Profesionāļu padomi, ko iesakām izmantot, pērkot automašīnu 6

 
Autobrava | 11.februāris 2018 12:35

Jaunas automašīnas iegāde reti iedomājama bez izmēģinājuma brauciena. Balstoties vien uz fotogrāfijām, automašīnas tiek pirktas reti, visbiežāk tie ir ļoti grezni sporta un reti sastopami modeļi.

Ja jūsu plānos ir nedaudz piezemētāks variants, jau laicīgi paturiet prātā, kam vajadzētu pievērst uzmanību izmēģinājuma brauciena laikā, lai pēc tā atliktu vien pieņemt lēmumu: pirkt vai nē?

“Izmēģinājuma brauciens ir labāks, nekā tehnisko datu tabulas. Krāsu klāsts vai iekšējās apdares kvalitāte parāda, vai automašīna ir piemērota jums. Mums ir bijis ne viens vien klients, kurš, ieradies iegādāties vienu automašīnu, pēc dažiem izmēģinājuma braucieniem dodas prom ar cita modeļa atslēgām”, - saka Ruslans Vlasjuks, salona “Autobrava”, kas pārstāv itāļu preces zīmi “Alfa Romeo”, pārdošanas direktors.

Realitāte izskatās citādāk, nekā bukletā.

Pircēji, vēl pirms došanās uz jaunu automašīnu pārdošanas salonu, parasti noskaidro lielu daļu publiski pieejamās informācijas – dzinēji, ātrumkārbas, cenas un citi dati ir atrodami pārstāvja mājas lapā. Taču bukletos esošie skaitļi realitātē var radīt citādāku iespaidu.

“Daudzas lietas automašīnā ir ļoti subjektīvas. Piemēram, vienam cilvēkam 180 ZS šķiet maz, vajag vismaz 250. Izmēģinot automašīnu, var izrādīties, ka arī ar to 180 ZS pilnībā pietiek. Mūsdienu pārnesumkārbas dzinējus izmanto ļoti efektīvi, tādēļ arī mazāka jauda ļauj automašīnai sparīgi ieskrieties, palielina drošības sajūtu apdzīšanas laikā”, - apgalvo R. Vlasjuks

Viņš piebilst, ka klientiem reizēm šķiet aplami – ja dzinējs jaudīgāks, tad patērēs ļoti daudz degvielas. Realitāte ir tāda, ka pat visurgājējs, kurš sasniedz 200 ZS, pilsētā patērēs mazāk nekā 10 litrus uz simts kilometriem.

“Degvielas patēriņš ir diezgan individuāla lieta, tādēļ ražotāja deklarētos datus vajadzētu vērtēt kritiski: ja cilvēks vada automašīnu agresīvāk, viņam patīk straujāk ieskrieties, tad arī patēriņš būs lielāks. Lai to noskaidrotu, atkal jāsaka, vislabāk ir izmēģinājuma brauciena laikā”, - skaidro uzņēmuma pārstāvis.

Analoģisku stāstu var piemērot jebkuram automašīnas aprakstā sniegtajam skaitlim. Bagāžnieka tilpums tiek norādīts litros, taču, kā zināt, vai tajā ietilps jūsu sniegadēlis? Vieta kājām, pleciem, galvai tiek norādīta milimetros, taču, vai tās pietiek autovadītājam, visai ģimenei? Skaņu aparatūras jauda ir norādīta vatos, taču, vai derēs tās kvalitāte?

Tas, kas nav brošūrās.

Automašīnu aprakstos netiek minētas daudzas lietas, kuras ir pilnībā subjektīvas: vadīšanas īpašības, komforts, skaņas izolācija un citas. Vislabāk tās izmēģināt labi zināmās vietās – braucot ikdienas maršrutu uz darbu, mājām vai veikalu. Tad iespējams objektīvi salīdzināt plānotās un tagad esošās automašīnas īpašības, braucot pa tiem pašiem ceļiem, tāpat iespējams izvērtēt degvielas patēriņu.

“Mūsu kolēģi Itālijā “Stelvio” iesaka izmēģināt kalnos. Braucot pa tāda veida līkumotiem ceļiem, vislabāk atklājas “Alfa Romeo Stelvio” sportiskums, saderība ar visurgājēja praktiskumu. Jo tā ir automašīna ne vien azartiskam autovadītājam, bet arī visai ģimenei” – stāsta R.Vlasjuks.

Ierasties ar kādu kopā

Visbiežāk automašīna tiek pirkta, lai to lietotu visa ģimene, tādēļ arī, ierodoties to izmēģināt, vēlams neierasties vienam. Iespējams pasažiera vieta otrai pusei nešķitīs tik plaša, kā rakstīts bukletā, savukārt uz galējā sēdekļa pretēji – vieta pietiks visiem bērniem, lai arī fotogrāfijās tā neizskatās?

Uz izmēģinājuma braucienu ģimenes ierodas ar jau esošo mašīnu, tādēļ, pirms jaunas mašīnas iegādes, ir vērts izmēģināt ISOFIX stiprināšanas sistēmu – piemēram, vai, novietojot uz galējā sēdekļa bērna autosēdeklīti, priekšā pietiek vietas, vai autovadītājam nav jāupurē savs komforts? Un, vai bērna autosēdeklītis ietilpst bagāžniekā?

Ieteicams, lai ģimenes locekļi ne vien pasēž mašīnā, bet arī pabraukā kopā. Tikai tad iespējams pārliecināties, vai automašīnas aizmugurē sēdošos “nešūpo” un, vai visi jūtas komfortabli.

“Sēdekļu ērtums, lietu novietošanas vieta un tilpums, dažādi citi sīkumi ir ļoti būtiski faktori pieņemot galējo lēmumu par automašīnas iegādi. Tādēļ mēs iesakām ne vien ierasties ar visu ģimeni, bet pabraukāt kopā arī ar pārdošanas konsultantu – viņš pastāstīs par visām īpašībām, kuras paši varat arī nepamanīt”, - iesaka “Alfa Romeo” pārstāvis.

Viņš piebilst, ka konsultantu nozīmība palielinās līdz ar tehnoloģiju skaitu automašīnā. Pieredzējis pārdevējs iepazīstinās klientu ar svarīgākajām elektroniskajām komforta un drošības funkcijām, palīdzēs tās atbilstoši izmēģināt un izvērtēt, kuras no tām ir nepieciešamas. Piemēram, autovadītājs, kurš automašīnu atstāj laukā, novērtēs apsildāmas stūres priekšrocības, savukārt cilvēkam, kuram pieder garāža, tāda funkcionalitāte var būt maz nozīmīga.

 
Visi komentāri
 
bumeris 11.februāris 2018 14:15
17 9 Atbildēt

Mēs, zilīši, vienmēr pērkam BMW. Un pērkot BMW nav vajadzīgi tādi padomi. Pacans aiziet, apskatās - kuram ir mazāk rūsa un kuram ir mazāk problemu, to pērk. Viss. Par degošu lampiņa CHECK ENGINE lai uztraucas mīkstie.

viencexperc 11.februāris 2018 14:43
9 17 Atbildēt

Degvielas patēriņu tikai santīmpiši skatās. Saprotu, ka ir starpība vai 1.5 litru motors vai 5.0. Bet salīdzināt 2 ar 1.6 litru motora ekonomiju var tikai totāls neveiksminieks vai sīkstulis. Ir pat tādi lūzeri, kuri salīdzina kuram auto ir ekonomiskāks 1 litra motors. Viņam ir svarīgi ieekonomēt 1 eiro uz 1000 km.

kasinsh79 12.februāris 2018 8:42
2 0 Atbildēt

Atkal gvelz stulbības. Nav tā! Tāpat kā nav Tava taisnība vienīgā pareizā. Iemācies reiz ieklausīties arī citu viedokļos! Visprātīgākais laikam būtu atrast jaudas un ekonomijas kompromisu, un tādu auto ir aizvien vairāk.

Aivars 11.februāris 2018 21:42
2 0 Atbildēt

Ja auto nav mazlitrāžas, bet normāla izskata, tad 1.9 tērē tik pat kā 2.4 Itāļu dīzeļi kā dzinēji ir ideāli, bet ritošā ir tikkai gludam ceļam????

kasinsh79 12.februāris 2018 8:36
2 0 Atbildēt

Tā būtu tīra teorija, izdarot izvēli par JAUNU auto. Pērkot LIETOTU auto, viss ir stipri citādāk, iespējams, te pat to neaprakstīt, cik skaisti vīri Rumbulā (starp citu, uz turieni arī no citiem rajoniem ved "pielabot" pārdodamos auto) prot krāsot salona detaļas (paneļus, durvju rokturus, visas plastmasas utt.), cik perfekti tiek pārvilti sēdekļi, cik elementāri var nomainīt visu ātrumpārslēdzēja rokturi, kam nodilusi gan virsma, gan lejā - elastīgā daļa utt. Visbeidzot, ir arī pie mums viedi vīri ar pārnēsājamu viedierīci odometra rādījumu korekcijai (cik KM kungs vēlas?)

No savas pieredzes iesaku elementāru virsbūves pārbaudi, kas man līdzēja vairākkārt izvairīties no slēptajiem Schwottwagen - ielieciet 3 plaukstas pirkstus starp riteni un arku. Ja otrajā auto pusē redzat, tur ielien tikai 2 pirksti vai varbūt pat 4 pirksti - tas auto ir braļiukas redzējis

Sieva 12.februāris 2018 23:21
0 0 Atbildēt

Iesaku vispirms izlasìt gràmatu, ko izsniedz gan mašīnas atdošanas dienā, it sevišķi , kas attiecas par eļļas patērinu. Diemžēl, rūgta pieredze!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 13

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 4

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti