Riepas un diski Latvijas ceļiem – kurus izvēlēties? 25

 

Foto: Pixabay.com / MikesPhotos

RIEPAS1 | 27.oktobris 2017 16:46

No dažādas kvalitātes grants ceļiem, līdz pat tikko uzlieta asfalta šosejām – tieši tik dažādi ir Latvijas ceļi, pa kuriem Tu ar savu auto pārvietojies ik dienu.

Auto riepu un disku kvalitāte un atbilstība konkrētajam transportlīdzeklim ir būtisks faktors Tavu un citu pasažieru drošībai, traucoties pa ceļiem. Kā zināt, kādas riepas un diski ir piemēroti Latvijas ceļiem un vai tās derēs arī braucieniem uz citām Eiropas valstīm? Lasi rakstu un uzzini!

Riepas pēc to profiliem

Mūsdienās tiek izdalītas divu veidu riepas pēc to profiliem:

  • standarta profila;
  • zema profila;

ar kurām atļauts pārvietoties gan Latvijā, gan citur pasaulē.

Standarta profila

To profila augstums ir lielāks par 55, un, sabalansējot nepieciešamo riepas platumu, augstumu un disku lielumu, riepas padara par ikdienišķu transportlīdzekļa elementu, kas neliks Tavam auto atšķirties no citiem. Tām ir gan savi plusi – komfortablāka braukšana, ilgāks lietojums – gan arī mīnusi – sliktāka vadāmība un saķere ar sausu ceļu, izskats.

Zema profila riepas

No standarta profila riepām tās atšķiras ar profila augstumu, kas zema profila riepām, proporcionāli riepas platumam, ir ļoti zems. Tās parasti tiek izmantotas vidējās un augstākās klases auto, īpaši auto ar sportiskām iezīmēm, lai to padarītu vēl izteiksmīgāku. Tās sauc par „zema profila”, ja to profils ir zemāks par 55.

Kādi ir to plusi?

Zema profila riepām ir gan priekšrocības, gan trūkumi. Priekšrocības ir:

  • izskats. Tava mašīna atšķirsies un būs pamanāmāka starp citiem auto;
  • saķere. Tā kā riepa būs platāka, tas kalpos par pamatu labākai saķerei uz sausa ceļa;
  • vadāmība. Būtiski uzlabosies auto vadāmība līkumos, braucot ātri, kā arī bremzējot uz sausa ceļa.

Ar ko jārēķinās, izmantojot zema profila riepas?

Tāpat zema profila riepām ir arī savi mīnusi, un tie ir:

  • nolietošanās. Lai arī visas riepas sākotnēji tiek ražotas ar mērķi kalpot līdzīgu laika posmu, zema profila - tās ātrāk nolietojas, braucot lielā ātrumā pa bedrainiem, sliktas kvalitātes ceļiem. Tā kā Latvijā nereti nākas pārvietoties pa grumbuļainiem ceļiem, ieteicams ar zema profila riepām pārvietoties uzmanīgāk;
  • komforts. Tā kā riepa ir platāka, auto pasažieriem nāksies sajust katru bedri un nelīdzenumu uz ceļiem, kā arī dzirdēt lielāku riepu radīto troksni;
  • balstiekārtas nolietošanās. Šis attiecināms uz zema profila riepu lietošanu tam neparedzētām mašīnām.

Uz Latvijas ceļiem svarīga ir ne tikai riepu, bet arī disku izvēle.

Kurus diskus izvēlēties – metāla vai alumīnija lietos?

Foto: Pixabay.com / MonikaP

Tāpat kā riepas tiek izdalītas pēc to profiliem, tā diski pēc tā, vai ir lietie (alumīnija) vai metāla. Arī šiem ir dažādas sava veida priekšrocības. Kādi tie ir? Turpini lasīt un uzzini!

Metāla diski

Tie sastāv no divām daļām – centrālās un ārējās. Tie ir mīkstāki un neizturīgāki nekā lietie diski, un tie nereti deformējas, braucot pa nelīdzeniem un bedrainiem ceļiem. Tā kā Latvijā tādu ceļu ir ne mazums, der apsvērt ideju par lieto disku iegādi.

Lietie diski Tavam auto

Alumīnija diskiem ir daudz priekšrocību, piemēram:

  • tie ir vieglāki nekā metāla;
  • plašāks pieejamo modeļu skaits;
  • tie labāk izklaidēs siltumu, tādējādi, ilgstoši braucot, auto bremzēs labāk nekā braucot ar metāla diskiem.

Kad esi izdomājis, kuram riepu un disku veidam dosi priekšroku, atliek tās tikai iegādāties.

Vienkāršākā riepu un disku iegāde internetā

Riepas1.lv piedāvā ērtu un vienkāršu riepu iegādi, neizejot no mājas. Lai tos iegādātos, jāveic pieci soļi:

  1. interneta pārlūkprogrammā ievadi www.riepas1.lv;
  2. riepas un diski ir jāizvēlās pēc viena no iespējamiem parametriem – auto vai izmēra;
  3. atzīmējot papildus specifikāciju, piemēram, to tipu vai ātruma indeksu, atrodi piemērotāko riepu un disku komplektu no 340 000 pieejamajiem piedāvājumiem;
  4. ieliec preces „grozā”, atzīmējot, kā vēlies saņemt pirkumu – uz mājām vai pie kāda no montāžas partneriem;
  5. veic samaksu.

Labākās riepas un diski no auto riepu servisa Riepas1 pieejamajiem variantiem! Ienāc Riepas1.lv un izvēlies savu komplektu!

 

 
Visi komentāri
 
anonimikis 27.oktobris 2017 17:43
2 1 Atbildēt

vairāk par 55 ir standarta profils, mazāk par 55 ir zems profils. Kāds profils ir 55 ?

Un kāds profila augstumam sakars ar riepas platumu? Tas ir pavisam cits parametrs un zemāka profila riepa tāpēc vien nebūs platāka.

Tāds diezgan mazgudrs rakstelis

core 27.oktobris 2017 19:25
6 0 Atbildēt

Vispār jau augstumam ir vistiešākais sakars ar platumu. Augstumu norāda % no platuma.

Pļurkt 27.oktobris 2017 20:13
0 3 Atbildēt

Nē!!! Augstums ir % no norādītā platuma!! Nevis otrādāk.

core 27.oktobris 2017 21:47
4 0 Atbildēt

Kas nē, ja tu uzraksti to pašu?

Pļurkt 28.oktobris 2017 9:35
0 0 Atbildēt

Bija domāts anonīmiķim.

anonimikis 30.oktobris 2017 9:29
0 0 Atbildēt

Nu un? Kas no tā mainās? Tā ir vienvirziena sakarība. Pretējā virzienā nekādas korelācijas nepastāv. Ja augstums mazāks, tas uzreiz nenozīmē, ka riepa platāka.

Pļurkt 27.oktobris 2017 18:13
10 0 Atbildēt

Alumīnija diskiem ir daudz priekšrocību, piemēram:

● tie ir vieglāki nekā metāla;

-----------------

Kas ir METĀLS???

Alumīnijs un tā sakausējumi ir kas??? Šķidrumi vai!!

Pirms saliek šitādus PISAKU šedevrus derētu kaut elementāri pafiltrēt!

650 27.oktobris 2017 18:20
2 1 Atbildēt

Tev nahfig nav jālasa tas raksts- jo viss dižo domu apkopojums ir ietverts tā beidzamajā rindkopā.

Disks 27.oktobris 2017 18:22
5 0 Atbildēt

"Metāla diski

Tie sastāv no divām daļām – centrālās un ārējās. Tie ir mīkstāki un neizturīgāki nekā lietie diski, un tie nereti deformējas, braucot pa nelīdzeniem un bedrainiem ceļiem. Tā kā Latvijā tādu ceļu ir ne mazums, der apsvērt ideju par lieto disku iegādi."

Metāla disks bedrē deformējās, lietais plaisā/lūzt. Metāla disku pēc tam ar kuvaldu iztaisno, lieto nodod lūžņos. Tiešām labāk braukt ar lietajiem?

Pļurkt 27.oktobris 2017 20:10
1 1 Atbildēt

Vēl viens!!!

Kas ir metāls???

Alumīnijs un tā sakausējumi ir metāls vai kaut kāds pusmistisks šķidrums vai koks!!

Dzīvsudrabs ir metāls vai šķidrums??

Zelts, sudrabs, platīns ir kas???

--------------

Padomdevēju saradies, ka biezs, bet pašiem nav viselementārāko zināšanu pašos pamatos!

Disks 27.oktobris 2017 20:16
0 1 Atbildēt

Pardon, dzelzs disks. Aizrāvos ar vēlmi aplikt, tādēļ pats kļūdījos. Metāla disks = dzelzs disks.

to Disks 27.oktobris 2017 20:24
4 0 Atbildēt

Ir tērauda diski

Pļurkt 28.oktobris 2017 9:34
4 0 Atbildēt

Dzelzi Tu savā mūžā neesi redzējis, ja vien neesi bijis ekskursijā Indijā pie slavenā dzels staba vai dabas muzejā pie meteorīta!

Dzelzs ir krietni dārgāka par zeltu.

Tērauda - diski ir tērauda!

Murgs 30.oktobris 2017 23:13
1 0 Atbildēt

Lielāku murgu neesmu dzirdējis.

Agrāk biju iedomājies, ka tīru dzelzi neizmanto tāpēc ka tas ir pārāk neizturīgs, tāpēc to leģē un rūda, lai iegūtu tēraudu.

Dzelzs dārgāks par zeltu - ok es Tev sameklēšu pāris tonnas dzelzs. Apmainīsi pret zeltu?

