Uzsākta parakstu vākšana par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā 26

Foto: Publicitātes attēls

Māris Janovs | 16.jūnijs 2017 14:45

Apvienība «Pilsēta cilvēkiem» līdzdalības platformā manabalss.lv sākusi parakstu vākšanu par velojoslu un sabiedriskā transporta joslu ierīkošanu Brīvības ielā.

Brīvības ielā nupat sākušies vērienīgi remontdarbi, un ir pienācis īstais laiks veikt pozitīvas pārmaiņas ielas satiksmes organizācijas ziņā. Rīgas dome pirmos soļus jau ir paveikusi — pieņēmusi Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģiju, Brīvības ielai visā tās garumā jau 2014. gadā detalizēti izstrādājusi sabiedriskā transporta un velojoslu ieviešanas projektu. Nu atlicis veikt svarīgāko soli – sākt īstenot ieceres, lai padarītu Rīgas pilsētvidi cilvēcīgāku — ar mierīgāku, ērtāku un drošāku satiksmi, tīrāku un klusāku vidi, kas būtu pievilcīgāka un patīkamāka iedzīvotājiem un uzņēmējiem.

Šobrīd aptuveni 80% cilvēku pa Brīvības ielu pārvietojas sabiedriskajā transportā, kājām un uz velosipēdiem, bet ielas telpa iekārtota domājot tikai par privātajā transportā braucošo ērtībām. Iniciatīvas ierosinātāji aicina Rīgas domes deputātus dot rīkojumu Rīgas domes Satiksmes departamentam, pabeidzot šogad veicamos remontus Brīvības ielā, ierīkot joslas sabiedriskajam transportam un riteņbraucējiem un atgādināt deputātiem Rīgas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā nospraustos mērķus — Rīgu padarīt gājējiem, velosipēdistiem un sabiedriskajam transportam draudzīgu un mazināt autotransporta intensitāti pilsētas kodolā, tādējādi samazinot gaisa un trokšņu piesārņojumu.

Pēdējās nedēļās atsevišķi politiķi un ierēdņi uzstājas ar runām un publicē rakstus, klāstot, ka velosipēdu un sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā nav iespējams ieviest bez ielas fundamentālas pārbūves, taču nesen notikusī akcija ar velojoslu uzkrāsošanu un pirms trim gadiem detalizēti izstrādātais projekts pierāda pretējo — jau šogad Brīvības iela var kļūt cilvēcīgāka, trūkst nevis ielas platuma, bet gan politiskās gribas un izlēmības.

Ierīkojot sabiedriskā transporta joslas Brīvības ielā tiks atvieglota pārvietošanās vairāk nekā 100 000 cilvēku, kuri ik dienas pa Brīvības ielu brauc autobusos un trolejbusos un patlaban tiek kavēti sastrēgumos, bet velojoslas nepieciešamas, lai novērstu apdraudējumu gājējiem un cilvēkiem transporta pieturās, jo šobrīd vairums riteņbraucēju pārvietojas pa Brīvības ielas ietvēm, jo atrašanās uz brauktuves patlaban vairumam šķiet pārāk bīstama un tā arī traucē autotransportam. Pārdalot ielas telpu tiktu tiks sakārtota un nomierināta satiksme, padarot ielu drošāku un ērtāku visiem tās lietotājiem.

Iniciatīva jau pirmajās parakstīšanās stundās guvusi plašu atbalstu, to parakstījuši arī vairāki Rīgas domē ievēlētie deputāti un sabiedrībā pazīstamas personas.

 
26 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
iJuris 16.jūnijs 2017 21:37
14 4 Atbildēt

Cik parakstus vajag, lai nodzēstu tās dīvainās joslas Elizabetes, Čaka un barona ielas gadijumā dīvaino bruģi nomainītu? Vai arī cik parakstus vajag, lai pieņemtu likumu ka velosipēdistus sodītu tāpat kā auto vadītājus un velo transportam būtu tadas pašas prasības kā auto transportam? Viņi visu laiku saka ka ir tādi paši.

:D 16.jūnijs 2017 15:31
9 5 Atbildēt

Var jau bū, bet vienalga nav skaidrs, kāpēc tiem +/- 200 velobraucējiem būtu lielākas privilēģijas (tai skaitā būt sabrauktiem) jādot uz +/- 2000-3000 transportlīfdzekļu rēķina, pilnu ar cilvēkiem saptransportu ieskaitot?

Ir taču Kr. Barona iela - braukt pa to var uz vella paraušanu! Kāpēc par visu vari jālien uz tās Brīvības ielas ar saviem velosipēdiem???

nano Duče 18.jūnijs 2017 12:32
6 1 Atbildēt

Un visus velo,kuri ziemā nebrauc pa šīm citiem atņemtajām ielu daļām,līdz pavasarim atšaut.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Aston Martin" apsola universālu (+ foto)

Britu kompānija "Aston Martin" pastāstījusi par modeļiem, ko ražotājs nolēmis izgatavot sadarbībā ar itāļu dizaina studiju "Zagato" uz modeļa "Vanquish S" bāzes. Ekskluzīvo spēkratu saimē ietilps ne tikai kupeja un kabriolets, bet arī spīdsters un trīsdurvju universāls. Lasīt vairāk

 

Varenauto Ford GT īpašo versiju velta 50.gadu jubilejai kopš uzvaras Lemānā (+ foto) 3

Ford izstrādājis varenauto GT īpašo versiju 67 Heritage, kas veltīta 50.gadu jubilejai kopš klasiskā Ford GT40 Mark IV uzvaras Lemānas 24 stundu sacensībās 1967.gadā. Tirdzniecībā to laidīs nākamgad. Lasīt vairāk

 

Rīgā atkal būs redzami antīkie spēkrati: RĪGA RETRO 2017 jau šosestdien

Sestdien, 19. augustā jau 12. gadu pēc kārtas norisināsies gada lielākais seno spēkratu salidojums RĪGA RETRO. Šogad par godu Latvijas antīko automobiļu kluba (AAK) 45 gadu jubilejai pasākumā piedalīsies ievērojams skaits ekipāžu – aptuveni 130 seno automobiļu un motociklu, kā arī divi vēsturiskie autobusi. Lasīt vairāk

 

"Volkswagen T-Roc" – jauni attēli un informācija; pirmizrāde pēc 10 dienām (+ foto)

Vācu mediji publicējuši jaunu informāciju un attēlus par "Volkswagen" jaunāko modeli – krosoveru "T-Roc", kas gaida savu 23. augustā nozīmēto pirmizrādi. Lasīt vairāk

 
 

Jaunākais forumā

Lasītākie raksti

Jaunie raksti