iAuto.lv izmēģina Toyota Prius Plug-in (+ foto) 30

 

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 15.janvāris 2018 8:24

Šobrīd teju katram ražotājam pūrā ir pa kādam vai vairākiem hibrīda modeļiem, tomēr Toyota Prius bija pirmais, ar kuru hibrīda spēka agregātus automobiļos sāka piedāvāt masveidā. Un joprojām Prius lielai daļai sabiedrības asociējas tieši ar hibrīdtehnoloģijām, zaļu domāšanu, ekoloģiju u.t.t.

Vai tiešām hibrīdautomobiļi atstāj zemāku ekoloģiskās pēdas nospiedumu, nekā automobiļi ar tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem, vai tas ir tikai mārketinga triks – tas jau būs cits stāsts. Bet ir tendence arvien vairāk izmantot hibdrīdauto – pagājušā gada pirmajos trijos ceturkšņos Eiropas Savienībā reģistrēti 324 753  šādi automobiļi. Salīdzinot ar to pašu periodu 2016. gadā, no jauna reģistrēto hibrīdauto skaits pieaudzis par 60%. Pat likumsakarīgi, ņemot vērā to, ka šādas dzinēju sistēmas tiek piedāvātas arvien dažādākos auto segmentos. Bet tādēļ Prius arvien zaudē savu unikalitāti.

TEHNISKIE DATI

Dzinējs

  • 1.8 litru hibrīddzinējs: 122 Zs, 142 Nm pie 3600 apgr./min., ar elektriski vadāmu bezpakāpju variatora transmisiju, CO2: 23 g/km

Izmēri

  • Garums: 4645 mm
  • Platums: 1760 mm
  • Augstums: 1471 mm
  • Riteņu bāze: 2700 mm
  • Klīrenss: 122 mm
  • Pašmasa: 1526-1531 kg

TESTA AUTO: Toyota Prius Plug-in Active Solar komplektācijā ar cenu no 36 120 EUR.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Ērmots dizains aerodinamikas vārdā..

Prius modelis debitēja 1997. gadā, kad tas bija pieejams vien Japānas tirgū, tomēr 2000. gadā ar to varēja iepazīties arī pārējā pasaulē. Pēc skata necils sedans Āzijas autoražotāju tā laika manierē. Daudz pamanāmāks tas kļuva otrajā un trešajā paaudzē, iegūstot ķīļveida formu, kas pamatota ar labāku automobiļa aerodinamiku. Tā arī ir –  tā aerodinamiskās pretestības koeficients allaž bijis starp labākajiem – Cd 0,26 otrajā paaudzē, Cd 0,25 tā pirmajā paaudzē, tādējādi ļaujot sasniegt zemāku patēriņu. Ja pievēršamies Plug-in versijai, pirmā tā versija bija balstīta trešās paaudzes Prius modeļi un pie pircējiem nonāca 2012. gadā. Kopumā pārdoti 75 400 Prius Plug-in automobiļi.

Aerodinamikas vārdā tapis arī ceturtās paaudzes Toyota Prius ekstravagantais dizains, kā dēļ auto aerodinamiskās pretestības koeficients ir 0,24. Avangarda cienītāji par Prius izskatu sitīs plaukstas, konservatīvie nepatikā viebsies. Šajā subjektīvajā - izskata kategorijā vienaldzīgo nebūs. Tomēr, aktuālie Mercedes-Benz S-Class un C-Class, kā arī Audi A4 modeļi arī klasiskā iespēja spējuši sasniegt tādus pašus un pat labākus aerodinamiskos rādītājus. Vai tiešām aerodinamika, vai arī Prius grib izcelties?