Pļurkt 31.oktobris 2017 7:47
2 1 Atbildēt

Es drusku augstāk norādīju kur vari meklēt tīru dzelzi!!

DZELZI nevis mazoglekļa tēraudu!!

Dzelzi neviens neleģē, kā jau teicu ka tā ir pārāk dārga!

Tītu dzselzi iegūst tikai un vienīgi ķīmiskā ceļā, nevis izkausējot kaut ko.

Ja dzelzi kausēs, tad arī iegūs tēraudu!

Nav ko plātīties ar savu aprobežotību.

Tērauds Ct 5 31.oktobris 2017 15:01
2 0 Atbildēt

Dzelzs loģika piemīt Jūsu spriedumiem.

msh 27.oktobris 2017 23:08
1 0 Atbildēt

Plus viens. Pirms pusotras nedēļas savam golfam gadījās uzsist vienu bleķinieku - riepā bija tikai bik virs bāra [bik laiž gaisu] un es nezināju pa cik bedrainu graņķarofku sanāks braukt, rezultātā kāda bedre izsita cauri - vēlāk vajadzēja kādus sešus sitienus ar kilogramīgu āmuru lai iztaisnotu. Zem mašīnas vēl neesmu bijis, varbūt iekšpusē arī jāklapē...

Kuvaldiņš 31.oktobris 2017 15:06
2 0 Atbildēt

Vajag valcēt,lai nesanāk pa ceļu valsēt!

msh 27.oktobris 2017 23:12
4 1 Atbildēt

Man patīk apgalvojums ka ļitaki esot vieglāki par bleķiniekiem. Pareizāk būtu apgalvot ka ļitaki ir izgatavoti no vieglāka metāla nekā bleķinieki, nevis ka tie ir vieglāki, jo nekad man vēl nav gadījies cilāt ļitakus, kas būtu vismaz tikpat smagi kā līdzvērtīga izmēra bleķinieki vai vieglāki - vienmēr ļitaki ir bijuši smagāki...

Conqueror 29.oktobris 2017 12:05
1 0 Atbildēt

Ir vēl arī oglekļa šķiedras diski- tie ir visvieglākie un visizturīgākie

felix65 29.oktobris 2017 15:47
2 1 Atbildēt

● saķere. Tā kā riepa būs platāka, tas kalpos par pamatu labākai saķerei uz sausa ceļa; Varbūt domāts, ka būs zemāka un mazāk staigās bortos? Diez vai, teiksim, 225ā zemprofila riepa būs platāka par 225o standarta.

gunbox 30.oktobris 2017 23:43
0 0 Atbildēt

Tad nu gan dzīves gudrība. Vasarai jālieto 16" disk, ziemai var 17 -18", jo tad bedres aizsalst, ceļš izlīdzinās.

ZAZ961 31.oktobris 2017 15:04
2 0 Atbildēt

Bēdīgi,ka ar katru rudeni šādu rakstu kvalitāte pazeminās,laikam tas nesaraujami saistīts ar ceļu kvalitāti.

650 31.oktobris 2017 18:56
1 0 Atbildēt

Nē, tas saistīts to ar sabiedrību, kam šie raksti adresēti. Visur notiek acīmredzama izaugsme,jo visu audzināšanu pārņēmuši ir ķinieši.Krievijā reku pat psrs laikā eksistēja riepu taisīšanas zinātniskais institūts- kaut gan beidzamā pusgadsimta garumā nav uzražota neviena normāla riepa ne auto.

Artūrs 5.jūlijs 2018 15:53
0 0 Atbildēt

Labi, ka man pašam nav jāizklaidē ritošā daļa automašīnai, jo kā šeit rakstīts, tad alumīnija diski jau paši izklaidē visus tur apakšā

"- tie labāk izklaidēs siltumu, tādējādi, ilgstoši braucot, auto bremzēs labāk nekā braucot ar metāla diskiem."

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus 1.ceturksnī – pieprasījums pēc e-auto auto nokrities, pēc hibrīdiem – audzis

KBA (federālās motorizēto transportlīdzekļu aģentūras) apkopotie dati liecina, ka arī trīs mēnešu griezumā pieprasījuma kritums pēc elektroautomobiļiem ir gana iespaidīgs. Lasīt vairāk

 

Valsts policija pastiprināti kontrolēs atļautā braukšanas ātruma ievērošanu (+ VIDEO) 3

No 15. līdz 21. aprīlim Eiropas Savienības dalībvalstīs organizē Eiropas ceļu policijas tīkla ROADPOL akciju "Atļautā braukšanas ātruma kontroles nedēļa". Akcijā piedalās arī Latvija, un Valsts policija 19. aprīlī organizē 24 stundu ātruma kontroles maratonu, kura laikā pastiprināti uzrauga atļautā braukšanas ātruma ievērošanu. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 12

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti