Latvijas Riteņbraukšanas federācija (LRF) pēc smagā ceļu satiksmes negadījuma, kurā kravasauto šoferis ietriecās riteņbraucēju grupā, nepiekrīt stingrākiem ierobežojumiem treniņu aizvadīšanai uz šosejas, trešdien vēstīts federācijas ziņojumā.
Jau vēstījām, kravas auto "Scania" šoferis no Polijas Mihals Jablonskis pirmdien uz Vidzemes šosejas Garkalnē, saduroties ar vieglo automašīnu "Opel Vectra", ietriecies vairākos riteņbraucējos, kuri bija devušies treniņa braucienā. Vieglā automašīna bijusi pavadošā automašīna riteņbraucēju grupai. Velobraucēji bija no Rīgas Riteņbraukšanas skolas.
Trešdien Rīgas rajona tiesa nolēma apcietināt kravas auto šoferi. Tomēr pats Jablonskis pēc tiesas sēdes pauda lielu nožēlu par to, kas notika, kā arī vēlējās atvainoties bērnu ģimenēm, izrādot vēlēšanos pārsūdzēt lēmumu par apcietinājuma piemērošanu.
Vīrietis izteicās, ka pašlaik nevar atbildēt, kas īsti notika. Tāpat šoferis sacīja, ka ir pieredzējis un šāds negadījums viņam ir noticis pirmo reizi.
LRF pauda dziļu nožēlu par negadījumu un aicināja autovadītājus vairāk respektēt riteņbraucējus, kuri ir līdzvērtīgi ceļu satiksmes dalībnieki, norādot, ka šis bija ārkārtas nelaimes gadījums.
"Ceļu satiksmes noteikumi nosaka, ka riteņbraucējs visā Latvijas teritorijā ir pilntiesīgs ceļu satiksmes dalībnieks. Ceļu satiksmes noteikumi atļauj pa koplietošanas ceļiem valsts teritorijā rīkot organizētus treniņus, kurus pavada aprīkota automašīna," vēstīts LRF ziņojumā, uzskatot, ka negadījumā cietusī treniņu grupa nepārkāpa ceļu satiksmes noteikumus, bet šādu smagā automašīnas vadītāja rīcību krasi nosodot.
"LRF aktīvo Latvijas riteņbraucēju vārdā nepiekrīt medijos izskanējušajai informācijai, ka būtu jāierobežo treniņu nodarbības uz Siguldas šosejas. Līdz šim negadījumam šoseja Rīga-Sigulda savas infrastruktūras dēļ ir bijusi viena no drošākajām vietām, kur aizvadīt nodarbības," skaidroja LRF. "Pa šo ceļu organizētos grupu un individuālos treniņus ik dienu sezonas laikā aizvada līdz pat 100 riteņbraucējiem. Uz šīs šosejas faktiski jebkuram transporta līdzeklim, tai skaitā kravas automašīnām, ir iespēja drošā intervālā apbraukt riteņbraukšanas kolonnu. Daudz grūtāk to ir izdarīt uz mazākas intensitātes ceļiem, kas ir šaurāki un rada lielāku bīstamību."
LRF par šī brīža prioritāti noteica velotreka izbūvi Latvijā. "Tomēr jāņem vērā, ka arī uz velotreku cilvēki visbiežāk ieradīsies, pārvietojoties pa koplietošanas ceļu. Turklāt arī ikdienas riteņbraucēji objektīvu iemeslu dēļ ļoti bieži izmanto koplietošanas ceļus. Šo un vēl daudzu citu pamatotu iemeslu dēļ autovadītājiem būtu jāpievērš daudz nopietnāka uzmanība savai braukšanas manierei, lai tā neapdraudētu velobraucējus."
Kopumā negadījumā dažāda rakstura traumas guva 11 bērni, kā arī "Opel Vectra" vadītājs. Vissmagākās traumas guva 12 gadus vecs zēns, kurš brauca aiz "Opel Vectra".
Latvijā galvenais ir bizness, par ko arī domā LRF ...
Notikums uz Siguldas šosejas ir pierādījis, ka šāda veida treniņi ir bīstami ...
Riteņbraucēju pavadīšana līdz šim ir bijusi butoforija ... ir jāpiedomā pie tā, ka lielceļš nav īstā vieta treniņiem bērniem, un vēl bez tiesībām ...
Kā akceptē pats CSDD, ka CSN ir domāti visiem, tad sāksim ar to, vai visiem bērniem bija tiesības, vestes utt., kas ļauj būt tiesiskam ceļu satiksmes dalībniekam ...
LRF ir jāizvērtē, kā notiek pavadīšana uz ceļiem ... pareizi izvēlētas vietas uz lielceļa ar divu joslu kustību vienā virzienā, košas krāsas mašīna, speciālo skaļruņu aprīkojums uz tās, bākugunis, distances, apmācīts personāls un riteņbraucēji ...
Latvijā CSDD aizstāv CSN likumu, bet nedomā par būtisku gājēju un velobraucēju drošību ... ja tiktu veikta statistika, tad galvoju, ka 50% no 100 gājēju pārejas neatbilstu gājēju drošībai ... kur bruģītis beidzās, tur pašvaldība to nobeidz ar gājēju pārejām ... Vērā netiek ņemti, ne mašīnu gabarīti, ne bremzēšanas ceļš, nedz arī krustojumu robežas ... tas pats par veloceliņiem, uzbāž, tos kur vajag ... nevis, kur atļauj ielas platums utt.