iAuto izmēģina atjaunoto otrās paaudzes Toyota Aygo (+ foto) 2

 

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 22.jūnijs 2018 14:00

Jūnija sākumā Kopenhāgenā, Dānijā Toyota prezentēja atjaunoto mazauto Aygo. Modeļa otrās paaudzes pusmūža feislifta rezultātā auto ir ieguvis nedaudz jaudīgāku dzinēju, komfortablāku salonu, aizraujošāku vadāmību un stilīgāku izskatu. Prezentācijas dienā bija sarūpēti arī testa braucieni, kuru maršruti veda gan pa Kopenhāgenas ielām, gan auto maģistrālēm, gan mazākiem ceļiem ārpus pilsētas – gana plašs spektrs, kur izmēģināt šo mazauto.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

TEHNISKIE DATI

Dzinējs

  • VVT-i trīs cilindru benzīna dzinējs, 72 Zs pie 6000 apgr./min., 93 Nm pie 4400 apgr./min., CO2: 86-93g/km, ar manuālo vai automatizēto “x-shift” pārnesumkārbu;

Izmēri

  • Garums: 3465 mm
  • Platums: 1615 mm
  • Augstums: 1460 mm
  • Riteņu bāze: 2340 mm
  • Bagāžas tilpums: 168 litri
  • Pašmasa: 840-915 kg
  • Pilna masa: 1240 kg

Cena  no 10 990 EUR.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

“Izstrādāts, lai pārsteigtu”, “mirdzošas detaļas”, “X spēks”, “saskaņojams ar ikkatra personību”  - ar šādiem saukļiem Aygo tika pavadīts to prezentējot. Jā – arī Toyota seko tendencēm padarīt savu mazās klases modeli padarīt spilgtu un pamanāmu, pielāgojamu dažādām vēlmēm un arvien bagātāku ar dažādām funkcijām. Lielā mērā šiem saukļiem var piekrist, taču ir daži BET, ko Aygo varētu sniegt vēl vairāk.

Vairāk izcelta X forma

Ja  priekštecim – pirms feislifta modelim priekšdaļa jau tika veidota X burta formā, tad tagad šis burts ir kļuvis telpiskāks. Tas panākts, izceļot šī burta reljefu – tas kļuvis asāks, izmainot  lukturu formu un novietojot papildus dekoratīvus ielaidumus zem lukturiem, kas vizuāli padarīti par radiatora ‘mutes’ turpinājumu. Tādējādi automobilis izskatās platāks. X formu palīdz iezīmēt arī priekšējo lukturu stūros ķīļveida novietotās LED dienasgaismu joslas un melna josla virsbūves krāsojumā, kas sānu logu līniju savieno ar priekšdaļu. Aizmugurē izmaiņas krietni mazākas – ir izmainīts vien lukturu segmentējums, atsakoties no spīdīgās plastmasas lukturu ietvaros. Ari šeit izmantotas LED lampas. Šīs vizuālās pārmaiņas vairāk izceļ automobiļa atraktīvo tēlu. Atraktivitāti piešķir arī spilgta krāsojuma iespējas. Jaunums krāsu paletē ir “Magenta Splash” un “Rich Blue” krāsas, kā arī iespēja virsbūvi krāsot divos toņos. Katrai aprīkojuma versijai (kopā ir piecas), ir savs raksturīgs riteņu dizains R14 un R15 izmēros.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Solīdi iekārtots salons, piestrādāts pie skaņas izolācijas

Interjera iekārtojums saglabāts bez milzīgām izmaiņām – atjaunots mērinstrumentu paneļa noformējums un apgaismojums, virsbūves krāsai pielāgojami ventilācijas atveru ietvari. Pieejami jauni augstvērtīgāka izskata (bukletā rakstīts – vairāk premium) materiāli un sēdekļu audums. Šie materiāli gan nekāds ‘premium’ nav, toties te ir gana meistarīgi noslēpts to lētums un to montāžas kvalitāte arī ir labā līmenī.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Tomēr salona komforts ir palielināts ar ne tik redzamiem materiāliem jeb Toyota inženieri īpaši piestrādājuši pie trokšņu slāpēšanas. Papildu blīvējums un skaņas izolācijas materiāli ir ievietoti durvīs, priekšējā panelī, aizmugures vākā un A statņos. Jauna kloķvārpsta un dzinēja stiprinājumi samazina līdz salonam nonākošās vibrācijas. Un patiešām, Aygo salons ir priekšzīmīgi kluss šajā automobiļu klasē. Kopumā Aygo salonā ir patīkami atrasties (priekšējos sēdekļos).

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Aizmugurējās sēdvietas paredzētas patiešām extra gadījumiem, ko piecietīs vien īsāka auguma cilvēki. Tomēr, ja salīdzinām ar pirmās paaudzes Aygo, kurā no vadītāja sēdvietas bez lielas piepūles bija iespējams aizsniegt aizmugurējo stiklu, tad aktuālajā modelī to tik viegli nav izdarīt, pat krietni stiepjoties.

Atsaucīga un precīza stūre

Aygo priekšējos sēdekļos itin viegli var iekārtoties cilvēki ar dažādām miesasbūvēm. Blakus sēžot diviem cilvēkiem, nerodas klaustrofobiskas un iespiestas sajūtas – automobiļa salons ir gana plašs. Arī garākos braucienos Aygo pārāk nenogurdina, tomēr būtu veltīgi prasīt papildus sēdekļu atbalstu kājām šādā automobilī, kura galvenā misija ir īsi pārbraucieni pilsētās. Pārmaiņu rezultātā Aygo ir jauni amortizatoru uzstādījumi un jauns stūres pastiprinātāja algoritms ar mainīgu griezes momentu, līdz ar to automobilis ir precīzs, viegli vadāms un stūre teicami sniedz informāciju par notiekošo uz ceļa.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Vadītāja vieta kopumā ir ergonomiska. Nākas uzteikt Aygo multimediju sistēmu, kuras saskarne šķiet vispievilcīgākā un ērtāk lietojamā Toyota aktuālo modeļu klāstā. Te gan nav pieejama iebūvētā navigācija, taču tiek piedāvāts savienojums ar Android un iPhone tālruņiem. Klimata nodrošināšanai lētākajā variantā būs mehāniskie slēdži, kur temperatūras un ventilācijas plūsmas ātruma uzstādīšanai mehāniskie slēdži ir izvietoti sākotnēji grūti uztverami. Automātiskā klimata kontrole ir intuitīvāka un pieejama dārgākās komplektācijās. Centrālā paneļa abās pusēs novietotas lielākas pogas – dzinēja iedarbināšanai un avārijas gaismām. Iespēja gan maza, bet pastāv maza varbūtība, ka kādam, steigā cenšoties parādīt ‘paldies’ aizmugurē braucošajam, sajūk un nospiežas dzinēja poga.

Jaudīgāks dzinējs, bet bez rakstura

Atjaunošanas rezultātā uzlabots arī Aygo vienīgais dzinējs – viena litra VVT-i trīscilindru benzīna dzinējs. Jauna iesmidzināšanas sistēma, pārveidoti cilindri, jauna izplūdes gāzu sistēma un kloķvārpsta. Salīdzinot ar priekšgājēju, jauda pieaugusi no 69 Zs līdz 72 Zs. Šis dzinējs tiek komplektēts vai nu ar piecu pakāpju manuālo transmisiju vai piecu pakāpju automatizēto “x-shift” pārnesumkārbu. Pilsētā Aygo spēj labi turēties līdzi satiksmes plūsmai, taču tur, kur nepieciešama dinamiska braukšana un jāsasniedz lielāks ātrums, mazajam motoriņam pietrūkst jaudas. Konkurenti piedāvā aizraujošākus dzinējus. Iespējams, arī šeit situāciju krietni uzlabotu, ja dzinējam būtu turbīna. Apdzīšana uz šosejas un citi straujāki manevri ir jāpārdomā. Testa maršruti veda arī pa automaģistrālēm, kur bija iespējams izprovocēt Aygo braukt ātrāk – ap 120 – 130 km/h. Jā, tas šādu ātrumu spēj sasniegt, automobilis arī tad ir ļoti stabils un ar pārliecinošu vadāmību, bet ilgstoši šādos apstākļos dzīt Aygo negribas. Tas tomēr labāk jūtas pilsētā. Arī patēriņš vairs nav ražotāja solītie 3.8 litri uz 100 km. Realitātē iespējams sasniegt 4.5-5 l/100 km degvielas patēriņu.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Runājot par pārnesumkārbām, abās versijās tiek izmantota viena un tā pati 5-pakāpju pārnesumkārba, kas vienā gadījumā ir pārslēdzama ar roku, otrā tā ir automatizēta. Lai gan šķiet, ka pilsētā ērtāk būs ar automatizēto “x-shift” versiju, tomēr manuālā pārnesumkārba būs paredzamāka, sniegs lielāku kontroli un ar dzinēju sadarbojas harmoniskāk. Automatizētajā versijā ir izteikta ‘bedre’ starp pirmo un otro pārnesumu, kas var sagādāt nelāgus pārsteigumus situācijās, kad nepieciešama steidzamāka reakcija.

Aprīkojums un tehnoloģijas

Aygo iespējams izvēlēties trīs standarta un divās speciālās - stila komplektācijās. Bāzes modelis “x” maksā no 10 990 EUR, un šajā komplektācijā iegūstamas priekšējās LED dienas gaismas, aizmugurējās LED lampas, elektriski regulējami priekšējie logi, centrālā atslēga ar tālvadību, asistents braukšanas uzsākšanai slīpumā, 14” tērauda diski riepu spiediena monitors, imobilaizers, USB un AUX pieslēgvietas, kā arī ABS, Brake assist, stabilitātes kontroles sistēmas, ISOFIX stiprinājumi un gaisa spilveni priekšā un sānos.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Dārgākās versijās iespējamas plašākas apdares materiālu un krāsu kombinācijas salonā, krēslas sensors, klimata kontrole, bezatslēgas piekļuves sistēma, ādas stūre, ātruma ierobežotājs, audiosistēma ar 4 skaļruņiem, skārienjutīgs multimediju displejs ar Pioneer izstrādātu saskarni viedtālruņu savienošanai, Bluetooth savienojums, atpakaļskata kamera un Toyota Safety sense drošības sistēma, kas ietver sadursmju brīdināšanas un novēršanas un joslas brīdinājuma sistēmas. Kārtīgi aprīkots Aygo jau maksās 15 920 EUR un vairāk, ja, piemēram, vēl izvēlas atvāžamo auduma jumtu.

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Jāsaka, ka Toyota Aygo ir izdevies spilgts un pamanāms, un starp mazās klases modeļiem liekams tajā – stilīgo galā, kur Fiat 500 un Renault Twingo. Pavisam kopā ir pārdoti vairāk nekā 760 000 pirmās un otrās paaudzes Toyota Aygo modeļi, un ar 85 000 pārdotām vienībām pagājušajā gadā Aygo ir starp A-segmenta līderiem ar 6,6% daļu. Toyota mērķis ir vismaz saglabāt šādus ikgadējos pārdošanas rādītājus. Raugoties uz autoparku, kas redzams Rietumeiropas pilsētu ielās, šķiet, ka šāds mērķis nebūs pārlieku grūti sasniedzams. Tomēr ne Latvijā un Baltijas valstīs, kur klientiem vairāk simpatizē A-segmenta apvidus automobiļi.

+ Košs un pamanāms izskats

+ Aizraujoša stūres un balstiekārtas darbība

- Vājš dzinējs bez iespējas izvēlēties citu

- Aizmugurējās vietas ir diezgan simboliskas

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

Atjaunotais otrās paaudzes Toyota Aygo Foto: iAuto.lv

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
GTD2 23.jūnijs 2018 12:02
2 0 Atbildēt

izbrauc tad varēsi teikt vai viņš ir baudāms esmu nobraucis ar šito tiesa pirmsapgreisda modeli un arī pirmo aigo, Ja novērsuši skaņas problēmu tas ir labi ,lai gan maz ticams ,ka tasauto ir kluss, vadāmība uz ceļa ļoti slikta, ziemā vispār vājprāts, dzinējs švaks, lai apdzītu jazāģē ar trešo gāzi grīdā un tad vēl knapi var apdzīt, Te laikam noteikti ir tas labāk pirkt lietotu nekā šitādu jaunu. priekš pilsētas vēl mīnuss,ka viņam ļoti liels apgriešanās lenķis, ,kur ar golfu apgriezīsies tur ar šito nē. Tiešām neiesaku šito auto

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti