Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Man nav nekādas skaidrības par LT reģistrētajām automašinām un tu lietošanu Latvijā. Vai var braukt ar Latvijā izdotu vaditaja apliecību un Lietuvā registrētu auto? Un kādas izmaiņas būs ar 2017 gsdu?
Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Šogad bez maksas ar CSDD saņemtu atļauju elektroniski. Nākošgad paredzēts par maksu 10 eiro dienā.
Vairāk par aktuālo informāciju:
www.csdd.lv/...


Kad lūdzu gaidāms eksāmens teorija, paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

16.12.2016


Ekspertam uzdot jautajumu kurs pirmais uzsacis ass linijas skersosanu vins jau to nevar noteikt pez liecinieka liecibas jo to jau nevar pateikt
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir gadījumi, kad to noteikt palīdz bremzēšanas pēdu garums un to virziens, deformāciju virziens, nokritušo dubļu un stiklu lausku virziens un attālums no sadursmes vietas, atrautās detaļas atrašanās vieta un raksturs bojātām detaļām, vēl var pateikt pēc tā, kādā leņķī ir notikusi sadursme, ko, savukārt, var noteikt pēc tā, kādos virzienos trieciena rezultātā pēcsadursmes fāzē ir pārvietojušies abi automobiļi un cik tālu pa jauno trajektoriju ir aizsviests kreisā manevra veikušais automobilis.
Liecinieki, atkarībā no savas atrašanās vietas sadursmes brīdī, var būt to redzējuši (tad tas ir aculiecinieks) vai var to apstiprināt pēc sadursmes (tad tas ir liecinieks), vai neapstiprināt notikušo, sakot, ka sadursmes nebija (tad tas ir apdrošinātājs)!

Turpmāko jautājumu risināšanu apspriediet ar savu advokātu!


Sveiki vai tad no cilveka liecibas exsperts var pieradit apdzisa kreisais pagrieziens ja viens liecina nav apdzinis otrs liecina ir apdzinis to jau exsperts nevar pieradit
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nē, nevar!
Bet ja eksperts ir to pierādījis pēc iepriekš rakstītā, tad ir bijuši gadījumi, ka liecinieka liecība var ietekmēt pierādījumu!


Sveiki ka var exsperts noteikt apdzisana kreisais pagrieziens kurs pirmais skersojis ass liniju
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Videoreģistrators.
2. Videoieraksts no malas, piem., ēkas apsardzes.
3. No pratināšanas protokoliem, pēdām un braukšanas ātrumiem, ko var apstiprināt liecinieku liecības.


Labrīt! Varbut kāda var pastāstīt par jauno kārtību, kas ar 2017.g. noteiks braukšanu lv ar ārzemēs reģistrētu auto ?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Par braukšanu Latvijā ar ārvalstīs reģistrētu auto būs jāmaksā nodoklis, ja tā vadītājs nebūs citas valsts rezidents.
Nodokļa apmērs būs atkarīgs no tā, cik ilgi auto Latvijā tiek izmantots. Paredzēts, ka par vienu dienu būs jāmaksā 10 eiro; par mēnesi – 250 eiro; par sešiem mēnešiem – 600 eiro; par gadu – 1000 eiro.
Ja auto ar ārvalsts reģistrācijas numuru netiks izmantots ceļu satiksmē, bet ar to iebrauks un izbrauks no Latvijas, tad jāmaksā tikai par iebraukšanas un izbraukšanas dienu.
APK nav paredzēts sods tieši par šāda nodokļa nesamaksāšanu. Laika gaitā līdz 01.01.2017. sodu varētu atrast vai piemērot esošo:
Par citu šajā kodeksā neminētu ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu - izsaka brīdinājumu vai uzliek naudas sodu transportlīdzekļa vadītājam septiņu euro apmērā.

Par darbībām ar auto citās ES valstīs var lasīt šeit:
europa.eu/...


Labrīt, man ir tāda nesaprašana, ja krustojas divas ielas ar nosaukumiem viena līmeni, bet viena ir ar brauktuvēm, bet cita pilnīgi gājēju tikai ar ietvi, vai šo krustošanas vietu var uzskatīt par krustojumu? Lieta ir tāda, piemēram es braucu ar zaļo auto, pirms šis krustošanas vietas ir zīmes tikai taisni un galvenais ceļš, aiz šis krustošanas vietas pa kreisi ir stāvvieta, man ir jātiek tur. Vai es varu nogriezties tur pa kreisi, vai jāmeklē nākamo krustojumu? Es attēloju shēmu labākai saprašanai šeit imgur.com/.... Paldies par uzmanību!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Varat nogriezties pa kreisi, jo 401. zīmes darbība attiecas uz brauktuvju krustošanās vietu, pirms kuras zīme uzstādīta (CSN 271.1.). Aiz krustojuma Jūsu zīmējumā drīkst nogriezties pa kreisi iebrauktuvē, stāvvietā, krustojumā vai apgriezties braukšanai pretējā virzienā.
Par brauktuvju krustošanās vietu krustojumā norāda 201. zīme "Galvenais ceļš", jo tas ir ceļš, pa kuru braucot ir priekšroka šķērsot neregulējamus krustojumus (CSN 258.1.).
Līdzīgi krustojumi ir braucot un šķērsojot Jomas ielu Jūrmalā, Liepājas ielu Kuldīgā u.c.

Bez tam, pa ielu B arī var braukt automobilis! Ja tas ir operatīvais (piem., iedegta mirgojoša zila bākuguns un ieslēgts speciāls skaņas signāls), tad Jums jādod tam ceļš!

Labvakar, man tāda problēma ir auto opel zafira 2007 g, braucot un apdzenot citus auto,manējais nogibst, kļūdu nav restarte un rūc un brauc piespiežot pedalim jaudu ģībst. Pieslēdz opeļ centrā,vainīgs esot droseļu varst, cena tikai 360 eiro, kur var dabūt lētāk lv?

Atbilde: Ēriks Griģis:

Pajautā šeit:
www.opelclub.lv/...


Sveiki! Nopirkām volvo xc 70 2003.gada ar automātisko pārnesumkārbu, kurai nestrādā atpakaļgaita - uz līdzenas vietas strādā, bet ar krakšķiem un ļoti gāzējot. Vai ir jāmaina visa kārba vai ir iespējams atsevišķi nomainīt kādu detaļu? Eļļu kārbai nomainījām, nepalīdz. Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jāpaskatās kārbā, kā krakšķis rodas un kādā stāvoklī ir ar krakšķošām detaļām saistītās detaļas.
Remontservisa tālrunis 27700000 vai 22000025


Labdien!jautājums Golf 4 1.4 motors nolūza ūdens pumpja ass līdz ar to zobsiksna nokrita.Vai vārsti ar ir saliekti vai nomainu ūdens pumpi un braucu tālāk?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tālrunis 27001177


Sveiki vai varu uztaisit jaunu ekspertizi privato auto avariju ekspertu jo nepiekritu valsts auto avariju eksperta sledzienam kriminalieta
Atbilde: Ēriks Griģis:

Protams, ka variet to darīt!


Par start-stop. Pusspainis ietaupītās degvielas (gadā) neatsver tēriņus jaunas akumulatora baterijas, startera iegādei. Kur vēl sprieguma svārstības elektriskajā ķēdē (dators, releji, devēji, fāras u.c.), tāpat ik reizi, palaižot un apturot dzinēju, tiek satricināta virzuļgrupa, vārstu grupa, gāzu sadales sistēma un vēl un vēl, un vēl. Start-stop ir viena nejēdzīga un tehniski automobilim kaitīga fīča, Andri. Ja nestrādā - priecājieties, Jums paveicies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Paldies Elektriķim!
Andri, apsveicu, ka ir paveicies!


Labdien !
Nesen nopirku Mazda CX-3. Esmu nobraucis tikai 1000 km, bet ne reizi i-STOP / Start/Stop funkcija nav nostrādājusi. T.i. dzinējs krustojumā apstājoties automātiski nenoslāpst.
Zvanīju dīlerim – atbilde : iespējams ka pilsētas robežās īsi pārbraucieni… akumulators mazāk uzlādējas, līdz ar to šī funkcija nav aktīva. Brauciens mājas , darbs, mājas… kopā sanāk (20 km). Ir bijuši arī garāki braucieni… Lietuva un brauciens pa Lietuvas pilsētām, bet nekas nenotiek… Kur fīča… Protams pie pirmās iespējas braukšu pie dīlera uz servisu… Izskatās ka sprauž batonus…
Atbilde: Ēriks Griģis:

Protams, ka pie dīlera! Var arī pie dīlera remontservisā!


Labdien. Vai ir kāda inform par šoferu darbu Itālija vai bus ka Francija, paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

Vēl nebūs kā Francijā!
No š.g. 26. decembra stājas spēkā prasība elektroniski reģistrēt no ārvalstīm strādājošos Nodarbinātības un Sociālpolitikas ministrijā.
Tas attieksies uz tiem šoferiem, kas veic kabotāžas pārvadājumus Itālijā.
Elektroniskā darba ņēmēju pieteikšana atrodama mājas lapā:
www.lavoro.gov.it/...


Labdien, mani sodija Belgija par nepareizu ikdienas atputu.Biju par maz atputies. Protokolu sutis uz Latviju, ko man tas varetu nozimet, paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tas varētu nozīmēt licences darbības apturēšanu pārvadātājam, kas ir Jūsu darba devējs, sākot no 01.01.2017. Kompetentai iestādei LV - ATD tiek paziņots Jūsu pārkāpums. Ja ir noteikts pārkāpumu skaits pēc attiecīgas smaguma pakāpes, tad pārvadātājs (licences saņēmējs) var to zaudēt vai nākošajā periodā to nesaņemt, pamatojoties uz labas reputācijas zaudēšanu. Lēmumu pieņem ATD.

No Regulas ES 2016/403:
"... Dalībvalsts kompetentā iestāde ir atbildīga par pilnīgas valsts administratīvās procedūras veikšanu, lai noteiktu, vai labas reputācijas zaudējums būtu samērīga reakcija katrā atsevišķā gadījumā. Šādā valsts pārbaudes procedūrā vajadzības gadījumā būtu jāiekļauj pārbaudes attiecīgā uzņēmuma telpās. Labas reputācijas novērtēšanā dalībvalstīm būtu jāņem vērā uzņēmuma, tā vadītāju un jebkuru citu attiecīgo personu rīcība. ..."
To nosaka Regula ES 2016/403.
Bez tam Regulas (EK) Nr. 1071/2009 16. panta 2. punktā noteikts, ka dalībvalstīm šādi nopietni pārkāpumi būtu jāiekļauj valsts autopārvadājumu uzņēmumu elektroniskajā reģistrā ne vēlāk kā 2016. gada 1. janvārī, tāpēc par Jūsu pārkāpumu arī paziņoja ATD.

Piemēri no Regulas ES Nr. 561/2006 6.panta 1.p.
1. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana par 50 % vai vairāk > 13,5h, bez pārtraukuma vai atpūtas, kas ir vismaz 4,5 stundas - MSI pārkāpuma smagums, kas nozīmē transportlīdzekļa vadīšanu, ja ir trūkumi, kas tūlītēji apdraud ceļu satiksmes drošību. Tālāka kustība transportlīdzeklim būs liegta.
2. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana >11h, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts, VSI pārkāpuma smagums, VSI = bīstami trūkumi.
3. Ikdienas transportlīdzekļa vadīšanas laikposma (9 h) pārsniegšana no 10h...11h, ja pagarinājums līdz 10 h nav atļauts, SI pārkāpuma smagums, SI = nozīmīgi trūkumi.
Ņemot vērā to potenciālu radīt risku ceļu satiksmes drošībai, smagu pārkāpumu maksimālo biežumu, kuru pārsniedzot tie būtu jāuzskata par smagākiem pārkāpumiem, nosaka šādi:
3 (trīs) SI uz katru autovadītāju gadā = 1 (viens) VSI
3 (trīs) VSI uz katru autovadītāju gadā = tiek uzsākta valsts procedūra attiecībā uz labu reputāciju, kas ietekmēs kravas komercpārvadājumu licences (Eiropas kopienas atļaujas) darbību.


98 gada Space vagon, Mitsubishi 2.0 benzins starteris griež, bet nelec. Dzirlstele ir, degviela arī.... Kas varētu būt par problēmu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Uzdodiet savu jautājumu šeit:
www.mitsubishiclub.lv/...


Iestājos autoskolā mācīties D kategoriju,tur man stāsta ka manas pirmās palīdzības derīguma termiņš ir beidzies 2005 gadā,tajā pat autoskolā mācijos piecus gadus atpakaļ uz C kategoriju un viss bija kārtībā. Kā tad īsti ir,un vai man viņiem ir jāmaksā tā nauda ko man pieprasa par pirmās palīdzības nokārtošanu?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pārliecinieties par pirmās palīdzības kursu derīgumu CSDD!


Varbut Knab var palidzet?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kriminālprocesā par to lemj advokāts kopā ar Jums!


Kriminalieta auto avarija nepiekritu tada eksperta sledzienam jo ir aizdomas par sadarbibu ar apdrosiatajiem vaidzetu citu ekspertu viedokli kas tiesa varetu pieradit pretejo
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tas ir uzdevums Jūsu advokātam!
1. Atrast kļūdas eksperta slēdzienā.
2. Pamatot un pieprasīt (ieteikt) tiesai citu ekspertu.
3. Atrast to!


Sveiki, vai ir tadi neatkarigie auto avariju eksperti?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja domā autotehniskos vai trasologus, tad viņi strādā uz riska robežas, jo to ekspertīzes nepārbauda, bet apstrīd. Par pamatotu apstrīdēšanu viņiem eksperta sertifikātu neatņem, jo viņi ir atkarīgi no darba devēja - Tieslietu ministrijas, Iekšlietu ministrijas un/vai apdrošinātāju interešu aizstāvības.
Ja domā tehniskos ekspertus, tad tādi strādā pēc noslēgtiem līgumiem ar apdrošinātājiem, brokeriem, tie ir savu remontservisu speciālisti, meistari vai arī dīleru autoservisu tehniskie eksperti, kas ar dīleru pārstāvjiem ir noslēguši sadarbības līgumus.
Ja domā Avāriju komisāru (Surveyor - angl.; Havariekommissar -vācu), tad viens ir zināms!