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Dzīvē gan jaunais Prius izskatās acīm tīkamāks, nekā attēlos. Te gan jāpiebilst, ka Prius Plug-in ir citādāki priekšējo lukturu bloki, nekā standarta Prius, kas automobili padara simpātiskāku. Taču automobiļa priekšpuse noklāta ar dažādām lampiņām gluži kā ziemassvētku eglīte – vertikālas LED joslas dienas gaismām, horizontālas tuvajām un tālajām gaismām, plus vēl miglas lukturi. Raugoties profilā, tā ķīļveida siluets pat atgādina sportisku kupeju, taču lielie priekšējo durvju logi, un 15” riteņi liek manīt, ka gluži sporta auto tas nav. Sānos ievilktas asas līnijas sliekšņu apvidū un aizmugurējās durvīs – vai nu gaisa plūsmas dēļ, vai mākslinieka izpausmes, tomēr tās automobiļa izskatu padara dinamiskāku. Iespaidīgs ir viļņveidīgais aizmugures stikls, kura formā tālāk pāriet spoilerī. Šādi ieliekts stikls nekropļo skatu – ja pat kropļojums rastos, tas būtiski netraucētu, jo automobiļa formas dēļ pārredzamība uz aizmuguri ir ierobežota. Testētajā versijā Prius Plug-in bija aprīkots arī ar saules paneli – tas gan vispirms uzlādēs savu bateriju, un tikai pēc tam saules enerģija tiks piegādāta galvenajai baterijai.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Ērts auto četriem cilvēkiem

Salona iekārtojums, protams, arī ne konservatīvi klasisks, tomēr nesagādā tik lielus pārsteigumus, kā Prius āriene. Iecentrēto kompozīciju izjauc vien tas, ka stūre joprojām atrodas kā parasti - vadītāja priekšā, gan arī centrā novietotie mērinstrumentu ekrāni tomēr ir pagriezti vadītāja virzienā. Otrpus okeānam Prius Plug-in jeb Prius Prime, kā to tur dēvē, pašā vidū novietots 11” skārienjutīgs displejs, gluži kā Tesla automobiļos. Mūsu tirgum ir ekrānu ziņā pieticīgāka versija ar 6.1 collu izmēru, caur kuru vadāma izklaides un informācijas sistēma, attēlojama navigācija, atpakaļskata kamera u.c. funkcijas. Sistēma dažbrīd darbojas ar nelielu aizturi un arī saskarnes dizains šķiet vecmodīgs.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Cik koša automobiļa āriene, tik tumšs salons – vien uz stūres un centrālajā panelī. Tā jau nav ko daudz pārmest – apdarē dominē mīksti, taustei patīkami materiāli. Gaumes jautājums gan ir klavieru lakas manierē spīdīgais plastmasas ietvars, kas ieskauj skārienjutīgo ekrānu, klimata kontroles vadības bloku un ventilācijas atveres. Vēl arī gribētos vienotāku mērinstrumentu paneli, kurā sakombinēti trīs dažādi ekrāni. Mūsdienās jau prasās kaut ko elegantāku.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Visiem pierasts, ka pārnesumu pārslēgšana notiek ar visai pamatīgām pārnesumkārbu svirām, arī elektroniskie džoistiki joprojām mēdz būt visai prāvi, tad neliels pārsteigums ir mazā braukšanas režīmu pārslēgšanas svira Prius priekšējā panelī. Simpātiski un ērti. Ne tik ērts ir sēdekļu apsildes slēdžu novietojums nišā zem centrālā paneļa. Tos var tikai atrast īpaši meklējot.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Teorētiski un praksē Prius Plug-in viesmīlīgi uzņems četrus cilvēkus. Sēdekļi ir ērti gan priekšā, gan aizmugurē. Vadītāja vietā ērti iekārtoties var dažāda auguma cilvēki, arī aizmugurē ir priekšzīmīgi daudz vietas kājām, kas arī ir ērti, ja vēlamies nostiprināt bērnu krēsliņu, tomēr garākiem cilvēkiem slīpais jumts var šķist pārāk uzbāzīgs. Ņemot vērā ietilpīgāku bateriju esamību, bagāžas telpa nav īpaši liela. Ikdienas lietām būs pietiekami, taču ceļojumiem vai citām lielākām kravām vietas pietrūks.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Salona apsilde ar.. siltumsūkni

Papildus jau iepriekšminētajam saules panelim, ar ko iespējams papildus uzlādēt Prius Plug-in, šis auto aprīkots ar vēl dažādiem interesantiem tehnoloģiskiem risinājumiem. Tas tiek komplektēts ar kompaktu Dual Motor Drive hibrīdsistēmu, kur hibrīdsistēmas ģenerators darbojas arī kā otrs elektromotors. Tādējādi uzlabota elektriskās piedziņas jauda, palielināts paātrinājums un citi veiktspējas raksturlielumi. Divreiz ietilpīgākas kļuvušas arī hibrīdsistēmas baterijas - 8.8 kWh, ar kurām pēc Toyota teiktā pietiek, lai elektriskā režīmā veiktu aptuveni 35 kilometrus. Jāsaka, ka hibrīdsistēma darbojās un pārslēdzās tik nemanāmi, ka testa laikā bieži vien radās neizpratne, vai iekšdedzes dzinējs ir ieslēgts, vai nav. Par elektrisko režīmu liecināja vien zaļa “EV” lampiņa panelī.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Ātrāka padarīta arī akumulatoru uzlāde. Divu stundu laikā iespējams uzlādēt 65% bateriju, bet pilnai uzlādei gan būs nepieciešamas 3,5 – 4 stundas. Savukārt salona apsildei tiek izmantots gāzes siltumsūknis, kas darbina arī gaisa kondicionieri. Šādi Prius Plug-in salons var tikt piesildīts pat līdz -10 grādu temperatūrai, pat neiedarbinot automobili. Apsildītas tiek arī baterijas, lai saglabātu nemainīgu to veiktspēju pat līdz -20 grādu temperatūrai.

Pārsteidzoši azartiska vadāmība

Līdz šim hibrīdu pieredze rāda, ka ekoloģijas vārdā automobilī ir nokauts arī braukšanas prieks. Protams ir pa kādam izņēmumam, bet tie nebija nedz iepriekš iAuto.lv izmēģinātie Toyota CH-R, nedz Lexus CT200h, nedz arī citu modeļi. Tādēļ pirms braukšanas ar Prius Plug-in bija neliela skepse par tā braukšanas manierēm. Bet, kā saka – neskati vīru no cepures vai Prius Plug-in pēc tehniskajos datos norādītajiem 142 Nm. Šis auto ir gatavs skriet arī tādā ātrumā, kas diezgan pārsniedz atļauto pat ārpus pilsētas. Zems smaguma centrs un samērā stingri noregulēta piekare piešķir šim auto sportisku stabilitāti. Jā, varbūt stūre varēja būt mazliet informatīvāka, bet no šķietami miermīlīgā un ekoloģiskā Prius šādu dabu nebijām gaidījuši.

Protams, nevajag uzreiz domāt, ka auto ‘līdz simtam uzrauj’ septiņās sekundēs. Tās ir nepilnas desmit. Taču pilsētas ātrumos un luksoforu sacīkstēs Prius bieži apsteigs pārējos. Pilsētas satiksme ir arī piemērotāka degvielas patēriņa ziņā, jo tā ir vide, kurā iespējams biežāk pārvietoties elektriskajā režīmā. Vairākos citos šī modeļa apskatos norādīts, ka pat izdevies sasniegt ražotāja datiem ļoti tuvu – 1.6 litru degvielas patēriņu uz 100 km. IAuto.lv testa brauciens šoreiz pārsvarā noritēja pa šosejām ārpus pilsētas, tādēļ patēriņš lielāks, bet arī ievērojams – 4.4 litri uz 100 km, braucot dinamiski.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Bagātīgs standartaprīkojums

Jau sākotnējā – Active komplektācijā Prius Plug-in ir aprīkots ar apmēram 80% no tā, ko iespējams iegūt divās dārgākajās:  Bezatslēgas sistēma, krēslas un lietus sensors, elektriski regulējami un apsildāmi spoguļi, adaptīvā apgaismojuma sistēma, aklo zonu monitors, sadursmes novēršanas sistēma ar gājēju noteikšanas funkciju, adaptīvā kruīza kontrole, joslu braukšanas asistents, atpakaļskata kamera, divu zonu klimata kontrole, navigācija u.t.t. Aprīkojuma saraksts ir plašs, bet jāņem vērā arī tas, ka šī auto sākumcena ir 34 290 EUR.

Testētā Active Solar versija maksā par diviem tūkstošiem dārgāk, tā iegūstot saules paneli uz jumta. Dārgākā ir Premium versija, kurā nav saules paneļa, bet ir ādas apdare, JBL desmit skaļruņu sistēma, parkošanās sensori, stāvvietā novietošanas palīgsistēma.

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Laikā, kad klasisko iekšdedzes dzinēju patēriņš ir kļuvis gan makam, gan apkārtējai videi pievilcīgāks, hibrīdautomobiļiem kļūst arvien grūtāk izcelties un uzrunāt pircējus, ņemot vērā to, ka tie maksā dārgāk, vēl jo vairāk Plug-in hibrīdi. Un no otras puses jau uzglūn elektroautomobiļi, kas gan šobrīd ir sliktākās pozīcijās, ja akcentējam mobilitāti. Tomēr tendences elektrifikācijas virzienā kļūst spēcīgākas un arī arvien vairāk pircēju izvēlas hibrīdauto. Toyota prognozē, ka 2050. gadā Plug-in tipa automobiļi būs pārdotākie.

Prius Plug-in ir ikdienai komfortabls un labi aprīkots automobilis ar ļoti zemu degvielas patēriņu un zemu CO2 izmešu daudzumu, kas nozīmē, ka tas atbrīvots no transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa. Par labu Prius runā arī to iepriekšējo paaudžu izturība. Lai arī Prius Plug-in pagaidām ir vienīgais šāda tipa hibrīds Toyota modeļu klāstā, tomēr hibrīdu pircējiem ir pieejami praktiskāki Toyota modeļi. Jā, Prius Plug-in ir jaunāka un efektīvāka sistēma, bet tas arī maksā dārgāk. Ja raugāmies no racionālās puses, tad ar Prius Plug-in daudz jābrauc, lai tas atmaksātos. Ja no subjektīvās – emociju kategorijas, tad ar laiku tā kosmiskais dizains šķiet saprotams un simpātisks, un auto sniedz braukšanas prieku.

+ Pārsteidzoši atsaucīga dzinēju sistēma un vadāmība

+ Bagātīgs standartaprīkojums

+ Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis – 0 EUR.

+/- Dizains izsauc kategoriskus viedokļus

- Augsta cena

- Maz vietas bagāžai

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

Toyota Prius Plug-in hybrid Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
viencexperc 15.janvāris 2018 9:32
17 11 Atbildēt

Toyotas hibrīdi asociējas ar to, ka tie nav izdevīgi. Tos pērk tikai idiņi.

Bet tagad sapratu. Toyota jums samajksāja par reklāmu, tāpēc radās tas iepriekšējais raksts par priusu, kurš peldēja plūdos. Tas bija kā intro.

Domāju, ka daži duraciņi arī uzķērās uz šī āķa.

kasinsh79 15.janvāris 2018 9:43
6 7 Atbildēt

Kāds Tu eksperts, dunduks vien esi

Proti cienīt arī citu izvēli. Neesi padomājis, ka hibrīds tiek izvēlēts kaut vai tikai zemāka benzīna patēriņa dēļ? Ne jau visiem rūp tikai ekoloģija.

Vienīgais mīnuss, pērkot jaunu Prius - dārgā iegādes cena. CItu mīnusu nudien nav! Pērkot lietotu Prius reālu lielu mīnusu nav vispār, jo cenas ir teju identiskas ar alternatīvu dzinēju auto. Pilna Eiropa ar Prius taxi, auto ir teju mūžīgi un izteikti ekonomiski tādā satiksmē, kā taxi utt.

viencexperc 15.janvāris 2018 9:49
7 0 Atbildēt

kur tev zemāks? Toyotas hibrīds tērē tik pat cik toyotas dīzelis. Bet hibrīda auto ir dārgāks, tāpēc sanāk ka tas ir pat neizdevīgāk.

kasinsh79 15.janvāris 2018 9:54
2 0 Atbildēt

Nestrīdos, iespējams, ne viens vien mazais dīzeļdzinējs ēd tikpat. Bet, ja negribu dīzeli īsiem pārbraucieniem? Salīdzini ar benzīna dzinēju!

viencexperc 15.janvāris 2018 9:51
1 1 Atbildēt

Nu es saprotu, ka pats brauc ar priusu. Nu uzķēries uz šī āķa. Kāpēc citiem atļaut? Lai citi zin patiesību. Tu maksā TIK pat cik citi, kas brauc ar dīzeli. Bet tavs auto bija dārgāks par dīzeļa auto.

kasinsh79 15.janvāris 2018 9:55
1 1 Atbildēt

Redzi, neesmu uzķēries, es nepirku jaunu, līdz ar to - nekādas pārmaksas arī nav.

kasinsh79 15.janvāris 2018 9:45
3 0 Atbildēt

Iauto.lv kārtējais PALDIES par labu foto reportāžu un reālām atsauksmēm. Malači

Es gan bagāžas nodalījumam liktu lielu + (viens no iemesliem, kāpēc Prius pirkām), tur ietilpība ir grandioza, bet salonā ērtības aizmugurē - ohhooo

eidis 15.janvāris 2018 10:10
0 1 Atbildēt

Dvj pastāsti kā ar šitādu ir ilgstoši sadzīvot. Ar jaunu kā ir, ir skaidrs. Jautājums kā ir ar padzīvojušu. Šim mezgli sarežģītāki kā fosilajam (jo apvieno abas pasaules) + tās baterijas.

Tātad cik maksā vizīte servisā padzīvojušam Prīmusam?

kasinsh79 15.janvāris 2018 10:30
0 0 Atbildēt

Jau sacīju, nepirkām jaunu, nav arī saules bateriju uz jumta, nav Plug in uzlādējamais hibrīds arīdzan. Tomēr klasisks hibrīds, ka līdz ekonomēt benzīna patēriņu - ir gan. Bijis viens fail, kad pat dīleris 3 nedēļas meklēja vainu - risinājums - dīlera atrastā lietotā detaa no LT. Citādi tas ir "parasts" auto, ielā apkope uz 160tkm - 312 eur AMSERV (visas eļļas, visi filtri un pārējais, kas jādara).

eidis 15.janvāris 2018 11:00
1 0 Atbildēt

Ok. Vai pie tās "parastās apkopes" kkas ar hibrīda pusi bija jāapkopj? Ja nē, tad vai tam ir paredzētas schedulēta maintenance?

kasinsh79 15.janvāris 2018 11:05
0 0 Atbildēt

Nē, hibrīda iekārtai apkope nav paredzēta. Ja akumulators darbojas, viss ir bumbās. Ja kaut kādu iemeslu dēļ no hibrīdiekārtas kaut kas iziet no ierindas, tad gan auzas, auto NAV paredzēts tikai benzīna ekspluatācijai, jāmeklē vien detaļas nomaiņai. Labāk par to nedomāt

eidis 15.janvāris 2018 11:10
0 0 Atbildēt

Nu a akumulatora lifetime kalkulācijas uz paneļa / štepseļos redzēt var? Jeb ja beidzas, tad beidzas?

Kas notiek, ja tam elektromotoram piem slotiņas sadeg? Ātrumkasti uz izjaukšanu? Slotiņām uzraudzības/ mainetenance režīms ir paredzēts?

kasinsh79 16.janvāris 2018 12:06
0 0 Atbildēt

Tas ir gandrīz vai parasts auto citādi. Gan par baterijas ilgmūžību testu uzņemas vien dīleris. Var nopirkt klāt arī lietotam hibrīdam gada garantiju baterijai utt. Indikatori, loģiski, nebrīdina, ka baterijas mūžam nav daudz atlicis, bet to laikam jūt, kad auto teju vienmēr "rūc" - jo mazāk ripo ar bateriju, jo tā sūnaināka

msh 17.janvāris 2018 19:07
0 0 Atbildēt

Eidi -

Scheduled maintenance - plānotas apkopes/regulāras apkopes

calculations - aprēķini

Attiecībā par filosofiju ka elektromotoram varētu ogles beigties - esi redzējis maiņstrāvas motoru kam būtu ogles?

viencexperc 15.janvāris 2018 9:48
19 2 Atbildēt

p.s.

Šī aktīvā solar versija arī ir lohatrons. Kārtējais Toyotas veids kā čakarēt cilvēkus.

Bet tā jau ir. Kurš autoražotājs vairāk apčakarēs, tas uzvarēs.

Saules baterejas uz jumta bija domājusi vairāki ražotāji, BET jau sen bija izrēķināts, ka tas nav izdevīgi. Pēdējais ražotājs, kurš to plānoja bija Tesla, kas to domāja ieviest pagājušogad, tāpēc nevar teikt, ka "tagad tehnoloģijas ir progeresējušas". Būtu daudz maz izdevīgi, ja noklātu VISU auto virsmu, nevis tikai jumtu. Un tik un tā tas dotu minimālu labumu. Vislabāk ir uztaisīt kā kabrioletiem nolaižamais jumts. Auto apstājas, un no bagāžnieka izlien saules batereju paneļi, kas aizņemtu tādu platību kā auto stāvvieta. Tas jau būtu izdevīgi. Bet Šeit ir kaut kāds bloks uz jumta.

Nu neko. Daudzi patiešām domās, ka tas ir baigi izdevīgs piedāvājums un pirks. Bet jebkuram ražotājam tas ir ideāls variants - pārdot kaut kādu nevajadzīgu sūdu.

Brīžiem mani nomāc doma ( iespējams, tā arī ir) ka lielie ražotāji ( VW, TOYOTA, u.c.) tīšuprāt ražo sūdus un neizdevīgus elektro un hibrīd auto, lai cilvēkiem radītu ilūziju, ka tas nav izdevīgi, un jāturpina pirkt auto ar iekšdedzes dzinējiem.

otrsexperc 15.janvāris 2018 10:14
11 1 Atbildēt

Paldies i auto par darbu. Apraksts interesants.

Par tiem paneļiem uz jumta.

Ļoti bieži cilvēki paceļ šo jautājumu. Ir pilni forumi par to, kāpēc uz mašīnām nav saules batereju.

Tāpēc toyota uzlika. Lai cilvēkiem prieks. Nevienam nav, bet Toyotai ir. Visi pirks un priecāsies. Jā, ekonomiskā labuma cilvēkiem nebūs nekāda. Diez vai tie kādreiz vispār atpelnīsies, bet tautas sapnis piepildīts.

Toyota šajā ziņā ir gudra. Nopirki par 300 USD no ķīniešiem, pielīmēja uz jumta un tirgo par 2 000. Nu kāpēc lai tādu sistēmu neuzlikt?

Cilvēki paprasīs - kāpēc uz auto nav Rozā ziloņa? Toyota uzliks plastmasa rozā ziloni par 1000 eiro.

viencexperc 15.janvāris 2018 10:40
7 1 Atbildēt

"First of all, the Prius with the solar roof doesn’t provide any power to the traction battery. Its main function is to run the HVAC fans while the car is parked on a sunny day to keep the interior from getting overly hot. Pretty cool idea, and a good use of the size of solar panel you find on the roof."

tulkojums:

Pirmkārt, Prius ar saules jumtu nesniedz nekādu spēku vilces akumulatoram. Tās galvenā funkcija ir vadīt HVAC ventilatorus, kamēr automašīna tiek novietota saulainā dienā, lai pasargātu interjeru no pārāk karstas. Diezgan atdzist ideja un laba saules paneļa izmēra izmantošana jumtā.

Labi var palasīt te:

www.quora.com/Why-doesnt-Te...h-solar-panels

Īsi. Ja auto ( Teslas piemērs) stāv Visu dienu saulē, tā uzlādē tikai tik, lai varētu izbraukt 7 jūdzes.

Un par šito vajag maksāt 2000.

msh 17.janvāris 2018 19:10
0 0 Atbildēt

Nu? Premiuma fīča kas premiumam ir pieejama vismaz 25 gadus. Audī kupejai arī tādu fīču varēja ieķeksēt - lūku ar saules baterijām - vienīgi tur pašu saules bateriju esamība piesvieda klāt tikai 300 markas - toties pati lūka bija dārga, un tajā, pašā krutākajā komplektācijā, maksāja 2600 markas - elektriska stikla lūka bez baterijām 2300 markas.

anonimikis 15.janvāris 2018 10:00
2 0 Atbildēt

Tīri no ekonomiskā izdevīguma vienīgais variants būtu pirkt vecu golfu ar apskati uz gadu un pēc tam atdot tolmetā. Jebkas cits iznāks dārgāk.

eidis 15.janvāris 2018 10:07
0 0 Atbildēt

Es jau kādu brīdi domāju kāpēc to elektroauto apsildi netaisa ar siltumsūkņiem. Ar to elektrību uz siltumu var dabūt līdz pat 1:3, kas šitiem ziemā būtu ļoti būtiski.

msh 17.janvāris 2018 19:11
0 0 Atbildēt

Tesla to dara, labrīt.

kasinsh79 15.janvāris 2018 10:32
0 0 Atbildēt

Esmu manījis, ka ikviens raksts ar Prius sniedz emociju gūzmu, no izteikta naida līdz pamatotam priekam Tomēr būtiski, lai iemācāmies respektēt citu izvēli. Nepatīk, izlasi un miers. Taču neaptirs, jptvm

viencexperc 15.janvāris 2018 10:49
1 1 Atbildēt

Ne par to ir runa.

Man riebjas kad speciāli čakarē cilvēkus. Kāpēc tā darīt. Saprotu, ka nauda, bizness, mārketings... Bet kāpēc mānīt?

Tas ir tas pats, ka vienā iepakojuma ir 1 kg griķi, kas maksā 1 eiro, bet otrajā 900 grami un maksā 0,95 eiro.

Te ir tāda pati čakarēšana. Un man tas riebjas. Esmu pret. Un katru reizi es to rakstīšu.

kasinsh79 15.janvāris 2018 10:33
0 0 Atbildēt

P.S. Jaunu Prius es gan nepirktu

boliks 15.janvāris 2018 12:45
1 0 Atbildēt

Es ar pārāk jau cipars kodīgs. Ar esošo nobraukti jau 26 t. Izņemot 2 apkopes, aizmugurējos bremžu klučus un lampiņas. Viss čikeniekā.

Saules baterijas tikai nodrošina salona ventilācijum, lai tas pārlieku nesakarst uz atslēgas ir poga a/c ar ko var ieslēgt kondicionieri, lai salonu atdzesē līdz nepieciešamajai temperatūrai.

Piekare ir vienkārši nesalaužama nācās man Bmw mainīt 4 sviras un vēl visādus sīkumus cipars vienkārši saskrēja.

Konuss 15.janvāris 2018 13:01
0 0 Atbildēt

Šajā Priusā galīgi neradās sajūta, ka brauktu 36 000 EUR vērtā auto. Drīzāk līdz 30 000. Bet, lai to varētu iegādāties lietotu, kādam tas būs jāiegādājas jauns. Lai gan Plug-in visi dārgi - arī Hyundai Ioniq tuvu Prius Plug-in cenai.

rudens68 15.janvāris 2018 21:23
0 0 Atbildēt

eidis

Es jau kādu brīdi domāju kāpēc to elektroauto apsildi netaisa ar siltumsūkņiem. Ar to elektrību uz siltumu var dabūt līdz pat 1:3, kas šitiem ziemā būtu ļoti būtiski.

''''''

Teslau ziemā apkurina siltumsūknis .

Lietderības koeficents 1:3 cik saprotu tikai ļoti šaurā temperatūras diapazonā , par ko ražotāji aizmirst pateikt .

eidis 16.janvāris 2018 9:47
0 0 Atbildēt

Tur jau šķidrums līdz -30C ir iekšā. Attiecīgi nav nekādu tehnisku problēmu 1:3 arī pie -5C saglabāt. A gāze IMO kkādus -35C ražo. Attiecīgi pie kkur -15/-20 lietderība sāk strauji krist. Man pie 5C (mājas aparāts) strādā bez problēmām visu cauru gadu.

arba 15.janvāris 2018 21:31
5 0 Atbildēt

nesaprotu, kāpēc jāskaita nauda citu kabatā ? un kāpēc jāsauc par lohu tie, kas maksā par par lietām, kas viņiem patīk ?

daudz kas ir dārgs, bet cilvēki pērk un lieto, pārāk nedomājot par naudu

citi grib braukt ar auto, kas tērē 20 l benzīna , citi priecājas par katru ietaupītu benzīna pilienu !

foršī auto stāv , ventilators griežas, kas tur slikts ?

nu maksā 2000 $ kādam tā ir 2 mēnešu alga, kādam dienas ienākums, un kāds to pelna 1 stundā ( pie algas 1mlj gadā)

msh 17.janvāris 2018 19:20
0 0 Atbildēt

Sasmējos par frāzi "Šis auto ir gatavs skriet arī tādā ātrumā, kas diezgan pārsniedz atļauto pat ārpus pilsētas." - tādu tikpat labi uz žiguli arī var attiecināt; žiguļa 150 kmph vmax arī "diezgan pārsniedz atļauto pat ārpus pilsētas"

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 7

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti