Lexus jaunāko modeli LBX jau var izmēģināt Latvijā

 

Foto: Publicitātes attēls

Nozare.lv | 30.aprīlis 2024 14:06

Pagājušajā gadā Lexus klāstā debitēja pilnīgi jauns modelis LBX, un uzņēmuma saimē tas ienesa pilnīgi jaunu enerģiju. Tas ir ne tikai japāņu markas mazākais auto ar jaunas paaudzes hibrīda piedziņu, bet arī kompakts pilsētas SUV, kas paplašina uzņēmuma piedāvājumu un iesaista to jaunā tirgus segmentā, orientējoties uz Eiropas gaumi. Tas ir nozīmīgs solis, jo šis ir pirmais Lexus modelis, kas izstrādāts, domājot tieši par eiropiešu vajadzībām un vēlmēm.

Izrāviena mērķi

Tas ir pirmais japāņu modelis, kas izstrādāts uz GA-B globālās mazo auto arhitektūras platformas. Tam piemīt vairākas būtiskas īpašības, kas garantē īstenu braukšanas prieku, - zems smaguma centrs, plata šķērsbāze, īpaši stingra virsbūve, kā arī īsas virsbūves pārkares.

Jau modeļa nosaukumā iekodēts, ka tas iemieso jaunu konceptu. Ražotājs neslēpj, ka ar LBX jeb Lexus Breakthrough Crossover cer panākt izrāvienu un piesaistīt jaunu auditoriju, kuru līdzās citām lieliskām iezīmēm vajadzētu uzrunāt arī konkurētspējīgai cenai. Latvijā LBX maksās no 35 600 eiro.

Jaunais modelis aizsāk unikālu revolūciju autobūvē: tas demonstrē, ka pat neliels auto var iemiesot luksusu, kas izpaužas augstas kvalitātes materiālos un modernākajās tehnoloģijās. Liels uzsvars ir likts uz progresīvākajām tehnoloģijām drošības jomā: LBX, tāpat kā lielākajos Lexus sedanos un SUV, ir iebūvēta Lexus Safety System+, kas ietver daudzas drošības un vadītāja atbalsta sistēmas.

Tajā ir vairākas agrīnās brīdināšanas funkcijas. Bīstamības gadījumā drošības sistēmas pārņem stūres un bremžu vadību, lai palīdzētu izvairīties no sadursmes vai mīkstinātu tās sekas. Svarīgāko tehnoloģiju vidū ir arī avārijas bremzēšana ar pagrieziena asistentu, dinamiskā kruīza kontrole, kā arī braukšanas joslas ieturēšanas asistents.

Papildus tam drošāku braukšanu un manevrēšanu nodrošinās vēl vairākas sistēmas: elektroniskā durvju atbloķēšana, kas palīdz pasažieriem droši izkāpt no auto, vadītāja modrības uzraudzība, kā arī viedie parkošanās sensori ar automātisko bremzēšanu un brīdinājumu par šķērskustību aizmugurē.

Jauna auditorija

Visas šīs funkcijas un ražotāja reputācija, gadu gaitā radot kvalitatīvus, izturīgus, uzticamus un efektīvus auto ar hibrīddzinējiem, padara Lexus LBX daudz pievilcīgāku jauniešiem un, iespējams, cilvēkiem, kuri vēl nav iepazinuši šo zīmolu.

Vēl viens trumpis, domājot par jaunu auditoriju, ir plašās individualizēšanas iespējas. Ražotājs to uzsver, piedāvājot nevis aprīkojuma līmeņus, bet piecus stilus, ko vēl detalizētāk var individualizēt ar papildu iespējām. Tikai eksterjeram vien tiek piedāvātas deviņas krāsas un vēl vismaz astoņas kombinācijas ar krāsojumu divos toņos.

"Mēs vēlējāmies piedāvāt alternatīvu ierastajai luksusa koncepcijai. Mēs centāmies, lai braukšanas laikā veidotos dialogs starp vadītāju un izsmalcinātā dizaina auto," LBX prezentācijā teica projekta galvenais inženieris Kunihiko Endo.

Vismodernākais hibrīds

Svarīgi ir arī tas, ka ražotājs šajā modelī izmanto jaunas paaudzes hibrīda spēka agregātu. Pateicoties tā efektivitātei, vidējais degvielas patēriņš ir tikai 4,5 litri uz 100 km. Lexus hibrīda elektriskās piedziņas sistēmā ir iekļauts kompakts un viegls 1,5 litru trīscilindru iekšdedzes dzinējs. Hibrīda sistēmas galvenie komponenti, ieskaitot transmisiju un spēka agregātu, ir būtiski pilnveidoti, lai samazinātu auto svaru, piedziņas gabarītus, enerģijas zudumus, kā arī palielinātu veiktspēju.

Šim dzinējam piemīt pasaulē labākā termiskā efektivitāte. To nodrošina ātrās degmaisījuma aizdedzināšanas tehnoloģija, optimizēta ieplūde un lāzergrieztās ieplūdes vārstu sēžas. Citi ievērības cienīgi elementi ir īpaši viegli virzuļi, kas piemēroti augstiem apgriezieniem, kā arī elektroniski vadāmi dinamiskie vārsti.

LBX ir uzstādīts arī jauns bipolārs niķeļa-metālhidrīda (NiMH) akumulators ar palielinātu jaudu un energoefektivitāti. Tas nodrošina papildu atbalstu elektromotoram paātrinājuma laikā un pagarina sniedzamības rezervi simtprocentīgi elektriskajā režīmā.

LBX SUV ir aprīkots ar autentisku Lexus E-Four visu riteņu piedziņu. Tā ietver papildu elektromotoru, kas uzstādīts uz aizmugurējās ass. Paātrinoties, izbraucot līkumus un pārvietojoties pa virsmu ar sliktu saķeri, sistēma automātiski novada vilkmi uz aizmugurējiem riteņiem, palīdzot saglabāt auto stabilitāti un vairojot vadītāja pārliecību.

Pie ražotāja pārstāvjiem Latvijā jaunākais Lexus modelis LBX jau ir pieejams testa braucieniem.

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

100 vienībās - Range Rover Sport satīna versija

Britu autobūves uzņēmums iepriecinās savas tehnikas cienītājus ar krosovera Range Rover Sport īpašo versiju Satin Edition, kas paredzēta Eiropas tirgum un tiks saražota 100 eksemplāru skaitā. Lasīt vairāk

 

Tesla Cybertruck sānu “triecientests” reālos apstākļos (+ FOTO) 7

Spēcīgo sadursmi ar Ford Edge Tesla elektriskais pikaps pārdzīvojis ar salīdzinoši nebūtiskiem bojājumiem. Lasīt vairāk

 

44 505 eiro - Volkswagen Golf GTI pieejams pasūtīšanai 4

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen atklājis pieteikšanos modernizētā Golf sportiskā modeļa GTI iegādei. Cena par bāzes versiju – 44 505 eiro. Lasīt vairāk

 

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 23

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti