Kārtot: Augošā secībā
1 2
Eriks_Grigis 30.01.2017 20:25

OCTA 25.pants. Mantai nodarītie zaudējumi

(1) Ceļu satiksmes negadījumā trešās personas mantai nodarītais zaudējums ir zaudējums, kas radies:

1) sakarā ar transportlīdzekļa bojājumu vai bojāeju;

2) sakarā ar ceļa, ceļa būves, ēkas vai būves bojājumu vai bojāeju;

3) sakarā ar cita personai piederošā īpašuma, izņemot šā panta pirmās daļas 1. un 2.punktā minēto īpašumu, bojājumu vai bojāeju;

4) veicot nepieciešamos ceļu satiksmes negadījumā cietušo personu glābšanas darbus;

5) sakarā ar cietušās personas nogādāšanai ārstniecības iestādē izmantotā transportlīdzekļa bojājumu vai šā transportlīdzekļa salona notraipīšanu;

6) evakuējot transportlīdzekļus no ceļu satiksmes negadījuma vietas;

7) sakarā ar kaitējumu videi.

(2) Ja apdrošināšanas atlīdzību par transportlīdzekļa bojājumu trešā persona vēlas saņemt naudas summas veidā, apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs izmaksā naudas summu 70 procentu apmērā (-30%) no zaudējumu aprēķinā norādītās zaudējumu summas bez pievienotās vērtības (-21%) nodokļa. Apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu izmaksā saskaņā ar šā panta ceturtās daļas nosacījumiem.

(4) Ja ceļu satiksmes negadījumā bojātais transportlīdzeklis ir atjaunots tādā stāvoklī, kāds tas bija pirms ceļu satiksmes negadījuma, un trešā persona ne vēlāk kā četru mēnešu laikā pēc apdrošināšanas atlīdzības izmaksas iesniedz apdrošinātājam vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojam rēķinu par transportlīdzekļa atjaunošanu (remontu) un maksājumu apliecinošu dokumentu par rēķina samaksu, tad apdrošinātājs vai Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ne vēlāk kā 15 dienu laikā pieņem lēmumu par apdrošināšanas atlīdzības neizmaksātās daļas izmaksu un šajā likumā noteiktajā termiņā izmaksā apdrošināšanas atlīdzības neizmaksāto daļu atbilstoši rēķinā norādītajām faktiskajām transportlīdzekļa atjaunošanas (remonta) izmaksām, tai skaitā rēķinā iekļauto pievienotās vērtības nodokļa summu, nepārsniedzot zaudējumu aprēķinā norādīto kopējo zaudējumu summu, kurā iekļauts pievienotās vērtības nodoklis.

Jautājums.

Kas notiek tad, ja automobili neatjauno? To var pārdod vai norakstīt. Kam tad tiek neizmaksātie 51% un vai Saeima par šo lēma pareizi?

Eriks_Grigis 07.01.2017 1:38

No MK 103. noteikumiem

" 4. Braukšanas mācību atļauja, ... kuru izsniedz personai kā apliecinājumu tiesībām mācīties vadīt AM, A1, A2, A, B1, B vai C1 kategorijas transportlīdzekļus."

(Grozīts ar MK 10.05.2011. noteikumiem Nr.361; MK 05.01.2016. noteikumiem Nr.10)

Eriks_Grigis 03.01.2017 11:11

CSN 180. Aizliegts vilkt:

180.9. piekabi, kuras masa pārsniedz vilcēja izgatavotāja noteikto vilkšanai paredzētās piekabes masu!

Auto izgatavotājs paredzamai piekabei pilno masu (kg) raksturo ar vai bez bremzēm atkarībā no auto motora jaudas, pārnesumkārbas un piedziņas veida.

Auto izgatavotāja prasības piekabei, ko drīkst vilkt ar auto, meklē auto lietošanas rokasgrāmatas tehniskajā sadaļā.

Ticami, ka ar piekabi bez bremzēm pārvarēt augsup-/lejupceļus stāvākus par 6% nebūs paredzēts!

Eriks_Grigis 15.09.2016 16:52

iAuto.lv: Par gājējiem un velosipēdiem uz neregulējamas gājēju pārejas, kā pareizi to šķērsot

www.iauto.lv/pie-stures/satiksmes-drosiba/20740-iauto-lv-par-gajejiem-un-velosipediem-uz-neregulejamas-gajeju-parejas-ka-pareizi-to-skersot

Eriks_Grigis 08.09.2016 11:03

Ir gadījumi, kad apļus izbūvē, un ir piemēri, kad satiksmes organizators atrod vietas, kurās braukšanas virzienu norāda ar 409.cz. Neatkarīgi no tiem, ja ir uzstādīta 409.cz., tad vadītājs var būt pārliecināts, ka brauktuvju krustošanās vietā viņam būs priekšroka pret transportlīdzekli, kas tam tuvojas no kreisās puses (CSN 133.p.)! Ja 409.cz. uzstādīta kopā ar 206. vai 207.cz., tad vadītājs dod ceļu pa galveno ceļu braucošajiem, un, ja ceļš visiem ir dots, tad izbrauc krustojumā, kur satiksme organizēta ar 409.cz.

CSN 70.p. nosaka, ka nogriežoties, lai iebrauktu krustojumā, kurā jābrauc pa loku (409.cz.), nav jāieņem labais malējais stāvoklis. Savukārts, lai izbrauktu no krustojuma, kur satiksme organizēta ar 409.cz., laikus jāieņem labais malējais stāvoklis (arī CSN 70.p.).

Ja vadītājs, braucot pa loku, gatavojas mainīt joslas vai izbraukt no krustojuma, kur satiksme organizēta ar 409.cz., tad pirms manevra jāizpilda CSN 57. noteiktais, šai gadījumā attiecīgi pirms pārkārtošanās vai nogriešanās manevra transportlīdzekļa vadītājam jāpārliecinās par ceļu satiksmes drošību un par to, vai netiks traucēti citi ceļu satiksmes dalībnieki, un laikus jādod brīdinājuma signāls ar gaismas virzienrādītājiem.

Eriks_Grigis 31.08.2016 9:50

Jo CSN 122. p. atļauj apstāties, bet aizliedz stāvēt:

122.2. citās vietās, kur stāvošs transportlīdzeklis var neļaut braukt (iebraukt vai izbraukt) citiem transportlīdzekļiem vai traucē gājēju pārvietošanos.

"Iebraukt vai izbraukt" 122.2.p. stāvēšanas aizliegums attiecas uz iebrauktuvi blakus teritorijā vai stāvvietā un iebrauktuve nav saistāma ar apstāties un stāvēt 121.6.p. aizliegumu krustojumā un tuvāk par 5 m no tā!

Eriks_Grigis 12.05.2015 15:14

Ideja apsveicama! Tunelī ar degšanu - obligāta! Tikai zaudējumu ne vienmēr sedz piekabes OCTA apdrošinātājs, bet ja sedz, tad pastāv regresa prasības iespēja pret pārvadātāju, - kāpēc viņš savu šoferi nav atbilstoši apmācījis!

Eriks_Grigis 12.05.2015 15:10

Esmu risinājis OCTA atlīdzības lietas, kur ir noticis tieši tā un negadījuma, tikai ar puspiekabi (refu), rezultātā zaudējums nodarīts trešajai personai!

Eriks_Grigis 11.05.2015 22:11

Piekabes OCTA vajadzīga gadījumā, ja piekabe ir atvienota no vilcēja un ar piekabi tiek nodarīts zaudējums trešajai personai!

Piemēram - piekabe atstāta neapgaismota un/vai neapzīmēta vietā, kur tajā kāds ietriecas;

piekabe izkustas un uzripo vai uzgāžas;

no piekabes izkrīt krava, veicot kraušanas darbus;

piekabe aizdegas ...

Eriks_Grigis 26.04.2015 13:55

Paldies par uzaicinājumu!

Vienosimies un labprāt ieradīšos.

Eriks_Grigis 23.04.2015 20:39

Protams, ka CSL ir galvenais.

MK noteikumi tikai likumu paskaidro!

Un jāmāca ir vairāki likumi, tai skaitā OCTA un LAPK!

Te ir publicēts CSN projekts:

www.csdd.lv/lat/noderiga_informacija/normativie_dokumenti/dokumentu_projekti_un_diskusiju_dokumenti/?doc=2878

Eriks_Grigis 23.04.2015 20:29

Tas pats mans rakstītais, tikai mīkstais variants bez kriminālā:

Vernons

21.aprīlis 2015 16:13

10. punktu pildot katrs varētu paļauties, ka priekšā esošie, "priekšā braucošie bremzējot" varētu ieslēgt arī savlaicīgus virziena rādītājus! Palūkoties dekoratīvajā elementā, ko par spoguli sauc un ieņemt attiecīgu stāvokli uz brauktuves manevra izpildei!

Laikam vairs nebūs ne jāzin, ne jāpilda CSN prasības un tiesības paļauties, ka arī citi pildīs izpaliks!

Eriks_Grigis 03.12.2013 20:52

Maxima laikam beidzot izjutusi apgrozījuma kritumu

1 2

Lasītākie raksti

Jaunie raksti