iAuto.lv izmēģina Toyota Camry Eiropas tirgum paredzētā modeļa prototipu (+ foto) 23

 

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

iAuto.lv | 12.jūlijs 2018 17:07

Nākamā gada sākumā pēc 15 gadu pauzes pie pircējiem Eiropā atgriezīsies Toyota vidējās klases sedans Camry. 2004. gadā Toyota nolēma pārtraukt šī modeļa tirdzniecību Eiropā, jo nespēja sacensties ar tobrīd pieprasītajiem dīzeļdzinējiem. Šobrīd kārtis ir citādākas un auto industrijā paredz arvien lielāku pieprasījumu pēc hibrīda sistēmām, kur Toyota ir pionieris. Turklāt arvien vairāk Eiropas pilsētās tiek noteikts aizliegums izmantot automobiļus ar dīzeļdzinējiem. Lai gan jaunais Camry jau tiek ražots un pārdots Ziemeļamerikas tirgū, Eiropai tiks savs – specifiskāks modelis, ar no jauna izstrādātu 2.5 litru atmosfērisko benzīna dzinēju, kas darbosies tandēmā ar jaunu hibrīda sistēmu, kā arī Eiropas modelim būs stingrākas-precīzākas gaitas īpašības.

Šādu soli Toyota pamato ar pārdošanas rādītājiem Eiropā. Šobrīd 45% no Eiropā pārdotajiem Toyota automobiļiem ir hibrīdi, un ik gadu pārdoto hibrīdautomobiļu skaits pieaug, nu jau pārsniedzot 400 000 pārdoto vienību gadā.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

TESTA AUTO

Dzinējs

2.5 litru benzīna dzinējs: 176 Zs pie 5700 apgr./min, 221 Nm pie 3600-5200 apgr./min., Hibrīdsistēma ar 88 kW elektrodzinēju un 202 Nm griezes momentu.

Kopējā jauda 218 Zs, CO2: 100-106 g/km.

Izmēri

  • Garums: 4885 mm
  • Augstums: 1455 mm
  • Platums: 1840 mm
  • Riteņu bāze: 2825 mm
  • Klīrenss: 145 mm
  • Bagāžnieka tilpums: 524 litri
  • Pašmasa: 1595-1660 kg

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunais Camry ir pirmais Toyota modelis, kas tiek ražots uz jaunās TNGA-K (Toyota New Global Architecture) platformas, kas tiek un tiks izmantota arī Toyota Avalon, Lexus ES un Toyota RAV4 modeļos. Toyota galvenais inženieris Masato Katsumata Camry prototipa prezentācijā uzsvēra, ka vēlas mainīt eiropiešu priekšstatu par šo modeli, jo līdz šim tas vairāk asociējies ar ‘amerikāniski mīkstām’ gaitas īpašībām. Toyota teic, ka jaunā platforma radīta, lai komfortu sabalansētu ar braukšanas prieku, lai tai pat laikā būtu iespējams akcentēt katram modelim raksturīgākās īpašības.

Camry atgādina lielākas klases automobili

Lai gan Camry prototips daļēji tika maskēts, šķiet, ka Eiropas modelis no sava Amerikas ar citādām formām neatšķirsies. Automobiļa dizainā ir Toyota aktuālo modeļu grimases, tomēr dizaineri Camry veidojuši jau tuvāk Lexus noskaņai – ar izsmalcinātākām līnijām un formām. Priekšpusē dominē trapecveida dekoratīvā mute, kas veidota ar eleganti izliektām ribām, taču Toyota nav pārcentušies ar formu dažādību. Ar savu teju 4.9 m garumu, Camry gandrīz jau trāpa lielo sedanu klasē, arī attālums starp asīm ir viens no lielākajiem D klasē. Gan priekšējās, gan aizmugurējās durvis ir lielas, tāpēc no sāniem tas pat atgādina luksusa klases limuzīnu. Šāda durvju vērtne atvieglo iekāpšanu, taču no otras puses ir diezgan tālu jāsniedzas pēc rokturiem, lai no iekšpuses aizvērtu durvis.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Salona noformējums Lexus garā

Automobiļa salona noformējums arī vairāk atgādina Lexus gaisotni – dažādi izliekumi priekšējā panelī, materiālu dažādība un uz vadītāju vērsts centrālais panelis. Šeit gan nav tik augstvērtīgu apdares materiālu, tomēr viss ir solīdi un augstvērtīgi samontēts. Izņemot ventilācijas atveres aizmugures pasažieriem, kas gan šķiet aizgūtas no kāda 90. gados tapuša modeļa. Toties bagātīgākajā aprīkojuma versijā aizmugurē ir gluži kā limuzīnā – elkoņu balstā paslēpta vadības pults, ar ko regulēt aizmugurējo krēslu atzveltņu slīpumu, pārslēgt dziesmas vai radio stacijas, kā arī regulēt aizmugurējo saules aizsargu.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Sēdēšana gan priekšā, gan aizmugurē ir ērta, lai gan priekšējo pasažiera sēdekli varētu regulēt vairāk virzienos, piemēram, arī kāju atbalstu - šajā reizē elektriski regulējams atzveltnes slīpums, pamatnes attālums un muguras izliekums. Aizmugurē ir divas pilnvērtīgas vietas, bet, ja nepieciešams, ir arī vieta trešajam. Elkoņu balsts paceltā stāvoklī ir izvirzīts nedaudz uz priekšu, tādējādi, ja nākas sēdēt trijatā, tad izpaliek neērtā spiešanās ar pleciem.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Multimediju un klimata kontroles panelis ietverts blokā, kas veidots no spīdīgas, gaismu atstarojošas plastmasas, taču tas novietots tādā leņķī, ka neradās nekādu problēmu ar saules atspīdēšanu acīs vai grūtībām saskatīt displeju. Jāuzteic arī jauna multimediju saskarne, kas ir lietotājam ērtāka un izskatās gaumīgāk par aktuālajos Toyota modeļos esošajām, bet pie atpakaļskata kameras izšķirtspējas gan vēl varēja piestrādāt. Gaumes jautājums par zilas krāsas apgaismojumu priekšējā paneļa slēdžos, tomēr pieredze rāda, ka šādā krāsā izgaismotie simboli ir grūtāk salasāmi un tas arī sabojā ‘premium’ sajūtu, ko citādi Toyota dizaineri ir centušies panākt.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Dinamiska gaita ar paskaļu motoru

Jaunajam 2.5 litru atmosfēriskajam dzinējam ir pārveidota ieplūdes sistēma efektīvākai gaisa padevei degkamerā, tādēļ dzinējs kļuvis efektīvāks un ekonomiskāks. Hibrīdsistēmā izmantota jauna niķeļa-metāla 244.8V baterija, kas ir mazāka un vieglāka kā iepriekš, tādējādi ērti iebūvējama zem aizmugurējiem sēdekļiem. Hibrīdsistēmā uzstādīts jauns – mazāks un efektīvāks vadības bloks un uzlabota piedziņas sistēma.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Automobilis līdz simtam spēj ieskrieties 8,3 sekundēs, arī precīzā stūre un stingrā balstiekārta priecēs dinamiskākas braukšanas cienītājus. Taču tai pat laikā Camry salonā valda patīkams komforts un arī teicams klusums. Vien virs 120 km/h mazliet var sākt dzirdēt vēja šalkoņu. Tomēr idilliskais klusums tiek iztraucēts, kad rodas vēlme vai nepieciešamība straujāk paātrināties – Camry ir un būs aprīkots ar CVT transmisiju, tādējādi šādi manevri liks dzinējam darboties augstos, skaļos apgriezienos. Bet kruīza režīmā klusums atgriežas.

Protams, automobilis aprīkots arī ar daudzām modernām drošības sistēmām – sadursmju novēršana, līniju brīdinātājs un asistents, adaptīvā kruīza kontrole, aizmugurē braucošo asistents, aklās zonas kontrole u.t.t. Vidējo degvielas patēriņu Toyota sola ap 4.3 l/100 km. Braucot testa braucienos pa Katalonijas kalnu serpentīniem, to gan objektīvi nevarēja novērtēt.

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

PLUSI UN MĪNUSI

Jaunajā Camry Toyota inženieri un dizaineri patiešām cenšas izdabāt prasīgajam Eiropas klientam – dinamiska gaita, augstvērtīgs salons un solās būt arī ekonomija. Vēl ir jautājums par cenām, ko Toyota gluži neatklāja, bet lika noprast, ka Camry centīsies iekarot Passat, Insignia u.c. līdzīgo auto pircēju sirdis.

+ Izskatīgs un augstvērtīgs salona noformējums

+ Komfortabla un dinamiska gaita

+/- Zilais salona apgaismojums

- CVT un dzinēja savienības radītā skaņa

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

Jaunā Toyota Camry prototips Foto: iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
Meeris 12.jūlijs 2018 22:53
2 10 Atbildēt

Kuram i-auto žurnalistam matemātika ir bmw power lv līmenī?

"2.5 litru benzīna dzinējs: 176 Zs + 88 kW elektrodzinējs

Kopējā jauda 218 Zs"

Pēc maniem aprēķiniem;

176zs + 88kw (120zs)= 286zs

kāds muld par cenu vai kvalitāti

Konuss 13.jūlijs 2018 14:27
10 0 Atbildēt

Aritmētiski jā, bet fiziski nē.

Hibrīdautomobiļos šīs jaudas nesummējas, jo atšķiras elektrodzinēja un iekšdedzes dzinēja jaudas līknes - abiem dzinējiem maksimālā jauda ir atšķirīgos punktos, nevis vienā un tai pašā vietā.

Kanibaals 13.jūlijs 2018 22:25
0 4 Atbildēt

Maksimālā jauda ir tas pats kas norādītā max jauda uz tumbiņām, neko daudz nepasaka par veiktspēju.

Antibiotika 14.jūlijs 2018 9:18
5 0 Atbildēt

Tu no reno, mazda, ford un tamlīdzīgo POWERA?

Protams tālāk par 2+2=4 nevariet aizdomāties, tādēl jau jābrauc ar šiem auto...

Matemātiķi ibio...

GTD2 13.jūlijs 2018 6:26
6 0 Atbildēt

salona kvalitāte gan nav viņu augstākam etalonam Lexsusam augstākā līmenī ,tad šim būs vēl zemāka, tur japānīšiem ir kur pielikt, la gan ar kvalitatīvāku salonu šis būtu krietni dārgāks , tagad laikam tda mode autobūvē visu hibritizēt, savādāk laikam ar dīzeļiem grūti konkurēt, un bendzīna pārdošanas apjomu nekā nevar pacelt

nomiks 13.jūlijs 2018 11:01
5 0 Atbildēt

Man liekas jocīgi, ka Camry atgriešanos tirgū saista ar atteikšanos no dīzeļdzinējiem un pievēršanos Hybrid.

Vai tad Camry iepriekš nevarēja tirgot ar benzīna dzinējiem, kā tas bija kādreiz? Vai tad tirgū varēja piedāvāt modeli tikai tad, ja piedāvā gan dīzeli, gan benzīnu, gan hybrid?

Arī Honda salīdzinoši nesen attiecās no Accord, taču izskatās, ka atkal šis modelis atgriezīsies tirgū.

Man liekas, ka tas drīzāk mārketinga triks nekā pieprasījuma pāreja uz hybrid

Bils 13.jūlijs 2018 11:52
1 0 Atbildēt

Kāda ir piedziņa? Es ātri pārskrēju rakstam pāri, neatradu.

Redzu aizmugurējiem sēdekļiem pa vidu, pie kājam tuneli, tad pēc visa spriezot RWD, bet tā ka ir minēta RAV4 platforma, varbūt AWD?

toreto 13.jūlijs 2018 13:45
0 0 Atbildēt

Vismaz sākotnēji tikai priekšpiedziņa.

Kartupelis 13.jūlijs 2018 14:12
7 0 Atbildēt

Tas būs FWD, un AWD, protams lielākais vairums būs FWD, jo retais pirks AWD camry.

Tikai RWD domājams nebūs, jo tas sadārdzinās izmaksas un tad neviens to camry nepirks.

toreto 13.jūlijs 2018 13:43
1 0 Atbildēt

Camry ir E klases auto, nevis C.

Roberto 13.jūlijs 2018 14:18
0 0 Atbildēt

Camry ir D klases auto nevis E.... Un kur tu redzi vispār C klasi?

toreto 13.jūlijs 2018 14:25
0 0 Atbildēt

Rakstā jau tika izlabots uz D klasi, bet man šķiet, ka Avensis ir D klases auto, bet Camry pieder pie E klases.

Konuss 13.jūlijs 2018 14:31
1 0 Atbildēt

Pēc klasifikatora joprojām skaitās pie D klases, pēc izmēriem ir uz robežas ar E klasi. Un paši Toyota šo arī pozicionē vairāk kā D klases auto. Lai gan klasifikators jau tāda subjektīva mēraukla, jo izmēros īsti negribētu salīdzināt Camry ar, piem., Audi A4 vai BMW 3. sēriju, kur aizmugurē būs krietni šauri.

rudens68 13.jūlijs 2018 16:02
0 0 Atbildēt

Bils

Redzu aizmugurējiem sēdekļiem pa vidu, pie kājam tuneli, tad pēc visa spriezot RWD,

.

Pasen dzirdēju , tunelis jo samazināts klīrens un lai visus vadus u t t droši noslēptu . Un kā jau minēja ,ja plānā AWD

650 13.jūlijs 2018 19:58
4 0 Atbildēt

tas ir pārtikas padeves tunelis aizmugures okupantiem

rudens68 13.jūlijs 2018 16:05
0 0 Atbildēt

Par klasi . Kā visām markām ,ar katru gadu uzbriest . Tad pārsauc . Corola ieņems avenša vietu . Vispār nākamgad Latvijā būs 7 vai 9 jauni tojotas modeļi

Raimonds 13.jūlijs 2018 19:40
2 0 Atbildēt

Tie pudeļu turētāji gan izskatās briesmīgi. Nevar paszerties pirms kāp mašīnā?

650 13.jūlijs 2018 19:56
4 0 Atbildēt

Tas Strīpainais linolejs ir ritīg vietā, pie salona apgaismojuma toņa tas vispār ir Ok. Manuprāt,skaitliski pietrūkst arī tie pudeļu/caurumi- apdalīts ir gan 5-tais sēdētājs, gan arī par iepējamajiem Garāmgājējiem nav padomāts.Varbūt bamperos vajadzētu arīdzan pa pudelei- kā nekā tveice ārā, sazin kas var gadīties uttt

Conqueror 14.jūlijs 2018 7:39
0 0 Atbildēt

Nu tie pudeļu turētāji ....pašmāju dzerājšoferu "ērtībām"?

x 14.jūlijs 2018 9:23
4 0 Atbildēt

Kafija, kafija.

Mūsdienās kafija tiek patērēta vājprātīgos daudzumos.

Protams tie turētāji nav pat aizsedzami un vispār salons, ka jau jāpāņiem, kaut, kāds jocīgas formas un materiālu, izskatās, ka cenšās atdarīnāt vaču auto tikai galīgi nesanāk.

Par spīti neglītumam, kas protams ir gaumes lieta ganjau būs labs auto.

usaexperc 14.jūlijs 2018 8:50
2 0 Atbildēt

justas 15.jūlijs 2018 19:52
3 0 Atbildēt

Un ar šo briesmoni, jo īpaši interjerā grib pacīnīties ar Passat

kasinsh79 16.jūlijs 2018 8:52
0 2 Atbildēt

Interjers, protams, atpaliek no vācu Premium.

Tomēr CAMRY varētu būt patīkams modelis no TOYOTA. Katrā gadījumā, paziņa ilgus gadus brauca ar tādu no ASV savulaik iegādātu, teicās esam kluss un dinamisks auto Kas vispār neplīst

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti