 4Seasons G2, Nokian WeatherProof.

Latvijas klimatam praktiski ideāli piemērotas riepas, par kādu eksistenci raksta autors pat nav dzirdējis.

gunbox 20.septembris 2017 10:53
2 0 Atbildēt

Es ar Sailun riepām braucu un nekāda vaina. :P

jucis 20.septembris 2017 11:01
0 0 Atbildēt

Es personīgi nesaprotu kāda jēga pirkt riepas kuras domātas normālam Latvijas klimatam. Ja braukšanas apstākļi ir apmierinoši (kādi tie Latvijā ir 95% dienu), tad vispār ir pofig kāda riepa stāv virsū, bet tad kad ir reāls sniegs un ledus tad arī sākās lielākās briesmas un šķiet loģiski gatavoties tieši šiem gadījumiem.

scope 20.septembris 2017 9:53
0 0 Atbildēt

Forši, gribēju paskatīties, ko tad 1a.lv piedāvā miniveniem, konkrētāk interesēja Nokian WR D4 2015/60 R16 - skuju ziepes, šis platums ir tikai sākot nu 65% augstuma, attiecīgi SUV riepas...

Būs vien riepu līderis vai reifens jātraucē.

scope 20.septembris 2017 10:01
0 0 Atbildēt

Kļūda - Nokian WR D4 215/60 R16

650 20.septembris 2017 11:40
0 0 Atbildēt

Interneta veikali ir ļoti dažādi. Lielākoties (diemžēl) ir kaut kāds specifiskas markas "ejošs" un no kontexta izcelts tipa 205/55 par konkurentspējīgu cenu, un tad ir lochu ķeršana ar "citiem" izmēriem- kas parasti beidzas ar lielāko/platāko izmēru tīkotāju apjāšanu par krietnu summu.Ja paskatam tam tavam 215/60 Nok_D4 "līdzvērtīgu" rudens/riepu Unirojāl_ms77, nu tad šis te mūsu labdaris/reklāmdevējs viņu "piedāvā" tieši par 15,-eur dārgāk, nekā "citi". Citi, piem, it kā piedāvā arī tavu d4...Man pofig, neko netirgoju/nereklamēju, bet te reku viņa teorētiski ir: poof.lv/index.php?l=l...&c4=486&c5=532

scope 20.septembris 2017 15:38
0 0 Atbildēt

Es jau kāreiz gribēju redzēt, par cik mani grib apjāt

Zevs 3.novembris 2017 20:08
0 0 Atbildēt

Šitās gan nepērc mēsls...

gunbox 20.septembris 2017 10:51
0 0 Atbildēt

Vai tiešām apgalvojums, "jo smagāks, jo rūpīgāk jāizvēlas riepas", ir korekts? Smagāku auto vairāk spiež pie ceļa un kā redzams, tieši vieglākus auto svaida pat maza sniega rise, kamēr smagākam pie vienas vietas.

scope 20.septembris 2017 10:58
0 0 Atbildēt

Smagākam grūtāk apstāties, manuprāt, te gan jāņem vērā, ka smagākam auto arī riepu saķeres laukums parasti būs lielāks.

es 20.septembris 2017 11:14
0 1 Atbildēt

Es lieku radžotas un braucu gandrīz kā ar vasaras, nekādas problēmas, sniegs, ledus man vienalga...

650 20.septembris 2017 11:50
1 0 Atbildēt

Smagākam/lielākam auto ir tas, ka ar vienu roku "uzlabojam" un izgudrojam drošības sistēmas, bet ar otru roku mēģinam pielietot idejai neatbilstošus ziemasriepu platos izmērus.Nav tāda auto, kur godīgi varētu plātīties, ka ar 245 platumu var pilnvērtīgi un "droši" pofigā maukt pa sniega šļuru.Bet ir vesela rinda auto, kam tas ir paredzēts, pie kam pat ne džipi un ne tie smagākie.Saķeres laukums uz sniega jo lielāks jo sliktāk.Turklāt,tāda plata riepa pat jau sākot ar 6mm atlikumu ir teorētiski metama miskastē un savus uzdevumus uz netīrīta ceļa pilda ļoti diskutējami.

dsa 21.septembris 2017 20:03
0 0 Atbildēt

Kā reiz uz sniega un arī ledus, jo lielāks saķeres laukums, jo labāk.

650 21.septembris 2017 21:48
0 0 Atbildēt

Nu nu, ok, klāj tik vaļā to teoriju. Cilvēkiem jau tā galva sajaukta, nepietiek vēl ka "speciālisti" un "autori" un "oponanētāji" batonus bāž visos galos un caurumos.

Būtu kāds uzupurējies un detalizēti izskaidrojis, ar ko īsti atšķiras ziemā plata riepa no šauras vai apšaubāmas izcelmes gumijas suudagabals no kvalitatīva izstrādājuma - bet nee, tur pa īsu un ne visiem "stāv", istie speci tak neies ar ierindas lohiem runāt.

riepa 22.septembris 2017 10:00
0 0 Atbildēt

par gumijas sastāvu neviens neko komkrētu neteiks, jo tas ir konkrētā ražotāja noslēpums, otrkārt cik daudzi spēs saprast ja tur noliks priekšā ķīmisko sastāvu ar formulām?

princips gan ir viens ka labai ziemas riepai gumija ir pietiekami mīksta arī zemā temperatūrā (tā teikt veikalā uz tausti nepateiksi kura laba, kura slikta riepa)

par platumu pars vienkāršākais variants ir ņemt par vienu izmēru šaurāku nekā ir standarta vasaras riepa (jo riepa platāka jo lielākas problēmas ar sniegu, uz tīra asfalta un ledus negatīva ietekme no platas riepas nav)

katram individuāli diezvai ir iespējams izmēģināt 30 riepu modeļus , tāpēc meklējiet uzticamu testu rezultātus un vadoties no savas vajadzības izvēlieties sev vajadzīgo riepu modeli.

Un nebūs vienas vislabākās riepas visās disciplīnās, jo riepa ir viens liels kompromiss, ja b;us labākā uz ledus tad noteikti kāda cita būs labāka uz asfalta u.t.t.

dsa 21.septembris 2017 20:08
0 0 Atbildēt

Damn 20.septembris 2017 13:02
0 0 Atbildēt

Ziemenes vēlreiz paņēmu Nokian WR SUV 3, iepriekšējās sevi labi parādīja. Vasarai ir doma pamēgināt Nokian zLine SUV

cl7lv 31.oktobris 2017 21:39
0 0 Atbildēt

Mainu riepas attiecīgi sezonai, kad tempratūra sāk krist zem 7 grādiem rudenī un pavasarī, kad sākas virs 7 grādiem. Bet dilst apmēram visas līdzīgi 1mm uz 3k-4k

Braukts vasarā ar Nokian zline, Falken FK510, GT Radial Champiro Fe1. Ziemā Nokian WR D3, bijušas arī Hankook, Falken.

Principā pie gada nobraukuma ~20k, ziemā braucu mazāk, tad nu ziemas riepas iet parasti 2 sezonas, pēc tam pavasarī pārdodu ziemas riepas. Šogad Nokian D3 sākas 2. sezona ar atlikumu ~6mm, ja pagājušo gadu pa šļurainu sniegu jutos kā "kundziņš" un brīvi varēju apdzīt plūsmu, tad šogad būs jābrauc prātīgāk. Pavasarī būs jāpārdod kādam, kas grbēs ar m+s braukt vasarā.

Dmitrijs 20.marts 2019 13:09
0 0 Atbildēt

Ļoti viegli un ātri var izvēlēties:

Un nevajag daudz lasīt )

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti