Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Kas ir 96 kods, kādiem vadītajiem tas vajadzīgs. Paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jau atbildēju iepriekšējam jautātājam!

Lasi piezīmēs pie B kategorijas:
www.csdd.lv/...


Man ir jautājums par B kategoriju un piekabēm.
Man ir Volvo C30 [pilna masa 1700kg], kuram ražotājs noteicis max piekabes svaru 1200kg ar bremzēm un 600kg bez bremzēm. Ja pareizi saprotu, tad ar B kategoriju droši varu vilkt tos 1200kg, jo kopā sanāk tikai 2900kg. Principā es varētu vilkt arī 1800kg, jo kopā tad būtu 3500kg un likums to atļauj, bet kā tur ir patiesībā? Vai ir kāds likums, kurš aizliedz pārsniegt ražotāja noteikto max piekabes svaru? Un kā ir ar to BE kategoriju, jebkurā gadījumā ir atļauts vilkt tos 3500kg, vai tomēr ir jāvadās pēc ražotāja noteiktā?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pirmajā vietā ir auto izgatavotāja noteiktais piekabes svars, ko ar B 96 vai BE kategoriju nedrīkst pārsniegt!

Aprakstā pilna masa (PM) un kg!
Līdz 3500 vajag B kategoriju.
No 3500 līdz 4250, ja piekabe nav lielāka par 750, vajag B kategoriju, ja lielāka par 750, tad B96 kategoriju.
BE - B kategorijas vilcēja savienojums ar piekabi vai puspiekabi, kuras PM nepārsniedz 3500 kg.
Protams, ka ar BE kategoriju var braukt arī bez piekabes vai visām piekabēm, kas mazākas par 3500 un paredzētas B kategorijas auto!

CSN 180.p. Aizliegts vilkt:
CSN 180.9. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu!

Avoti:
likumi.lv/...
likumi.lv/...
www.csdd.lv/...


Labdien. 1. situācija- apdzīvota vieta, divu virzienu kustība, pa vienu joslu katra virzienā, ceļa kreisaja malā ir velosipēdu un gājēju ceļš, ceļa labaja pusē ir ietve. Es braucu pa brauktuves labo pusi, mani aptūr CP un uzliek brīdinājumu par to, ka es braucu pa brauktuvi, nevis pa velosipēdu un gājēju ceļu. Bet taču mana virziena ceļa puse nav velosipēdu un gājeju ceļa, velosipēdu un gājēju ceļš ir ceļa kreisaja pusē, ko Jūs domajat par šādu situāciju?
2. situācija- vienvirzienu ceļš ar trim joslam apdzīvota vietā, krustojumā kreisa josla tikai pa kreisi, videja josla tikai taisni, laba josla tikai pa labi, man vajadzeja braukt taisni, es parkartojos videjas joslas labaja mala un braucu taisni, tur aiz krustojuma mani aptur CP un arī brīdina ka saskaņa ar CSN 200.1.2. punktu braukt taisni no vidējas joslas var tikai apdzīvotās vietās, kur braukšanai vienā virzienā ir ne vairāk par divām joslām, ja malējā labā josla ir iekārtota labajam pagriezienam (bet mana gadījuma bija tris joslas). Ko Jūs arī domajāt par šo situāciju. Paldies par uzmanību!
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. CSN 200.p. nosaka, ka velosipēdu vadītājiem jābrauc pa attiecīgā virziena velojoslu, velosipēdu ceļu vai gājēju un velosipēdu ceļu iespējami tuvāk tā labajai malai.
Ja ceļa kreisajā malā ir velojosla, tad jābrauc pa to, ja uz tās (tajā) nav uzrādīts pretējs braukšanas virziens.
2. Ja braukt taisni aizliedz CSN 200.1.2.p., tad bija jārīkojas attiecīgi CSN 200.3.p. noteiktajam.


Kāds ir optimālais gaisa spiediens vieglās automašīnas riepām Debica Frego 205/55 R16
Atbilde: Ēriks Griģis:

To nosaka automobiļa izgatavotājs, nevis riepu!


Dots krustojums, kurā krustojas 2 ceļi. Vinam nav uzstādītas nekādas zīmes, bet otram, metrus 10 pirms krustojuma ir 'dzīvojamās zonas beigas'. Abi ir ar grants segumu.Rodas iespaids, ka dzīvojamā zona ir uzstādīta tikai informatīvā nolūkā, ne kā priekšrocības. Vai jūsuprāt tur ir piemērojams vienādas nozīmes pārbraukšanas noteikumi vai nē? Vai vispār apdrošinātāji vērtē zīmju izvietošanas pareizību savā darbībā? Jo piemēram pilnīgi iespējams, ka tur ir bijusi vēl dodiet ceļu, bet tā ir vienkārši nozagta. Domāju, ka daļa vainas iespējamā negadījumā būtu jāuzņemas ceļa valdītājam- pašvaldībai. Kā uz to skatās apdrošinātāji?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja zīme uzstādīta krustojuma robežās, tad krustojumā darbojas CSN 143.p. kas nosaka, ka izbraucot no dzīvojamās zonas, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.
Ja zīme ir uzstādīta pirms krustojuma, tad CSN 143.p. krustojumā nav spēkā.
Šaubos, vai apdrošinātāji ko zina par "pareizu" ceļu zīmju darbību, tāpēc viņi pieaicina speciālistus, kuriem maksā par pareizām atbildēm...
"Pilnīgi iespējams" nav pierādījums! Zīmes ir vai nav uzstādītas. Ja ir kas aplams satiksmes organizācijā, tad ceļa īpašniekam ir sava daļas atbildība. Par to atbildīgā persona saņem aizrādījumu no administrācijas.
Apdrošinātāji uz to skatās no savas izdevīguma pozīcijas!


jau mēģināju, bet nevaru trāpīt.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ja Ventīlis izvairās, iespējams, viņš nav vainojams!


Sakiet lū, kā varu uzzināt ventīlis laiž gaisu va nē, ja spiediens riepā krītas? Palds
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ventīlim vajag uzšpļaut un skatīties, - burbulīšus met vai nemet!


xenon
toyota avenisi 2006g 2.2 d-cat
iesledzu gaismas xenons deg kadu laiku tad atsledzas. ja pagriz sledzi tad xenon atkal iesledzas abam lampam sadi kas varetu but par vainu ?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Remontservisa tālrunis 67358005


Sveiki. Pārplīsa zobsiksna opel astra 1.8. 1999 caravan. Vai ir iespēja ielikt tāda paša opel astra 1999 caravan bet tikai 1.6 litrīgu motoru?
Kas jāzin lai ieliktu 1.6 nevis 1.8 vai kompis nepieņems citu motoru?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Autoservisa tālr. 67199799


Sveiki!
Transportlīdzeklī tiek vesta krava ar CMR pavadzīmi. Auto atrodas arī darba instrumenti. Kà un kur tas būtu jāatrunà, lai nerastos jautàjumi par to izcelsmi un piederību?
Atbilde: Ēriks Griģis:

1. Norīkojumā un/vai darba līgumā, ja darba instrumenti nav domāti pārdošanai!
2. ATA karnetē:
www.chamber.lv/...
3. Trīs pilnvarās (atestātos), divos līgumos, norīkojumā un, ticami, ATA karnetē, ja galamērķis ir Francija.
4. ATA vietā var aizpildīt muitas deklarāciju par ievešanu uz laiku, galvotāju vajag un jārēķinās ar ievedmuitas maksājumu.


Labdien vai policijai pec avarijas jamera riepu protektors vai jauzrada merijumi protokola jo veikti merijumi bet nav atzimets ar ko merits un merijuma tezultati nav tik keksisi ka viss kartiba bet pati redzeju pec avarijas kad bija nodilusas riepas
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ne vienmēr!
Ja uz mērījumu nepieciečamību norāda kāda no iesaistītajām pusēm, viņa pārstāvis vai avāriju komisārs, policistam jāmēra!


Sveiki kur var sazinaties ar neatkarigu auto avariju ekspertu
Atbilde: Ēriks Griģis:

Tāds jāmeklē Googlē!


Lūgums! Lasīju, ka autoskolas meklē pasniedzējus. Sakiet, vai iespējama pārkvalificēšanās no vispārizglītojošās skolas skolotāja par pasniedzēju autoskolā? Vai tas būtu grūts process, paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir iespējams, ja apmeklē kursus, sekmīgi nokārto sākuma testu, mācību laikā trīs ieskaites, tai skaitā pedagoģiskā kursa darbā Satiksmes drošība, un kursu nobeigumā - mutisku teorijas valsts eksāmenu par jautājumiem no Ceļu satiksmes likuma, Ceļu satiksmes noteikumiem un Satiksmes drošības.
Skolotājam ar labu izglītību, praksi un vēlēšanos mācīties tas nevarētu prasīt daudz pūļu!
www.csdd.lv/...


Sakiet,kāpēc jūsu portāls ...
Atbilde: Ēriks Griģis:

Šeit atbildu uz forumā man uzdotiem apdrošināšanas jautājumiem, nevis par portālu!


smaga autobusa avārija. Vai uzņēmums atbild par notikušo? Paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

Pārvadātāja uzņēmuma riskus un atbildību vērtē un vērtēs pēc šofera pārkāpumu smaguma. Ja šoferim pārkāpumu nav, uzņēmuma pārvadājuma vadītājam, lasi, uzņēmumam atbildību nav par ko noteikt.

Savukārt ar 01.01.2017. stājas spēkā jauna Regula ES 2016/403, kas noteiks uzņēmuma atbildību, lasi, pārvadājuma vadītāja (bijušais nosaukums -padomnieks vai konsultants) iespēju palikt amatā vai nē! Nākošais pasākums būs licences apturēšana vai atņemšana pārvadātājam, kuram, atkarībā no autotransporta skaita šoferi ir savākuši noteiktu smago pārkāpumu punktu skaitu.
Smagākie pārkāpumi būs darba un atpūtas laiku režīmu neievērošana!

Mans piemērs autopārvadātāja riska novērtējumam veikt komercpārvadājumus.
Ja ir bīstami pārkāpumi, tad par vienu skaitīs 3 punktus, par tūlītējiem draudiem ceļu satiksmei - 5 punktus.
Ja autotransporta līdzekļu skaits pārvadātājam ir līdz 10 un šoferiem, par smago pārkāpumu skaitu ir 5 punkti, ja autotransporta līdzekļu skaits ir līdz 50, pārkāpumu punktu skaits 8, vai autotransporta līdzekļi ir vairāk par 50 un punktu skaits ir 11 divpadsmit mēnešu periodā, tad pārvadājuma vadītājam draud darba uzteikšana un pārvadātājam - licences atteikums, t.i. apturēšana vai atņemšana.

Pirmās valstis, kur par iespējamiem sodiem un pašu regulu ir jau ziņots - Vācija, sagaidu aprakstus arī no Beļģijas un Francijas.
Kad par regulas soda punktu piešķiršanu un to sekām skaidrojumi būs lasāmi Latvijā, nezinu pateikt.

Pārvadātājs atbild abilstoši OCTA noteiktajam un, jau nopietni, nākošajā gadā ar savu licenci!


Sakait kas šodien Polija uz robežas noticis?
Atbilde: Ēriks Griģis:

No šodienas Polijā ieviesta robežkontrole uz sauszemes un ostās ar visām ES dalībvalstīm līdz 02.08.


Vai migranti izputinājuši Francijas budžetu, ka šie tā ārdās?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Domāju, viņi ir pirmie, kas atraduši tam risinājumu!
Ticami, ka pārvadātājiem pārstāvi vajadzēs arī Vācijā, Polijā, Anglijā, tad pamazām arī pārējās ES dalībvalstīs.
Katrā ziņā minimālās algas likums ārvalstu šoferiem Vācijā ir nekas, salīdzinot ar Francijas likumisko pamatīgumu!


un tas vis?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nebūt nē!

Katrs konteiners, ko ostā ieved šoferis eksportam, pirms iekraušanas kuģī no šodienas ir jāsver.
To nosaka SOLAS-Regula (Safety of Life at Sea), kuras svēršanas nosacījums stājas spēkā 01.07.2016.
Svēršanas metodes nosaka IMO. Par svēršanu maksās nosūtītājs.

www.tally-tech.com/...


Jauns mēnesis un vai ir jaunumi?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir atkal! Jauns sods 2000 eiro apmērā un tas , liekas, ar šodienu 01.07.2016. ir nopietni!

Francijas darba likums nosaka, ka jebkuram darba devējam, norīkojot darba ņēmēju (šoferi, strādnieku u.tml.) darbā Francijā, ir jāieceļ pārstāvis Francijas (darba) teritorijā, kas nodrošina saikni ar Francijas inspekcijas (kontroles) dienestu.

Kādi noteikumi Pārstāvim?
Nav īpaši noteikumi iekšzemes transporta nozarē attiecībā uz apzīmējumu „Pārstāvis”.
Tā var būt jebkura fiziska vai juridiska, uzņēmumu vai ārējā persona, kuru izvēlas darba devējs, un kurai ir nepieciešamie resursi un prasmes, lai darītu savu darbu, un ar Pārstāvi darba devējs būtu pārstāvēts Francijas teritorijā.
Pārstāvja alga ir noteikta pēc vienošanās ar uzņēmumu, kas Pārstāvi izvēlas! Par nespēju ievērot un izpildīt Pārstāvja pienākumus ir atbildīgs darba devējs, kas Pārstāvi izvēlējās.

Cik ilgi darba devēja Pārstāvja pakalpojumiem autotransporta vai kuģu pārvadājumu nozarēs strādājošiem Francijā ir jābūt inspekcijai pieejami?
Šis periods sauszemes transporta nozarē ir noteikts astoņpadsmit mēneši pēc Pārstāvja norīkošanas termiņa beigām.

Kas notiek, ja darba devējs vēlas mainīt Pārstāvi?
Bijušajam Pārstāvim ir jābūt inspekcijai pieejamam ar materiāliem, kas ir bijuši tā rīcībā norīkojuma laikā, vēl 18 mēnešus pēc darba devēja norīkojuma termiņa beigām.

Sankcijas pret Pārstāvi ir paredzētas, piemēram, ja tas neatbild vai nepilnīgi reaģē uz pieprasījumiem no kontroles dienestiem?
Pārstāvja iespējamās neveiksmes, iespējamie kriminālie vai administratīvie pārkāpumi jārisina ar darba devēju (piemēram, administratīvs sods, ja izrādās, ka darba devējs Pārstāvja darbībai nav devis apstiprinājumu vai Pārstāvis ir rīkojies patvaļīgi).

Kāda ir darba devēja Pārstāvja darba uzdevumi Francijā?
Pārstāvim ir jāreaģē uz pieprasījumiem no kontroles dienestiem.
Šim nolūkam viņa rīcībā ir jābūt noteiktam skaitam dokumentu.
Gadījumā, ja transportlīdzekļa ekipāža veic autopārvadājumu ceļu satiksmē vai pa iekšējo ūdensceļu, Pārstāvim ir jāglabā algas izmaksas lapas par šoferiem attiecīgajā norīkojuma periodā.
Šos algas aprēķinus var aizstāt ar citiem dokumentiem, ja šie dokumenti informē: 1) par darba ņēmēja-šofera bruto algas stundu,
2) tajā ietverts darba laiks stundās (atsevišķi uzrādot stundas ar piemaksām),
3) izdalītas brīvdienas un
4) svētku dienās nostrādātais laiks,
5) kā arī atalgojuma sastāvdaļas.
Turklāt Pārstāvim ir jābūt dokumentiem:
6) kas apliecina faktiski samaksāto algu;
7) kura apzīmējumā (tekstā) ir norādīts pārvadātāja vai algas izmaksātāja uzņēmums;
8) kur darba algas izmaksātāja nosaukums atbilst Francijā norīkotā darba ņēmēja-šofera darba līgumā vai koplīgumā norādītajam

Cik ātri un kādā veidā Pārstāvis ir spējīgs atbildēt uz kontroles jautājumiem?
Viņam jāspēj nekavējoties iesniegt prasītos dokumentus inspekcijas vai tos pārsūtīt. Šiem dokumentiem bija jābūt jau pirms kontroles dienestu prasības izpaust informāciju un ne tikai ar mērķi, ka tie paredzēti tikai kontroles dienestiem, pieprasot tos uzrādīt!
Dokumentu nosūtīšana jāparedz ciparu formātā, izmantojot vienotu formātu (piem., pdf).

Kas ir nepieciešams, lai darītu zināmu kravas saņēmējam, ka viņa darbuzņēmēja ziņojumi darba ņēmējiem, atbilstoši jaunajiem noteikumiem, nonāks Pārstāvja rīcībā?
Klientam ir jāpārbauda, ka norīkojuma apstiprinājums ir likumīgi izsniegts.

Kādas saistības jāveic kravas saņēmējam saskaņā ar pārvadājumu līgumu?
Kopumā kravas saņēmējam nav īpašu pienākumu saskaņā ar pārvadājuma līgumu.

Tad katram šoferim vēl vajag aizpildītu apliecinājumu par pārstāvi Francijā, darba līgumu ar uzrādītu minimālās algas apmēru stundā pēc Francijā noteiktā.

P.S.
Iebraucot Francijā, kravas šoferim ar jebkuru kravas automobili līdz 3,5 PMt un vairāk par 3,5 PMt uz rokas jābūt atestātam franču valodā, līgumam ar pārvadātāja pārstāvi Francijā, kas aprakstīts atestātā, un darba līgumam (iesaku, apstiprinātu tulkojumu franciski), kur minimālā alga uzrādīta brutto, līdz 01.07.2016. ir 9,53 €/stundā vai mēnesī 1445,38 €, bet no 01.07.2016. - 9,67 €/stundā. Pasažieru pārvadātājiem ar autobusu tas pats. Izņēmums abos pārvadājumu veidos - tranzīts.
Minimālās algas kontrole (paredzēts) notiks 18 mēnešu laikā pēc policijas kontroles ceļā.


Labdien. Tāda situācija- apdzīvota vieta, 2 joslas viena virziena, ceļa labajā malā atdalīta kabata ar autobusa pieturu, sabiedriskais autobuss stāv pieturā, es braucu pa kreiso malējo joslu, autobusa vadītājs ieslēdz kreiso virzienrādītāju un pārkārtojas nevis uz pirmo (labo) joslu, bet otrajā (kreisajā) joslā, tieši mana auto labajā sānā. Es saprotu, ka man bija jāievēro 67. CSN punktu, bet arī autobusa vadītajam vajadzēja pārliecināties, ka viņam dod ceļu, un viņš taču nevarēja ripot uzreiz pāri divām joslām. Es domāju, autobusa vadītajam priekšroka ir pārkārtojoties no pieturās uz tuvāko joslu, bet lai izbrauktu uz tālākajam joslām tam jau vajadzēja ievērot 68. CSN punktu un bija jādod ceļu transportlīdzek­ļiem, kas, nemainot braukšanas virzienu, brauc blakus. Bet kā Jūs domājat? Paldies!
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lasu un domāju, ka Jūs visu izdarījāt un aprakstījāt pareizi.
Tikai autobuss pieturā ir identificējams kā iepriekšējā bīstamība, kad situācija vēl nav par tādu kļuvusi, bet jau ir tuvu bīstamības riskam. To autoskolās gan tikai mācīs, sākot ar 01.11.2016.!
Kāpēc rakstu tik gudri!? Autobusa vadītājs neredz automobili otrajā joslā, kurā tas var ietriekties, izbraucot no pieturas. Tieši tajā - autobusa vadītāja neredzamajā pozīcijā atradās Jūsu vadītais automobilis!
Tomēr slavējami, ka Jūs devāt autobusam ceļu, laikus pārkārtojoties otrajā joslā, lai tas varētu uzsākt braukt no pieturvietas. Autobusa vadītājs to novērtēja un uzsāka braukt! Bet vairāk pievēršot uzmanību pasažieriem, netiekot galā ar vadības ierīcēm, pārāk vēlu ieslēdzot kreiso virzienrādītāju un pilnīgi nepārliecinoties par drošību uz brauktuves visās braukšanas joslās, momentāni pēc virzienrādītāja ieslēgšanas uzsākot kustību, nedeva Jums iespēju novērtēt izbraukšanas straujumu no pieturvietas un ar to saistītos riskus un bīstamību, kā rezultātā ietriecās otrā joslā braucošajā - Jūsu automobilī.