Kārtot: Augošā secībā
1 2
msh 18.05.2024 0:49

Vakardien, braucot mājās no Palangas [ar golfu], pret lidostu gadījās redzēt kādu ļoti mierīgu leiti - šis bija tik mierīgs, ka ar savu B5 passātu koda nost autobusu, mierīgi man lienot purnā - es tikpat mierīgi, bez jebkāda satraukuma, turpinot braukt uz ~75, norāvu ar labās puses riteņiem uz zāles.Laikam vajadzēja no blakus esošās ķeseles šim ielaist logā piena paku... 😂

msh 18.05.2024 0:15

Mana deklarētā ideālā auto prasības? Nē, tava - tur ir paņemta i20 platforma, un uzlikta lielāka kulba, lai kompensētu kaut kādu orgānu trūkumus, jeb kā tu teiktu, "nē, tev skauž, ja uzliek lielāku kulbu, tad uzreiz rodas baigā ietilpība!". Es salmenīcas nenēsāju, bet lieks svars nozīmē lieku degvielas patēriņu un sliktāku iešanu - ja uz i20 bāzētu mašīnu, tad lūdzu dodiet pašu i20 - jo tur ir tas pats, tikai bez bezjēdzīgās salmenīcas funkcijas un kādiem kilogramiem mazāk.

Kāds te sakars ar elektriskajām mašīnītēm? Lūk tev uzskatāms piemērs kāda starpība, vai motoram jāvelk mašīna, vai liela kaste - pie noteikuma ka manā golfā būtu adekvāta kārba, XC60 vajadzētu T6 zem haubes lai turētu līdzi. Ja kas, mūsdienās ražo kaut ko samērā līdzīgu, gan iekšēji mazāku, saucas Mini Cooper - tam tāds XC60 T6 līdzi turētu tikai līdz pirmajam līkumam... Bet par to "vienam no ātrākajam" - kā ātrākajam? Ātrākajam ātrumā, vai ātrākajam ieskrieties?

msh 17.05.2024 19:18

Ar savu hujdaju PN. Tas kā reiz ir tev tuvāks, jo uz i20 bāzēts pseidodžips - ja nu man akurāt vajadzētu ar kaut ko tādu braukt, dodiet man i20 - un, protams, lielāka motora ielikšana būtu tikai laika jautājums.

Par pēdējo - jā, priekš paliela pseidodžipa kas sver tuvu divām tonnām, tas nav daudz. Mana golfa necilais motoriņš, kuram ir bik mazāk zirguspēku, un 2/3 no nosauktajiem ņūtoniem, ja tam pieskrūvēs kārbu ar pareizajiem pārnesuma skaitļiem [esošās TDI kārbas vietā], spēs simtu izveikt ne ilgāk kā sešās sekundēs - cik tur ar to D5, astoņās sekundēs, cerams, būs?

msh 17.05.2024 18:37

"Vienmēr esmu teicis, ka EV aizies masās tad, kad kritiskā masa to sapratīs.  " - neesi saspiedies? Elektriskās mašīnītes sava dārguma dēļ masās nevar aiziet. Jeb kā viens kaut kur purnagrāmatā labi pateica, "tu nekad nenopirksi Teslu kas ar vienu uzlādi var nobraukt no Rīgas līdz Daugavpilij, ar svaigu apskati, par 500 eiro". Kad masas to apjēgs, tad tavi elektrosapņi nomirs dabīgā nāvē. Tādā ziņā interesanti - es nejauši purnagrāmatā esmu britu pret-elektromobīļu grupā; ir interesanti palasīt dažādas ziņas, kas netiek afišētas - kā izskatās, pie britiem elektrisko mašīnīšu burbulis taisās plīst - apdrošināšana gaisā, lietotām elektriskajām mašīnītēm vērtība lejā, dīleri elektriskās mašīnītes burtiski met pakaļ, liek lielas atlaides utt, vēl pēdējie notikumi ar Fisker un Tesla... Žēl ka valodas barjeras dēļ nevar redzēt kas notiek Lamanša šajā pusē - pieņemu ka kaut kas līdzīgs, tik ne tik izteikti.

"un "naftas baroni" met sprunguļus riteņos. Un politiķi populistiski polemizē. Un dažādu kalibru diktatori rūpējas par savām kabatām un ambīcijām. "  - tu esi muļķis, kas ir pavilcies uz sazvērestības teorijām, un neredz īstās sazvērestības. Kādi vēl nah "naftas baroni"? Naftas kompānijas pieder tiem pašiem indivīdiem, kam pieder PEF, kam pieder liela plejāde ar galēji kreisiem politiķiem, kam pieder ASV aizsardzības industrija utt. Nav tādu "naftas baronu", ir vienīgi miljardieri, kuru priekšteči palēciena platformu guvuši ar naftas industriju pirms 100-150 gadiem. Uzskatāms piemērs - BlackRock.

msh 17.05.2024 18:36

Interesanti lasīt to pašu sviestu latviski, ko parasti lasu angliski - pilnīgi liekas ka jūs, čaļi, vada viena un tā pati organizācija...

Sāksim ar "Tu ērti aizmirsti vienu itin svarīgu lietiņu. Fosilo degvielu industrija saņēma un turpina saņemt ļoti nozīmīgu nodokļu maksātāju atbalstu, dažādos laikos dažādu motīvu dēļ." - cik man zināms, pasaulē ir tikai viena vieta, kur fosilo degvielu industrija saņem nozīmīgas subsīdijas - ASV naftas pārstrādas rūpnīcas. Spriežot pēc tā ka pie mums tā nenotiek, un pat nenotika pirms pusotra gada, kad elektrības cena bija kosmosā, jāizdara secinājums ka tur tas tā notiek tikai tāpēc, ka ASV valdība atrodas to pašu dzimumlocekļu kabatā, kam pieder naftas kompānijas, un attiecīgi kāpēc nepaņemt vēl kādu kabatasnaudu... Pie viena 22/23. gada ziema parāda vēl vienu ekofašistu apgalvojumu par bleķi - to, ka naftas pārstrāde patērē vairāk elektrības nekā būtu uzlādēt elektrisko mašīnīti - ja tā būtu, tad pirms pusotra gada Eiropas naftas pārstrādes rūpnīcas būtu aizklapētas ciet.

"Es braucu ar EV jo tā ir lētāk un ērtāk man.  " - jā, pagaidām ir lētāk. Man ir teiciens šajā sakarā - "es šobrīd nevaru atļauties braukt ar V8 benzīnnieku, tātad nākotnē nevarēšu atļauties braukt ar elektromobīli". Piemet tām savām izmaksām klāt piecīti uz simtu akcīzē - nu, vēl joprojām ir lētāk? Un piemet to pašu piecīti komerciālo publisko lādētāju cenām - tik nenokrīti, jo šobrīd par tādiem cipariem tu toč varētu braukt ar kādu V8 benzīnnieku.

msh 17.05.2024 18:22

Viens no abiem ir ticams, bet abi divi kopā ne pārāk. Man ir bijis kaut kas uz to pusi pārkāpjot no A90q uz mk3 1.6 mono; patēriņš vismaz tikpat, cik ar A90, un atskārsme ka es instinktīvi griežu virs 3k - bet nu tur jaudas/svara attiecība atšķīrās x2. Kamēr šeit ar mūsdienu turbo mazmotoriņu visu laiku jātur grīdā lai "iekļautos satiksmē" , kamēr pseidodžipam ar relatīvi pavārgu motoru pat nevajag pilnu gāzi lai apdzītu... Abet par to "pat ar automātu" - dīvaini izklausās, jo vispār jau tā dudināšana zemajos apgriezienos, dēļ pseido ekoloģijas/ekonomijas būs tieši ar tomātu, par cik to ir saregulējuši rūpnīcas inženieri - nevaru aizmirst pirmo izbraucienu ar C5 A6 2.5 TDI tomātu kaut kādus 17 gadus atpakaļ - Liepāja, ganībene, 60 km/h, pulkstenī 1,2k; kā bišķi stiprāk piespiež pedāli tā pulkstenis aizgriežas uz 3k... Man sanāca šonedēļ bik pabraukāt ar firmas Škoda Yeti, vārgāko 2.0 TDI ar piecinieci - vakar ievēroju ka spidometrs rāda priekšā robus - un izrādās ka šis grib lai es uz 60 km/h dudinātu piektajā, motoram ar kvēpu filtru...

Megalieli patēriņi nemotoriem ir ticami, bet tad tur ir jātur visu laiku pedālis grīdā, kas kaut kā diezgan spēcīgi kontrastē ar dudināšanu ar pseidodžipu...

msh 17.05.2024 18:05

XC60 ir ietilpīgāks par V70? Kādā veidā, aizkraujot visu aizmugures logu ar bagāžu?

"Ar ko varēja, ar to brauca"? Es teicu - "pirms piecpadsmit", nevis "pirms divdesmit pieciem". Ja tev atmiņa caura, pirms 15 brauca ar ko gribēja - tik tolaik vēl caur masu mēdītājiem nebija iestāstīts ka jāgrib pseidodžips, un ar pirmo pseidodžipu vilni brauca to pirmie īpašnieki. Tas pats attiecas uz "vēl jebkas Eiropā bija jaunums".

Jā, mana domāšana ir palikusi padomijā - jo padomijā bija nelielas, jaudīgas mašīnas... 😂

msh 17.05.2024 17:58

".Un kā tas nākās, ka robežas (karadrbības) tiešā tuvumā jaunuzceltās puspilsētas netiek apšaudītas." varētu par šito sīkāk?

msh 17.05.2024 1:23

topinamburs rakstīja: Pat ja mani 400 kg visi nonāks vidē (ko apšaubu, jo iekšā ir itin vērtīgi materiāli), tos ar uzviju pārspēsi tu, ja turpināsi dedzināt benzīnu. Cik tonnas naftas tam ir jāvelta? Jāiegūst, jāpārved, jāpārstrādā, atkal jāpārved, jāpārdod. Un sadedzināsi, un viss, čušs, nav vairs, un nekad nebūs.

Pat ja nenonāks vidē nejauši aizdegoties, tad jā, ļoti iespējams nonāks vidē vai nu tīši aizdedzinot, vai līdzīgi kā riepas, kaut kur izmetot. Itin vērtīgi materiāli? Man necik sen atpakaļ gadījās redzēt purnagrāmatā viena pusmūža vecuma Latvijas izcelsmes teslas fanuzēna "atspēkojumu" intervijai ar Blodonu, kurā Blodons runāja no veselā saprāta skatupunkta, viens no punktiem bija "litija akumulatorus ir dārgi pārstrādāt", uz ko "atspēkojums" bija "litija akumulatoru pārstrāda izmaksā 50-200 eiro par kilovatstundu, piemēram, 40 kWh akumulatora pārstrāde izmaksātu 2000-8000 eiro, tas nav dārgi" - šeit bija runa par indivīdu, kurš gatavs melot un sagrozīt patiesību, lai tikai aizstāvētu savu pielūgto elektrisko rotaļlietu, līdz ar to, lai arī es nezinu no kurienes nāca šie cipari, man nav šaubu par to patiesumu, jo šis konkrētais cilvēks varētu tikai tos samazināt. Tātad, ko līdz ka tavs toksiskais atkritums satur vērtīgus materiālus, ja tā pārstrāda izmaksā apmēram tik, cik uzražot jaunus akumulatorus no jauniem materiāliem? Pie viena šī cena nozīmē to, ka tie akumulatori tiks kaut kur izmesti vai "nejauši" aizdedzināti - ja vien nodokļu maksātāji atkal nedabūs apmaksāt "zaļās" izpriecas.

Attiecībā par benzīna dedzināšanu - jā, es dedzinu - mašīnā, kas ir pārdzīvojusi vismaz divas elektriskās rotaļļietas. Tikmēr tu te liekuļo - jo galvenā starpība šajā ziņā starp manu golfu un tavu elektrisko rotaļļietu ir tāda, ka mans golfs darbojas ar propānu, bet tava rotaļļieta ar dabasgāzi.

msh 17.05.2024 1:15

Nu jā, maza ietilpība. Vai tad tas ir pluss? Ja pameklētu te 15 gadus vecas diskusijas, atklātos ka tolaik visi uz eiropu mauca ar sedaniem, hečbekiem,universāļiem, un dažādu veidu busiem, tajā skaitā tiem pašiem vojādžeriem [atceros komentāru no viena veca lietotāja ka septiņiem cilvēkiem vojādžeris ir daudz ērtāks par šarānu] - kaut kā džipus nevienam nevajadzēja

Amerikāņu lauku ceļi ļoti iespējams ir sūdīgāki par mūsējiem - jo mūsējos padomju vara spēcīgi uzlaboja.

msh 16.05.2024 0:05

Kam domātas? Tu gribi ceļot, bet tavi džipi ir nomināli domāti lai tos pistu tepat pa grants un zemes ceļiem, nevis zāģēšanai pa asfaltu. Nē? Pastāsti ar ko Eiropas ceļojumam tavas sievas XC60 ir piemērotāks par V70, un ar ko tavs čeroki/grand čeroki par vojādžeri ;)

msh 15.05.2024 22:35

Nu re - tu te murgo par gāšanu pa bāni un cita veida ceļošanu mašīnām, kas nav tam nemaz domātas - kamēr tāds divvietīgs XL1 ar garantiju izpildītu vismaz puses no Latvijas pseidodžipu braucēju vajadzībām. Paskaties arī uz elektriskajām mašīnītēm - arī lielākās daļas to pielietojuma tāds XL1 - vai arī A2 3L - izpildītu ar atliektiem galiem, ar to starpību ka tās mašīnas spētu arī lēti aizbraukt tālākus gabalus, pie noteikuma ka braucēji nevēlētos paņemt līdzi visu iedzīvi, kā tu. Attiecībā par normālo mašīnu nederību ceļojumiem - nu jā, briesmīgi ka mūsdienu cilvēki ir palikuši tik švaki, ka lai rullētu pa rietumu bāņiem, vajag ne tikai daudz vietas mantām, bet tam obligāti jābūt džipam, nevis universālim; laikam Vācijā var uz 160 braucot pa bāni gadīties norakties 😅 Agrākos laikos kaut kā tajā ikgadējajā ceļojumā piecieta arī tādu mašīnu, kurā visiem bija ar pleciem jābrucinās, bet tagad, kā izrādās, visu gadu jābrauc ar "džipu", jo tas esot piemērotākais transportlīdzeklis ceļojumiem uz rietumeiropu... Ā, un par to tavu nemotoru piemēru - jā, veiksmīgi izvēlēts piemērs - neadekvāti mazs turbo benzīnnieks lielākā slodzē.

Par "murgiem" - tie, diemžēl nav murgi bet realitāte. Murgi ir tava filosofija par pseidodžipu noderību, kad vismaz 90% to īpašnieku ar atliektiem galiem pietiktu ar kaut kādu Golfu - tāda izmēra mašīnu, ar kādām lielākoties brauca esošie pseidodžipisti, pirms pa televizoru sāka borēt reklāmas "parādi to publiski ar džipu!" - žēl tikai ka "džips" pārāk bieži ir nomomplektēts ar zemprofila riepām un tādēļ lietošanai pa mūsu ceļiem nederīgs.

msh 15.05.2024 18:42

Ja jau mēs nedrīkstam, tad kāpēc tu atbalsti ar visām četrām vides masveida piesārņošanu ar toksiskajiem atkritumiem?

msh 15.05.2024 18:41

Šis jau ir pavecs. Pats tas notikums notika vai nu pagājušo vai aizpagājušo nedēļu.

msh 15.05.2024 18:38

Bradypus rakstīja: Tikpat jautri pats esi pavilcies uz ekofašismu. Nav tādu vispārīgi definētu "mašīnu ar mazu degvielas patēriņu". Zem tava naida pret pseidodžipiem slēpjas skaudība pret pielietojumu. Tās mašīnas, kas tavā ieskatā ir ar mazu degvielas patēriņu, tērē vairāk pat par lielajiem SUViem, ja tiek izmantotas veidā, ko tu gribi aizliegt, jo visiem būtu jādzīvo tavu proletariāta dzīvi.

Neesot mašīnu ar mazu degvielas patēriņu? Nav tāpēc, ka tie ražotāji, uz kuru izstrādājumiem tu esi pavilcies, par patēriņu sevišķi neiespringst jo to mērķauditorija ir turīgi cilvēki pusmūža vecumā. Tikmēr fofāgens, kuram ir stipri plašāks modeļu klāsts, savulaik, pirms 20 gadiem ražoja divus "3L" modeļus, tā nosauktus, jo ar tiem vajadzēja varēt ierakstīties tādā patēriņā, un pirms 10 gadiem uzražoja 250 eksemplārus ar Volkswagen XL1, jeb "1L" mašīnu - tajā pielietotās tehnoloģijas pirmajā acu uzmetienā liekas mazliet kosmiskas, bet tad neaizmirstam ka BMW i3 nebija diži savādāks. Tehnoloģijas efektīvām mašīnām šeit ir, un jau sen - diemžēl ar tādām nesasniegt ne autoražotāju, ne globālistu mērķus.

Par to pārējo murgu - jā, apskaužu noteiktu indivīdu risinājumu viņu kompleksiem - nopirkt lielu kasti, kurai nevar redzēt garām, un pēc tam vilkties un pirms katras bedres piebremzēt, jo negaidītā kārtā lielajai kastei nav golfa piekare ar golfa remontu izmaksām, tāpēc jāuzmanās, ka neiebrauc kādā bedrē; sabruks piekare un būs jāmaksā tūkstoši, labāk lēni dudināt, džips tak. Es arī tā šausmīgi gribētu izrādīties, bet, bļin, man krāns ir vidējā garumā, nevis īss, vai uz iekšu, un patīk reizēm izjust paātrinājumu, tāpēc nākas braukt ar normāla izmēra mašīnu un skaust tur tos onanētājus, kuriem nākas iet garām. Un jā, tiešām ir kā tu saki - lēnām dudinot pa pilsētu, jo jāizvairās no bedrēm, tiešām var dabūt mazāku patēriņu nekā normāli braucot izmantojot gāzes pedāli, un jā, tiešām, gribētu es to onanēšanu aizliegt

msh 15.05.2024 8:14

"ogļu patēriņš krīt"... 😂 Tu laikam esi palaidis garām ka ĶTR nedēļā palaiž dažas jaunas ogļu spēkstacijas, kā tur kaut kas var kristies... 😂

msh 14.05.2024 23:18

Tā jautri sanāk - tu esi pavilcies uz ekofašismu, bet neesi sapratis ka ekofašisms ir par patēriņa palielināšanu, līdz ar to nav te ko murgot par patēriņa samazināšanu Ja naftu sadedzināt būtu stulbi, tad aizliegtu ražot pseidodžipus un dažādos veidos veicinātu mašīnu ar mazu degvielas patēriņu ražošanas pieaugumu. Elektriskās spēļu mašīnītes nav nekāda "alternatīva" - tās, tāpat kā jebkas cits pseidozaļš, sēž fosilo degvielu plecos.

msh 08.05.2024 17:29

Nevis "ASV", bet gan "iekļaujošajās rietumvalstīs". Paskaties, piemēram, uz obamu vai uz to pašu Hamiltonu - viņi sevi par nēģeriem sauc, bet tev liekas ka viņi tādi ir? Klasiskais deviņpadsmitā gadsimta apzīmējums tādiem ir "mulats" vai "krāsainais"...

msh 08.05.2024 12:52

ZZZZ rakstīja: Lai būtu jāceļ ārā dzinējs, nevajag nekādu brīnuma W12/V10😍 Patreiz ir pietiekoši daudz aparātu parasto ar šādu ķēdes, z,siksnas izvietojumu 🙈

Ja ķēde atrodas motora aizmugures galā, tas vēl nenozīmē ka jāceļ laukā motors - bieži vien vieglāk ir izcelt kārbu.

msh 08.05.2024 12:51

"Tā kā tagad popularizē mazauto" - kas, kur un kopš kura laika?

msh 01.05.2024 13:43

Nu tad inženieri tev tur kaut ko sapisušies, ja tev tur ir gultņi kam sabirt. Vēl nevienu tādu starteri neesmu redzējis, manējajiem visiem ir bukses.

msh 28.04.2024 23:22

Vai tas "kāds" būtu es? No dārzciema ielas labās joslas izbraucu apļa vidējajā joslā, teslists no kreisās joslas iebrauca apļa kreisajā joslā, no kuras šis aizrāva pa labi pāri divām joslām un ar pedāli grīdā aizlidoja uz estakādi. Vai man būtu jāpatur acīs ko dara puse apļa man aiz muguras uz abām pusēm? Tā pēc tevis sanāk, jo teslists izdarīja motociklista cienīgu manevru, tikai vēl fiksāk.

msh 28.04.2024 23:16

Kas tieši klikšķ - vai ir pārliecība ka starteris, vai tomēr tikai releji salonā?

msh 28.04.2024 23:16

Es nopietni šaubos ka te pie vainas būtu starteris. Cik man ir bijusi pieredze ar starteriem, tie vai nu darbojas, vai nedarbojas, un situācijā kur starteris ir apstājies beigtu ogļu dēļ, vienīgais pagaidu risinājums lai panāktu ka tas uz laiku atkal darbojas, ir pēc uzstumšanas ieslēgt starteri lai motors šo griež, līdz tas aiziet.

msh 23.04.2024 2:11

Kā savulaik stastīja Pirmais, kam tāda megāne bija, nebija tik traki - vajadzēja līdz galam izgriezt stūri un tad varēja tur kaut kā roku iebāzt. Tā ka tā vēl nav tā varenākā reņa inženieru izdomas apogeja. Man patika variants ar kaut kādu tur Clio - tie ambāļi uztaisījuši tā, ka lai čotka samainītu salona ventilatora pretestību, jāņem nost panelis 😂  - alternatīva ir pārgriezt un salodēt vadus.

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti