Vārdadienas svin:
Egils, Egīls, Nauris






Privātās galerijas



Lasītāju atsauksmes



Noderīga informācija



Lasītāju pieredze



TV&Video zona



Testu zona



Autosporta zona




Latvijas trases



Policijas zona



Absurdi un nejēdzības



Izklaides zona



Satiksmes drošība



Lasītāju zona



Komerctransporta ziņas




:: Sludinājumi


Auto tirdzniecība
Auto noma

:: Citas lietas


Notikumu kalendārs
Latvijas auto klubi
Līzings un kredīti

:: 


Par iAuto
Ziņu meklētājs
Iesūti savu ziņu
Iesūti CP pārkāpumu


:: Populārākie raksti







Apdrošināšanas un ekspertīzes jautājumi un atbildes


Šeit Jūs varat uzdot savus jautājumus, kas saistīti ar auto apdrošināšanu, tehnisko ekspertīzi. Uz jautājumiem atbildēs firmas «BCDE» eksperts Ēriks Griģis.
Tavs vārds*:  
E-mail:  
Tavs Jautājums*:  
Lūdzu rakstiet latviešu burtiem! Drīkst lietot tādus tagus kā <b><i><u>
Ievadi, skaitļu 3 un 9 summu*:
Uzmanību: Ar * apzīmētie lauciņi ir obligāti!

Uzdotie jautājumi un atbildes (svaigākie pirmie)



Vai rīt būs eksāmens teorijā? Paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

TEO EX sāksies plkst. 9:10 CSDD Rīgā.


Kā nē - man darbā štropes un uz etiķetes rakstīts LC 2500 daN/5000 kg. Kālab tad šitā raksta aiz svītras tos kilogramus divreiz vairāk nekā daN?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Re!
Pats uzrakstīji citādi! Nevis "dan", bet gan "daN"!

Atkal jautāšu, vai pareizi norakstīji?
Ja tā ir rakstīts, tad maini štropi!
Tādas aplamības uz štropes etiķetes pēc LVS EN 12195-2 nedrīkst būt!


Labdien, sakiet ja uz štropes ir 2500 dan tad tas ir 5000 kg? Sanāk 1 dan ir 2 kg?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Nē, pārrēķinot 2500 daN uz kg, būs drīzāk 2500 kg, nevis divreiz tik.

Uz štropes nekad nebūs 2500 dan!


Labi, lai paliek. Tātad, neesat Latvijā sertificēts eksperts, tas skaidrs. Tomēr, kādā īsti jomā Vācijā un Šveicē esat "eksperts"? Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Eksperts nosaukumu iegūst vai piešķir, ja par tādu uzaicina iegūto vai specifisko zināšanu dēļ, piem., šajā forumā, tiesa, policija, LTRK, projektu vai iepirkumu vērtēšanā.
Kā lietpratēju vāciski runājošās zemēs mani uzklausa dažos jautājumos par kravu nostiprināšanu, autovadītāju darba un atpūtas laiku uzskaiti.

Un, protams, autotransporta un kravu apdrošināšanas atlīdzības jautājumos!
"Eksperts" ar smago CSNg komisāra sertifikātu.


Redzot izvēlni " Jautā Ekspertam" (starp citu, kāpēc "Ekspertam" ar lielo burtu?), gribu painteresēties, kādās jomās "eksperts" ir eksperts un kadas apliecības/sertifikāti to apliecina. Numurus var?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir sagadījies tā, ka ar lielo burtu (jautājumu adresējiet Redaktoram), iespējams, tāpēc, ka piedalījos apdrošināšanas projekta izveidē valstī. Sertifikāti man ir no Šveices un Vācijas, bet tiem un to numuriem LV nav nozīmes. Domāju, ka interesentiem svarīgas ir manas atbildes, kas balstītas uz pieredzi!


Labdien! Vai apdrošinātājs ņem vērā transportlīdzekļa vadītāja medicīniskās uzziņas derīguma termiņu pie atlīdzības iesniegšanas brīža. Ir noticis negadījums. Autovadītājs nav vainīgais!
Bet auto īpašnieks un polises turētājs ir cita persona")
Atbilde: Ēriks Griģis:

Jā!
Ja šoferim nav derīga medicīniskā uzziņa, tas tiesiski nozīmē, ka auto ir vadīts bez atbilstošas kategorijas - bez tiesībām vadīt automobili.
Cietušajam atlīdzību OCTA apdrošinātājs izmaksās, bet īpašniekam (Jūsu aprakstītajā gadījumā - turētājam) piestādīs regresa prasību atmaksāt izmaksāto atlīdzību, izdevumus par atlīdzības noteikšanu un administrēšanu, arī ekspertīzes izdevumus.


Labdien Erik! Vai automashiinai VW Passat 2011.gada izlaiduma braucot vienam pasham vadiitaajam ar aatrumu 40 km/h un iebraucot taisni kokaa buutu jaaizshaujas arii blakusseedeetaaja airbagam?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Ir dārgāki automobiļi, kuriem neizšaujas!
Par VW zinās tikai tā izgatavotājs. Tā pārstāvis LV notestēs galveno bloku, devējus, tad varēs pateikt - bija vai nebija jāizšaujas.
Cik esmu redzējis lētākas mašīnas tikai ar vadītāju salonā ietriecamies Mūkusalas apļa kādā no stabiem, tik visām ir izšāvušies abi priekšējie spilveni un pa reizei arī sāna spilvens vadītāja pusē.


Labdien. Man ir Mersedes Benz A170 dizelitis! Esmu loti apmierinata ar masiniti, tik tagad sakas problemas, man paradijas, interesanta skana 9 tada ka žvargstoņa) , un ik pa laikam iemirgojas ģeneratora lampina, domaju, ka siksna un rullisi - nomainiju, bet nekas nemainijas! Nedaudz stingra sture ari palika. Palidziet ar padomu ludzu
Atbilde: Ēriks Griģis:

Braucu gan ar citas markas a/m, bet līdzīga skaņa man auto salonā bija, kad akumulatora iekšpusē "+" klemme bija nolūzusi.
Iesaku Jums firmas remontservisā noskaidrot žvargstoņas iemeslu un tad veiksmīgi tikt no tās vaļā!


Vai ir kas jauns par tām 45 minūtēm divu šoferu darba laikā? Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Francijas Transporta ministra atbilde ir viennozīmīga - policija pārcentās!
Ekipāžas darba laikā otrajam vadītājam pēc 4,5 h darba laika nav jāņem pārtraukums!
Ieteikums - soda naudas jāprasa atmaksāt institūcijai, kas to uzlika. Uzliktais sods tiks pārbaudīts!

Avots:
Frankreich: Beifahrerzeit gilt nicht als Lenkzeit
Frankreichs Transportministerium stellt klar: Bei einer Mehrfahrerbesatzung muss der Beifahrer nicht nach 4,5 Stunden eine Pause einlegen. Die Polizei hatte das zuletzt anders interpretiert.

Brüssel.
Als Beifahrer verbrachte Zeit einer Mehrfahrerbesatzung in Frankreich gilt nicht als Lenkzeit, sondern als Bereitschaftszeit. Das stellte das französische Transportministerium jetzt klar. Zuletzt war es hier zu Unsicherheiten gekommen, denn die französischen Kontrollbehörden interpretierten die neue EU-Verordnung 165/2014 über Fahrtenschreiber im Straßenverkehr so, dass als Beifahrer verbrachte Zeit nicht mehr als Lenkzeitunterbrechung gilt, sondern als Lenkzeit. Wie der Deutsche Speditions- und Logistikverband (DSLV) mitteilte, revidierte Frankreichs Transportministerium diese Interpretation jetzt bei der Enforcement Working Group in Brüssel. Der zweite Fahrer muss also nicht nach 4,5 Stunden als Beifahrer eine Lenkzeitunterbrechung einlegen.

Die französische Kontrollpraxis habe bis dato bereits zu hohen Strafzahlungen geführt, heißt es vom DSLV. Es seien Bußgelder in sechsstelliger Höhe ausgesprochen und gezahlt worden. Nach Informationen des Verbandes werden die bezahlten Strafen einer erneuten Prüfung unterzogen. Der DSLV empfiehlt betroffenen Unternehmen, gegen ausgesprochene Bußgelder vorzugehen.


Izejot no mājas secināju, ka manam auto ir sabuktētas durvis.
Kāds ir pareizs rīcības plāns? Saukt policiju vai sabildēt un zvanīt apdrošinātājiem?
Paldies
Atbilde: Ēriks Griģis:

No pieredzes - policijai.
KASKO apdrošinātājs ir informējis, kam kādā gadījumā zvanīt. Ja nav, piezvanītu un jautātu viņam.
OCTA nedarbojas!

Sabildēt vajag jebkurā gadījumā!

Sveiki ir Skoda Octavia 1999 gada. Sanaca problema nomazgaju mashinai motora telpu un sakas sakumā 3-4 strobs paspluadija bet aizgaja nobraucu kadus 40 km un kadas tris reizes veiksmiigi un normali pielece bet tad pie ceturtas vairs neka taka sakuma likas ka benzina bet ne sakam baudit svechvadus un cik nopratam nau jau no galvena vada nepadod dzirksteli kur varaetu meklet vinjam droshinatajus jo pie vaditaja durvim tur kur ir tie droshinataji viss ir kartiba. Atrodos norvegija tapec nau tik vienkarshi ar servisiem.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Vai tas galvenais vads (un ierosmes) pēc mazgāšanas ir savā vietā? Ceru, ka shēma būs te:
www.skoda-auto.com/...
Uzvani servisam LV vai ieraksties šeit:
www.vwmotion.lv/...


Labdien. Vai ir vispārpieņemta formula, vieglās automašīnas bremzēšanas ceļa garuma aprēķināšanai ? Tas ir no tā momenta, kad vadītājs sāk spiest bremžu pedāli, līdz pilnai apturēšanai. Zinu šādu - ātrums kvadrātā, un dalīt ar simts. Piemēram, 8Okm/h reizināt ar 8O : 100 = 64 metri
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kaut kas Jūsu aprakstītajā ir lasāms. Bet tas nav tas, ko man jautājāt.
Te būs viedokļi, tai skaitā arī mana atbilde:
forums.delfi.lv/...

P.S.
Piemērs, kāpēc vispārizglītojošās skolās skolotājs bez speciālas profesionālas sagatavotības nedrīkst mācīt ceļu satiksmē drošības elementus...un lai Dievs sargi Latvijas pavalstniekus ceļu satiksmē no Latvijas elektrotehnikas un elektronikas rūpniecības asociācijas LEtERA, Eiropas reģionālās attīstības fonda ERAF un Eiropas Savienības ieguldījuma tavai nākotnei ar līdzīgu izpratni, kā šis:
www.macibuvideo.lv/...


Sveicināti, vēlējos uzzināt...VAI un KĀ auto piekari ietekmē riepas un diska kopējais svars? Vienam un tam pašam auto R16 tērauda disks ar vasaras riepu sver ap 16kg, bet R18 lietais disks ar Vasaras riepu (riepai ContiSeal sistēma) sver ap 22kg. Ar radzēm riepas svars arī ir krietni lielāks. Varbūt ir vērts iet ar līkumu smagiem diskiem un riepām?
Paldies.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Es ieteiktu vadīties pēc tā, kādus diskus ar riepām iesaka auto izgatavotājs. Tam arī piekare būs paredzēta.
Ja no izgatavotāja ieteiktā man būtu jāizvēlas ziemai un pārējai sezonai, tad ziemā izvēlētos šaurākos, pārējai sezonai - vieglākos.
Manam a/m vieglākie ir lietie, kas atslogo neatsperotās masas daļu un rada laidenāku gaitu braucot pa "bruģa" asfaltu. Tikai ietriecoties bedrē, tie var plaisāt vai lūzt! Viegli riteņi uzlabo a/m dinamiskumu, jo riteņa masas rotācijas inercei nepieciešams mazāks spēks. Tehniski tie samazina degvielas patēriņu, pagarina motora, transmisijas un bremžu sistēmas darba mūžu. Savukārt, vieglākie riteņi atsperotai (piekares) daļai rada mazāku noslodzi. No trīs daļām saskrūvētie diski būs riktīgi vieglāki un arī remontējami! Jācenšas neizmantot ekstrēmus, jo lietie diski nav tam paredzēti.Ekstrēmi pieder kaltajiem!
Informācijai:
www.riepulideris.lv/...
Un diskusija forumā:
www.iauto.lv/...


Sveiki! Vēlos iegūt Jūsu viedokli par Golf 4 pumpdūzis 2003 gada 1,9 dīzelis.No rīta kad startē,pielec un uz reiz noslāpst,startējot atkārtoti jazāģē kamērt pielec.Kvēlsveces pārbaudītas,ielikām vārstu lai degviela neplūst atpakaļ,tas pats,nu jau šis niķis parādās arī siltam,stundu pastāv pielec,noslāpst,jazāģē.Braucot nejūtu šo problēmu.Tāda sajūta ka degviela attek atpakaļ,sistēmā netur spiedienu.
Atbilde: Ēriks Griģis:

VW servisa t. 27899999


Atbilde: Ēriks Griģis:

Honda servisa t. 67083022


Labvakar! Velejos noskaidrot par taho. Darla deveejs iegadajaas mb busu, kas ir liidz 7,5t. Jautajums- vai,ja buss ir uz privaatpersonu taho ir jaizmanto un jaaveic parbaudes. Un kaa ir ja buss butu uz mana Vaarda un pats ar to braukatu. Buss nepiecieshams savaam vajadziibaam brugesanas Darbos.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kravas a/m virs 3,5 PMt ir jāreģistrē vadītāja darba un atpūtas laiki.
Ir gadījumi, kad tas nav paredzēts, un ir izņēmumi, kad uzskaiti veic manuāli bez tahogrāfa.
Pēc rakstītā noprotu, ka darba un atpūtas laiku uzskaiti, visticamāk, Jums būtu jāveic bez tahogrāfa. Trūkst datu, ka uzskaite Jums nebūtu vajadzīga.


labdien.man ir volkswagen bora 2,3 benzins gaze....problēma ir kad pie lieliem apgriezieniem sāk pīkstēt spalgs brīdinājuma signāls ,bet neviena lampiņa neiedegas...ar ko tas ir saistīts?
Atbilde: Ēriks Griģis:

Iesaku to noskaidrot VW remontservisā!


vai īespējams apstrīdēt saskaņoto paziņojumu, ja arī uizrakstīju, ka esmu vainīga? autobuss izbrauca no pieturas, es braucu pa savu joslu un atjēdzos, kad jau berzējās mans labais un vņa kreisais sāns viens pret otru. pasažieri izkāpa un sāka kliegt uz mani , kā arī lielā steiga lika man piekrist Rīgas satiksmes inspektroam vai nu kā viņu sauc un parakstīt saskaņoto - es biju droša, ka nepalaidu autobusu, nu tad vainīga. Stulbi, bet tajā stresā ar skaidru galvu domāt grūti. Tagad, pēcpusdienā, man aizdomas, ka neesmu vainīga, ārī apdrošinātājs šaubīgi izteicās pa rmanu vainu, kad zvanīju pietiekt nega'dijumu.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Lasot Tavu rakstīto, mani arī sāk pārņemt šaubas...!
Iespējams, bet kopā ar otrās puses OCTA apdrošinātāju, kam iesniedzi saskaņoto (SP).
Norādīt vajadzēs rakstiski uz ko būtisku negadījuma apstākļos, kas saistāms ar CSN vai CSL, un, protams, uz stresu.

P.S.
SP nav vainas apliecinošs dokuments un tajā neviens neuzrāda savu vainu, bet gan abi iesaistītie vadītāji paskaidro notikušo apdrošinātājam viņa lēmuma pieņemšanai.


Labdien.
Iebraucot Jūrmalā sezonas laikā , kad ir jāmaksā par iebraukšanu 2 EUR periodu.
Tad nu lūk, šobrīd sanāk braukt uz Jūrmalu ārstēties.
Sazinājos ar Jūrmalas domi par iebraukšanas maksām , vai ir kādi atvieglojumi.
Dome atbildēja protams ar noteikumiem ar kuriem varu iepazīties, tad nu lūk :
25. Bez NODEVAS samaksāšanas un bez iebraukšanas atļaujas iebraukt Jūrmalā atļauts:
.....
25.11. transportlīdzeklim, kas pārvadā fiziskas personas ar ārsta nosūtījumu uz Jūrmalas pilsētas ārstniecības iestādēm;
Tad nu lūk man jautājums : Vai es vadot savu transporta līdzekli ar ārsta nosūtījumu varu nemaksāt iebraukšanas maksu ?
Paldies par atbildi.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Kāpēc man jautājums?
Lasot Jūsu rakstīto, domāju, kas gan Jūrmalas domes atbildē tik nesaprotams!


Vesels, Vai nav kas jauns par Franciju? Dzirdēju, ka ir francu presē ir kas publicēts.
Atbilde: Ēriks Griģis:

Francijā jau ir stājusies spēkā prasība, kas ar 01.07.2016. nosaka piemērot minimālo algas likmi šoferiem, kādu to paredz Francijā. Prasība attieksies uz kabotāžas un tiem pārvadājumiem, kas sāksies un beigsies Francijā.
Minimālās algas prasība neattieksies uz tranzīta pārvadājumiem, kas šķērsos Francijas teritoriju.
Francijā minimālā alga ir 9,67 (bruto) eiro par stundu.